GRIFFIN BIKERS Ny Mcc-klubb i Norrköping

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Samåkning idag kl 11:00 från shell vid Ö&B tankade och klara, sedan fika ute vid oscarshäll kl 13:30. ser ut som det blir dunderbra väder.

jag kommer åka bil, så jag kommer till fikat, finns en plats kvar om någon är intresserad!!

borstis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
-2000 Honda sp1
Nu har jag äntligen hittat en rep bok till bullen:yoparty harley skulle ha 1100 spänn:va men hittade pdf bok på tradebit 45kr:tuttar

borstis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
-2000 Honda sp1
Är det någon som tänker åka i morgon? Jag och zeb kommer nog stå mest i garaget! Jag måste ställa in mina dämpare då jag fick fram hjulssläpp förra lördagen:huvet Kollade rep boken och dom står åt heeeeelve++&++te!

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Är det någon som tänker åka i morgon? Jag och zeb kommer nog stå mest i garaget! Jag måste ställa in mina dämpare då jag fick fram hjulssläpp förra lördagen:huvet Kollade rep boken och dom står åt heeeeelve++&++te!

Hoppas det dyker upp några...
Jag åker från krokek om 20 min.
Är det tomt åker jag ner till Mcorvars vid kl 12 o ser om det står några där.....

Bushoj hur går det, har du shoppat hoj än?

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Hoppas det dyker upp några...
Jag åker från krokek om 20 min.
Är det tomt åker jag ner till Mcorvars vid kl 12 o ser om det står några där.....

Bushoj hur går det, har du shoppat hoj än?

det är ju lite mulet ute, hoppas det blir några fler.

har en S3:a som är intressant. men du som har lite koll på aprilia, hur är shivern??

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

har en S3:a som är intressant. men du som har lite koll på aprilia, hur är shivern??

Dyr som KTM att hålla igång och omöjlig att få delar till om det händer nåt ;).

Mina 0,2

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
ekonomen har talat:tummenupp har du ens kört hojen??

Är det nåt Aprilia är kända för så är det delas värdelösa logistikkompetens.

Och sen räddar jag det lite, SuperDuken är värre i drift, men Aprilia kostar också. Behöver inte köra hojen för att säga det..

Förmodligen kalashojar, jag sitter ju och älskar det enda som är värre i alla avseenden så det är ingen dom, bara ett konstaterande av fakta!

Och du....

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Är det nåt Aprilia är kända för så är det delas värdelösa logistikkompetens.

Och sen räddar jag det lite, SuperDuken är värre i drift, men Aprilia kostar också. Behöver inte köra hojen för att säga det..

Förmodligen kalashojar, jag sitter ju och älskar det enda som är värre i alla avseenden så det är ingen dom, bara ett konstaterande av fakta!

Och du....

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty:cpparty

spanks:krama, okej, du är ju bättre insatt i detta än jag. verkar ju som det lutar åt S3- 06, men vi får ta det när vi ses, my Economic Adviser:Bugar:rolleyes:

TooL

Gick med
10 Mar 2003
Hoj

Det kom ingen jag åkte 11:10 från Shell, körde till sörping sedan skenes och kvarsebo och hem.

Kolla denna sidahttp://lafamigliaaprilia.se
Där kan du regga dig o ställa frågor.
Klubben blev officiell nu i vinter den är uppbackad av http://www.svenskapiaggiogruppen.se/ förkortas i folk munn SPG som är General agent för HD och aprilia och italienska mopeder.
Shivern har ett djävulskt mulligt ljud.
Jag har inte kört den.

SPG jobbar stenhårt för att förbättra reservdelstillgången.
De har startat ett central lager i Sverige.
Jag handlar mina delar, om jag behöver några på Ebay eller
http://www.ultimateparts.net/.

SPG sponsrade klubben med en svindyr monter på MC-mässan i sthlm.
De använder klubben som drag plåster för att få igång intresset för aprilia i Sverige.....

Dyr att äga tycker jag inte att min Tuono är, service var 1000 mil, ventil koll var 2000:de d.v.s den lite större servicen, jag servade min på tejbys marina, i oxelösund han är gamal återförsäljare för aprilia.
Kostnad 5400:- inkl byte av samtliga vätskor.
Så, så farligt dyr i drift är den inte.
Slukar soppa dok, när man gasar....
När jag är ute på högfarts tur. lyser soppa lampan efter ca 12 mil har 18liters tank 4 liter kvar efter att lampan tänts.
Men dår är det öppna spjäll som gäller.....

Motorerna går klockrent sällan problem med dem, enbart bra komponeneter på hojen finns några barnsjukdommar som de delar med ducati, som värdelös bakbromms p.g.a att den är monterad invid motorn som får bromsvätskan att koka.
Nu ivår fick jag byta slangklämmor till vanliga rostfria på kylsystemet.
Då de orginal monterar en engångs klamma som kläms dit och de är skit.
Båda dessa grejer gäller för Shivern också.
Jag kan få fukt utslag i displayen, så jag undviker att spola vatten direkt på den när jag tvättar hojen så slipper man det.
I övrigt har jag inte upptäckt några brister.
Shivern har egen utvecklad motor, min har en rotax snurra i sig.

Billig försäkring, Tuonon kostar 4990:- hel/hel hos det nya bolaget Svedea.

Vet inte om du kommer åt denna tråd...
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=63.0
Eller om de låst den för betalande medlemmar.

Det är aprilia klubbens träff i karlskoga, den 10-13 Juni.
Vi möts upp på Karlskoga hotell fredagen den 10 juni, körning hela lördagen, middag med SPG tror jag på lördagskvällen, körningen igen på söndagen. Vi avslutar träffen på måndagen på Gelleråsen med SMC kurs tillsammans med BMW klubben.

Går du omkull med hojen och den inte blir inlöst...
Det är då du kan bli ståendes en säsong.
Sök på medlemmar så ser du vilka som har Shiver....

Jag valde mellan Speed Triple Kawasaki Z1000 årsm 2010 och Tuonon, jag ångrar inte mitt val. Provkörde och utvärderade alla hojar.
Så mycket mer respons o känsla i Tuonon + det helt underbar ljudet från twinen.

Faan Kim, du skulle nämnt något tidigare för 2 veckor sedan gick en Shiver på KVD för 45 loppor...... Någon gjorde ett klipp :yoparty

Jag är fast i aprilia träsket.... jag tar alltid god tid på mig att välja hoj.
Nästa gång jag byter blir det till Tuono V4 Factory... så man får lite Öhlins glitter och kolfiber och superlätta fälgar....
Men speed triple är ingen dålig hoj, det beror lite på hur effekt stin du är? Speed triplen har väl ca 133 kusar shiver 95.

Ta en dags tripp till sthlm med familjen o börja dagen på probike i skärholmen och provkör en shiver...

Varför sålde du KTM:en då? Trodde du var nöjd med den?

Last edited:

borstis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
-2000 Honda sp1
Det kom ingen jag åkte 11:10 från Shell, körde till sörping sedan skenes och kvarsebo och hem.

Kolla denna sidahttp://lafamigliaaprilia.se
Där kan du regga dig o ställa frågor.
Klubben blev officiell nu i vinter den är uppbackad av http://www.svenskapiaggiogruppen.se/ förkortas i folk munn SPG som är General agent för HD och aprilia och italienska mopeder.
Shivern har ett djävulskt mulligt ljud.
Jag har inte kört den.

SPG jobbar stenhårt för att förbättra reservdelstillgången.
De har startat ett central lager i Sverige.
Jag handlar mina delar, om jag behöver några på Ebay eller
http://www.ultimateparts.net/.

SPG sponsrade klubben med en svindyr monter på MC-mässan i sthlm.
De använder klubben som drag plåster för att få igång intresset för aprilia i Sverige.....

Dyr att äga tycker jag inte att min Tuono är, service var 1000 mil, ventil koll var 2000:de d.v.s den lite större servicen, jag servade min på tejbys marina, i oxelösund han är gamal återförsäljare för aprilia.
Kostnad 5400:- inkl byte av samtliga vätskor.
Så, så farligt dyr i drift är den inte.
Slukar soppa dok, när man gasar....
När jag är ute på högfarts tur. lyser soppa lampan efter ca 12 mil har 18liters tank 4 liter kvar efter att lampan tänts.
Men dår är det öppna spjäll som gäller.....

Motorerna går klockrent sällan problem med dem, enbart bra komponeneter på hojen finns några barnsjukdommar som de delar med ducati, som värdelös bakbromms p.g.a att den är monterad invid motorn som får bromsvätskan att koka.
Nu ivår fick jag byta slangklämmor till vanliga rostfria på kylsystemet.
Då de orginal monterar en engångs klamma som kläms dit och de är skit.
Båda dessa grejer gäller för Shivern också.
Jag kan få fukt utslag i displayen, så jag undviker att spola vatten direkt på den när jag tvättar hojen så slipper man det.
I övrigt har jag inte upptäckt några brister.
Shivern har egen utvecklad motor, min har en rotax snurra i sig.

Billig försäkring, Tuonon kostar 4990:- hel/hel hos det nya bolaget Svedea.

Vet inte om du kommer åt denna tråd...
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=63.0
Eller om de låst den för betalande medlemmar.

Det är aprilia klubbens träff i karlskoga, den 10-13 Juni.
Vi möts upp på Karlskoga hotell fredagen den 10 juni, körning hela lördagen, middag med SPG tror jag på lördagskvällen, körningen igen på söndagen. Vi avslutar träffen på måndagen på Gelleråsen med SMC kurs tillsammans med BMW klubben.

Går du omkull med hojen och den inte blir inlöst...
Det är då du kan bli ståendes en säsong.
Sök på medlemmar så ser du vilka som har Shiver....

Jag valde mellan Speed Triple Kawasaki Z1000 årsm 2010 och Tuonon, jag ångrar inte mitt val. Provkörde och utvärderade alla hojar.
Så mycket mer respons o känsla i Tuonon + det helt underbar ljudet från twinen.

Faan Kim, du skulle nämnt något tidigare för 2 veckor sedan gick en Shiver på KVD för 45 loppor...... Någon gjorde ett klipp :yoparty

Jag är fast i aprilia träsket.... jag tar alltid god tid på mig att välja hoj.
Nästa gång jag byter blir det till Tuono V4 Factory... så man får lite Öhlins glitter och kolfiber och superlätta fälgar....
Men speed triple är ingen dålig hoj, det beror lite på hur effekt stin du är? Speed triplen har väl ca 133 kusar shiver 95.

Ta en dags tripp till sthlm med familjen o börja dagen på probike i skärholmen och provkör en shiver...

Varför sålde du KTM:en då? Trodde du var nöjd med den?
Jag åkte förbi shell iaf kl 11,00 prick. jag såg ingen där? jag skulle inte med iaf eftersom jag skulle skruva lite. Men jag tänkte åka och hälsa på folk men jag kanske precis missade dig:huvet Vi får hoppas på bättre uppslutning nästa lördag:tummenupp Och Kim grattis på födelsedagen!!!!

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Jag åkte förbi shell iaf kl 11,00 prick. jag såg ingen där? jag skulle inte med iaf eftersom jag skulle skruva lite. Men jag tänkte åka och hälsa på folk men jag kanske precis missade dig:huvet Vi får hoppas på bättre uppslutning nästa lördag:tummenupp Och Kim grattis på födelsedagen!!!!

japp nu är det bara 2år kvar innan man får en bättre försäkring:rock

TooL

Gick med
10 Mar 2003
Hoj

Du kan mycket väl ha missat mig stod en bil framför mig som skymde sikten, jag stog parkerad vid staketet mot ÖB.
Får bli lördag om 2 veckor för min del, har dottern nu i påsk.
Men det blir mysigt det också....
Tiden går fort... om ett par år kan hon åka med bakpå....:yoparty

Faan inte en meter kört igår i det fina vädret...
Har kört buss och ropat på Ulric hela lördags natten o söndagen...
Är hemma från jobbet idag magen börjar ordna till sig så jag får se om jag vågar mig ut på en mini tur senare idag.....

japp nu är det bara 2år kvar innan man får en bättre försäkring:rock

Grattis i efterskott Kim, men du...
Jag har passerat en del försäkringsbolags åldersgränser...
O den senaste vid 35... påverkade istort sett ingenting....

Men Kim Kolla av Svedea: http://www.svedea.se/

När du skall försäkra nya hojen, jag sänkte totalt för Kawan och aprilian 2500:-/år Hel/hel.
Kawan minska från 1697:- till 1300:- mot bilsport o mc klassiker försäkring, och aprilian minska från 6990:- till 4900:- samma förutsättningar... försäkringen gäller vid smc arangerade kurser på bana o.s.v. gäller ej vid träning inför tävling, eller vid tävling.

Last edited:

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Du kan mycket väl ha missat mig stod en bil framför mig som skymde sikten, jag stog parkerad vid staketet mot ÖB.
Får bli lördag om 2 veckor för min del, har dottern nu i påsk.
Men det blir mysigt det också....
Tiden går fort... om ett par år kan hon åka med bakpå....:yoparty

Faan inte en meter kört igår i det fina vädret...
Har kört buss och ropat på Ulric hela lördags natten o söndagen...
Är hemma från jobbet idag magen börjar ordna till sig så jag får se om jag vågar mig ut på en mini tur senare idag.....

När du skall försäkra nya hojen, jag sänkte totalt för Kawan och aprilian 2500:-/år Hel/hel.
Kawan minska från 1697:- till 1300:- mot bilsport o mc klassiker försäkring, och aprilian minska från 6990:- till 4900:- samma förutsättningar... försäkringen gäller vid smc arangerade kurser på bana o.s.v. gäller ej vid träning inför tävling, eller vid tävling.

Tack!! jag har kollat svedea, men deras vilkor är så j*vla luddiga, förmodligen för att kunna ha egna kryphål att använda.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Jag ringde faktiskt och kollade med Svedea.. 20% dyrare och väldigt mkt sämre självrisker. Att de täcker vagnskada vid banåka rör inte mig, men jag vill minnas att Bilsport också gör det, oavsett arrangör så länge det inte är "tävling eller träning inför tävling".

Tack!! jag har kollat svedea, men deras vilkor är så j*vla luddiga, förmodligen för att kunna ha egna kryphål att använda.

10 lax i självrisk vid stöld :eek: Det är ju det jag är mest rädd för..

En liten vurpa blir inte lika dyr även om risken för er andra vurpollon kanske är större.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...