Grande Prémio TISSOT de Portugal

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Inga synpunkter på dagens sprintrace eller är jag i fel tråd?
Riktigt bra upplägg, tvingar teamen att tänka nytt om de ska vinna mästerskap.

PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
Jag hade varit nöjd med en tredjeplats alla gånger i veckan:).
93:an har haft en otrolig karriär och frågan är om någon i dagens startfält kommer att tangera det så sorgligt tycker jag inte att det är, han tjänar väl en hel del på det han gör (mer än vad jag gör på mitt jobb och roligare har han nog också).
Tiden hinner ifatt alla förr eller senare och MM likaså. Kan han hålla sig på banan och vara skadefri ser jag som högst rimligt att han hamnar top 5-6 i år, köra snabbt kan han uppenbarligen.
När tiden är mogen att lägga handskarna på hyllan känner han bäst själv och det är knappast nu.
Känns som att vi har hört liknande tongångar om Rossi för några år sedan.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Har skrivit det förut men gör det igen, Miller är en av de absolut snabbaste om han inte behöver tänka på att hålla liv i däcken.
Jag tror han kände att däcken höll på att ta slut därför chansade han på att fler i toppen var i samma läge när han gick om Martin.
Hade det gått hela vägen så skulle det varit ett skapligt långfinger in i FactoryDuc. boxen…

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jo min synpunkt är att om B vinner 90 > % av årets lopp så är det tråkigt oavsett om de kallas sprint race eller nåt annat.
Jo men just att teamen nu inte längre bara kan kan optimera hojarna för ca 100 km rejs tror jag öppnar upp för mer konkurrens.

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jag hade varit nöjd med en tredjeplats alla gånger i veckan:).
93:an har haft en otrolig karriär och frågan är om någon i dagens startfält kommer att tangera det så sorgligt tycker jag inte att det är, han tjänar väl en hel del på det han gör (mer än vad jag gör på mitt jobb och roligare har han nog också).
Tiden hinner ifatt alla förr eller senare och MM likaså. Kan han hålla sig på banan och vara skadefri ser jag som högst rimligt att han hamnar top 5-6 i år, köra snabbt kan han uppenbarligen.
När tiden är mogen att lägga handskarna på hyllan känner han bäst själv och det är knappast nu.
Känns som att vi har hört liknande tongångar om Rossi för några år sedan.
MM är en gudabenådat förare men tyvärr också ett r*vhål som människa, därav min synpunkt.

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
MM är en gudabenådat förare men tyvärr också ett r*vhål som människa, därav min synpunkt.
När du utrycker .....PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
.......menar du i själva verket ..MM är en gudabenådad förare men tyvärr också ett r¨vhål som människa, därav min syn??
Inte lätt att göra den kopplingen av din första mening

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Varför skulle det göra att hans tid som MotoGP-förare är förbi? Det är väl ett relativt vanligt attribut hos legender inom sporten att man skiter fullständigt i vad som händer med ens medtävlare så länge man själv vinner.(Läs: Rossi)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Dorna borde dra in licensen för en viss #93, nu får det fan vara nog!
Hoppas inte Oliveira bröt ryggen....
Kan knappt glädja mig åt att det är en Aprilia på pallen, fin och spännande racing och Zarco som gör en makalös avslutning.:finger

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Varför fick man inte "is under investigation" om MM-kraschen, eller jag missade det?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år