Gravida kvinnor som kör sporthojar?!

gixxer_girl_76

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki GSXR 750
Medlem


Joinade: Aug 2008
Bor: Rättvik
Hoj: Suzuki GSXR 750 Gravida kvinnor som kör sporthojar?!

--------------------------------------------------------------------------------

Tänkte bara höra om det finns fler mc tokiga tjejer som kör/ har kört hoj under graviditeten och hur länge orkade ni köra innan magen var ivägen osv?

Kanske finns män här vars kvinnor kört hoj alt åkt med bakpå gubbens hoj o hur länge vågade ni ha med eran tant på hojen?

Själv är jag gravid i veckan 17+5 (18) detta e tredje barnet o känner nu att dels börjar det bli jobbigt att kravla sig i motorcykelkläderna, magen är ivägen när man ska kliva på hojen o magen tar emot i tanken och sist men inte minst är man livrädd att om det händer nått tex en vurpa så skulle jag aldrig förlåta mig själv om det hände nått med barnet.

Kan väl även tycka att det börjar bli lite risky o sätta sig bakpå gubbens hoj o bli skjutsad av samma anledningar som att köra själv.

Vore kul o höra om fler varit i denna sits.
 

Pizzabagarn

Guest
Har inte BMW någon modell där man kan lägga magen där tanken är placerad på andra hojar. Scarver kanske....vilken syn :D
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Jag körde själv fram tills v 15 ungefär då jag sålde hojen i maj-juni. Fick fortfarande plats i ett av skinnställen, men tyckte liksom inte att det var speciellt roligt längre. Var aptrött också och att köra hoj var kanske inte var det första man tänkte på när man kom hem från jobbet. Det var nog det största skälet, ville inte betala lån och försäkring på en hoj som inte användes.

Köra som gravid innebär ju fler risker om man skulle vurpa och det är nog bara du som känner när det är dags att lägga ner. Var glad över att du fått en hel säsong, jag fick bara ett par månader!!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Inte värt det, tänk och behöva panik bromsa och träffa magen hårt mot tanken, och kanske dessutom vurpa.
Och som du säger själv att du aldrig skulle förlåta dig själv, vänta några månader tills du fött. Kan man vänta från höst till vår för en ny säsong kan man vänta tills barnet är fött.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
nuförtiden är det inga problem att tjejer hojjar under sin graviditet. enda problemet hittills har ju varit säkerheten både för mamman och fostret, men en ny uppfinning skyddar nu både mor och fostret.

nånstans i gyttret av människor befinner sig alltså den glada mamman som numera kan åka tryggt, säkert och snabbt under HELA sin graviditet.
 

Bifogat

  • 13_man_one_motorcycle_stunt.jpg
    13_man_one_motorcycle_stunt.jpg
    30.8 KB · Visningar: 146

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Själv är jag skendräktig och magen motsvarar väl kanske v.25-30. Går hur bra som helst :).
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gubbar då med kallaskula? Tänkte lite i förebyggande syfte...:gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte värt det, tänk och behöva panik bromsa och träffa magen hårt mot tanken, och kanske dessutom vurpa.
Och som du säger själv att du aldrig skulle förlåta dig själv, vänta några månader tills du fött. Kan man vänta från höst till vår för en ny säsong kan man vänta tills barnet är fött.

Tänk om tunnelbanan skulle bromsa och hon stöter i...
Tänk om bilen hon färdas i skulle bli påkörd...
Tänk om någon på stan knuffar henne mot ett räcke...

TÄNK OM!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tänk om det är betydligt mer riskfyllt att åka motorcykel :tummenupp

Jag stöter mig i magen betydligt mer sällan på hojen än när jag åker tunnelbana.

Man kan inte sluta leva själv för att man blir gravid, det räcker med att vi förnekar dom alkohol och nikotin under tiden!
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Som LF skrivit tidigare i tråden så körde jag ända fram till jag var i vecka 25-26 nånting. Dock inga längre turer utan mer "jag ska ta mig från punkt a till b och väljer hojen istället för bilen"

Efter det kom jag inte i några skyddskläder längre och i och med det så var det dags att ställa hojen. Jag är glad för de små turerna jag hann med annars hade det nog krupit mer i kroppen än vad det faktiskt gjorde mot slutet av graviditeten.

Jag är normalt en ganska försiktig förare och kör med goda marginaler vilket blev ännu större marginaler när jag var gravid. Det fanns ju hela tiden en tanke i bakhuvudet om att man inte bara hade sig själv att tänka på längre.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
hade det nog krupit mer i kroppen än vad det faktiskt gjorde mot slutet av graviditeten.

som tillhörande det starkare könet undrar jag (man), vad som kryper i kroppen och om det 1. är vanligt vid graviditeter, men också 2. vanligt hos er tjejer och är sådant jag kan förvänta mig av min egen flickvän dock utan att hon är gravid? sen undrar jag till sist också 3. om det kan finnas en möjlighet att det som kryper är av främmande art?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top