Grattis Sverige!

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ifall vi skojar kanske det är så. Men om vi nu ska vara riktigt seriösa så tror jag absolut inte det.
Du förstår inte hur oerhört roligt det där låter. :lol

Det är som när man var barn och trixade med trasan med mer misslyckande än framgång. Vid varje nytt försök lovade man dock sig själv att vara "riktigt seriös" och "nu gör jag det på riktigt". :banana

Här har vi ett gäng riktigt seriösa svenskar
pirats.jpg

Notera att Guw är med på bilden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är en av mina egna bilder på kortegen. :banana

Bifogat

• daniel o victoria.jpg
    daniel o victoria.jpg
    200.4 KB · Visningar: 77

Merovingian

Guest
Här är en av mina egna bilder på kortegen. :banana

Vad har jag gjort.. :gråta

Trodde innerstan skulle vara helt solidgjuten av folk, så jag åkte ut med båten istället.
Jag ville ju se det där och kunde dessutom gjort det. Min text ovanför avataren är nu ogiltig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kungsgatan korsningen sveavägen utanför herrbutiken på hörnan (förutsatt att den finns var)?

Ja nästan, strax bredvid Ströms Herrmode (som finns kvar, en lika ny institution som Kungahuset ungefär :gnissla)

Vad har jag gjort.. :gråta

Trodde innerstan skulle vara helt solidgjuten av folk, så jag åkte ut med båten istället.
Jag ville ju se det där och kunde dessutom gjort det. Min text ovanför avataren är nu ogiltig.

Jag satt hemma tills vigseln var klar, sedan fort ner till korsningen - det höll. Jag fick maximalt utbyte.

:banana

Vad dig anbelangar, du har begått landsförräderi och måste nu köpa minst 10-pack Bröllopskaffe. :fakta

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Varför skulle någon vara seriös i ett plojval där man ska välja någon helt utan politiskt inflytande? Jag är säker på att det skulle bli riktigt, riktigt pinsamt.

Möjligen kan väl presidenten i t.ex. Finland eller Tyskland sägas vara anonym eller färglös, men speciellt pinsamma verkar de inte vara. Republik kräver hur som helst inte att man har ett symboliskt statsöverhuvd så det verkar ju vara ett riktigt icke-problem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja nästan, strax bredvid Ströms Herrmode (som finns kvar, en lika ny institution som Kungahuset ungefär :gnissla)

Just det så hette butiken. Den är nog motsvarigheten till Stenströms här i stan som för övrigt hade bröllops tema i skyltningen. Kundkretsen är nog rätt konservativ tror jag.

Såg lite på bröllopet på tv. Jag är nog rätt likgiltig för kungahuset personligen. De är en institution från det förgångna. Tyvärr rätt vingklippta. Kan varken säga bu eller bä vilket är synnerligen tråkigt. Så länge de sköter sina kort rätt har jag inget emot dem. Det börjar dock i många avseenden bli lite pinsamt. Det är lite B-stämpel över hela familjen. Victoria och Daniel verkar vara de enda som tar sin roll seriöst i nuläget. Carl Philip är ihop med en topless eller glamour modell och kör Carrera Cup och Princessan Madeleines åker runt och shoppar och festar välden över. Den stormiga relationen med Jonas borde avslutats för flera år sedan. De har nog bedragit varandra ända från början. Åtminstone är det den känslan man fått.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Du förstår inte hur oerhört roligt det där låter. :lol

Det är som när man var barn och trixade med trasan med mer misslyckande än framgång. Vid varje nytt försök lovade man dock sig själv att vara "riktigt seriös" och "nu gör jag det på riktigt". :banana

Här har vi ett gäng riktigt seriösa svenskar
pirats.jpg

Notera att Guw är med på bilden.

Nej jag förstår verkligen inte varför det låter så fantastiskt roligt. Har du aldrig hört någon säga eller skriva riktigt seriöst tidigare?

Jag förstår inte heller varför du drar upp att jag röstar på piratpartiet i varenda tråd när det inte har någonting med någonting att göra.

Det är som att du just lärt dig trolla, fast du är för dum för att förstå att du gör det dåligt. Och det gör det nästan mer irriterande.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nja, dom tycker att hennes parti ska styra skutan.

Enligt dom socialdemokrater jag har pratat med så har hon inte speciellt stort stöd, tyvärr stryker inte gråsossarna kärringen från sedlarna innan dom stoppar den i lådan, dom låter "partiet" bestämma vem som är bäst för dom.

Partiet bestämde för länge sedan att det var dags för en kvinna, tyvärr så föll en möjlig kandidat för dom bort så kvar blev Mona...

Indirekt att hon ska styra Sverige. Om du röstar socialdemokratiskt kommer du att rösta för att Mona jävla Sahlin blir statsminister, så enkelt är det.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det är ett olämpligt uttalande möjligtvis, men inte under några som helst förutsättningar sämre än Fettots när han var i Kina 1996 (?) och imponerades över vad "politisk stabilitet kan göra för ett land". Så, jag antar att du tycker vi skall avskaffa demokratin då, eftersom bevisligen även folkvalda fån kan säga dumma saker. Eller?
Klart även folkvalda kan säga dumheter, men en liten fråga, sitter "fettot" kvar och kan fortsätta säga dumma saker när han representerar Sverige...? Nej, vi har alltså friheten (som du så ofta förespråkar) att rösta bort eländet när det går snett. Det är det jag kallar demokrati.

Sen till alla som tror att vi skulle få Naken Janne, Ullared-Morgan eller Linda Rosing som president, var inte oroliga, de som tittar på Big Brother, Baren, Robinson och Ullared går inte och röstar, de är för dumma för det.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Klart även folkvalda kan säga dumheter, men en liten fråga, sitter "fettot" kvar och kan fortsätta säga dumma saker när han representerar Sverige...? Nej, vi har alltså friheten (som du så ofta förespråkar) att rösta bort eländet när det går snett. Det är det jag kallar demokrati.

Sen till alla som tror att vi skulle få Naken Janne, Ullared-Morgan eller Linda Rosing som president, var inte oroliga, de som tittar på Big Brother, Baren, Robinson och Ullared går inte och röstar, de är för dumma för det.

Det tror jag inte.
Personligen så klassar jag in dig till ovanstående skara och nog kommer du gå och låta din lilla röstlapp slinka ner i en röd låda någonstans på landsbyggden.

+1 till Ströms.

Butiken har ett enormt innestadsansvar med sin finuliga skyltning.
Hit går börshajar, företagsledare och andra stilinkompetenta individer och pekar på en skyltdocka som står smakfullt ekiperad med prislapp och allt.

Fi fan vad staden annars skulle se ut.

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nej jag förstår verkligen inte varför det låter så fantastiskt roligt. Har du aldrig hört någon säga eller skriva riktigt seriöst tidigare?

Jag förstår inte heller varför du drar upp att jag röstar på piratpartiet i varenda tråd när det inte har någonting med någonting att göra.

Det är som att du just lärt dig trolla, fast du är för dum för att förstå att du gör det dåligt. Och det gör det nästan mer irriterande.
Givetvis, det är bara så att det du skriver är humor. Om ditt argument för en framtida "bra president" är att svenska folket skall rösta riktigt seriöst så kan jag bara dra slutsatsen att du inte är seriös.

Jag är inte riktigt säker på varför jag drar upp pp heller, men förmodligen för att det är ett pajasparti och därför rimmar illa med ditt tal om seriositet.

För min del är det helt okej att vara dålig på att trolla, när jag blir bättre kanske jag kan trolla fram fri energi! :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Nu rör du ihop saker totalt. Du tyckte ett eventuellt dumt uttalande av vår Kung är ett skäl till varför Monarki är dåligt. Det kanske gick dig förbi, förmodligen, men det jag just gjorde var på att visa hur ologiskt ditt resonemang var.

Vi har friheten att rösta bort Monarkin. Om tillräckligt många av er lyckas värva fler vänsterpartister så är saken snart biff. Men nu råkar det ju vara så att våra folkvalda inte vill avskaffa monarkin, så då får vi allt leva med det tills vi väljer andra folkvalda. Det är det jag kallar demokrati.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu rör du ihop saker totalt. Du tyckte ett eventuellt dumt uttalande av vår Kung är ett skäl till varför Monarki är dåligt. Det kanske gick dig förbi, förmodligen, men det jag just gjorde var på att visa hur ologiskt ditt resonemang var.

Vi har friheten att rösta bort Monarkin. Om tillräckligt många av er lyckas värva fler vänsterpartister så är saken snart biff. Men nu råkar det ju vara så att våra folkvalda inte vill avskaffa monarkin, så då får vi allt leva med det tills vi väljer andra folkvalda. Det är det jag kallar demokrati.
Monarki är inte demokratiskt och att gömma sig bakom de folkvalda är lite väl enkelt. Frågan är helt enkelt inte prioriterad, hade våra folkvalda i större utsträckning lyssnat på vad svenska folket tycker hade vi förmodligen röstat för ett införande av republik.

"44 procent av befolkningen anser att statschefen bör utses genom demokratiska val, medan 39 procent anser att befattningen bör ärvas. Nästan hälften, 48 procent, tycker inte att monarkin är förenlig med en modern demokrati, medan endast 36 procent menar att de går att förena.

Undersökningen visar också att stödet för att avveckla monarkin har ökat markant de senaste tio åren. År 2000 ville endast tolv procent avskaffa monarkin, jämfört med 28 procent idag. Samtidigt är det allt färre som vill behålla monarkin. År 2000 ville 85 procent behålla monarkin jämfört med 58 procent idag.

– I många tidigare undersökningar har förtroendet för kungafamiljen tolkats som ett stöd för monarkin som princip. Resultatet av vår undersökning visar att svenska folket värderar demokrati högre än monarkin. Om stödet för att avskaffa monarkin växer i samma takt som under de senaste tio åren kommer en majoritet att vara för att skrota vårt omoderna statsskick år 2024, säger Mona Abou-Jeib Broshammar.

Undersökningen genomfördes den 15-20 april 2010 av Novus Opinion på uppdrag av Republikanska Föreningen. Mätningen omfattar 1000 intervjuer bland personer som är 16 år och äldre inom ramen för Novus Webbpanel."

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Stödet för kungafamiljen kommer nog att svänga fram och tillbaka som en pendel beroende på hur folk uppfattar att de sköter sitt jobb att representera Sverige. Säga vad man vill om monarkin, men jag tror inte den har tjänat ut sitt syfte. Dess öde ligger i kungafamiljens händer inte i väljarnas eller politikernas. Ingen politiker oavsett åskådning vågar driva denna fråga på allvar. Jag tror nästan att stödet för kungafamiljen skulle öka. Socialdemokraterna har ju haft alla möjligheter att ta tag i saken när de suttit i regeringsställning. Hur kommer det sig att man inte vågat löpa linan ut? Rädda att förlora makten troligtvis. Jag tror att förespråkarna för kungafamiljen har rätt stor politisk makt. Ett parti som drivit den frågan hade nog vunnit valet även när socialdemokraterna var som starkast.

Har svårt att se Mona Sahlin eller Göran Persson eller någon annan politiker oavsett parti åka runt och representera vårt land i egenskap av en president. En presidenten och dess familj kommer att hamna i samma fokus som kungafamiljen idag med skillnaden att de sitter en begränsad period. Ser egentligen ingen större skillnad. Kostnaderna skulle antagligen vara desamma oavsett stadsskick.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ni som tjatar om kostnader... har ni ens koll på hur mycket kungahuset kostar er?

Såg något på TV´n i helgen som lade fram siffran 13,47 sek per invånare... så jag förstår att ni skriker över det rånet.

Och som många andra, länge leve monarkin! :)

Last edited:

Smagatusk

Guest
Har svårt att se Mona Sahlin eller Göran Persson eller någon annan politiker oavsett parti åka runt och representera vårt land i egenskap av en president. En presidenten och dess familj kommer att hamna i samma fokus som kungafamiljen idag med skillnaden att de sitter en begränsad period. Ser egentligen ingen större skillnad. Kostnaderna skulle antagligen vara desamma oavsett stadsskick.

Det kommer de ju säkert att göra, fast med den skillnaden att de faktiskt styr Sverige och gör en märkbar nytta.

Angående kostnaden för en presidentfamilj så förstår jag inte varför den skulle kosta runt 110 miljoner kronor om året som kungahuset gör? Varför skulle en president få så speciellt mycket högre lön än en statminister? Jämför med Obama som tjänar cirka 4 miljoner om året för sin post som president.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det kommer de ju säkert att göra, fast med den skillnaden att de faktiskt styr Sverige och gör en märkbar nytta.

Angående kostnaden för en presidentfamilj så förstår jag inte varför den skulle kosta runt 110 miljoner kronor om året som kungahuset gör? Varför skulle en president få så speciellt mycket högre lön än en statminister? Jämför med Obama som tjänar cirka 4 miljoner om året för sin post som president.

Dom styr inte ett skit och kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller.
Well, AA eller viktväktarna men det räknas inte.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...