Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kikar man på utgången av röstningen så tycks den överhängande majoriteten (totalt 96,4 %) inte tycka att s.k. gridgirls är direkt kvinnoförnedrande.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Grid Kids tycker jag var en jäkla kul idé. Om arrangören fixar fram kids som sköter jobbet och har nåt där att göra - kanske cross-juniorerna från samma klubb? Nånting sånt?

Om man nu ska jämföra med Sverige största sport - fotbollen - så har ju de kört med ungar som hänger med in på plan ett antal år nu men jag såg att i år har de även börjat med cheerleaders. Fan vet om inte gridsgirlsen snart är rumsrena om dessa små, lättklädda tjejer får fortsätta sära på benen på fotbollsplanen?

EDIT:
mb skrev:
Kikar man på utgången av röstningen så tycks den överhängande majoriteten (totalt 96,4 %) inte tycka att s.k. gridgirls är direkt kvinnoförnedrande.

96.4% av de som har röstat är antagligen killar också... ;)

Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Varför? Folk får ha på sig nästan vad de vill,och tur är ju det :)
Den här dissusionen handlar inte om att någon känner sig hotad eller att man skall införa klädförbud. Har skummat igenom tråden och inte sett någon rabiat rödstrumpa än så länge.

En del kanske känner sig hotade men många reagerar nog av samma anledning som jag.
Det känns märkligt i sammanhanget. Snygga tjejer finns överallt och på sommaren är alla lättklädda :) Men det ser ju rätt fånigt ut (iallafall i mina ögon) med en tjej som stapplar runt i platåskor och badkläder depån. Huvudanledning till att hon är där är ju inte för att hålla i paraplyet utan för att roa gubbar. Att betala för att någon skall roa män genom att ha lite kläder på sig tar emot för mig.

Undrar om hon hade haft roligare om hon tagit de 50 000 kr (tuttpengar) och köpt en hoj istället?

Någon i tråden skrev detta: pil ned...

Tvärtom så tror jag att dessa tjejer får en 7:helvetes kick av att få visa upp sig och visa världen att just dom duger.

Duger tack vare vad?

Rask skrev:
2388797 Förbjud snygga brudar att vara lättklädda för då kan flohabbor ta illa upp då deras pojkvänner tittar. Skulle flohabban vara säker på sig själv skulle hon inte bry sig MEN hon mäter sitt ego i spegeln hemma, fast hennes snubbe kommer hem varje kväll o sover brevid henne så känner hon sig inte älskad för hon älskar inte sig själv. SORGLIGT. Hade hon varit smart så hade hon fattat att hon har nåt, som inte hon med paraplyet har, iallafall enligt hennes partner, annars hade han väl dragit för länge sedan...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag måste titta, oftast är dom så jävla heta att det gör ont i hjärtat...

Om jag hade haft en kropp som fick människor att svimma hade jag nog också visat upp den, fast hade jag varit skitsnabb så hade jag skaffat en fet, hårig snubbe som hållt mitt paraply, bara för sakens skull.

"Rask"

Guest
duckie skrev:
2388802 Hur ska flohabban bli säker på sig själv menar du, när samhället säger att idealet är lättklädda flickor med silikonbröst som av fri vilja och med stor lust älskar att visa upp sig lättklädd för män på en racerbana?

Sluta läsa veckorevyn o kvällstidningarna som om det vore en bibel. Gå ut o se hur det ser ut i det RIKTIGA samhället istället! Fula e ihop med snygga, rika med fattiga, feta med smala, smarta med dumma osv. Inse att spegelbilden inte är allt utan också vad man har innanför pannbenet. Sedan har vi sådan teknik idag så alla som vill ha silibröst kan skaffa det. Sen kan man inte skylla sin fetma på något så länge man inte e sjuk. Skippa fet mat, rökning, alkohol, gå o träna istället. Alla som inte är sjuka, kan få schysst kropp, vissa får kämpa mer än andra men det går...Klaga inte på dem som ser sin kropp som ett konstverk och har kämpat för att få den, låt dem vara stolta istället. Hade man varit snygg nog för att kunna leva på att stå med ett paraply då o då, inte fan hade jag jobbat då...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Rask skrev:
2388853 ... text om Veckorevyn ...

Du borde nog gå ut och skaffa dig en verklighetsuppfattning. Kvinnor har dåligt samvete för att de har för små bröst, för mycket fett runt midjan, är för kort, har fult hår och så vidare och inget av detta syns för oss killar för att i våra ögon är tjejen snygg. Men det tycker inte hon för hon matas av en bild att kvinnan ska se ut på ett särskilt sett. Detta är fakta, det är inte spekulationer, detta är till och med "vetenskapligt" bevisat. Varför ska vi inom motorsporten fortsätta mata folk med en kvinnosyn som leder till högre självmordstal och sämre självförtroende?

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
duckie skrev:
2388845 Öh...va?

Om du redan glömt bort vad som skrivit så ska jag nu påminna dig!

Jag: det är väl deras problem om dom vill stå med ett paraply i näven eller inte

Du: Nej, det är det inte.

Jag: Vems problem är det då?

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Fins väll inget som hindar kvinnor till att ha grid guys... Eller?

Vad är problemet?
Vi män är de största konsumenterna av motorsportsartiklar...
Hade det varit en sminkgala o det stått chipandales o m.o.t.s.v
så hade nog inte vi klagat... Eller???

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Trist att sänka diskussionen till så låg nivå...
Det riktiga samhället ser ut som så att 90 % av alla tjejer/kvinnor har eller har haft någon form av ätstörningar...Betyder det att det bara är 10 % som har något innanför pannbenet? Nu kommer vi in i en helt annan diskussion men läget är f-n trist. Strintrosor till ettagluttare och lågstadieungar som bantar. Utan att läsa Veckorevyn så kan man ju hajja att att idealen för tjejer är rätt ansträngda och det är lättare att accepteras som fet ful kille än fet ful tjej. Kontentan blir att tjejer gör allt för att accepteras och en del går väldigt långt för att uppnå sin ytliga mål. Jag tycker att det är tråkigt att man inte värdesätter andra saker mer för ungarnas skull!

Varför jag skrev mitt första inlägg i den här tråden var faktiskt inte med tanke på ovanstående utan för att det ser larvigt ut. Speciellt i en tjejs ögon. Det är ju bara att föreställa dig motsatsen. Tänk om de där 10 strippkillarna skulle åma omkring på ett GP som du var och tittade på. Skulle inte du då undra vad de hade med rejset att göra utan att önska att du såg ut som en av dom?

Rask skrev:
2388853 Sluta läsa veckorevyn o kvällstidningarna som om det vore en bibel. Gå ut o se hur det ser ut i det RIKTIGA samhället istället! Fula e ihop med snygga, rika med fattiga, feta med smala, smarta med dumma osv. Inse att spegelbilden inte är allt utan också vad man har innanför pannbenet. Sedan har vi sådan teknik idag så alla som vill ha silibröst kan skaffa det. Sen kan man inte skylla sin fetma på något så länge man inte e sjuk. Skippa fet mat, rökning, alkohol, gå o träna istället. Alla som inte är sjuka, kan få schysst kropp, vissa får kämpa mer än andra men det går...Klaga inte på dem som ser sin kropp som ett konstverk och har kämpat för att få den, låt dem vara stolta istället. Hade man varit snygg nog för att kunna leva på att stå med ett paraply då o då, inte fan hade jag jobbat då...

"Rask"

Guest
imaster skrev:
2388859 Du borde nog gå ut och skaffa dig en verklighetsuppfattning. Kvinnor har dåligt samvete för att de har för små bröst, för mycket fett runt midjan, är för kort, har fult hår och så vidare och inget av detta syns för oss killar för att i våra ögon är tjejen snygg. Men det tycker inte hon för hon matas av en bild att kvinnan ska se ut på ett särskilt sett. Detta är fakta, det är inte spekulationer, detta är till och med "vetenskapligt" bevisat. Varför ska vi inom motorsporten fortsätta mata folk med en kvinnosyn som leder till högre självmordstal och sämre självförtroende?

Jag e fet o ful så nu går jag nog o hänger mig, jag orkar ju inte gå till gymet o jag vill ju inte sluta röka och käka pizza. Tänk om alla kunde bära slöja istället, då skulle ju ingen se mina valkar. Och regeringen kontrollera media så inga synpunkter på hur man skall se ut komma fram. :rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Rhino skrev:
2388862 Fins väll inget som hindar kvinnor till att ha grid guys... Eller?

Vad är problemet?
Din avatar kan nog ifrågasättas ur "sunda kvinnoideal"-perspektivet :D

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rhino skrev:

Vad är problemet?

Varför ska motorsporten bidra till att befästa en förlegad bild av kvinnor som något så menlöst som paraplyhållare? Med ditt resonemang ska vi inte göra något åt löneskillnaderna mellan könen heller - männen tjänar ju mest.

Tärnström

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Rask skrev:
2388865 Jag e fet o ful så nu går jag nog o hänger mig, jag orkar ju inte gå till gymet o jag vill ju inte sluta röka och käka pizza.

Precis så! Det är fanimej inte alla som har ork, lust, livsvilja, support att klara sitt självförtroende upp ur en sån svacka.

Om du kunde få alla att börja träna och äta rätt så ska du fanimej ha nobelpris och bli utnämnd till Gud på livstid. Förihelvete karl, get real! :fatta!

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
duckie skrev:
2388774 Hey.... jag lever i samhället. Jag vet att en gridgirl är ett objekt - eller säger du emot?

Att kvinnor är olika till till kropp och sinne kan ej stat eller kommun reglera - det kallas evolution och dt är en helt annan diskussion, det fattar du likväl som jag.

Detta kan du ju inte mena alvar med? Så rent och skärt menar du att
folk som är övervikiga ellet feta bara kan skylla på tidens gång?Va fan alla har vi väl ett fritt val, vi kan ju alla välja vad vi vill?

Kanske det kräver mer träning motsv, eller så tror jag på att det kommer ngn
blixt i stjärten som "bara" fixar det jag vill?

Helt jäfla sjukt. SLUTA SLAPPA OCH FÖRVERKLIGA!!!

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Vad ska man med en sån till???
Skulle va råpinigt att ha en chippare med paraply på ett rejs...
Intressant att du jämför rejs med sminkgala...vad är det föresten?

Rhino skrev:

Vad är problemet?

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
JTarnstrom skrev:
2388869 Varför ska motorsporten bidra till att befästa en förlegad bild av kvinnor som något så menlöst som paraplyhållare? Med ditt resonemang ska vi inte göra något åt löneskillnaderna mellan könen heller - männen tjänar ju mest.

Tärnström

Förelagd bild?
Vad menar du då?

Vad har löneskillnader med resonemanget att göra?

"Rask"

Guest
Trinity skrev:
2388864 Trist att sänka diskussionen till så låg nivå...
Det riktiga samhället ser ut som så att 90 % av alla tjejer/kvinnor har eller har haft någon form av ätstörningar...Betyder det att det bara är 10 % som har något innanför pannbenet? Nu kommer vi in i en helt annan diskussion men läget är f-n trist. Strintrosor till ettagluttare och lågstadieungar som bantar. Utan att läsa Veckorevyn så kan man ju hajja att att idealen för tjejer är rätt ansträngda och det är lättare att accepteras som fet ful kille än fet ful tjej. Kontentan blir att tjejer gör allt för att accepteras och en del går väldigt långt för att uppnå sin ytliga mål. Jag tycker att det är tråkigt att man inte värdesätter andra saker mer för ungarnas skull!

Varför jag skrev mitt första inlägg i den här tråden var faktiskt inte med tanke på ovanstående utan för att det ser larvigt ut. Speciellt i en tjejs ögon. Det är ju bara att föreställa dig motsatsen. Tänk om de där 10 strippkillarna skulle åma omkring på ett GP som du var och tittade på. Skulle inte du då undra vad de hade med rejset att göra utan att önska att du såg ut som en av dom?

Kan hålla med om att barn som klär sig i string är helt sjukt. Men det var inte det jag ville lyfta fram, jag ville belysa problemet som uppstår pga avundsjuka. Om du själv (kanske du redan gör) la ner massor av tid o pengar på gym, kost och plastikkirugi och trivs med dig själv. Skulle du då försöka gömma dig då du går ut för att det finns folk som blir stötta och irreterade för att du ser bättre ut än dem? Det där med barn och deras situation kan man ju diskutera i en annan tråd. De är ju inte direkt överrepresenterade bland åskådarna på roadracing.

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Trinity skrev:
2388873 Vad ska man med en sån till???
Skulle va råpinigt att ha en chippare med paraply på ett rejs...
Intressant att du jämför rejs med sminkgala...vad är det föresten?

Jag har inte vari på en... Men om det hade varit ett gäng brudar som turnerat land och rike runt så hade de garanterat fått ett rent helvete av kvinnor, medans chipp´s är helt ok.

mb skrev:
2388866 Din avatar kan nog ifrågasättas ur "sunda kvinnoideal"-perspektivet :D

Whata! Hade kanske blivit kallad "bögjävel" om det vart en grabb...

Hmmmmmmmmmmm

Last edited:

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Trinity skrev:
2388864 Nu kommer vi in i en helt annan diskussion men läget är f-n trist. Strintrosor till ettagluttare och lågstadieungar som bantar. Utan att läsa Veckorevyn så kan man ju hajja att att idealen för tjejer är rätt ansträngda och det är lättare att accepteras som fet ful kille än fet ful tjej. Kontentan blir att tjejer gör allt för att accepteras och en del går väldigt långt för att uppnå sin ytliga mål. Jag tycker att det är tråkigt att man inte värdesätter andra saker mer för ungarnas skull!

Håller fullständigt med! Sexualiseringen i samhället är sjuk. Den tränger allt djupare ned i åldrarna och det är tjejerna som har det jobbigast. Den som inte ser att grid girls (och jag talar inte om en enstaka tjej som håller paraplyt åt sin kille på griden, utan om den kommersialiserade varianten med inhyrda silikonbrudar) bidrar till att sprida sjuka ideal och dessutom måla en bild av kvinnor som menlösa är blind.

Jag återkommer till när STCC hade sina inhyrda grid girls. Det gjorde mig jävligt beklämd att se farsor i min egen ålder stå och dregla över dessa brudar, samtidigt som de hade sina söner vid sin sida. Jag vill inte att motorsporten ska vara en fristad för gubbsjuka.

Tärnström

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Kom igen...
Det är 2006 och fortfarande får män mer i lön för samma arbete som en kvinna. Det är en måttstock och ett kom-ihåg för att det fortfarande är stora skillnader. Har du någonsin sett en fet ful kvinna med toppjobb? Har du någonsin sett en fet ful man med toppjobb? Utseendet är så viktigt för tjejer att 90 % alla kvinnor har eller har haft ätstörningar och är beredda att riskera sin hälsa för att göra sig finare med hjälp av kniv, gift och fettsugning. Ringer det ingen klocka hos dig då?

Rhino skrev:
2388876 Förelagd bild?
Vad menar du då?

Vad har löneskillnader med resonemanget att göra?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...