Grattis Sverige!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag gläds å det lyckliga parets vägnar och tycker faktiskt att det är roligt att vi även fortsättningsvis kommer vara ett konungadöme:) Det är trots allt inte helt vanligt numera, jag tycker att det är trevligt att vi åtminstone håller kvar vid vissa gamla anrika traditioner (när nu resten av Sverige är på väg att fara åt helvete). Kungen kanske inte har någon egentlig makt, men så länge han inte gör någon direkt skada så kan jag inte se varför vi skulle plocka bort monarkin? Det är väl ändå något lite häftigt över att ha kung och hov och slott och hela baletten:D

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Avskaffa "demokratin" (två-alternativs-politik, som egentligen i rimlighetens namn innebär ett enda vettigt alternativ.) Nä fan anamma, in med en RIKTIG kung/drottning som leder landet och folket.

Mot nya härjningar och segertåg. Låt oss återta Norge, Finland, Danmark och andra betydelselösa jordplättar. Härrrrska!!

Reinfält, Sahliv och de andra genetiskt felkonstruerade slöddren skall avskaffas.

Nu är detta helt hopplöst då det är en backslick-snuda från norrland som hon valt. det skulle för böveln vara BLÅBLODIGT madderfakk!

Inget är heligt... Återgår till surandet i garaget.

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Men vaffan vad gnälligt det blir, de kostar ingenting jämförelsevis och det är en trevlig del av vår kultur och historia.
Jag har personligen inspekterat från Kungsgatan att kortegen gick rätt till.

Så du anser att det är en trevlig del av vår kultur ?
Känner du till att tidigare kungar har stulit massor av ägor och mördat många människor ?

Nu får de jobba på att fixa tronarvinge :kaniner

Hurra

Fy fan, det hoppas jag verkligen inte.

Det är helt otroligt att monarkin kan ha så många anhängare.
En vuxen familj som inte är förmögna att försörja sig själva utan måste leva på skattemedel på svenska befolkningen. Är det inte dags att vakna upp nu ?

Om det skulle ske en folkomröstning imorgon om monarkin så skulle det röstas bort, senaste undersökningar visar är fler är mot än för en monarki. Det är positivt för monarki är raka motsatsen mot demokrati.

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Om det skulle ske en folkomröstning imorgon om monarkin så skulle det röstas bort, senaste undersökningar visar är fler är mot än för en monarki. Det är positivt för monarki är raka motsatsen mot demokrati.
Folkomröstningar är inte beslutande och att grundlagen i detta hänseende skulle ändras kan du se dig i stjärnorna om :politisktsjälvmord

Jag tror att det är riktigt förjävligt att vara kunglig. Förstå att hymla med din kärlek i åtta år innan du blir "godkänd" av regeringen. Privatliv = noll. Inga pengar är värda det.

Men för republikaner/vänstern handlar det ju bara om avundsjuka och har-inte-jag-skall-inte-de-heller-få-mentalitet. Givetvis förtäckt bakom lallande om demokrati och moderna värderingar. Wie alles. :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag tror att det är riktigt förjävligt att vara kunglig. Förstå att hymla med din kärlek i åtta år innan du blir "godkänd" av regeringen. Privatliv = noll. Inga pengar är värda det.

Ja det är ju fruktansvärt att det får gå till på det här sättet. Med tanke på det hemska liv som alla kungligheter föds till föreslår jag att vi genast avvecklar monarkin. Att folk får ha det så dåligt i dagens sverige kan helt enkelt inte tillåtas.

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Men för republikaner/vänstern handlar det ju bara om avundsjuka och har-inte-jag-skall-inte-de-heller-få-mentalitet. Givetvis förtäckt bakom lallande om demokrati och moderna värderingar. Wie alles. :)

Så du tror att det finns någon som är avundsjuk på att vuxna människor inte har förmågan att försörja sig själva ?

Handlar det om avundsjuka att människor inte vill ge bort sina pengar i form av bidrag till monarkin utan vill behålla sina slantar själva ?

Jag står inte på vänstersidan om du tror det.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Så du tror att det finns någon som är avundsjuk på att vuxna människor inte har förmågan att försörja sig själva ?

Handlar det om avundsjuka att människor inte vill ge bort sina pengar i form av bidrag till monarkin utan vill behålla sina slantar själva ?

Men lilla tora-bora scout, Danne från Ockelbo va en jefel på att få bort fläsket på feta Stockolmare och jag vågar sätta min högra kärleksjuvel på att Kronprinsessan har fler studiepoäng än du.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan

Jag står inte på vänstersidan om du tror det.
Du kan ju alltid flytta :hihi
Börja med att flytta ifrån den här tråden :mattias

Skåda! Det är dina (och mina) skattepengar de dricker för. Du ledsen, jag glad. DÄR har du demokrati, där vissa är nöjda och andra missnöjda.
skal_600257q.jpg

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Men lilla tora-bora scout, Danne från Ockelbo va en jefel på att få bort fläsket på feta Stockolmare och jag vågar sätta min högra kärleksjuvel på att Kronprinsessan har fler studiepoäng än du.

Vilket dåligt argument. Hon skulle kunna studera i 30 år till, hon behöver inte ta några lån för det är du och jag som betalar hennes utbildning.

Normala människor studera bara några år för sedan börjar de arbeta och betala tillbaka studielånen på några hundratusen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Du kan ju alltid flytta :hihi

Skåda! Det är dina (och mina) skattepengar de dricker för. Du ledsen, jag glad. DÄR har du demokrati, där vissa är nöjda och andra missnöjda.

Ifall du verkligen ville att människor skulle sluta klaga eller göra det i en annan tråd så skulle du sluta trolla.

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha

Folk måste vakna upp och inse och monarkin är riktigt dåligt för Sverige, ska vi inte ses som moderna i Sverige ?

Skåda! Det är dina (och mina) skattepengar de dricker för. Du ledsen, jag glad. DÄR har du demokrati, där vissa är nöjda och andra missnöjda.[/IMG]

Över 50% av svenska folket är mot monarki.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Vilket dåligt argument. Hon skulle kunna studera i 30 år till, hon behöver inte ta några lån för det är du och jag som betalar hennes utbildning.

Normala människor studera bara några år för sedan börjar de arbeta och betala tillbaka studielånen på några hundratusen.
Å andra sidan arbetar hon alla dygnets vakna timmar med att representera Sverige och kungahuset. Det vore kul att se dig (eller någon annan kritiker) lägga ned ett sådant arbete.:tummenupp

Ifall du verkligen ville att människor skulle sluta klaga eller göra det i en annan tråd så skulle du sluta trolla.
Det är alldeles för underhållande. Visa lite självdistans nu och starta en egen tråd. :)

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Hon är inte normal, hon är Kronprinsessa..
Jag pröjsar gärna hennes studier.
Ser det som en investering, hon kommer att göra Sverige och svenska produkter mer populära i hela världen.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...