Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Muz 718cc
flugan skrev:
2388543 Men viktigast av allt, är det inte så att det heter gridgirls på F1 (oftast utan paraply) och brollies (oftast med paraply) när det är motorcyklar. Klart kommunen inte vill blanda äpplen med päron eller låta F1-bilar gå loss på en speedway-bana.

Kallas väl för Umbrella girls?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
flugan skrev:
2388689 Really?
I think so... :5sure
Fast de kallas nog brolly dollies ändå? :va

Sledneck skrev:
2388635 :va Så länge det finns flickor som vill stå där med paraplyet (och se snygga ut:tuttar ) så måste dom väl ändå få göra det?
Tror inte att någon skogstokig feminist kan hävda att de tvingas till detta, hur dom än vrider och vänder på det...
Tvärtom så tror jag att dessa tjejer får en 7:helvetes kick av att få visa upp sig och visa världen att just dom duger.
Människan är och förblir sexuella varelser.
Jag gillar iaf paraplyflickor skarpt:yoparty
Eftersom det alltid har varit så innebär att det per automatik är bra och ska vara så?

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
-"Jo polisen... Jag vill anmäla ett förargelseväckande beteende !"
-"Ok...berätta."
-"Jo... Om jag står i min lägenhet , lutar mig ut genom köksfönstret o sträcker på mig rejält , samtidigt som grannen har sitt fönster på vid gavel så det speglar sig i det.... så ser jag rakt in i ett sovrum tvärs över gatan. Där har dom sex !
-"Ja men glo inte då !!!!!":tungan

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
McB skrev:
2387786 Just precis. Är det då rätt eller fel av en kommun att hota med indragna bidrag för en förening innan de vet om deras ställningstagande är representativt för folket?

Total jämnställdhet - bortse från det faktum att män och kvinnor är olika, till kropp såväl som till sinne?

Hey.... jag lever i samhället. Jag vet att en gridgirl är ett objekt - eller säger du emot?

Att kvinnor är olika till till kropp och sinne kan ej stat eller kommun reglera - det kallas evolution och dt är en helt annan diskussion, det fattar du likväl som jag.

"Rask"

Guest
JTarnstrom skrev:
2388591 Ser inte riktigt logiken i ditt resonemang. Du får gärna utveckla det.

Tärnström

Tycker att alkohol har mindre med sport överhuvudtaget att göra än lättklädda brudar (behöver jag förklara varför). Om man nu skall gnälla på att det står tjejer på banan så kan man ju klaga på att det finns folk som e så packade att de knappt kan stå, på varenda sportevenemang. Kanske man skall ta bort alkoholförsäljningen också, vissa kan ju bli stötta av berusade människor. Sen kan det ju sända fel signaler till minderåriga att man super på motorgalor. Personligen tycker jag man skall få välja själv. Vill man ta en bärs o glo på roadracing-helt ok. Vill man ha en fin lättklädd brud som står brevid en innan man skall köra, så skall man få ha det. Friheten att få välja hur man vill leva inskränks med ditt resonemang. Varför skall en myndighet få bestämma sånt? Så länge du inte är en fara för dig själv eller andra så tycker jag att du får leva som du vill.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Är att sträcka sig ut från sovrummet för att konstatera att grannarna har sex som att gå GP? Uttråkande långsökt......

Klart folk har sex, klart folk har badbrallor och bikini på stranden, klart det finns en del som gillar att klä sig sexigt och lite utmanande. Inget konstigt med det, motsatsen vore konstigare.

Det som är konstigt är folk som betalar för sex, betalar för att se tjejer lättklädda eller utan kläder. Självklart finns det likheter med tjejerna på tävlingarna. De är ju där för att gubbarna skall glömma tanten för en stund och drömma om något han aldrig skulle få utan att betala för sig annars hade ju paraplyerna kunnat stått i en hållare. En snygg tjej som skulle kunna varit hans dotter. Det är lite bläääääää tycker jag och har inte med sammanhanget att göra.

Folkezx9r skrev:
2388748 -"Jo polisen... Jag vill anmäla ett förargelseväckande beteende !"
-"Ok...berätta."
-"Jo... Om jag står i min lägenhet , lutar mig ut genom köksfönstret o sträcker på mig rejält , samtidigt som grannen har sitt fönster på vid gavel så det speglar sig i det.... så ser jag rakt in i ett sovrum tvärs över gatan. Där har dom sex !
-"Ja men glo inte då !!!!!":tungan

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Trinity skrev:
Det som är konstigt är folk som betalar för sex, betalar för att se tjejer lättklädda eller utan kläder. Självklart finns det likheter med tjejerna på tävlingarna. De är ju där för att gubbarna skall glömma tanten för en stund och drömma om något han aldrig skulle få utan att betala för sig annars hade ju paraplyerna kunnat stått i en hållare. En snygg tjej som skulle kunna varit hans dotter. Det är lite bläääääää tycker jag och har inte med sammanhanget att göra.

Det finns ett ord för det - "objektifering".
Kul ibland och vettigt för de som kan hantera det - men i längden förödande.

I dagens moderna samhälle känns det faktiskt ganska "b" att hårdnackat förneka att det förekommer genom att hävda att "flickorna vill det ju själva".... när de (gridgirlsen) är en produkt.

"Rask"

Guest
Trinity skrev:
2388781 Är att sträcka sig ut från sovrummet för att konstatera att grannarna har sex som att gå GP? Uttråkande långsökt......

Klart folk har sex, klart folk har badbrallor och bikini på stranden, klart det finns en del som gillar att klä sig sexigt och lite utmanande. Inget konstigt med det, motsatsen vore konstigare.

Förbjud snygga brudar att vara lättklädda för då kan flohabbor ta illa upp då deras pojkvänner tittar. Skulle flohabban vara säker på sig själv skulle hon inte bry sig MEN hon mäter sitt ego i spegeln hemma, fast hennes snubbe kommer hem varje kväll o sover brevid henne så känner hon sig inte älskad för hon älskar inte sig själv. SORGLIGT. Hade hon varit smart så hade hon fattat att hon har nåt, som inte hon med paraplyet har, iallafall enligt hennes partner, annars hade han väl dragit för länge sedan...

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rask skrev:
2388775 Tycker att alkohol har mindre med sport överhuvudtaget att göra än lättklädda brudar (behöver jag förklara varför). Om man nu skall gnälla på att det står tjejer på banan så kan man ju klaga på att det finns folk som e så packade att de knappt kan stå, på varenda sportevenemang. Kanske man skall ta bort alkoholförsäljningen också, vissa kan ju bli stötta av berusade människor. Sen kan det ju sända fel signaler till minderåriga att man super på motorgalor. Personligen tycker jag man skall få välja själv. Vill man ta en bärs o glo på roadracing-helt ok. Vill man ha en fin lättklädd brud som står brevid en innan man skall köra, så skall man få ha det. Friheten att få välja hur man vill leva inskränks med ditt resonemang. Varför skall en myndighet få bestämma sånt? Så länge du inte är en fara för dig själv eller andra så tycker jag att du får leva som du vill.

Om folk är så packade att de knappt kan stå så har de ingenting på ett motorsportevenemang att göra, så ja, det bästa vore om de rensades bort från arenan. Bortsett från eventuella signaler så är det bara allmänt otrevligt och vill man skapa ett evenemang som lockar publik ska man nog se till att hålla rent.

Du resonerar som om motorsporten existerar i ett vakum i samhället. Om sporten ska växa, och inte krympa som den har gjort under de senaste åren, vill det till att man inser att den är beroende av samhället. Om jag får välja mellan att du får dina behov av frihet tillfredställda, genom paraplybrutta och bira, och att motorsporten kommer på fötter, så väljer jag nog det senare.

Tärnström

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Rask skrev:
2388797 Förbjud snygga brudar att vara lättklädda för då kan flohabbor ta illa upp då deras pojkvänner tittar. Skulle flohabban vara säker på sig själv skulle hon inte bry sig MEN hon mäter sitt ego i spegeln hemma, fast hennes snubbe kommer hem varje kväll o sover brevid henne så känner hon sig inte älskad för hon älskar inte sig själv. SORGLIGT. Hade hon varit smart så hade hon fattat att hon har nåt, som inte hon med paraplyet har, iallafall enligt hennes partner, annars hade han väl dragit för länge sedan...

Hur ska flohabban bli säker på sig själv menar du, när samhället säger att idealet är lättklädda flickor med silikonbröst som av fri vilja och med stor lust älskar att visa upp sig lättklädd för män på en racerbana?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
PGH skrev:
2387071 Viss skilnnad på kranskullan vid Vasaloppet. Skillnaden ligger bla i utstyrseln som uppbäres. Kranskullan springer i Sverigedräkten medan flickorna på gridden har minimalt med kläder på sig, dem är exponerade på helt olika sätt, eller hur?! Dessutom tror jag att publiken hade varit lika stor på en RR-tävling utan dessa paraplyflickor. Men visst ser dem bra ut, men mitt RR-intresse hänger knappast på dessa paraplyställ.
Det är vinter när det är vasaloppet, kranskullan skulle nog frysa om hon hade gridgirl-dräkt på sig :mattias

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Kan bara hålla med och lite sorgligt är det...B är ordet.

duckie skrev:
2388794 Det finns ett ord för det - "objektifering".
Kul ibland och vettigt för de som kan hantera det - men i längden förödande.

I dagens moderna samhälle känns det faktiskt ganska "b" att hårdnackat förneka att det förekommer genom att hävda att "flickorna vill det ju själva".... när de (gridgirlsen) är en produkt.

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
duckie skrev:
2388774 Hey.... jag lever i samhället. Jag vet att en gridgirl är ett objekt - eller säger du emot?

Att kvinnor är olika till till kropp och sinne kan ej stat eller kommun reglera - det kallas evolution och dt är en helt annan diskussion, det fattar du likväl som jag.

Objekt hit o dit, sluta snacka skit och låt folk göra som dom vill! Det är väl deras egna problem om dom vill stå där med ett paraply i näven eller inte.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Disasterpiece skrev:
2388826 Objekt hit o dit, sluta snacka skit och låt folk göra som dom vill! Det är väl deras egna problem om dom vill stå där med ett paraply i näven eller inte.

Men vet du - det är inte det! Vi är alla ansvariga för hur vi väljer att se på saker och ting - att upprätthålla nån slags ståndpunkt på hur vi ska se på kvinnor - i det här fallet.

"Rask"

Guest
JTarnstrom skrev:
2388800 Om folk är så packade att de knappt kan stå så har de ingenting på ett motorsportevenemang att göra, så ja, det bästa vore om de rensades bort från arenan. Bortsett från eventuella signaler så är det bara allmänt otrevligt och vill man skapa ett evenemang som lockar publik ska man nog se till att hålla rent.

Du resonerar som om motorsporten existerar i ett vakum i samhället. Om sporten ska växa, och inte krympa som den har gjort under de senaste åren, vill det till att man inser att den är beroende av samhället. Om jag får välja mellan att du får dina behov av frihet tillfredställda, genom paraplybrutta och bira, och att motorsporten kommer på fötter, så väljer jag nog det senare.

Tärnström

Bara för att det finns vissa som inte kan hantera alkoholen så kan man ju inte förbjuda den för alla. Kollektiv bestraffning är däremot något som borde förbjudas. Om du tror att det hänger på paraplybruttor att motorsporten inte är större så #suck# tro det då. Om du själv körde o la ner hela din lediga tid på sporten så tror jag inte du skulle uppskatta om du var tvungen att göra dig till så fort det kom en kamra i sikte. Spela korggosse o god förebild för alla dina fans. Inte ta en bärs på kvällen i depån, inte svära och absolut inte ha med dig din flickvän ut på banan då du skall köra. Vill du leva i ett samhälle där allt finns i stadgar o regler om hur du skall leva så finns det fortfarande länder som praktiserar det. Du kanske skall göra en studieresa dit :tummenupp

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Rask skrev:
2388836 Bara för att det finns vissa som inte kan hantera alkoholen så kan man ju inte förbjuda den för alla. Kollektiv bestraffning är däremot något som borde förbjudas. Om du tror att det hänger på paraplybruttor att motorsporten inte är större så #suck# tro det då. Om du själv körde o la ner hela din lediga tid på sporten så tror jag inte du skulle uppskatta om du var tvungen att göra dig till så fort det kom en kamra i sikte. Spela korggosse o god förebild för alla dina fans. Inte ta en bärs på kvällen i depån, inte svära och absolut inte ha med dig din flickvän ut på banan då du skall köra. Vill du leva i ett samhälle där allt finns i stadgar o regler om hur du skall leva så finns det fortfarande länder som praktiserar det. Du kanske skall göra en studieresa dit :tummenupp

Du drar väldigt många och underliga slutsatser av det jag skriver. Jag orkar inte bemöta dem i detalj men jag har aldrig pratat om kollektiv bestraffning. Jag har inte i ett enda av mina inlägg pratat om förbud mot grid girls, däremot har du gjort det. Det är lite rättshaveristvarning...

Tärnström

Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
duckie skrev:
2388830 Men vet du - det är inte det! Vi är alla ansvariga för hur vi väljer att se på saker och ting - att upprätthålla nån slags ståndpunkt på hur vi ska se på kvinnor - i det här fallet.

Vems problem är det då menar du? Det är väl deras problem och ingen annans! Du måste inte titta, jag lovar!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...