Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Folkezx9r skrev:
2387953 Vad sägs om att förbjuda unga tjejer i kassan på ICA ? Finns en i den lokala ICA-butiken , ung o fräsch , som brukar ha en tunn vit skjorta så man ser BH:n... Oerhört sexistiskt o förnedrande !!!:näsblod

Fast den jämförelsen haltar ju en smula.
Det som har höjts röster emot är inte snygga tjejer, det som folk protesterar mot är tjejer som inte allt har med sammanhanget att göra som står halvnakna helt utan anledning.
Ungefär som om som det skulle stå en blondin och visa pattarna för en varje gång man gjorde ett minuten-uttag.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kapten Stofil skrev:
2388015 Ungefär som om som det skulle stå en blondin och visa pattarna för en varje gång man gjorde ett minuten-uttag.

Vore det inte bättre att blondiner visar pattarna oavsett om man tar ut pengar vid en minutenautomat eller inte? Och brunetter med, föressten. Rättvist ska det vara.

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
GSXR750WN
Was für ein? Harni inge skam i kroppen, eller sprätt i snoppen? Klart att tjejerna skall visa kroppen. Stålarna äre inte fråga om. Det är görlpawer som vi fågar efter. Visarom paraplyelen, men snorom på stålarna.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Kapten Stofil skrev:
2388015 Fast den jämförelsen haltar ju en smula.
Det som har höjts röster emot är inte snygga tjejer, det som folk protesterar mot är tjejer som inte allt har med sammanhanget att göra som står halvnakna helt utan anledning.
Ungefär som om som det skulle stå en blondin och visa pattarna för en varje gång man gjorde ett minuten-uttag.

Jo...Vet att den haltade lite... Men det är ju så ?? Sex säljer ! Har alltid gjort o kommer alltid att göra !

Se bara löpsedlarna ?? Antingen står det sex i klarspråk eller anspelas det på sex.
Bilmässor ? Inoljade tjejer som gnider sig mot bilarna , iförda i bästa fall bikini. I ännu bättre fall , bara kroppsmålade...:) ... Är deras närvaro relevant ??

Tycker det är lite töntigt med all sån moralpredikning... Allt detta tjat om jämlikhet o sexism etc. Alla har väl en fri vilja ? Kan hålla med ngns Mamma i ett tidigare inlägg , att det blir som en liten färgklick på startplattan. Jag ser inget sexistiskt med det..... Jag är där för att kika på moto-gp , o finns damerna där , så är det bara en extra bonus...:)

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Jo, sex säljer ju. Men jag tycker ändå att det är en smula töntigt att ha paraplybrudar som bara står o ser dumma ut. '
Och vad gäller kvällstidningarnas löpsedlar så har jag faktiskt inte så värst höga tankar om dom heller.
Sex har sin naturliga plats i samhället, och jag anser inte att den passar i paraplyform på het asfalt och inte heller i platta bokstäver i märkliga kvällstidningsformuleringar.

Mrs. Laphroaig

Guest
Som en hel del redan har skrivit. Sex säljer, tjejerna får betalt och de vet vad de har för arbetsuppgifter.
Ser absolut inga problem i det hela, snarare så att tjejerna tillhör motorsporten !
Låt dem stanna, så jag har jobb i framtiden :tungan

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kapten Stofil skrev:
2388085 Jo, sex säljer ju. Men jag tycker ändå att det är en smula töntigt att ha paraplybrudar som bara står o ser dumma ut.

Varför tycker du att dom ser dumma ut? Är det kanske så att du lägger in personliga värderingar i det här? Andra kanske tycker dom ser smarta ut...

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Mrs. Laphroaig skrev:

Låt dem stanna, så jag har jobb i framtiden :tungan

Nä, väck med dem. Dem tar ju mitt jobb, hur stor chans har jag mot en som har snygga rattar:rolleyes:

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Pejo skrev:
2388096 Varför tycker du att dom ser dumma ut? Är det kanske så att du lägger in personliga värderingar i det här? Andra kanske tycker dom ser smarta ut...

Visst tusan lägger jag in personliga värderingar det var väl det tråden skapades för?

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Enklast för alla parter vore väl om ni gjorde följande:
- ta bort all reklam
- måla er hojar i militärens GRBRGR (gråbrungrön) färg
- stäng av högtalarna
- bjud in pensionärsföreningen och sätt på dom någon grå eller brun utstyrsel

sedan är det bara att lägga ner all tävlingsverksamhet.

nej, låt de flickor som vill visa upp sig och se på dom och se det vackra!
Att FI alltid kommer att klaga på att flickor utnyttjas får vi tyvärr leva med.
FRAM FÖR MER KVINNLIG FÄGRING!:rolleyes:

Last edited:

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Dom är där för att göra ett jobb.
Och ska dom inte få göra det ?
Ska staten/kommunen(moralen) ta jobben ifrån oss nu också ?

Ingen tvingar dit dom och som fler har skrivit, dom vet vad dom ger sig in på.
Om inte, ska dom nog lära sig att läsa sina kontrakt innan dom skriver på nått.

Och tycker man det är fel behöver man inte titta på dom svårare än så är det inte.

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Har sett argumentent förut och det är alltid lika fascinerande att en del tycks tro att frågan är huruvida paparplytjejerna gör sitt jobb frivilligt eller ej. Det är ju inte det frågan handlar om. Vad det handlar om i slutänden, och den diskussionen kommer alla sporter att få ta som använder sig av grid girls eller motsvarande, är om vilken bild av sporten som förmedlas. Är tjejer reducerade till paraplybärare inom motorsporten eller är motorsporten en sport för bägge könen? Om tjejerna tycker om att vifta med pattarna eller till och med tycker att de förverkligar sig själva genom att bära ett paraply är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Jag tror säkert att det finns tjejer som tycker om att visa upp sina behag men det hör lika lite hemma på en motortävling som på en vanlig arbetsplats.

Lika fascinerande är att en del reagerar som om någon höll på att ta ifrån dem lördagsgodiset. Hur viktigt tycker ni att det är med grid girls? Tro mig, oavsett mina åsikter eller någon annans på det här forumet, så kommer den här frågan att komma upp till debatt och det blir inte er sida som går vinnande ur den striden - så ser verkligheten ut i dag. Så, varför då inte släppa taget om det här med grid girls och i stället visa framfötterna? Vill ni hellre förmedla en bild av motorsporten som bakåtsträvande? Tycker ni att motorsporten har råd med det i det samhällsklimat som råder?

Tärnström

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Om man läser alla inlägg så ser man att dom verkligen gör sitt jobb...... på ett mycket bra sätt...
att vara ett positivt, iögonfallande, attraktiva, ...... reklambärare:)

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Kapten Stofil skrev:
2388015 Fast den jämförelsen haltar ju en smula.
Vaddå utan anledning??
Har du någonsin stått och väntat på en startplatta i full mundering när solen gassar och du strax ska gasa??
Det är jäkligt skönt med lite skugga då och varför tycker du att kommun och stat ska bestämma att de som ger skugga med sina paraplyer ska se ut som några jäkla ministrar eller feminister i sina gerillaschalar?

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Good girls

Klart dom ska finnas ...
En del av sporten..:tummenupp

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
CHIPPEN_no1 skrev:
2388252 kanske inte funkar... men Gridgirls har dom i mängder!
www.umbrellagirls.com

Det stämmer. De har ju hela cheerleaderkulturen att luta sig mot. Den har ju blivit ett fenomen i sig som står på egna ben. Men sedan ligger ju olika kulturer olika långt fram (eller bak, vilken åsikt man nu föredrar) på olika områden vad gäller jämlikheten.

Tärnström

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Bara för att exemplifiera: STCC:s sammankoppling för någon säsong sedan med det företag som tillhandahöll grid girls hade garanterat kunnat få ett svenskt storföretag att backa ur ett sponsoravtal. Det hade varit politiskt omöjligt internt att få det att gå ihop med jämställdhetsplaner och policy.

Det gäller att lyfta blicken lite grann. Jag tycker inte att det är värt att grabbigheten ska få stå i vägen för sportens utveckling. Motorsporten måste inte bara hänga med i samhällsutvecklingen, den måste visa framfötterna. Motorsporten ligger tillräckligt illa till ändå.

Tärnström

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...