Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

"Rask"

Guest
imaster skrev:
2388870 Precis så! Det är fanimej inte alla som har ork, lust, livsvilja, support att klara sitt självförtroende upp ur en sån svacka.

Om du kunde få alla att börja träna och äta rätt så ska du fanimej ha nobelpris och bli utnämnd till Gud på livstid. Förihelvete karl, get real! :fatta!

:mad: Skall jag skylla min fetma på att jag inte får nåt stöd från annat håll?!
Bara för att jag är fet o ful så kan jag ju inte kräva att alla som ser bra ut skall börja klä sig i pösiga kläder :fatta!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Rask skrev:
2388879 Kan hålla med om att barn som klär sig i string är helt sjukt. Men det var inte det jag ville lyfta fram, jag ville belysa problemet som uppstår pga avundsjuka. Om du själv (kanske du redan gör) la ner massor av tid o pengar på gym, kost och plastikkirugi och trivs med dig själv. Skulle du då försöka gömma dig då du går ut för att det finns folk som blir stötta och irreterade för att du ser bättre ut än dem? Det där med barn och deras situation kan man ju diskutera i en annan tråd. De är ju inte direkt överrepresenterade bland åskådarna på roadracing.

Du menar inte att du inte ser att småflickors sminkostringanvändande hänger samman med kvinnobilden som förmedlas i dagens media? Som även då förmedlas på motorbanor?

Ska alla kvinnor spendera sina pengar på gym, sluta äta godis och pizza och sen lägga resten av pengarna på att förstora brösten för att må bra psykiskt?

Rask skrev:
Skall jag skylla min fetma på att jag inte får nåt stöd från annat håll?!
Bara för att jag är fet o ful så kan jag ju inte kräva att alla som ser bra ut skall börja klä sig i pösiga kläder

Det har jag väl för fan inte sagt. Om vi hade kunnat ha dessa NORMALA kvinnor i media, de som har lagom stora bröst och en hälsosam mängd underhudsfett och inte den ouppnåeliga supermodel-bilden så kanske fler hade varit nöjda med hur de ser ut, få ett bättre psykiskt liv för att de kan vara nöjda med sin kropp.

Last edited:

"Rask"

Guest
Trinity skrev:
2388885 Kom igen...
Det är 2006 och fortfarande får män mer i lön för samma arbete som en kvinna. Det är en måttstock och ett kom-ihåg för att det fortfarande är stora skillnader. Har du någonsin sett en fet ful kvinna med toppjobb? Har du någonsin sett en fet ful man med toppjobb? Utseendet är så viktigt för tjejer att 90 % alla kvinnor har eller har haft ätstörningar och är beredda att riskera sin hälsa för att göra sig finare med hjälp av kniv, gift och fettsugning. Ringer det ingen klocka hos dig då?

Vad är din lösning på det problemet då?

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
JTarnstrom skrev:
2388888 Du vet, kvinnan vid spisen...

Tärnström

Com ón... Lite väl gammalt, vi unga för det?
Eller det är ju fan som evulution.................
Som om att vi män skulle ha extremt tjock hud på pungen
om 10,000 år för att det kliar mycket.. :mad:

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
JTarnstrom skrev:
2388888 Du vet, kvinnan vid spisen...

Tärnström

Com ón... Lite väl gammalt, vi unga för det?

"Rask"

Guest
imaster skrev:
2388889 Du menar inte att du inte ser att småflickors sminkostringanvändande hänger samman med kvinnobilden som förmedlas i dagens media? Som även då förmedlas på motorbanor?

Ska alla kvinnor spendera sina pengar på gym, sluta äta godis och pizza och sen lägga resten av pengarna på att förstora brösten för att må bra psykiskt?

Om det är det som krävs så: JA

Alla andra skall ju inte behöva ändra sig. Eller du kanske skall börja bedyra att kvinnor med 20kg övervikt är det vackraste som finns. Get real...Ha fötterna på jorden. Sen är vi (män) ju inte så simpla så vi går efter bröststorlek då vi letar partner...

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rhino skrev:
2388893 Com ón... Lite väl gammalt, vi unga för det?

När du säger att det är vi män som är de största konsumenterna av motorsportartiklar, och får det att låta som om det vore ett naturfenomen - du frågar dig inte varför det är så? Är det genetiskt betingat att män konsumerar mer motorsportartiklar?

Tärnström

"Rask"

Guest
imaster skrev:
2388889 Du menar inte att du inte ser att småflickors sminkostringanvändande hänger samman med kvinnobilden som förmedlas i dagens media? Som även då förmedlas på motorbanor?

Det har jag väl för fan inte sagt. Om vi hade kunnat ha dessa NORMALA kvinnor i media, de som har lagom stora bröst och en hälsosam mängd underhudsfett och inte den ouppnåeliga supermodel-bilden så kanske fler hade varit nöjda med hur de ser ut, få ett bättre psykiskt liv för att de kan vara nöjda med sin kropp.

Man får väl hoppas att de 90% som inte är supermodeller kommer underfund med att de duger lika bra ändå...:)

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag har faktiskt inte sett någon avundsjuka här idag. Lägger oxå ner tid på att hålla mig i form och känna mig fin och tycker att det är kul, bra och naturligt att ta hand om sig och förvalta sin kropp på bästa möjliga sätt. Klart man vill vara fin! Min sambo höll på att storkna när jag kom hem med en ansiktskräm för 390 spänn. Ja, jag är tjej :D och lite knäpp. Min ansiktskräm är ju ett halvt framdäck :tungan

Men...
Är motsvarigheten till att gömma sig att stå med ett paraply i badkläder på en motortävling med kåta gubbar som glor på en, där man inte hade fått stå utan åtminstonde ett kirurgiskt ingrepp? Jag hoppas att de tjejerna träffar den stora kärleken som får njuta av dom och älska dom för dom de är men gubbars blickar på dessa tjejer gör mig spyfärdig!

Om det inte fanns vandrande objekt kanske fler skulle ta med barn och fruar så alla i familjen fick njuta av pjår rejsing!

Rask skrev:
2388879 Kan hålla med om att barn som klär sig i string är helt sjukt. Men det var inte det jag ville lyfta fram, jag ville belysa problemet som uppstår pga avundsjuka. Om du själv (kanske du redan gör) la ner massor av tid o pengar på gym, kost och plastikkirugi och trivs med dig själv. Skulle du då försöka gömma dig då du går ut för att det finns folk som blir stötta och irreterade för att du ser bättre ut än dem? Det där med barn och deras situation kan man ju diskutera i en annan tråd. De är ju inte direkt överrepresenterade bland åskådarna på roadracing.

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Trinity skrev:
2388885 Kom igen...
Det är 2006 och fortfarande får män mer i lön för samma arbete som en kvinna. Det är en måttstock och ett kom-ihåg för att det fortfarande är stora skillnader. Har du någonsin sett en fet ful kvinna med toppjobb? Har du någonsin sett en fet ful man med toppjobb? Utseendet är så viktigt för tjejer att 90 % alla kvinnor har eller har haft ätstörningar och är beredda att riskera sin hälsa för att göra sig finare med hjälp av kniv, gift och fettsugning. Ringer det ingen klocka hos dig då?

Svar ja och ja. Tror du inte att det finns grabbar som ligger och tränar på gymmet för att få bekräftelse?

Tycker inte att det finns ngt att skylla på, de kvinnor som "viker" gör det av en anledning. Du kan ju inte mena att du tycker att folk inte får göra det de själva vill?

JTarnstrom skrev:
2388898 När du säger att det är vi män som är de största konsumenterna av motorsportartiklar, och får det att låta som om det vore ett naturfenomen - du frågar dig inte varför det är så? Är det genetiskt betingat att män konsumerar mer motorsportartiklar?

Tärnström

Jag vet inte anledningen. Men det är ju trotts allt så...
Patetiskt att tro att det beror på gridgirls... Eller?

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Rask skrev:
2388897 Om det är det som krävs så: JA

Alla andra skall ju inte behöva ändra sig. Eller du kanske skall börja bedyra att kvinnor med 20kg övervikt är det vackraste som finns. Get real...Ha fötterna på jorden. Sen är vi (män) ju inte så simpla så vi går efter bröststorlek då vi letar partner...

Sidospår: Jag ska ärligt säga att jag tycker överviktiga tjejer är snyggare än underviktiga. Magrutor t.ex. på en tjej tycker jag ser vedervärdigt ut, kul för er girls om ni har det men jag tycker inte det är snyggt... :)

Jag menar inte heller att alla andra ska behöva ändra sig. MEN vilka är alla andra? Problemet är ju faktiskt är det är alla andra som har problemen. Det är inte de 5% som tränar mycket, regelbundet och äter rätt. Det är resten. Det är de tjejerna som du ser som 'normala', DE är det som lider av den kvinnobild som speglas i media, reklam och - som i vårt fall - på motorbanorna.

Rask skrev:
Man får väl hoppas att de 90% som inte är supermodeller kommer underfund med att de duger lika bra ändå... :)

Ja, eller så kan vi hjälpa dem på vägen genom att försöka oss på att inte objektifiera kvinnan?

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag har ingen patentlösning annat än att själv vara tuff vid löneförhandlingar etc och dela med mig av min synvinklar som förhoppningsvis få folk att våga tänka om eller tänka till.

Jag är en tjej som tar för mig här i livet så jag tycker inte att jag så ofta hamnat i kläm men jag har vänner som är klockrena exemplar på att tjejer kan blir grymt överkörda för att de just är tjejer. Att dra ner på fokus kring det ytliga tror jag skulle lämna utrymme åt andra styrkor och fördelar som vi besitter och borde dela med oss mer av!

Rask skrev:
2388890 Vad är din lösning på det problemet då?

Givetvis finns det killar som pressar och vill se bättre ut och säkert lider av dåligt självförtroende och komplex. Även killars ideal har förändrats men jag tror att tjejer lider mer och ägnar mer tid och tankeverksamhet åt det och därmed missar en del annat. Ingen som sagt att det beror på paraplyflickorna och det förstår du nog oxå om du tänker till men idealen får tjejer att må dåligt, 10-åringar att banta, 7-åringar att bära string, 90 % av alla tjejer att ha eller ha haft ätstörningar. Paraplytjejerna representerar ju idealet, går ju inte att komma ifrån men det var INTE anledning till at jag gav mig in i den här diskussonen.

Rhino skrev:
2388902 Svar ja och ja. Tror du inte att det finns grabbar som ligger och tränar på gymmet för att få bekräftelse?

Tycker inte att det finns ngt att skylla på, de kvinnor som "viker" gör det av en anledning. Du kan ju inte mena att du tycker att folk inte får göra det de själva vill?

Patetiskt att tro att det beror på gridgirls... Eller?

Last edited:

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rhino skrev:
2388902

Och så ska det tydligen förbli. Jag tror att det beror på att motorsporten av hävd är grabbig och ett av de tydligaste uttrycken för den här grabbigheten är paraplybrudarna.

Du tror inte att den snedfördelningen möjligen, om än bara så lite, har med attityder att göra?

Tärnström

"Rask"

Guest
Trinity skrev:
2388901 Jag har faktiskt inte sett någon avundsjuka här idag. Lägger oxå ner tid på att hålla mig i form och känna mig fin och tycker att det är kul, bra och naturligt att ta hand om sig och förvalta sin kropp på bästa möjliga sätt. Klart man vill vara fin! Min sambo höll på att storkna när jag kom hem med en ansiktskräm för 390 spänn. Ja, jag är tjej :D och lite knäpp. Min ansiktskräm är ju ett halvt framdäck :tungan

Men...
Är motsvarigheten till att gömma sig att stå med ett paraply i badkläder på en motortävling med kåta gubbar som glor på en, där man inte hade fått stå utan åtminstonde ett kirurgiskt ingrepp? Jag hoppas att de tjejerna träffar den stora kärleken som får njuta av dom och älska dom för dom de är men gubbars blickar på dessa tjejer gör mig spyfärdig!

Om det inte fanns vandrande objekt kanske fler skulle ta med barn och fruar så alla i familjen fick njuta av pjår rejsing!

Kul att du bejakar dina kvinnliga sidor,(du ser ganska hård ut när du kommer med zx10R) inbilla din sambo att du vill va snygg för honom så sponsrar han dig nog nästa gång :D Vi e ganska lättlurade :rolleyes:
Vissa av tjejerna som var med på EM på gälleråsen var INTE plastikopererade utan helt vanliga, de såg inte ut att ha tränat speciellt mycket utan levde nog bara hälsosamt och tog hand deras yttre. Tycker det inte är för mycket begärt. En bra personlighet väger upp stora tuttar och putläppar.

Trinity skrev:
2388905 Jag har ingen patentlösning annat än att själv vara tuff vid löneförhandlingar etc och dela med mig av min synvinklar som förhoppningsvis få folk att våga tänka om eller tänka till.

Jag är en tjej som tar för mig här i livet så jag tycker inte att jag så ofta hamnat i kläm men jag har vänner som är klockrena exemplar på att tjejer kan blir grymt överkörda för att de just är tjejer. Att dra ner på fokus kring det ytliga tror jag skulle lämna utrymme åt andra styrkor och fördelar som vi besitter och borde dela med oss mer av!

Givetvis finns det killar som pressar och vill se bättre ut och säkert lider av dåligt självförtroende och komplex. Även killars ideal har förändrats men jag tror att tjejer lider mer och ägnar mer tid och tankeverksamhet åt det och därmed missar en del annat. Ingen som sagt att det beror på paraplyflickorna och det förstår du nog oxå om du tänker till men idealen får tjejer att må dåligt, 10-åringar att banta, 7-åringar att bära string, 90 % av alla tjejer att ha eller ha haft ätstörningar. Paraplytjejerna representerar ju idealet, går ju inte att komma ifrån men det var INTE anledning till at jag gav mig in i den här diskussonen.

Tycker att det yttersta ansvaret ligger hos föräldrarna. Min (har ingen)7 eller 10 åriga dotter skulle aldrig få bära string. Att prata mycket med sina barn spelar stor roll hur de utvecklas. Se till att de äter bra mat och hitta en sport de gillar, så de inte blir överviktiga och lever sunt. :tummenupp

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Vurpan 40 skrev:
2388338 *s* Så du menar att han inte blir het när det står en raffig tjej i bikini brevid...:tuttar Då kanske han inte gillar tjejer....:tungan

haha har inte tänkte på de..men de håller ju huvetkallt iaf då medans resten av kroppen blir varm så man e mjuk i kroppen redan i första sväng :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Bra kämpat Rask, men mot dumheten strider man förgäves ...

Som jag ser det så går skiljelinjen mellan de som tycker att samhället (läs korrumperade politiker) ska bestämma vad du ska tycka och tänka och de som tycker att ens egen hjärna är ens egen egendom som samhället ska ge fan i.

Associationer om än det ena än det andra dyker upp och det intressanta är att de flesta argument är lånade från massmedias syn på saker och ting.

"Unga män i tajta skinnkläder sågs le mot varandra, ta varandra i händerna för att senare kramas hårt". Var det ett reportage från en gayklubb??
Nä, det var efter en målgång på ett race ...

Ja,ja... det var en fiktiv rubrik, men den var mindre "vriden" än vad många andra rubriker är.

På tal om fiktiv så förekom det några fiktiva döttrar också längre upp i tråden ... Jag har en riktig.
När hon var i yngre tonåren så började hon dansa på en dansskola. Det var en massa olika danser som t ex "street beat", "show dance", "cheerleaders", osv
Efter några år blev hon själv danslärare på skolan, var med i deras elitgrupp och dansade ute på stora köpcenter och olika andra scener.
Hon hade skitkul och tränade varje ledig stund. Fanns det "fula gubbar" som också tittade? Nu vet ju inte jag så bra som ni vad det egentligen är, men sannolikt så var det väl så. Det sket både hon och vi i, för hon hade kul med sitt intresse.
Nu bor hon sedan många år i London, dansar inte så mycket längre utan är mest ute och turnerar med sitt band i England och ibland i Skottland. Hon är deras koreograf också och hittar på roliga danser för deras shower.
Det är ändå ett fritidsnöje eftersom hon arbetar som "Research Executive" på ett internationellt företag.
Så, skulle vi ha förbjudit henne att dansa utan att vara klädd i säckväv och jordskor? Det finns säkert föräldrar som skulle ha gjort det, men vi ansåg att det var självklart att hon skulle få välja själv eftersom hon var den som visste bäst vad som gjorde henne lycklig.
Det skrämmer mig lite att så många uppvisar tendenser på åsikter som härstammar från religioner som värderingsmässigt ligger ca 1000 år efter den religion som var rådande när jag växte upp. Dessutom tänker man ÅT tjejerna FÖR DERAS EGET BÄSTA. Yeah, right ... varför får de inte tänka själva?
Eller är det så, hemska tanke, att motståndet mot "gridgirls" på något luddigt sätt är för DITT eget bästa, du som inte vill se dem där?

Redan på 60-talet skrev Cornelis:
Små damer utan kläder ska man inte titta på,
fy skäms på sig medborgare som tittar ändå.
Det är nåt onaturligt att se en kvinna bar,
det kan man bli förstörd av den saken är klar.
Hon skulle haft på sig något lätt, och dansat klassisk rysk balett,
då hade det varit konst och befrämjat vår kultur.
Det här är väl ingen konst, censur, censur ...

Moralens väktare har alltid funnits och eftersom jag är så j-a gammal har jag haft förmånen (nöjet?) att se hur deras argument varierat genom åren.
Det jag dock har noterat är att tills alldeles nyligen har religionerna fått sköta det där själva med vad som varit omoral eller inte, men nu har de fått draghjälp av rörelser som FI. De lever i symbios på något obegripligt sätt.
Vem har hört någon företrädare för FI angripa fenomen som t ex att grupper inom vissa religioner tvingar barn och kvinnor till könsstympning och att gå med heltäckande klädsel även i 30° värme. Så länge FI opåtalat låter detta pågå har ju deras representanter inte någon som helst trovärdighet när de säger att de verkar för kvinnors bästa!

Så, jag har inte riktigt fattat VARFÖR gridgirls inte är välsedda hos en del.
Skadar de någon? Nja, kanske någons ego, men i övrigt? Knappast.

Då är det väl allvarligare med själva racen ... tänk på vad de inspirerar till och tänk så många olyckor det händer, kanske inte så mycket på banor, men väl i trafiken!!
Kan vi ha det så om vi nu ska vara riktigt konsekventa??

Ett annat citat, denna gång av Tom Lehrer:
"I have a cause ... Obcenity .... I'm for it.
Unfortunately the civil liberty types is fighting this issue as freedom of speach and stifling of free expression. But we all know what's really involved. Dirty books are fun! But you cannot go up in a court room and say that I guess. It's actually a matter of freedom of pleasure which is not guaranteed by the constitution, unfortunally ...

Tom Lehrer var universitetslärare i matematik ... han hade självdistans och distans till livet öht ...
Det borde alla ha.

Kan man se saker ur ett perspektiv som är ens eget perspektiv och inte någon annans så har man vunnit mycket. Det ger en frihet att tänka i sina egna banor och ger också kraft att blockera inkrökthet och försök från andra att blockera en mentalt ...

När jag ser tillbaka på vad jag hittat på i livet så ler jag, har ingen bitterhet att jag blev lurad av något och hoppas ni kan/kommer att kunna göra detsamma.
Men, då får man låta bli att ta sig själv och allt annat så jäkla allvarligt att det verkar som om man ensam håller upp grundpelarna för mänskligheten ...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
duckie skrev:
2387057 En kranskulla i folkdräkt anspelar ju inte på sex lika mycket som en lättklädd gridgirl, så det är väl det som skiljer.
Har förarna dessutom knätofsar så klassas arrangemenget som kultur och då halveras momsen.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
elwe skrev:
2388994
Kan man se saker ur ett perspektiv som är ens eget perspektiv och inte någon annans så har man vunnit mycket.

För mig låter detta inte alls bra, på gränsen till skrämmande. Vi snackar fett egocentriskt tänkade. Eller tolkar jag ditt inlägg fel? I så fall ber jag om ursäkt. Inte därmed sagt att jag inte hyllar ett samhälle som hyllar individen med eget tänkande. Men man får väl ha ett bredare perspektiv för att skapa tolerans/acceptans???

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln