Nu är ju jag en rätt kass chaufför egentligen men visst har jag testat 990 och 690. 990 SMR var jag sugen på i fjol och är det fortfarande, lär väl vara nästa hoj efter 690 kanske. 990 SMR är ju så förtvivlat snygg i mina ögon. Särskilt den vita.
Men visst finns det fler som gör bra motarder. Husaberg och Husqvarna finns ju med. En del skruva förstås men köper man en ny klarar man sej ett tag. Tyvärr är värdeminskningen rätt brutal tillsammans med ett högt inköpspris vilket gör det till en rätt dålig affär.
Men är det smile per mile som räknas är det troligen rätt ändå.
För min egen del kan jag tänka mej att gå mot 990 så småningom eller ner mot en husaberg 570 eller ktm 530. Min GSXR var för snabb tycker jag. Inte accelerationsmässigt men det blev ju inte kul förrän man kör 120+.
Kom på det när jag lufsade fram i 100 knyck på 50 väg. Jag har ju kids också och hur det än är så smäller det hårdare i 200+ än 80.
Så just nu när det sällan går över 130. Trots det kör man omkring med ett stort leende innanför hjälmen allt som oftast.
Går allt i lås nu så blir det ytterligare en 690 i gruppen. Vi får se efter helgen
Köp en du med