Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
PGH skrev:
2387133 Det som dök upp i min hönshjärna var ju Vasaloppets kransflicka. Tycker inte det är förnedrande eller hur man nu skall benämna det, att en tjej står där utan mera hur personen i fråga exponeras.
Håller med, men problemet är att vara principfast.

Masarnas tjej står och virvlar med ett paraply...
Vasaloppets kranskulla springer efter vinnaren...
I båda fallen saknar de bikini och i båda fallen är det tjejerna som är i blickfånget
En ny följdfråga: Varför är det ok för vissa sporter men inte andra?
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Jag har en egen "paraplypojke" privat då, eftersom jag inte tävlar hehe:)

Hade jag haft kropp som en paraplyflicka".. så kanske.. förhoppningsvis hade jag ett mera seriöst jobb.. men va fan lite extrakosing då och då det e alltid bra att ha :) Så till frågan.. Mig spelar det ingen som helst roll.. kollar inte på mororsport så ofta och gör jag det e det för inte för att kolla på paraplyflickor i alla fall...
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Självklart skall de vara kvar !

Ingen säger väl nej till en sådan här vacker flicka :)
 

Bifogat

  • burners_gridgirl.JPG
    burners_gridgirl.JPG
    71.1 KB · Visningar: 440

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
duckie skrev:
2387057 En kranskulla i folkdräkt anspelar ju inte på sex lika mycket som en lättklädd gridgirl, så det är väl det som skiljer.

Vem fan vill bli kramad av ett kommunalråd då?? Oavsett kön!!
Optimalt osexigt ...
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Ducatista skrev:
2387150 Håller med, men problemet är att vara principfast.

Masarnas tjej står och virvlar med ett paraply...
Vasaloppets kranskulla springer efter vinnaren...
I båda fallen saknar de bikini och i båda fallen är det tjejerna som är i blickfånget
En ny följdfråga: Varför är det ok för vissa sporter men inte andra?

Kan hålla med om att det är till viss del principfråga, sportgren vs sportgren. Men i Vasaloppet är inte kranskullan i blickfånget, inte i närheten som på en RR-tävling. För mig är det inte att en flicka finns med i bilden utan hur denna flicka framställs. En flicka/tjej/kvinna är ju inte per automatik förnedrande eller så:3freak

Men jag kan säga att jag känner mig lite ambivalent i frågan, visst ser dem bra ut, är där av egen fri vilja osv men skulle dem försvinna från gridden så gråter jag inte floder precis.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
PGH skrev:
2387084 Frågan är om dem själv tycker det eller det är vi grisar som gör det. Hade dem fått intruxer om att vara utklädd till kyckling o stå o hoppa på ett ben så hade dem gjort det med. Utan att för den delen säga att dem skall bort. Det är ju ingen som tvingar dem dit.

va äre för fel på kycklingar nu då!
inse min ironi i det jag skrev...

var och en bestämmer över sin kropp och vad man ska göra med den.
Vill man visa upp den (kille som tjej) så får de väl göra det.

Det är än så länge tillåtet i Sverige att tänka själv... dock insinuerar trådskaparen att flickor inte är förmögna att göra detta själva, vilket jag tycker är fel
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Vad är FELET med att gridgirlen är där för att vara sexig?

Är det förbjudet att vara sexig och visa upp det, var är det förnedrande i det?

Edit: Mig kvittar det om det är killar / tjejer whatever just grejen att de inte får vara snygga och om de är snygga absolut inte tjejer som stör mig något kopiöst.

Jag skulle lätt nöja mig med en grid-gubbe med alkoholproblem när jag kör rookieracing, bara han har dricka och ett svalkande paraply om man blir stående på gridden en varm dag... men det har jag inte.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
JTarnstrom skrev:
2387090 Samma diskussion bröt ut för något år sedan efter att STCC (eller om det var arrangören) hade engagerat grid girls från en sajt med lättklädda brudar (och en satans massa silikon)...

Vad man än tycker om saken så vore det nog bättre om motorsporten visade framfötterna och hittade en annan lösning - innan den tvingas på sporten (vet att riksidrottsförbundet är starkt negativa till fenomenet). På Motorsport Games på Globen användes grid kids. Personligen har jag inget emot snygga tjejer men jag har aldrig förstått varför de ska stå med ett paraply på startplattan. Jag är på plats för att kolla på racing, inte brudar. Och om man ska tänka sig att sporten ska locka hela familjen så tror jag nog att det är fler än en sambo/fru/flickvän som suckar trött när de ser paraplybrudarna. Känns uppriktigt sagt inte speciellt viktigt att ha grid girls och finns de de som stör sig på dem så verkar det enklare att byta ut dem mot något annat.

Tärnström
Amen.
 

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
Har ni observerat att det finns ett alternativ som lyder
Bryr mig inte om vem som håller i paraplyet

Jag tycker oxå paraplyflickorna är ett trevligt inslag, precis som kranskullan, men huvudfocus är ju på tävlingarna oavsett. Det hör liksom till att snygga tjejer svärmar kring fartglada killar, pengar och champange.
 
Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
MagnusK skrev:
2387216 Vad är FELET med att gridgirlen är där för att vara sexig?

Är det förbjudet att vara sexig och visa upp det, var är det förnedrande i det?

Edit: Mig kvittar det om det är killar / tjejer whatever just grejen att de inte får vara snygga och om de är snygga absolut inte tjejer som stör mig något kopiöst.


:tummenupp
 

Bifogat

  • 762039.jpg
    762039.jpg
    20.6 KB · Visningar: 92

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
håkan skrev:
2387207 va äre för fel på kycklingar nu då!
inse min ironi i det jag skrev...

var och en bestämmer över sin kropp och vad man ska göra med den.
Vill man visa upp den (kille som tjej) så får de väl göra det.

Det är än så länge tillåtet i Sverige att tänka själv... dock insinuerar trådskaparen att flickor inte är förmögna att göra detta själva, vilket jag tycker är fel

Jo, jag läste din ironi. Jag bara menade på att det inte är deras egen vilja som visas upp där, tror jag, även om det inte är ngn som tvingat dit dem. Men inte riktigt på det sätt som dem exponeras. Men hade jag inte haft ngt annat i mitt liv att vara stolt över så hade jag nog också ställt mig där...

Själv tror jag att det mest är förnedrande för just männen med hojarna. Att stå där uppställd och vara "hjälpt" av dessa flickor. Pinsamt grabbar, ut o kör i stället!
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
håkan skrev:
2387080 förbjud gridgirls!

Folk vet inte sitt eget bästa! låt dom inte utrycka sig själva på det sätt de själva tycker är bra!

mer förbud, mer poliser ska det va!
låt inte folket tänka själva! det vore ju hemskt!
kan man inte ha lätt klädda polis damer då ist.....hehe
 

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
PGH skrev:
2387246 Jo, jag läste din ironi. Jag bara menade på att det inte är deras egen vilja som visas upp där, tror jag, även om det inte är ngn som tvingat dit dem. Men inte riktigt på det sätt som dem exponeras. Men hade jag inte haft ngt annat i mitt liv att vara stolt över så hade jag nog också ställt mig där...
De är i så fall inte ensamma. Jag får inte heller visa upp min egna fria vilja här på jobbet.

Tjejer är modeller och är vana vid att bli utstuderade. Det är deras leverbröd och de flesta är mer eller mindre exebitionerister. (stavas det så?)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
MagnusK skrev:
2387216 Vad är FELET med att gridgirlen är där för att vara sexig?
.
Det är inget fel att vara sexig, men vad fan har det med RR att göra och vad är anledningen till att ha denna företeelse?

Det är inget fel att knulla heller, men det betyder inte att det vore ok att ha ett par som gick ut på Råsunda och knullade lite innan derbymatcher istället för någon som sjöng nationalsången.

Ni som svarat "JA, vad ska man annars titta på?" går alltså på RR-tävlingar för att se halvklädda brudar, inte för att se racing? :). Köp ett nummer av Moore istället, det är enklare.
 
Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
sgtpepper skrev:
2387327Ni som svarat "JA, vad ska man annars titta på?" går alltså på RR-tävlingar för att se halvklädda brudar, inte för att se racing? :). Köp ett nummer av Moore istället, det är enklare.


Nah men hallådär, det är ju ändå trots allt innan själva racet startar som det är största fokus på dom. Och därför "vad ska man annars titta på... när tävlingen ändå inte börjat?" :D
 

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Disasterpiece skrev:
2387340 Nah men hallådär, det är ju ändå trots allt innan själva racet startar som det är största fokus på dom. Och därför "vad ska man annars titta på... när tävlingen ändå inte börjat?" :D
Äntligen en som fattat svarsalternativet!

Vad har du varit hela mitt liv:kär
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
duckie skrev:
2387057 En kranskulla i folkdräkt anspelar ju inte på sex lika mycket som en lättklädd gridgirl, så det är väl det som skiljer.
Folkdräkt... :drool

Det är väl ingen som har tvingat någon att bli gridgirl istället för att bli bibliotekarie?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top