Gran Premio Red Bull de la República Argentina - MotoGP deltävling III 2015

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Tror detta race är mer tydligt på hur bra yamahan är under ett race hittills i år med början i slutet av förra. Väldigt tråkigt med MM.
Men med det resultatet är det nog Rossis chans nu när de verkar ha materiellt övertag för jag tror mm är hetare på samma material men Honda får jobba på att hålla hela racet.

Ta inte i så du spricker. Dom har bägge sina fördelar och nackdelar. Tyckte du yama var överlägsna på COTA?

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Man har ju drömt om den här öppningen av årets MotoGP.. MM får jobba med en ny typ av utmaningar. Ett race i taget men nu är det betydligt roligare än vad man vågat hoppas på.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Hoppas VR blir ännu mer sopslut under resten av säsongen. Verkar vara ett vinnande koncept :D

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grymt Rossi! :Bugar

MM lite väl het.
Han borde naturligtvis skyddat poängen isf att kriga.
Men pojken är ju pojken. :)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Crutch omkörning som gav honom en pallplats var helt sjuk, fy fan vad galen han är.
Kung Rossi visar ännu en gång vem som vunnit sju mästerskap, vilken körning av honom.

Lorenzo har det tufft, Marquez alldeles för het i slutet.
Grymt roligt race. Vi fick ju t om bevittna en hoj som fattade eld.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu börjas det.

Välkommen in till VR:s raceskola, universitetsnivån. MM har alltid varit het med att sticka in framhjulet överallt, klippt TC-kablage och bromsslangar. Nu faller han på eget grepp. VR har genom hela sin karriär varit lika delar mästerlig på bana likväl som expert på psykologisk krigföring. Genom åren har många blivit "Rozzified", är det nu MMs tur? Jaja, det som inte dödar sägs ju härda och MM93 lär svara upp mot utmaningen.

Men detta är Rossis race och MMs missöde. MM må vara såväl stor som framtid, VR är ett fenomen...

Skoj för Dovi och CC - första pallplatsen på Honda för den senare, inte dåligt, faktiskt. Suzuki har lite kvar och får jobba mer med racepace. JLo är och har varit stor, men han behöver så intensivt en framgång snart. Mitt tidigare inlägg känns inte mindre styrkt efter detta race. Iannone snart en permanent podiumbesökare, behöver dock resten av säsongen på sig. Karln verkar köra med insidan. Till slut... ;)

Annars - Fabrikarna börjar finnas där de ska vara, hedersomnämnande till Miller. Bra kört!

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Snabbaste varv med. inte illa med tanke på hur det går för världens bästa hojförare på den andra yamman..... ;)

Inte för att MM skulle kunnat svara på slutet men synd han inte kunde hålla sig lugn och försöka ligga på efter iaf., med tavlorna han fått måste han fattat att det kanske inte skulle gå att hålla han bakom mer än kanske sista varvet...ungdomlig entusiasm. :D

Sukka behöver en motor, Nu!

Ducce ska antingen köra fabrikare fullt ut eller tävla i en egen tabell!

Har för mig jag skrev något om att MM och Rossi skulle göra upp om det, tur det för sen var det inte många rätt.....jo, Dovi före Ianonne då men den var ju inte svår. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vilken sjuhelvetes uppkörning! Och lite hård fajt! :banana:banana:banana

Smagatusk

Guest
Kul att läsa kommentarer men börjar det inte bli jäääävligt tjatigt med alla "sopslut"? Det var lite kul 2012...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var ju MMs bakhjul som kasta till så han tappa spåret och sopa in i Rossi, trist!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Kul att läsa kommentarer men börjar det inte bli jäääävligt tjatigt med alla "sopslut"? Det var lite kul 2012...

Håller med :smasha Erkänner dock att jag trodde inte Rossi skulle komma tillbaka som han gjort efter Ducati-sviten men Rossi är ju helt enkelt kung.. :Bugar Helt sanslöst.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu börjas det.

Välkommen in till VR:s raceskola, universitetsnivån. MM har alltid varit het med att sticka in framhjulet överallt, klippt TC-kablage och bromsslangar. Nu faller han på eget grepp. VR har genom hela sin karriär varit lika delar mästerlig på bana likväl som expert på psykologisk krigföring. Genom åren har många blivit "Rozzified", är det nu MMs tur? Jaja, det som inte dödar sägs ju härda och MM93 lär svara upp mot utmaningen.

Men detta är Rossis race och MMs missöde. MM må vara såväl stor som framtid, VR är ett fenomen...

Skoj för Dovi och CC - första pallplatsen för den senare. Suzuki har lite kvar och får jobba lite mer med racepace. JLo är och har varit stor, men han behöver så intensivt en framgång snart. Mitt tidigare inlägg känns inte mindre styrkt efter detta race. Iannone snart en permanent podiumbesökare, behöver dock resten av säsongen på sig. Karln verkar köra med insidan. Till slut... ;)

Annars - Fabrikarna börjar finnas där de ska vara, hedersomnämnande till Miller. Bra kört!

Det är nog inte år 2015 som ska vara suzukis år men en av deras piloter är ivf med ganska bra med tanke på förutsättningarna, med Aleix på sadeln kan det bli bra för suzuki tids nog, han är en väldigt kompetent pilot som jag har haft ett gott öga till ganska länge, tror att han definitivt är rätt man att utveckla suzukin:)

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Ta inte i så du spricker. Dom har bägge sina fördelar och nackdelar. Tyckte du yama var överlägsna på COTA?

Klart har de det men enligt mig är det ett ganska tydligt trendbrott sedan mitten av förra säsongen. De banor efter uppehållet och i år där Honda tidigare har varit starka är det inte mycket som skiljer medan Yamaha verkar vara ännu starkare än tidigare.

I min bok klar favör Yamaha än så länge. Att kunna sätta banrekord i slutet på ett race med extrahårda däck som inte ens Honda kunde få att fungera ordentligt samt att hänga med ut ur kurvorna även i början i racet talar klarspråk om materialet.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Visst är det så men han är 16år äldre än de yngsta i samma klass, det är lite som att Ryan Giggs skulle lura upp Ronaldo på läktaren och springa ifrån honom...

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Vilket race.

Så jävla skönt att alltid ha trott på Valentino ända sedan 2000-01,
och se hur bra det går nu för honom.

Jag har varit och sett honom två gånger live i Spanien (2011 och 2012-racen).
Då var det tungt när doktorn inte kunde operera som han ville på Duccen.

Jag hade för övrigt en tribute-tröja jag hade tryckt själv med Marco på magen, då 2012.
Tänk om han kunde vara med idag och fajtas. :Bugar

Rossi kör som om han vore 22 och inte 36. :hihi
Han var som alltid hilarious under intervjun efter racet idag.

ps
Är radare fortfarande här?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Var ju MMs bakhjul som kasta till så han tappa spåret och sopa in i Rossi, trist!

Det var väl snarare så att Marc Marquez framhjul touchade Rossis bakhjul, när Rossi höll sitt spår och Marquez försökte passera.

För övrigt tråkigt även för Rossis skull att Marquez kraschade. Känns som att Rossi hade haft stor chans att ta hem vinsten även med en jagande Marquez, och att vinsten förmodligen kännts mer "äkta" då? Än så länge har ju ingen vunnit över Marquez utan att Marquez gjort någon form av misstag, eller minns jag fel?

Hur som helst fantastiskt att se Rossi på så här hög nivå igen. Hans mentala styrka och förmåga till återhämtning måste vara enorm!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...