Gripsters något att ha?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ok... Jag har "burk lack" på som kommer rinna av om jag använder det...:gnissla

Lackrengöring eller rubbing funkar precis lika bra och sliter ju inte på samma sätt. Det är bara får att det ska vara ren lack och inget vax eller smutslager imellan.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Blev ingen bankörning idag men väl en timme eller två på gatan. Måste säga att jag är grymt imponerad av mina High Fusion. Dom känns inte alls mot låren och man sitter som klistrad! Grymt bra produkt!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Blev ingen bankörning idag men väl en timme eller två på gatan. Måste säga att jag är grymt imponerad av mina High Fusion. Dom känns inte alls mot låren och man sitter som klistrad! Grymt bra produkt!

Låter kanon ju, hoppas mina kommer snart så man får prova in action. Du som sett hur dom ser ut, verkar dom kunna tugga mycket skinnställ, typ som stompgrips?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Låter kanon ju, hoppas mina kommer snart så man får prova in action. Du som sett hur dom ser ut, verkar dom kunna tugga mycket skinnställ, typ som stompgrips?

Nope, tror inte dom rör stället! Jag prova ett par Stomp'isar en snabbis förra året men dom funka inte alls ihop med strech'et på insidan av låret. Dessa är nog precis lika skonsamma mot tyg/skinn som tanken är, men man sitter som limmad!

BTW, hör av dig när ni ska ha nån gruppkörning eller liknande i V-ås, bra länge sen nu, om inte annat vill jag se Italienskan :tummenupp

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Nope, tror inte dom rör stället! Jag prova ett par Stomp'isar en snabbis förra året men dom funka inte alls ihop med strech'et på insidan av låret. Dessa är nog precis lika skonsamma mot tyg/skinn som tanken är, men man sitter som limmad!

BTW, hör av dig när ni ska ha nån gruppkörning eller liknande i V-ås, bra länge sen nu, om inte annat vill jag se Italienskan :tummenupp

Låter riktigt bra, var det jag hoppades på :tummenupp

Hör av mig när det blir något, om inte annat kanske det blir en sväng till sthlm, åka lite på bulten å bogan osv, kan ju höra av mig då om du har tid att möta upp.. Ta en sväng med italienska och österrikiska :yoparty

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Satte på mina Gripster High Fusion idag med. Bild finns på min hemsida.
Klippte till dom själv. Fick med 10 mallar. Jättelätt.
Kostade 50$ sml. Kan verkligen rekommendera dom!!! :tummenupp

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Funkar kanon,finns men känns inte,sitter bara fast.

Blev lite gokartbana och är helnöjd med dom,tror inte dom plågar stället heller men det lär väl visa sig vad det lider,rekommenderas.

Henrik

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Bild med Snake Skin på. Har inte haft Stomgrips tidigare så jag kan inte jämföra greppet, men jag är nöjd. Bild får ni se hur dom ser ut:

Bifogat

• min_gix_10e_maj_002.JPG
    min_gix_10e_maj_002.JPG
    80.9 KB · Visningar: 182

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Funkar kanon,finns men känns inte,sitter bara fast.

Blev lite gokartbana och är helnöjd med dom,tror inte dom plågar stället heller men det lär väl visa sig vad det lider,rekommenderas.

Henrik
Låter fint det där. Får nog bli en beställning på ett set HF.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Fick mina HF idag, utskurna och klara. Var snyggt skuret och såg bra ut, blev dock lite förvånad att dom inte var grövre/klibbigare, men tror ändå det kommer ge önskat grepp mot skinnstället. Monteras och testas efter helgen, återkommer med utvärdering :tungan

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Beställde ett par Snake skin till min gixxer igår. Blir nog jävligt bra :)
Undrar bara hur lång leveranstid ni har haft?

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Har kört med mina Snake Skin en månad ca och nog käkar dom lite skinnställ allt. Har inte haft några andra gripsters innan så inget att jämföra med dock. Men det kan ju vara bra att veta för den fundersamme :tummenupp

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Blev en bandag i söndags med mina nya snake skins. Kanonbra grepp, jag är helnöjd!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Fick mina HF för några dagar sen, monterade dem nyss. Var lätta att sätta dit och passade bra, verkar som dom kommer ge riktigt bra grepp mot tanken. Återstår att se hur länge dom sitter samt hur mycket dom käkar på stället :D

Några kassa bilder med mobilen:

Bifogat

• DSC00585.jpg
    DSC00585.jpg
    190.1 KB · Visningar: 132
  • DSC00588.jpg
    DSC00588.jpg
    190.3 KB · Visningar: 106
  • DSC00587.jpg
    DSC00587.jpg
    218.9 KB · Visningar: 165

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fick mina idag oxå. Bra leveranstid och bevisligen pålitliga. Dessutom som påpekats innan skrevs värdet ner till under 20$ så ingen extrakostnad utan rakt ner i brevlådan. Beställde snake och jag tvivlar på att dessa sliter mindre än stompgrip på stället men det var ju för greppet jag ville ha det och lite slitage på färgen i skinnet gör inget =)

Det är inte piggarna i sig varken på stomp eller gripster som sliter mest utan själva friktionen som blir när benen sitter som klistrade mot ytan. I värsta fall så sliter faktiskt Gripster mer pga det är en mycket större kontaktyta och friktionen blir man inte av med...men det återstår att se

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept