Grekland till Lyxfällan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, jag inser faktiskt inte det.
Men varför inte få tyst på mig då? Ge mig en ordentlig käftsmäll och visa mig alla dessa antisemitiska uttalanden som Markus och Skrotnisse påstår att jag gjort? Varför är det så fruktansvärt mycket svårare än att fortsätta dessa antydningar?
Det skulle ta tiofalt så lång tid för mig att hitta den handfull uttalanden du gjort jämfört med vad det skulle ta för dig att hitta ett hundratal frågor som du lämnat obesvarade så din önskan är totalt orimlig. Du har bla uttryckt stöd för terroristorganisationer som har som yttersta mål att alla judar åtminstone skall fördrivas från Israel, förmodligen mer/värre än så. Det räcker för mig, och jag är inte ett dugg intresserad av att det nyanseras heller eftersom du kallat mig och/eller mina åsiktsfränder för:

Rasister
Nazister
Fascister
Outbildade
Obildade
Högerextremister
Osv

Den som tar sig sådana brösttoner, samt lägger sig i vad andra har för åsikter över huvud taget, får fint finna sig i att bli utpekad som det den gör sig sken av att vara.

Jag föreslår att tråden återgår till ämnet, dvs varför Grekland är oförmögna att sköta ekonomi och hur västvärlden får lida av det. Om du hemskt gärna vill ha en duell-/vendetta-tråd så tycker jag du startar en sådan i OT2 så att den här tråden får överleva.

Tack på förhand för visad förståelse och mognad.

Hälsningar,
Markus

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Som intresserad i ämnet så undrar jag faktiskt var belägget finns att grekerna är lata?
Vad jag sett bevis på är att grekerna inte kan ta ansvar för sin politik och inte är kapabla att få fram politiker som tar tag i problemen. Uppenbart är också att de röstar fram de politiker som sysslar med populism.

Finns det belägg för att greker sitter på café hela dagarna eller är det en myt?

Jag skulle gärna vilja se var Loco uttrycker judehat, rätt grav anklagelse.
Det är en mycket bra fråga som jag så länge nu försökt få ett svar på. Det borde vara så enkelt att visa upp ett enda antisemitiskt uttalande från mig. Men ingen i mobben vill/kan göra det. Och inte ens moderatorn i denna tråd säger något trots förhållningsreglerna som finns att läsa högst upp.

Är det Sporthoj eller Avpixlat jag befinner mig på??

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det skulle ta tiofalt så lång tid för mig att hitta den handfull uttalanden du gjort jämfört med vad det skulle ta för dig att hitta ett hundratal frågor som du lämnat obesvarade så din önskan är totalt orimlig. Du har bla uttryckt stöd för terroristorganisationer som har som yttersta mål att alla judar åtminstone skall fördrivas från Israel, förmodligen mer/värre än så. Det räcker för mig, och jag är inte ett dugg intresserad av att det nyanseras heller eftersom du kallat mig och/eller mina åsiktsfränder för:

Rasister
Nazister
Fascister
Outbildade
Obildade
Högerextremister
Osv

Den som tar sig sådana brösttoner, samt lägger sig i vad andra har för åsikter över huvud taget, får fint finna sig i att bli utpekad som det den gör sig sken av att vara.

Jag föreslår att tråden återgår till ämnet, dvs varför Grekland är oförmögna att sköta ekonomi och hur västvärlden får lida av det. Om du hemskt gärna vill ha en duell-/vendetta-tråd så tycker jag du startar en sådan i OT2 så att den här tråden får överleva.

Tack på förhand för visad förståelse och mognad.

Hälsningar,
Markus
Du fortsätter ducka?? Om du kallar mig något så är det väl för faaan inte för mycket begärt att du tar fram Ett enda uttalande där jag hett uttryck för det du kallar mig??
På riktigt !!!!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tror ni på tredje gången gillt nu då? (ja, jag avser huvudämnet och inte vissa forummedlemmar nu?)
Om jag inte misstar mig är detta det tredje(!) räddningspaketet. Borde det inte medföra ett krav om externt ledning? Typ en samling ekonomer och ledare som kan sin skit?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om det är min fråga du menar så är den inte privat. Markus och Skrotnisse har i 2 olika trådar, öppet anklagat mig för att vara antisemit vilket är en riktigt jävla grov anklagelse.
Inte en enda gång har de visat något som kopplar mig till såna uttalanden.
Jag blev avstängd när jag tröttnade på deras falska anklagelser och röt ifrån.
Men de 2 får fortsätta i tråd efter tråd då ni hellre stänger tråden än ber de lägga fram minsta lilla bevis för deras anklagelser?
Tja, nu senast länkade du till en artikel som var emot en organisation med anledning av att den påstås vara sionistisk. Nämnda organisation är visserligen muslimdominerad, men eftersom den är mot radikal islamisering, så är det naturligtvis judepropaganda enligt dig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ordet "judepropaganda" är det du som använder. Jag visar en artikel som visar att det är en extrem organisation med extrema åsikter som har åsikter om en annan extrem organisation med extrema åsikter. Och Markus vill att vi ska donera pengar till den.

IS och Talibanerna är inte speciellt förtjusta i varandra. Vilken sida vill du stödja där?

- - - Updated - - -

Tack så mycket. Då väntar jag på ett svar från Markus.

Vilka står bakom artikeln du länkade till?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan ni inte ta den här diskussionen privat via PM eller i någon annan gammal tråd där ni haft pajkastning sedan tidigare på OT2 forumet? Det ni gör nu tillför inte forumet något bra alls. Ni har blivit tillsagda men fortsätter ändå... Vänder mig till er alla och ingen så att ingen behöver känna sig utpekad specifikt. Ni vet vilka ni är. Ta och tagga ner lite är ni snälla.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Inte än, först skall du fundera på vad som fick dig att huvudstupa ge dig ut på internet för att hitta något mot länken i Marcus signatur, utan att bry dig om vem som står för det du väljer.
Det var inte vad som skedde. Så, upplys mig gärna så att jag kan säga att jag hade fel.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Tror ni på tredje gången gillt nu då? (ja, jag avser huvudämnet och inte vissa forummedlemmar nu?)
Om jag inte misstar mig är detta det tredje(!) räddningspaketet. Borde det inte medföra ett krav om externt ledning? Typ en samling ekonomer och ledare som kan sin skit?

Nej dom borde inte få ett skit. Tyvärr är Sverige i samma sits snart om det inte blir ny regering.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Antagligen är inte syftet att rädda deras ekonomi, kanske vill vi ha ett låglöneland med gött klimat att semestra i?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Konkurs och konkursförvaltare som säljer ut tillgångarna och återbetalar lånen efter förmåga.
Som vanligt.
Passar inte galoscherna så får grekerna flytta.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept