Gruppköp? Arata, Bst, Fren Tubo, Krk

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Info

Deadline för gruppköpet sätter jag till 1:december.
Info om betalning etc kommer snart.
Karl / KRK

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
Arata

För er som inte känner till Arata så mycket finns det många trådar på
www.r1-forum.com det har bemötts med mycket bra kritik och kan väl mäta sig med Acrapovic. Hade jag vetat tidigare att det inte var dyrare hade jag garanterat köpt ett själv!

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
MrR1 skrev:
För er som inte känner till Arata så mycket finns det många trådar på
www.r1-forum.com det har bemötts med mycket bra kritik och kan väl mäta sig med Acrapovic. Hade jag vetat tidigare att det inte var dyrare hade jag garanterat köpt ett själv!

MrR1, tackar tackar! Trevligt med lite "försäljningshjälp"…kunde inte sagt det bättre själv!

Det stämmer att många på R1 forum är väldigt nöjda med sina ARATA system som både är prisvärda, av mycket hög kvalitet (kolla svetsarna!!!) och ger bra med effekt.

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Swedie skrev:
Dessa Kevlarslangar är najsa! Har mina på nu och dem rockar! :rock köp köp!

Kul Swedie att du gillar slangarna…nu blir det sena inbromsningar va?
Och tack för rekommendationerna! :tummenupp
/KRK

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Hej!

Håller nu på och sammanställer beställningarna. Kommer att försöka hinna lägga ut info om betalning och leverans osv senare idag.

Mvh
KRK

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
ramskydd?

Vad kan det kosta till en gixxer 750-98 alltså ramskydd

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
750-R skrev:
Vad kan det kosta till en gixxer 750-98 alltså ramskydd

Hej 750R,

Var det någon speciell leverantör du tänkte på? Jag kollade med Carbon Dream och KRK och ingendera kan tyvärr erbjuda ramskydd till din hoj. Däremot kan jag kolla lite med andra leverantörer. Får återkomma.

Mvh
KRK

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Info angående beställning

Hej!

Nu är det snart dags att beställa FREN TUBO slangarna. Beställningen skickas den 1 december. Erbjudandet på de andra produkterna gäller även under hela nästa vecka (49).

För er som inte hört av er med leveransadress var snäll och gör det och detsamma gäller er som inte riktigt bestämt er om ni vill köpa eller vad ni vill ha. Försök att bestämma er så fort som möjligt så att jag kan beställa som planerat på måndag. Har inte hunnit sammanställa allt ännu så det är till viss del lite oklart vilka jag saknar info från men det bör klarna i morgon. Hör av er på email till info@karls-racingteknik.se (uppge namn, nick, adress och beställt kit)

BETALNING:
Som senast kommer jag att be om 50% av slangpriset i handpenning. Så fort erlagd handpenning har registrerats på KARLS RACINGTEKNIK:s postgirokonto så skickas en delfaktura ut som bevis på erlagd handpenning. (handpenning tar jag normalt ut på icke lagerförda varor) Var noga med att uppge namn och vilket kit ni beställt på inbetalningskortet.

OBS! Var snäll och betala inte in några pengar förrän jag skickat ut orderbekräftelse (helst via email men via PM om email saknas) med det slangkit ni valt, prisuppgift och information om det postgirokonto pengarna skall sättas in på.

Slangarna skickas sedan ut mot postförskott där även resterande 50% betalas.
På slangpriset tillkommer då 87,50 (porto + postförskottsavgift).

LEVERANSTID:
10-15 dgr från fabrik+ 1-3 dgr ut till kund
Får ett noggrannare besked vid order.

Mvh
Karl / KRK

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Har du ramskydd till en R1 -03?
I så fall pris och ev bilder?

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Tjena RJ,

Tyvärr har jag ingen leverantör av ramskydd till en -03. Kan försöka kolla upp om du vill? MrR1:s tips kanske kan vara något?

Mvh
KRK

RJ skrev:
Har du ramskydd till en R1 -03?
I så fall pris och ev bilder?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
KRK skrev:
Tjena RJ,

Tyvärr har jag ingen leverantör av ramskydd till en -03. Kan försöka kolla upp om du vill? MrR1:s tips kanske kan vara något?

Mvh
KRK
Jag har kollat upp det men tyvärr fanns det bara till årsmodell 00-01, se bild.
Kolla gärna upp om du hittar något, är det inte allt för blodigt dyrt vill jag handla!

Bifogat

• 5JJ-W0740-20.jpg
    5JJ-W0740-20.jpg
    34.4 KB · Visningar: 47

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
RJ skrev:
Kolla gärna upp om du hittar något, är det inte allt för blodigt dyrt vill jag handla!

Okej, jag skall kolla lite då...återkommer.

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
KRK kolfiberskärmar

Har nu sett bilder på KRK skärmarna och de motsvarar mina förväntningar! De är inte officiella bilder från leverantören (väntar fortfarande) utan bilder jag hittat på nätet hos en annan återförsäljare i USA.

Se själva här:

Huggers

(Ducati bakskärmen på bilden är inte från min leverantör)

Dessa skärmar är alltså gjorda med prepreg material och härdade i autoklav av proffs och resultatet blir därefter - lätt och snyggt!

Last edited:

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
RJ skrev:

Har nu kollat lite efter ramskydd till R1 02/03 och det är inte lätta att hitta. Ingen av mina leverantörer har tyvärr.

Här finns det dock:
Dynomite
Tror de är av bra kvalite.

Tror också att Sebimoto gör.

Inget av dessa märken kan jag erbjuda utan du får kontakta dem direkt.

Sorry att jag inte kunde hjälpa.

Mvh
KRK

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Nu är det inte många dgr kvar på FREN TUBO bromsslangserbjudandet (beställer 1 december). 15% rabatt på alla slangkit i prislistorna på hemsidan. Behöver du nya slangar så är detta ett bra tillfälle!

Väntar på besked i fråga om FREN TUBO från en del av er som frågat. Kolla era PM eller email och hör av er så fort ni kan så ni inte blir utan om ni hade velat ha.

De övriga erbjudandena löper vidare några dgr till.

/KRK

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
fren turbo?

Har precis köpt "lite" bättre bromsar till min R1:a. Just nu vet jag inte vad det är för slangar som följer med???? Villka är bäst av fren turbo slangarna,
Stål eller kevlar? Det är till mina nya frambromsar AP RACING 320mm skivor med 6-kolvok. Har ju inte fått dem ännu så jag vet ju inte vad det är för några som följer med. :va

Last edited:

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
MrR1 skrev:
Har precis köpt "lite" bättre bromsar till min R1:a. Just nu vet jag inte vad det är för slangar som följer med???? Villka är bäst av fren turbo slangarna,
Stål eller kevlar? Det är till mina nya frambromsar AP RACING 320mm skivor med 6-kolvok. Har ju inte fått dem ännu så jag vet ju inte vad det är för några som följer med. :va

AP.. :tummenupp

Jag rekommenderar kevlar eller kolfiber (med nipplar och skruvar i aluminium) eftersom de är lättare och inte nöter på kåpor och liknande på samma sätt som stålomspunnet (man kan iofs ha en skyddsslang på den stålomspunna så kommer man ifrån det problemet). Prestandamässigt skiljer det väldigt lite (inget skulle jag vilja säga) mellan vilken armering slangen har. Visserligen har kolfiberslangen lite bättre värden (sprängtryck exempelvis) men det vete f*n om ens Rossi känner?

Du bör nog vänta tills du fått oken innan du beställer för jag tror inte originalslangarna passar. (är säker på det)

/KRK

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...