GRIFFIN BIKERS Ny Mcc-klubb i Norrköping

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Kabeln som går från start och dödarknappen är sliten någonstans vid styrhuvudet och kortsluter ibland. Vi flyttade den lite med hjälp av ett buntband (som alla 660 åkare alltid har med sej) så var problemet löst. Vi byter kabel nästa helg så blir den bra igen.

Klart vi ska till fältet igen.

Hehe, kanske ska döpa om Moddan till MacGyver.. :yoparty
Han får odla lite hockeyfrilla bara så är saken biff!

macgyver.jpg

macgyver.jpg

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Kabeln som går från start och dödarknappen är sliten någonstans vid styrhuvudet och kortsluter ibland. Vi flyttade den lite med hjälp av ett buntband (som alla 660 åkare alltid har med sej) så var problemet löst. Vi byter kabel nästa helg så blir den bra igen.

Klart vi ska till fältet igen.

Kom på en sak till. Inga sleepers den här gången :D

:7peta :huvet:crash

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
hade både underställ och munktröja, frös som en lite h*ra, vad var det du hade för hoj???

jag funderar ju på att byta hoj till 690, blip har ju redan varit på mig om byte:tuttar

Do it! Mer pang för pengarna får man inte om man vill ha lagom nivå på service! :hojsmilie

Kalla vädret håller i sej över helgen ser det ut som. Ingen större körning alltså. Däremot veckan därpå ser det riktigt lovande ut!

Jag var också ute idag. Men inte var det så kallt inte.

Hänger ihop med om man kör landsväg eller puttrar runt på en grusväg också. Kör jag runt i stan kan jag köra i låga temperaturer utan att klä på mej mycket mer än ställ. Ska man ut och köra snabbare på landsväg blir det snabbt för kallt!

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Do it! Mer pang för pengarna får man inte om man vill ha lagom nivå på service! :hojsmilie

Kalla vädret håller i sej över helgen ser det ut som. Ingen större körning alltså. Däremot veckan därpå ser det riktigt lovande ut!

Hänger ihop med om man kör landsväg eller puttrar runt på en grusväg också. Kör jag runt i stan kan jag köra i låga temperaturer utan att klä på mej mycket mer än ställ. Ska man ut och köra snabbare på landsväg blir det snabbt för kallt!

men, jag funderar på är det bara KTM som har värdiga motarder??

jag menar det är 660, 690 sm, smc, smr, men du har ju supermoto också, den finns ju som 690, men såg igår att nya supermoto är 990.

du som har gått igenom spektrumet, vad säger experten:D

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
men, jag funderar på är det bara KTM som har värdiga motarder??

jag menar det är 660, 690 sm, smc, smr, men du har ju supermoto också, den finns ju som 690, men såg igår att nya supermoto är 990.

du som har gått igenom spektrumet, vad säger experten:D

Nu är ju jag en rätt kass chaufför egentligen men visst har jag testat 990 och 690. 990 SMR var jag sugen på i fjol och är det fortfarande, lär väl vara nästa hoj efter 690 kanske. 990 SMR är ju så förtvivlat snygg i mina ögon. Särskilt den vita.

Men visst finns det fler som gör bra motarder. Husaberg och Husqvarna finns ju med. En del skruva förstås men köper man en ny klarar man sej ett tag. Tyvärr är värdeminskningen rätt brutal tillsammans med ett högt inköpspris vilket gör det till en rätt dålig affär.

Men är det smile per mile som räknas är det troligen rätt ändå.

För min egen del kan jag tänka mej att gå mot 990 så småningom eller ner mot en husaberg 570 eller ktm 530. Min GSXR var för snabb tycker jag. Inte accelerationsmässigt men det blev ju inte kul förrän man kör 120+.

Kom på det när jag lufsade fram i 100 knyck på 50 väg. Jag har ju kids också och hur det än är så smäller det hårdare i 200+ än 80.

Så just nu när det sällan går över 130. Trots det kör man omkring med ett stort leende innanför hjälmen allt som oftast.

Går allt i lås nu så blir det ytterligare en 690 i gruppen. Vi får se efter helgen :)

Köp en du med :yoparty

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Nu är ju jag en rätt kass chaufför egentligen men visst har jag testat 990 och 690. 990 SMR var jag sugen på i fjol och är det fortfarande, lär väl vara nästa hoj efter 690 kanske. 990 SMR är ju så förtvivlat snygg i mina ögon. Särskilt den vita.

Men visst finns det fler som gör bra motarder. Husaberg och Husqvarna finns ju med. En del skruva förstås men köper man en ny klarar man sej ett tag. Tyvärr är värdeminskningen rätt brutal tillsammans med ett högt inköpspris vilket gör det till en rätt dålig affär.

Men är det smile per mile som räknas är det troligen rätt ändå.

För min egen del kan jag tänka mej att gå mot 990 så småningom eller ner mot en husaberg 570 eller ktm 530. Min GSXR var för snabb tycker jag. Inte accelerationsmässigt men det blev ju inte kul förrän man kör 120+.

Kom på det när jag lufsade fram i 100 knyck på 50 väg. Jag har ju kids också och hur det än är så smäller det hårdare i 200+ än 80.

Så just nu när det sällan går över 130. Trots det kör man omkring med ett stort leende innanför hjälmen allt som oftast.

Går allt i lås nu så blir det ytterligare en 690 i gruppen. Vi får se efter helgen :)

Köp en du med :yoparty

990 smr är ju det, men det finns ju 690 som ser lika danna ut, är sugen på en sån, ligger en R ute.

hade ju samma problem som du när jag hade hayabusan, anledningen att jag bytte var ju samma som do :) barnen betyder rätt mycket eller snarare man själv betyder rätt mycket för barnen.

säljer också förhoppningsvis i helgen också, får väl se nu när det är 10cm snö ute:mad:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
990 smr är ju det, men det finns ju 690 som ser lika danna ut, är sugen på en sån, ligger en R ute.

Den för 66´ eller? För den i Uddevalla är ingen R även om klåparen skrivit det i annonsen. FYI

Faan.. Jag vill också ha!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe

hade ju samma problem som du när jag hade hayabusan, anledningen att jag bytte var ju samma som do :) barnen betyder rätt mycket eller snarare man själv betyder rätt mycket för barnen.

säljer också förhoppningsvis i helgen också, får väl se nu när det är 10cm snö ute:mad:

haha du är fortfarande sugen på att köpa den fula ankungen. Köp den om du gillar den så har vi en kul vår/sommar/höst/senhöst!

Snön försvinner imorgon och på söndag! Kör nog en tur på söndag. I alla fall till jobbet

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
haha du är fortfarande sugen på att köpa den fula ankungen. Köp den om du gillar den så har vi en kul vår/sommar/höst/senhöst!

Snön försvinner imorgon och på söndag! Kör nog en tur på söndag. I alla fall till jobbet

Fick ni mycket snö i Norrköping? Här kom det 3dm om inte mer.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Jag står på samma sida.

Grejen är att "the ugly one" tål högre farter (har jag fått för mig) innan det blir instabilt.. Jag vill fortfarande kunna ha 150+ med fullt nedlägg även om det är maxfart. Att ha ett chassie som börjar kränga över 120 blir inge kul jue.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag står på samma sida.

Grejen är att "the ugly one" tål högre farter (har jag fått för mig) innan det blir instabilt.. Jag vill fortfarande kunna ha 150+ med fullt nedlägg även om det är maxfart. Att ha ett chassie som börjar kränga över 120 blir inge kul jue.

Japp, det spelar egentligen ingen roll. busfaktorn blir bra ändå! Fast det låter som att du ska använda den som roadracer mer än bushoj!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Japp, det spelar egentligen ingen roll. busfaktorn blir bra ändå! Fast det låter som att du ska använda den som roadracer mer än bushoj!

:tummenupp

OM jag nu byter, så är jakten på extrafälgar igång direkt.

Men även på gata är det obehagligt med ett vekt chassie (om man nu, mot förmodan :gnissla, skulle köra kurvig väg snabbare än 120-130 :D).

Som REN bushoj skulle jag klockrent välja SMCn, men jag tror jag skulle ledsna rätt snabbt på att bara åka runt och slanga i stan. Den ändå finge ha 6 hojar i garaget...

- Enduro
- SMC
- SMR, bankitt
- 675 Daytona, bankitt
- Fireblade, gata
- Valfri sporttourer

:D Ska springa till Coop och köpa trisslott nu!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA