Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag tycker att vi förbjuder kvinnor från TV, radio och alla evenemang... Borde de få gå ut öht egentligen? Då försvinner iaf chansen för ev. exponering totalt.

Om feminister vill få bort kvinnor från evenemangen så bör de lägga sin tid på att påverka dessa kvinnor att själv inte exponera sig, att förbjuda deras närvaro på eventet är väl att börja i fel ände?
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
AlexH skrev:
2387274 De är i så fall inte ensamma. Jag får inte heller visa upp min egna fria vilja här på jobbet.

Tjejer är modeller och är vana vid att bli utstuderade. Det är deras leverbröd och de flesta är mer eller mindre exebitionerister. (stavas det så?)

Finns inget som stöder att kvinnor är mer exhibokgldflgdfg än män. Det blickas lika mycket åt båda hållen. Att de är modeller och har "vana och att det är deras levebröd" är rena BS och således spelar ingen som helst roll what so ever.

Leverbröd??? Är det något man äter eller vad menas:tungan Låter inte gott. Sorry.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
sgtpepper skrev:
2387327 Det är inget fel att vara sexig, men vad fan har det med RR att göra och vad är anledningen till att ha denna företeelse?

Det har precis lika lite med roadracing att göra som en fyllegubbe som gör samma syssla som har med roadracingen att göra dvs hålla i ett förbannat paraply. resten är showbiz vilket borde vara ganska tydligt.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
PGH skrev:
2387355 Finns inget som stöder att kvinnor är mer exhibokgldflgdfg än män. Det blickas lika mycket åt båda hållen. Att de är modeller och har "vana och att det är deras levebröd" är rena BS och således spelar ingen som helst roll what so ever.

Leverbröd??? Är det något man äter eller vad menas:tungan Låter inte gott. Sorry.

Brist på vettiga argument?
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Slappa skrev:
2387359 Brist på vettiga argument?

Läs mitt inlägg igen. Verkligen inte brist på argument, eller rättare sagt argument för/emot vad??? Som sagt tidigare, jag har ingen svart/vit syn på detta fenomen. Det sista vara bara en liten parantes, get it!? Har tidigare sagt att jag hyllar den fria viljan men allt ligger inte i dessa tjejers händer.
 

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
PGH skrev:
2387355 Finns inget som stöder att kvinnor är mer exhibokgldflgdfg än män.
Inget som jag påstår heller.
Både killar och tjejer jobbar som modeller, och som modell är man van och gillar att bli utstuderad. Vad har man annars på catwalken att göra?
(Med den sista kommentaren menar jag inte att alla modeller går på catwalken, fast det tror jag ni fattar, eller?)

PGH skrev:
2387378 Har tidigare sagt att jag hyllar den fria viljan men allt ligger inte i dessa tjejers händer.
Jo, de kan tacka nej till ett uppdrag.
Agenturerna tvingar ingen.
 
Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
AlexH skrev:
2387387 Inget som jag påstår heller.
Både killar och tjejer jobbar som modeller, och som modell är man van och gillar att bli utstuderad. Vad har man annars på catwalken att göra?
(Med den sista kommentaren menar jag inte att alla modeller går på catwalken, fast det tror jag ni fattar, eller?)


Jo, de kan tacka nej till ett uppdrag.
Agenturerna tvingar ingen.

My bad då. Trodde mig ana lite av exhibi. i ditt inlägg men fel av mig då. För övrigt håller jag med om att en del är säkert modeller och har för vana att bli utstuderade osv+ sant att de kan välja uppdrag. Men de är inte fria att diktera formerna på detta uppdrag, tror jag.

Nu låter jag som värsta megafemininist med allt vad det innebär, jisses. Som jag sagt tidigare är dem där av fri vilja men kan tycka att fenomenet i sig är hyfsat förnedrande för både män o kvinnor, iaf i detta sammanhang. Jag menar inte att vara sexig o allt innebär att vara förnedrad, på intet sätt.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Esquire skrev:
2387349 Folkdräkt... :drool

Det är väl ingen som har tvingat någon att bli gridgirl istället för att bli bibliotekarie?


Nej det får vi verkligen hoppas. Trodde du det eller?
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Ähh, låt dem stå där i bikini om de trivs med det. Själv har jag bikini när jag solar & badar och inte i depån...:va Tur att det inte springer runt tjejer i bikini på bankörningarna, vågar inte tänka på hur hög testohalterna skulle vara och hur många som skulle åka hem med klotade hojar :D
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Ducatista skrev:
2387400 Nix.
Det är bara inte så ofta en kille förstår en tjej. :D


Det gör inte jag heller. Jag menar bara att innan racet kan man ju lika gärna glo på flickorna, men sålänge dom kör så kollar man väl på det? De trodde jag alla gjorde..:tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
För att vara lite seriös, så är det ju faktiskt en lite större fråga än gridgirlsen vara eller icke vara när det gäller fallet Masarna.
Kommunen (som är samhället) vill inte ge bidrag till en förening som hjälper till att objektifera kvinnan, för det är ju det det handlar om, må så vara att de är där frivilligt och ingen tvingar dem etc etc.

För ingen - mansgris/tonårskille/feminist/whatever ser väl gridgirlsen som nåt mer än ett objekt, nånting att titta på. Pollen här talar ju ganska tydligt till exempel.

Jag tycker faktikst att det är ganska vettigt att kommunen, som representerar medborgarna, gör rätt i att inte stödja en sån grej. I ett större perspektiv, liksom.

Och innan ni börjar hugga att jag är en ful, fet feminist som bara är avundsjuk - ta ett djupt andetag och läs igenom en gång till och TÄNK.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Ducatista skrev:
2387347
Vad har du varit hela mitt liv:kär

Han har nog varit kille :D

duckie skrev:
2387582
Kommunen (som är samhället) vill inte ge bidrag till en förening som hjälper till att objektifera kvinnan, för det är ju det det handlar om, må så vara att de är där frivilligt och ingen tvingar dem etc etc.

Om tjejerna nu tycker att det är en kul grej ... är det rätt av kommunen att tvinga bort dem??
Varför ska "samhället" påtvinga medborgarna SINA (samhället= samhällets representanter som sällan är representativa för allmänt rättsmedvetande) åsikter utan att någon ska kunna ta de drabbades parti??
 
Last edited:

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
elwe skrev:
2387587 Om tjejerna nu tycker att det är en kul grej ... är det rätt av kommunen att tvinga bort dem??
Varför ska "samhället" påtvinga medborgarna SINA (samhället= samhällets representanter som sällan är representativa för allmänt rättsmedvetande) åsikter utan att någon ska kunna ta de drabbades parti??

Helt rätt..mosan blev stannad av en soc.d. när jag va tre då sa de att de gjorde mer för kvinnorna för att de skulle slippa va hemma o får jobba..hon svara bara att hon ville få va hemma för att kunna ta hand om sina barn. Hon andra gappa rätt bra tydligen :D
Man ska inte gå för långt då blir de inte bra..vill tjejer eller killar göra nåt så låt dem göra de.. :) förbjuda att tjejer får göra saker e ju mer diskriminerande bara..precis som de inte skulle kunna tänka själv..
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
elwe skrev:
Om tjejerna nu tycker att det är en kul grej ... är det rätt av kommunen att tvinga bort dem??
Varför ska "samhället" påtvinga medborgarna SINA (samhället= samhällets representanter som sällan är representativa för allmänt rättsmedvetande) åsikter utan att någon ska kunna ta de drabbades parti??

Som jag skrev .. försök se det hela ur ett större perspektiv.

Om inte samhället tar ansvar för att upprätthålla nån slags moral och jämställdhet - vem ska göra det?

Zenit skrev:
2387611 Helt rätt..mosan blev stannad av en soc.d. när jag va tre då sa de att de gjorde mer för kvinnorna för att de skulle slippa va hemma o får jobba..hon svara bara att hon ville få va hemma för att kunna ta hand om sina barn. Hon andra gappa rätt bra tydligen :D
Man ska inte gå för långt då blir de inte bra..vill tjejer eller killar göra nåt så låt dem göra de.. :) förbjuda att tjejer får göra saker e ju mer diskriminerande bara..precis som de inte skulle kunna tänka själv..

Det handlar inte om att förbjuda tjejer att göra saker de vill.
Herregud.
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
duckie skrev:
2387619 Som jag skrev .. försök se det hela ur ett större perspektiv.
Om inte samhället tar ansvar för att upprätthålla nån slags moral och jämställdhet - vem ska göra det?

Jamen jisses så moralisk man kan va då ...
Har du varit på någon badstrand? Kollat på beach volley?
Politiker eller religioner ska inte bestämma vad som är moral! Det ska varje individ få bestämma själv! Så länge man inte skadar någon annan så får folk t o m gå i kostym och balklänning för mig!

Det handlar inte om att förbjuda tjejer att göra saker de vill.
Herregud.

Hur ska du ha det?? Det är ju precis det du predikar högre upp i ditt inlägg!
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tycker det är lite fantasilöst med Gridgirls. Cralle var ju duktig på det där och fixade lite mera än någon bikinibrud.
Hur svårt kan det vara att övertala typ GlassBolaget att sponsra med en clowndräckt och någon tusenlapp? Tänk er sen då hela startplattan sponsrad av GB!
Nu hatar jag iofs clowner och tycker dom är äckliga men ni förstår nog hur jag menar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top