Gripsters något att ha?

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag är med sugen Robban, vi kan ju rita på en order vettja. :) Millens tank är bra halkig när man pallnitar, det slutar närapå alltid med närkontakt av 3:e graden mellan tank/klockspel. :crash

/J

Lätt att vi ska! Bor ju nära så blir ju klockrent att dela på frakt osv. Vi får snacka nästa gång vi ses, sen beställer vi.. Är trött på att få paketet pressat :gnissla och dessutom sliter skinnstället på min tank :huvet .. Jag klurar på ICE grip och sen skära ut form själv, ev. om man kan få med mall från företaget som tillverkar.

Snake skin köpte jag.

Okej, det var den tjockaste sorten va? Skriv gärna lite vad du tyckte när du fått hem det. Själv skulle jag velat ha genomskinliga, men finns visst inte färdigskuret :huvet

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Blev ett par High Fusion för mig, ska bli kul & se hur dom funkar/känns.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Snake skin monterat och klart :tummenupp
.

Bifogat

• Snake-skin-1.jpg
    Snake-skin-1.jpg
    214.3 KB · Visningar: 227
  • Snake-skin-2.jpg
    Snake-skin-2.jpg
    226.7 KB · Visningar: 295

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mina kom idag,dock deklarationsdags så hinner inte montera förrän på onsdag.
Återkommer med praktiskt test då.

Ser och känns bra ut,testade att klämma på den på diskmaskinen och det klibbade fast ordentligt men lämnade inga spår när man lätt drog bort igen.

Företaget rekommenderas,levererade(utan annan kontakt än beställningen)min "gåva"värd 25 doleros direkt i brevlådan,tyckte det gick fort med. :)

Henrik

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Monterat på mina med. Fick jobba hårt med att föna tanken varm med en sketdålig fön denna kalla dag :gnissla Snabb leverans var det och extra plus för att dom skrev ner värdet :)

Nu ska skiten härda i 12 timmar. Återkommer med synpunkter när jag testat.

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Har fått hem mina nu från staterna! De känns riktigt bra faktiskt, rekommenderar :tummenupp Specielt på svarta hojar!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Fick ett impulsryck och beställde nu, blev high fusion för mig.. Hoppas dom kommer snart :yoparty

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Verkar helt klart intressant.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Återanvändningsbara,bara plocka av och sätta på nästa hoj.

Henrik

Jag plockade loss mina stompgrips och lackade om hojen och satte dit dem igen. så länge man tar det lugnt och klistrar fast stompgripsen på en skyddsplast eller liknande så det inte fastnar en massa skit eller liknande.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag plockade loss mina stompgrips och lackade om hojen och satte dit dem igen. så länge man tar det lugnt och klistrar fast stompgripsen på en skyddsplast eller liknande så det inte fastnar en massa skit eller liknande.

K,som jag fattade det så gick det inte att återanvända dom,åtminståne inte problemfritt vare sig för stompsen eller tanken,på ett lätt sätt.

Det har jag bara läst mig till dock så jag vet ju inte sanningshalten i det och dessa skulle enligt testen bara vara att flytta eller ta bort utan problem så det kändes ju bra.

Sen så läste jag om några som hade problem med sönderslitet skinn på knäna på stället när de använde stomp så det var ytterligare en anledning att testa dessa tyckte jag och testet som det var länkat till "sealed the deal" så att säga.

Men men,säkert bara en annan modell,inte säkert det är bättre(men kanske lika bra)får väl testa först så kan jag meddela vad jag tyckte om du står i valet och kvalet när du bytt hoj om du inte plockar dina stomps innan du säljer eller byter.

Henrik

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Vad skiljer dessa om man jämför med stompgrips?

Det lilla man ser på bilderna så verkar de vara lite snällare mot skinnställen än stompgripsen. Jag har precis fått tillbaka mitt 14000-kronors-arlen ness, från skräddaren som har sytt dit extra skinn på insidan av knät för att det ska hålla lite bättre mot stompgripsen. En säsong med bandagar slet ordentligt! :3freak

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jamen va f*n, -estetiken grabbar... Stomgrips ser ut som en gigantisk knottrig kondom som smackats dit på sidan av tanken...

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Har slitage på mina knän oxå och förstod faktiskt inte var det kom ifrån innan jag läste tråden...brukar ju inte kolla knäna när man kört hoj utan reagerade över det när stället tvättades efter förra säsongen. Nu ny hoj och ny säsong så har beställt Snake skin oxå för att se om dom är lika bra. Stompgrips till hojen var slut i hela sverige och skulle vad det verkar inte komma till handlarna förens om 3 veckor så tidsmässigt var det skitsamma.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som klämt och kännt på både High Fusion och Snake Skin vet om det är någon stor skillnad i greppkänsla på de båda? Alternativt bara hur High Fusion greppar. Funderar på att beställa ett set HF men funderar lite över känslan i den modellen då den verkar vara ganska slät.

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Återanvändningsbara,bara plocka av och sätta på nästa hoj.

Henrik

Apropå återanvändningsbara. Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska sätta på mina snake skins eller inte. Ska köra bana på söndag, och skulle vilja ha dem på, men efter en olycka i garaget så behöver tanken lackas om. Då behöver jag ta av och förvara mina snake skins ett tag. I instruktionen står något om att man kan sätta dem på "wax paper" (vaxpapper?). Vad är det och var kan man hitta det? Någon som testat att ta av och sätta på igen?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept