Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
elwe skrev:
2388286 Vaddå utan anledning??
Har du någonsin stått och väntat på en startplatta i full mundering när solen gassar och du strax ska gasa??
Det är jäkligt skönt med lite skugga då och varför tycker du att kommun och stat ska bestämma att de som ger skugga med sina paraplyer ska se ut som några jäkla ministrar eller feminister i sina gerillaschalar?

Nope, jag har ingen aning om hur det är på en startplatta innan ett race, men det jag tyckte var utan anledning var halvnakenheten, det hela känns lite töntigt, helt enkelt.

Och sen sa jag inget om vare sig kommun eller ministrar, jag uttryckte bara min spontana åsikt.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Zenit skrev:
2387059 Självklart måste de finns där..nån måste ju fixa så föraren inte kokar av hetta innan start ju, sen om de råkar va tjejer så gör de ju inget..:)

*s* Så du menar att han inte blir het när det står en raffig tjej i bikini brevid...:tuttar Då kanske han inte gillar tjejer....:tungan

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
duckie skrev:
2387761 Samhället är du, jag, våra grannar och våra folkvalda.
Du bad oss nyss att "tänka efter"... Tänk efter själv hur man egentligen blir "folkvald" och vilka mänskliga kvaliteter som prioriteras hos dem som ska bli "folkvalda".
Som sagt - jag tror kommunen i det här fallet tänker i ett lite större perspektiv än till ett par gridgirls.
Det är de mest trångsynta, ideologiskt indoktrinerade, lättstyrda, egoistiska och själslösa individerna som hamnar i kommunens topp och ska bestämma över dig "för ditt eget bästa". De tänker ALDRIG stort!
Tids nog kommer du underfund med det men först måste du skaka av dig indoktrineringen som du fått via dagis, förskola, skola, barnprogram, massmedia, mm.
Det kan ta några år men de som har förutsättningarna blir fritänkande lite längre fram i livet och ser hur det hela egentligen hänger ihop ...
Klarar du det blir du det värsta en politiker kan tänka sig ... en människa som tänker själv och därmed genomskådar alla dimridåer de lägger ut medan de smörjer kråset med hjälp av de värden som andra människor jobbar ihop!
Du tycker ju för närvarande t o m att det är bra att de bestämmer vad vi ska tycka är "moral". Lycka till i din (eventuella) strävan av få en fri vilja och lite egenskapade tankar.

Kapten Stofil skrev:
2388334 Nope, jag har ingen aning om hur det är på en startplatta innan ett race, men det jag tyckte var utan anledning var halvnakenheten, det hela känns lite töntigt, helt enkelt.
Så du menar att de stackars tjejerna ska stå fullt påklädda med raggsockar, överrock, huckle, tumvantar och jordskor? Sadist!

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag tycker det skall finnas fler tjejer som rejsar. Jag vill också få komma in på gridden! Topless, om det är vad som krävs... :D

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
elwe skrev:
2388354 Du bad oss nyss att "tänka efter"... Tänk efter själv hur man egentligen blir "folkvald" och vilka mänskliga kvaliteter som prioriteras hos dem som ska bli "folkvalda".

Det är de mest trångsynta, ideologiskt indoktrinerade, lättstyrda, egoistiska och själslösa individerna som hamnar i kommunens topp och ska bestämma över dig "för ditt eget bästa". De tänker ALDRIG stort!
Tids nog kommer du underfund med det men först måste du skaka av dig indoktrineringen som du fått via dagis, förskola, skola, barnprogram, massmedia, mm.
Det kan ta några år men de som har förutsättningarna blir fritänkande lite längre fram i livet och ser hur det hela egentligen hänger ihop ...
Klarar du det blir du det värsta en politiker kan tänka sig ... en människa som tänker själv och därmed genomskådar alla dimridåer de lägger ut medan de smörjer kråset med hjälp av de värden som andra människor jobbar ihop!
Du tycker ju för närvarande t o m att det är bra att de bestämmer vad vi ska tycka är "moral". Lycka till i din (eventuella) strävan av få en fri vilja och lite egenskapade tankar.

Så du menar att de stackars tjejerna ska stå fullt påklädda med raggsockar, överrock, huckle, tumvantar och jordskor? Sadist!

Shit alltså, din vardag kan inte vara lätt med så många "Agent Smith" runt dig som försöker indoktrinera dig. Att sedan en stor del av allt du nämner består av människor med fria viljor, hör väl inte hit. Jag håller dock med om att den fri viljan och kreativt leverna är bra.

Jag tycker fortfarande att RR kan klara sig utan dessa paraplyhållare, det tycker jag helt utan påtryck från samhällets moraldikterare. Jag själv hade fan inte velat stå där med putrumpa o pattarna i vädret om jag hade den kompetensen, men det är ju jag det.

Ja, jag vet att detta inlägg inte kanske för debatten framåt i det stora hela men men ville bara tetas lite:)

Rask skrev:
2388410 Akta så inte PGH tar illa upp nu :näsblod

Varför skulle jag ta illa upp, JAG tycker det borde kännas förnedrande att stå där, inte därmed sagt att andra borde göra det likaså. Har jag någonstans sagt att det borde förbjudas eller nått va?!?!?! Däremor har jag sagt att jag klarar mig utan dem, intresset för RR förblir detsamma. Läs om läs rätt!

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Mr Helmut skrev:
2388479 Ska lägga några kloka ord

Hur kan en kille inte vilja ha Paraplyflickor?:va

http://www.folket.se/link.php?id=86383&from=article&t=3654316198

Kanske för att pjur rejsing efterfrågas. Flickor hör inte hemma i denna superduperpawasport. Det är ju en sport för riktiga män. Nu var ironiknappen intryckt.

Visst är dem snygga osv men det jag säger är att det tillför inte speciellt mycket för upplevelsen av RR, tycker jag. Vill dem stå där så gör det, men själv hade jag inte gjort. Jag hade inte gjort det i en clowndräkt heller. Jag är INTE för ett förbud.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Hejar på dig, sunt tänk :tummenupp

Dom får stå där om dom vill men det ser både fånigt och menlöst ut. Som tjej så tycker jag att det är skitskoj med tjejer i motorsammanhang men det roligaste är väl ändå om de har skinnställ och egen hoj :) Undrar om paraplybruttorna finns kvar om 10 år med den jämställdhetsutveckling vi har? Inte utan att man får lite rys när man vet att det är någon rik gubbe som betalar för att de skall stå där med så lite kläder som möjligt för att det "hör till"...

Kapten Stofil skrev:
2388085 Jo, sex säljer ju. Men jag tycker ändå att det är en smula töntigt att ha paraplybrudar som bara står o ser dumma ut. '
Och vad gäller kvällstidningarnas löpsedlar så har jag faktiskt inte så värst höga tankar om dom heller.
Sex har sin naturliga plats i samhället, och jag anser inte att den passar i paraplyform på het asfalt och inte heller i platta bokstäver i märkliga kvällstidningsformuleringar.

Last edited:

"Rask"

Guest
JTarnstrom skrev:
2388215 Har sett argumentent förut och det är alltid lika fascinerande att en del tycks tro att frågan är huruvida paparplytjejerna gör sitt jobb frivilligt eller ej. Det är ju inte det frågan handlar om. Vad det handlar om i slutänden, och den diskussionen kommer alla sporter att få ta som använder sig av grid girls eller motsvarande, är om vilken bild av sporten som förmedlas. Är tjejer reducerade till paraplybärare inom motorsporten eller är motorsporten en sport för bägge könen? Om tjejerna tycker om att vifta med pattarna eller till och med tycker att de förverkligar sig själva genom att bära ett paraply är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Jag tror säkert att det finns tjejer som tycker om att visa upp sina behag men det hör lika lite hemma på en motortävling som på en vanlig arbetsplats.

Lika fascinerande är att en del reagerar som om någon höll på att ta ifrån dem lördagsgodiset. Hur viktigt tycker ni att det är med grid girls? Tro mig, oavsett mina åsikter eller någon annans på det här forumet, så kommer den här frågan att komma upp till debatt och det blir inte er sida som går vinnande ur den striden - så ser verkligheten ut i dag. Så, varför då inte släppa taget om det här med grid girls och i stället visa framfötterna? Vill ni hellre förmedla en bild av motorsporten som bakåtsträvande? Tycker ni att motorsporten har råd med det i det samhällsklimat som råder?

Tärnström

Med ditt resonemang borde man ju förbjuda alkoholförsäljning på alla motorevenemang. Tänk om folk får för sig att det är ok att dricka o köra bara för att man kan köpa sprit på tävlingar. :näsblod

Mr Helmut skrev:
2388479 Ska lägga några kloka ord

Hur kan en kille inte vilja ha Paraplyflickor?:va

http://www.folket.se/link.php?id=86383&from=article&t=3654316198

1. Därför att han inte tycker om flickor. 2. För att han har en elak flickvän som inte låter han titta om det är lättklädda brudar på banan 3. Han är med i FI :tungan

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Men viktigast av allt, är det inte så att det heter gridgirls på F1 (oftast utan paraply) och brollies (oftast med paraply) när det är motorcyklar. Klart kommunen inte vill blanda äpplen med päron eller låta F1-bilar gå loss på en speedway-bana.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nä, nu skall jag gå o lägga mig med Ylva Marie Tompson, muhahahahahahaha:)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rask skrev:
2388518 Med ditt resonemang borde man ju förbjuda alkoholförsäljning på alla motorevenemang. Tänk om folk får för sig att det är ok att dricka o köra bara för att man kan köpa sprit på tävlingar. :näsblod

1. Därför att han inte tycker om flickor. 2. För att han har en elak flickvän som inte låter han titta om det är lättklädda brudar på banan 3. Han är med i FI :tungan

Du verkar att ha skrivit dom klokaste menningarna i denna tråd:fakta:hihi

//Maskulinist

http://www.antifeminist.nu

Last edited:

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rask skrev:
2388518 Med ditt resonemang borde man ju förbjuda alkoholförsäljning på alla motorevenemang. Tänk om folk får för sig att det är ok att dricka o köra bara för att man kan köpa sprit på tävlingar. :näsblod

Ser inte riktigt logiken i ditt resonemang. Du får gärna utveckla det.

Tärnström

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Säg såhär då.... Att vi förbjuder gridgirls ! Ok ???... Vill förarna ha ngn skugga på plattan , så får de ordna det ur det egna teamet.....

Då händer detta : Nästa år , när jag av en händelse börjat åka bana o på 3 veckors tid fått Ducati i ryggen o de skickar ut mig i mitt första gp-lopp , så ber jag min kompis komma o skugga mig. Att hon för övrigt är tjej o ser grymt bra ut , spelar säkert stor roll då.
Varmt o jävligt är det , så hon har ett par tajta jeansshorts o en bikiniöverdel...... Ska tjejer förbjudas överhuvudtaget på den "positionen" eftersom vi kommit fram till att detta är en så grabbig sport o inget annat ? Ska jag svettas på plattan utan att ngn FÅR skugga mig ? O om ngn nu får skugga , måste det då vara en blekfet karl i 45-års åldern , med bristningar o rinnande snus ??... Då är det väl sexistiskt om ngt !

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
flugan skrev:
2388543 Men viktigast av allt, är det inte så att det heter gridgirls på F1 (oftast utan paraply) och brollies (oftast med paraply) när det är motorcyklar. Klart kommunen inte vill blanda äpplen med päron eller låta F1-bilar gå loss på en speedway-bana.
Det är bara i Old Blighty som de kallas för brollies eller dolly brollies.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Män är män, tjejer är tjejer (vare sig ni vill eller inte)

:va Så länge det finns flickor som vill stå där med paraplyet (och se snygga ut:tuttar ) så måste dom väl ändå få göra det?
Tror inte att någon skogstokig feminist kan hävda att de tvingas till detta, hur dom än vrider och vänder på det...
Tvärtom så tror jag att dessa tjejer får en 7:helvetes kick av att få visa upp sig och visa världen att just dom duger.
Människan är och förblir sexuella varelser.
Jag gillar iaf paraplyflickor skarpt:yoparty

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Folkezx9r skrev:
2388604 Säg såhär då.... Att vi förbjuder gridgirls ! Ok ???... Vill förarna ha ngn skugga på plattan , så får de ordna det ur det egna teamet.....

Då händer detta : Nästa år , när jag av en händelse börjat åka bana o på 3 veckors tid fått Ducati i ryggen o de skickar ut mig i mitt första gp-lopp , så ber jag min kompis komma o skugga mig. Att hon för övrigt är tjej o ser grymt bra ut , spelar säkert stor roll då.
Varmt o jävligt är det , så hon har ett par tajta jeansshorts o en bikiniöverdel...... Ska tjejer förbjudas överhuvudtaget på den "positionen" eftersom vi kommit fram till att detta är en så grabbig sport o inget annat ? Ska jag svettas på plattan utan att ngn FÅR skugga mig ? O om ngn nu får skugga , måste det då vara en blekfet karl i 45-års åldern , med bristningar o rinnande snus ??... Då är det väl sexistiskt om ngt !

Om det inte är så att arrangören har bestämt vilka som ska hålla i paraplyerna, och att det därmed är upp till var och en vem som ska hålla i paraplyet, så kan ju knappast någon göra något åt det. Jag skulle ändå rekommendera dig att använda din blekfeta polare som paraplyhållare. Du lär få betydligt mer exponering åt dina sponsorer på det viset.

För övrigt hoppas jag att rena självbevarelsedriften kommer att leda till självsanering. Vore mycket roligare om de som driver jämställdhetsfrågor i samhället kan peka på motorsporten som ett föredöme, snarare än tvärtom.

Tärnström

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
:klappar En till med hjärna i denna tråd *tryggt*

JTarnstrom skrev:
2388637 Om det inte är så att arrangören har bestämt vilka som ska hålla i paraplyerna, och att det därmed är upp till var och en vem som ska hålla i paraplyet, så kan ju knappast någon göra något åt det. Jag skulle ändå rekommendera dig att använda din blekfeta polare som paraplyhållare. Du lär få betydligt mer exponering åt dina sponsorer på det viset.

För övrigt hoppas jag att rena självbevarelsedriften kommer att leda till självsanering. Vore mycket roligare om de som driver jämställdhetsfrågor i samhället kan peka på motorsporten som ett föredöme, snarare än tvärtom.

Tärnström

Du tycker inte alls det sänder vissa signaler till alla som är där för att se tävlingen...Med de lättklädda tjejerna med uppgiften att hålla ett paraply och de tuffa killarna i skinnställ som skall ut och visa vad de går för kan man ju tro att en tjej inte duger till något annat än att stå med ett paraply i bikini...Vet inte hur jag skulle förklara för min 5-åriga dotter (om jag hade en) som precis fått sin första fyrhjuling varför de har badkläder på sig på banan. Det kan ju oxå göra att det för tjejer känns som ett evenemang för killar...Jag vill varken se lättklädda killar eller tjejer på banan utan själva rejset och allt runtomkring (depåstämning m.m).

Sledneck skrev:
2388635 :va Så länge det finns flickor som vill stå där med paraplyet (och se snygga ut:tuttar ) så måste dom väl ändå få göra det?
Tror inte att någon skogstokig feminist kan hävda att de tvingas till detta, hur dom än vrider och vänder på det...
Tvärtom så tror jag att dessa tjejer får en 7:helvetes kick av att få visa upp sig och visa världen att just dom duger.
Människan är och förblir sexuella varelser.
Jag gillar iaf paraplyflickor skarpt:yoparty

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...