Blip
Dum spiro, spero
OM jag nu byter, så är jakten på extrafälgar igång direkt.
Men även på gata är det obehagligt med ett vekt chassie (om man nu, mot förmodan , skulle köra kurvig väg snabbare än 120-130 ).
Som REN bushoj skulle jag klockrent välja SMCn, men jag tror jag skulle ledsna rätt snabbt på att bara åka runt och slanga i stan. Den ändå finge ha 6 hojar i garaget...
- Enduro
- SMC
- SMR, bankitt
- 675 Daytona, bankitt
- Fireblade, gata
- Valfri sporttourer
Ska springa till Coop och köpa trisslott nu!
Ramarna ser annorlunda ut på cyklarna men jag har än så länge inte känt av nåt flex i ramen. För kallt för att pressa i någon kurva i hög fart än så länge men man kör ju smc på bana utan att klaga för mycket på den. Jag tror att markfrigången gör sitt och ska man uteslutande racea den på slät bana är nog en sänkning nyttig.
Ramen är olika typer av fackverksram på båda cyklarna och det brukar ge hög vridstyvhet.
Sen är ju looken ljusår bättre på SMC (jo jag vet att vi redan tagit den diskussionen. Just pointing out the obvious)
Last edited: