Grand Prix Qatar 10-12 April

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Det är då självaste f-n! Inte nog med att man gått & väntat på att MotoGP ska dra igång igen efter uppehållet, så kan jag heller inte se det för jag inte har Viasat Motor, och när jag väl har fixat så jag kan se racet live så ska det ösregna! Aaaaaaaaarrrrghh!!!:huvet

Vill minnas att man flyttade säsongspremiären från Phillip Island till Qatar just för att det brukar tokregna på Phillip Island den tiden på året.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Mitt har slutat lagga. köpte konto i fredags och det var bara skit, men nu laggar det inte längre men upplösning på det vanliga suger...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Uken!!! Satt hemma hos far min och var laddad nåt så in i den! 125cc gjorde en lite sur... Sen fick man se ett riktigt bra förband i form av 250cc. Var taggad inför huvudakten. Men vad händer? De sa något om att det regnar 7 ggr om året i det landet... Moget att pricka in det just denna kvällen?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, då är det inte bara jag som har problem iaf.. Alla som har konto på motogp.com kan väll dra iväg ett mail och påpeka problemet, ju fler som gör det desto fortare lär dom åtgärda det.
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
Bra fråga. Jag kommer inte ens in motogp.com längre :huvet

senaste nyheten på motogp e om stoner o uppvärmning (läste bara rubriken) :rolleyes:

asså seriöst jag som poppat pocorn, ställt fram foton med hojen, på me mysbyxorna hjälmen på armstödet o en flaska läsk o dessutom kopplat sorround till digitalboxen(tog 2 h för jag skulle köpa hdmi kabel) osså sitter man här nu o kollar på dubbade asiater i ett spelprogram, har sån lust o nita ngn.

Ngn säg mig vad händer?
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
På TVAnts där jag tittar på MotoGP just nu, så rullar det en banner som säger "Race cancelled due to weather conditions. Postponement to Monday under concideration".
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fan vilket antiklimax! Och hur fan ska dom få ihop rejset imorn? Vad jag hörde från kommentatorerna så var det team som skulle hem redan inatt, efter rejset. Nån pengastinn arab får väl stå för kalaset.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Är det bestämt? Har zappat lite, och helt plötsligt är det ingen utsänding på Viasat Motor. Inga nyheter på motogp.com heller. Någon som vet med säkerhet?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Är det bestämt? Har zappat lite, och helt plötsligt är det ingen utsänding på Viasat Motor. Inga nyheter på motogp.com heller. Någon som vet med säkerhet?

Jag satt och kikade på Viasat.
Kommentatorerna sa att racet var inställt och eventuellt uppskjutet till på måndag. OM det blir race imorrn är osäkert.
Vi som hade laddat med chips och öl.. :(
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
fan,full ytterligare en dag verkar dorma bestämmt:D
1830 race tid,var det nån sanning i det?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
The opening round of the 2009 MotoGP season was called off after heavy rain rendered the floodlit Losail track in Qatar unsafe to race on.

Race officials said they were considering rescheduling the race for Monday but no decision had yet been made.

An earlier rain storm had caused the 125cc race to be cancelled after just four races. All of the riders who were in points-earning places when the race was called off were awarded half the relevant allocation of championship points.

The start of the subsequent 250cc race was delayed and then the race itself was reduced to just 13 laps in order for the MotoGP race to start as planned.

However, the rain returned stronger than before and after a wait of around half an hour race organisers decided to cancel the race because of poor visibility for the riders.

In Saturday's qualifying, Casey Stoner had earned pole position on the grid alongside defending champion Valentino Rossi (pictured, right, with Stoner).

Should the race not be run on Monday, the 2009 MotoGP championship will get underway in Japan in two weeks time.


Eurosport
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top