Har sett argumentent förut och det är alltid lika fascinerande att en del tycks tro att frågan är huruvida paparplytjejerna gör sitt jobb frivilligt eller ej. Det är ju inte det frågan handlar om. Vad det handlar om i slutänden, och den diskussionen kommer alla sporter att få ta som använder sig av grid girls eller motsvarande, är om vilken bild av sporten som förmedlas. Är tjejer reducerade till paraplybärare inom motorsporten eller är motorsporten en sport för bägge könen? Om tjejerna tycker om att vifta med pattarna eller till och med tycker att de förverkligar sig själva genom att bära ett paraply är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Jag tror säkert att det finns tjejer som tycker om att visa upp sina behag men det hör lika lite hemma på en motortävling som på en vanlig arbetsplats.
Lika fascinerande är att en del reagerar som om någon höll på att ta ifrån dem lördagsgodiset. Hur viktigt tycker ni att det är med grid girls? Tro mig, oavsett mina åsikter eller någon annans på det här forumet, så kommer den här frågan att komma upp till debatt och det blir inte er sida som går vinnande ur den striden - så ser verkligheten ut i dag. Så, varför då inte släppa taget om det här med grid girls och i stället visa framfötterna? Vill ni hellre förmedla en bild av motorsporten som bakåtsträvande? Tycker ni att motorsporten har råd med det i det samhällsklimat som råder?
Tärnström