Att det har fuckats upp ordentligt är det ingen som bestrider. Men att gå på och kalla alla i Grekland för lata jävlar som satt sig i denna sits själva är ett ganska trångsynt sätt att se på det när man ser på exemplen som sker här i Sverige.
Det är alltid lätt att i efterhand säga "ni borde ha vetat" men hur många ggr har man inte gjort det? I efterhand?
Jaha. Nu va vi där igen. Återkommande påståenden om vad jag gett uttryck för, men som du själv hittat på eller oskyligt* beblandat mig med.
Nåväl. Du får en chans till.**
Kan du redogöra för faktafelen i The Economist inlaga, jag tidigare gav dig en länk på?
*= jag kommer ju inte lägga nån större kraft på att bevisa din oskuld då jag känner igen metodiken sen tidigare diskussioner. Du har en "klädsam" förmåga att vilja måla upp dina meningsmotståndare som av alldeles osmagligt trångsynta och för all del känslokalla.
Jag personligen kunde inte bry mig mindre åt dina så kallade försök, men du drar dock inga trovärdighetspoäng med ditt högtravande, uppenbart pubertala beteende.
**= nej. Jag har inte givit uttryck för att de är "lata". Men att de haft ett välfärdssystem som inte matchar deras ekonomiska verklighet. Detta du benämner som myt.
Förslagsvis ser jag en graf som avviker, i tidsperiod inträde emu till första nödlån avseende pensionsålder och pensionsnivå (% av lön osv..) mot det jag skrev tidigare .