GRIFFIN BIKERS Ny Mcc-klubb i Norrköping

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
:tummenupp

OM jag nu byter, så är jakten på extrafälgar igång direkt.

Men även på gata är det obehagligt med ett vekt chassie (om man nu, mot förmodan :gnissla, skulle köra kurvig väg snabbare än 120-130 :D).

Som REN bushoj skulle jag klockrent välja SMCn, men jag tror jag skulle ledsna rätt snabbt på att bara åka runt och slanga i stan. Den ändå finge ha 6 hojar i garaget...

- Enduro
- SMC
- SMR, bankitt
- 675 Daytona, bankitt
- Fireblade, gata
- Valfri sporttourer

:D Ska springa till Coop och köpa trisslott nu!

Ramarna ser annorlunda ut på cyklarna men jag har än så länge inte känt av nåt flex i ramen. För kallt för att pressa i någon kurva i hög fart än så länge men man kör ju smc på bana utan att klaga för mycket på den. Jag tror att markfrigången gör sitt och ska man uteslutande racea den på slät bana är nog en sänkning nyttig.

Ramen är olika typer av fackverksram på båda cyklarna och det brukar ge hög vridstyvhet.

Sen är ju looken ljusår bättre på SMC (jo jag vet att vi redan tagit den diskussionen. Just pointing out the obvious) :tuttar

ktm%20690%20SMR.jpg%20%28550x344%29.jpg

ktm%20690%20SMC.jpg%20%28550x373%29.jpg

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Ramarna ser annorlunda ut på cyklarna men jag har än så länge inte känt av nåt flex i ramen. För kallt för att pressa i någon kurva i hög fart än så länge men man kör ju smc på bana utan att klaga för mycket på den. Jag tror att markfrigången gör sitt och ska man uteslutande racea den på slät bana är nog en sänkning nyttig.

Ramen är olika typer av fackverksram på båda cyklarna och det brukar ge hög vridstyvhet.

Sen är ju looken ljusår bättre på SMC (jo jag vet att vi redan tagit den diskussionen. Just pointing out the obvious) :tuttar

ktm%20690%20SMR.jpg%20%28550x344%29.jpg

ktm%20690%20SMC.jpg%20%28550x373%29.jpg

är det inte den fula ankungen som blir kung sen:D

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jaha era krakar. Jag var ensam hoj i stan idag. Blött och jävligt och spinner rätt friskt när man kranar på lite. Fegar rätt hårt i bromsningarna. Med all rätt. Har ju trots allt redan gått omkull tack vare den där herrejössesbromsen en gång!

Kul var det i alla fall! Imorgon blir det en längre tur!

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Jaha era krakar. Jag var ensam hoj i stan idag. Blött och jävligt och spinner rätt friskt när man kranar på lite. Fegar rätt hårt i bromsningarna. Med all rätt. Har ju trots allt redan gått omkull tack vare den där herrejössesbromsen en gång!

Kul var det i alla fall! Imorgon blir det en längre tur!

synd om mig:rolleyes: det vill du inte göra om:D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:tuttar såg dock att det finns en till i örebro, inget gpr på men en R, dock så ville han bara byta men du kan väl med din övertalningsförmåga lirka lite med honom:kiss

Jag har ju en bakhjulsdriven turbo-bil också iofs.. Men jag tror inte det var vad han menade riktigt :D.

Har mailat ;)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Här händer det grejer ser jag! Köööp er lyckliga, det ger följdeffekten att vi kan åka tillsammans så blir vi ännu lyckligare :banana

Blev en tur idag igen. Väldigt kort. Halt och blött men en och annan schysst slangning blev det (mellan alla misslyckade)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Här händer det grejer ser jag! Köööp er lyckliga, det ger följdeffekten att vi kan åka tillsammans så blir vi ännu lyckligare :banana

Blev en tur idag igen. Väldigt kort. Halt och blött men en och annan schysst slangning blev det (mellan alla misslyckade)

Blir det byte för mig ska jag lära mig drifta in i kurvor :yoparty

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Påminelse!!!

Griffin Bikers kommer ha årsmöte, lördagen den 26 Mars, nu på lördag.

alla är välkomna, dock krävs det föranmälan för personer som inte är medlemmar i klubben.
anmälan gör via mail info@griffinbikers.com

årsmötet kommer att hållas på Norrköpings stadsbibliotek i konferensrummet. med start kl 11:00 och håller på tills vi är klara.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
:D måste ju vara värst, skämt och sido, dyker du upp på mötet på lördag??

Ser mörkt ut! Får dambesök och har en del sucking up att göra. Dessutom pojkarna. Men vi får se. Vore kul att vara med en stund i alla fall. Törs ni ta ut hojarna till dess eller är det för tidigt?

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Ser mörkt ut! Får dambesök och har en del sucking up att göra. Dessutom pojkarna. Men vi får se. Vore kul att vara med en stund i alla fall. Törs ni ta ut hojarna till dess eller är det för tidigt?

bin there done that:huvet har ju ingen hoj att ta ut:mad: än, men helt övertygad om att det kan bli ett par stycken som kommer åka om vädret tillåter

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Då var årsmötet avklarat, gick bra, stort tack till alla som kom och ett stort välkomnande till de två som inte var medlemmar men som anslöt sig under mötet =),

Då kan vi även äntligen gå ut med att vi har samarbete med Rudolfssons Trafikskola som ligger i Norrköping men även i Arvika.

Rudolfssons är Norrköpings äldsta trafiksola där ansvariga för mc utbildningen är Mikael & Anne.

vi i klubben ser fram emot ett bra och långt samarbete.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0