mb skrev:Kikar man på utgången av röstningen så tycks den överhängande majoriteten (totalt 96,4 %) inte tycka att s.k. gridgirls är direkt kvinnoförnedrande.
Rask skrev:2388797Förbjud snygga brudar att vara lättklädda för då kan flohabbor ta illa upp då deras pojkvänner tittar. Skulle flohabban vara säker på sig själv skulle hon inte bry sig MEN hon mäter sitt ego i spegeln hemma, fast hennes snubbe kommer hem varje kväll o sover brevid henne så känner hon sig inte älskad för hon älskar inte sig själv. SORGLIGT. Hade hon varit smart så hade hon fattat att hon har nåt, som inte hon med paraplyet har, iallafall enligt hennes partner, annars hade han väl dragit för länge sedan...
duckie skrev:2388802Hur ska flohabban bli säker på sig själv menar du, när samhället säger att idealet är lättklädda flickor med silikonbröst som av fri vilja och med stor lust älskar att visa upp sig lättklädd för män på en racerbana?
Rask skrev:2388853... text om Veckorevyn ...
duckie skrev:2388845Öh...va?
Rask skrev:2388853Sluta läsa veckorevyn o kvällstidningarna som om det vore en bibel. Gå ut o se hur det ser ut i det RIKTIGA samhället istället! Fula e ihop med snygga, rika med fattiga, feta med smala, smarta med dumma osv. Inse att spegelbilden inte är allt utan också vad man har innanför pannbenet. Sedan har vi sådan teknik idag så alla som vill ha silibröst kan skaffa det. Sen kan man inte skylla sin fetma på något så länge man inte e sjuk. Skippa fet mat, rökning, alkohol, gå o träna istället. Alla som inte är sjuka, kan få schysst kropp, vissa får kämpa mer än andra men det går...Klaga inte på dem som ser sin kropp som ett konstverk och har kämpat för att få den, låt dem vara stolta istället. Hade man varit snygg nog för att kunna leva på att stå med ett paraply då o då, inte fan hade jag jobbat då...
imaster skrev:2388859Du borde nog gå ut och skaffa dig en verklighetsuppfattning. Kvinnor har dåligt samvete för att de har för små bröst, för mycket fett runt midjan, är för kort, har fult hår och så vidare och inget av detta syns för oss killar för att i våra ögon är tjejen snygg. Men det tycker inte hon för hon matas av en bild att kvinnan ska se ut på ett särskilt sett. Detta är fakta, det är inte spekulationer, detta är till och med "vetenskapligt" bevisat. Varför ska vi inom motorsporten fortsätta mata folk med en kvinnosyn som leder till högre självmordstal och sämre självförtroende?
Din avatar kan nog ifrågasättas ur "sunda kvinnoideal"-perspektivetRhino skrev:2388862Fins väll inget som hindar kvinnor till att ha grid guys... Eller?
Vad är problemet?
Vi män är de största konsumenterna av motorsportsartiklar...
Hade det varit en sminkgala o det stått chipandales o m.o.t.s.v
så hade nog inte vi klagat... Eller???
Rhino skrev:2388862Fins väll inget som hindar kvinnor till att ha grid guys... Eller?
Vad är problemet?
Rask skrev:2388865Jag e fet o ful så nu går jag nog o hänger mig, jag orkar ju inte gå till gymet o jag vill ju inte sluta röka och käka pizza.
duckie skrev:2388774Hey.... jag lever i samhället. Jag vet att en gridgirl är ett objekt - eller säger du emot?
Att kvinnor är olika till till kropp och sinne kan ej stat eller kommun reglera - det kallas evolution och dt är en helt annan diskussion, det fattar du likväl som jag.
Rhino skrev:2388862Fins väll inget som hindar kvinnor till att ha grid guys... Eller?
Vad är problemet?
JTarnstrom skrev:2388869Varför ska motorsporten bidra till att befästa en förlegad bild av kvinnor som något så menlöst som paraplyhållare? Med ditt resonemang ska vi inte göra något åt löneskillnaderna mellan könen heller - männen tjänar ju mest.
Tärnström
Trinity skrev:2388864Trist att sänka diskussionen till så låg nivå...
Det riktiga samhället ser ut som så att 90 % av alla tjejer/kvinnor har eller har haft någon form av ätstörningar...Betyder det att det bara är 10 % som har något innanför pannbenet? Nu kommer vi in i en helt annan diskussion men läget är f-n trist. Strintrosor till ettagluttare och lågstadieungar som bantar. Utan att läsa Veckorevyn så kan man ju hajja att att idealen för tjejer är rätt ansträngda och det är lättare att accepteras som fet ful kille än fet ful tjej. Kontentan blir att tjejer gör allt för att accepteras och en del går väldigt långt för att uppnå sin ytliga mål. Jag tycker att det är tråkigt att man inte värdesätter andra saker mer för ungarnas skull!
Varför jag skrev mitt första inlägg i den här tråden var faktiskt inte med tanke på ovanstående utan för att det ser larvigt ut. Speciellt i en tjejs ögon. Det är ju bara att föreställa dig motsatsen. Tänk om de där 10 strippkillarna skulle åma omkring på ett GP som du var och tittade på. Skulle inte du då undra vad de hade med rejset att göra utan att önska att du såg ut som en av dom?
Trinity skrev:2388873Vad ska man med en sån till???
Skulle va råpinigt att ha en chippare med paraply på ett rejs...
Intressant att du jämför rejs med sminkgala...vad är det föresten?
mb skrev:2388866Din avatar kan nog ifrågasättas ur "sunda kvinnoideal"-perspektivet
Trinity skrev:2388864Nu kommer vi in i en helt annan diskussion men läget är f-n trist. Strintrosor till ettagluttare och lågstadieungar som bantar. Utan att läsa Veckorevyn så kan man ju hajja att att idealen för tjejer är rätt ansträngda och det är lättare att accepteras som fet ful kille än fet ful tjej. Kontentan blir att tjejer gör allt för att accepteras och en del går väldigt långt för att uppnå sin ytliga mål. Jag tycker att det är tråkigt att man inte värdesätter andra saker mer för ungarnas skull!
Rhino skrev:2388876Förelagd bild?
Vad menar du då?
Vad har löneskillnader med resonemanget att göra?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |