Gruppköp? Arata, Bst, Fren Tubo, Krk

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
FREN TUBO bromsslangar:

Har beställt:
TheDude
Fixx
RG
Ninja9R
Pake
Bugeyes
ThiMan
Napsyl
Felix
U-joppe
Stephen
Nalken
M:et
Penguin
Jippe

Väntar svar:
WestW
Ni som ej svarat kan ni emaila mig tack!

Saknar du dig själv i listan? Hör då av dig fort eftersom jag beställer på måndag.

Mvh
Karl / KRK

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hej. mina bromslangar blir lite större när man bromsar, asså man ser hur dom utvidgar sig. e det dags att skaffa nya slangar då??? när jag bromsar stenhårt så bromsar frambromsen jätte bra men när man står still så kan man trycka på lite extra men då blir bromsslangarna större

//Niklas

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Hej Niklas,

Det är inte bra om bromsslangarna utvidgar sig. Då tappar du väldigt mycket bromseffekt som kan behövas i en nödsituation. Som det låter på din beskrivning så tycker du ju iofs att bromsverkan duger men om jag vore dig så skulle jag definitivt börja fundera på ett byte...

Gäller det en moped eller mc?

Mvh
karl

Nikel skrev:
Hej. mina bromslangar blir lite större när man bromsar, asså man ser hur dom utvidgar sig. e det dags att skaffa nya slangar då??? när jag bromsar stenhårt så bromsar frambromsen jätte bra men när man står still så kan man trycka på lite extra men då blir bromsslangarna större

//Niklas

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
det gäller moppen men jag tänkte att det vore bra och veta ifall 125 hade samma sak.

//Niklas

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Nikel skrev:
det gäller moppen men jag tänkte att det vore bra och veta ifall 125 hade samma sak.

//Niklas

Visst gäller samma sak både för mc och moped. Givetvis desto viktigare desto högre hastighet.
/Karl

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Ordern är lagd.

Så där, idag vid lunchtid gick beställningen iväg till Fren Tubo. Kul att intresset för slangarna var så pass stort! Tack till alla som beställt!

Ville du också vara med? Kan gå att orderkomplettera de närmaste dagarna. Hör av dig asap i så fall!

Återkommer så fort jag har fått ett ungefärligt leveransdatum.

Mvh
Karl / KRK

(Som sagt erbjudandena på de andra produkterna fortsätter några dagar till.)

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Sista datum för resten av produkterna i detta gruppköpsserbjudande är måndag den 8:e december.

ARATA avgassystem:
4-2-1 helsystem från Japan byggda helt och hållet i titan (alla rör + ljuddämparen = lätt!) med riktigt bra prestanda! Dessa system är helt nya på den svenska marknaden. I USA där de funnits ett tag är de väldigt populära och rankas minst lika högt som Akrapovic när det gäller finish och effekt! Systemen finns även till vissa modeller med extra högt dragen ljuddämpare för racing . Priset för ett system (med en ljuddämpare) är konkurrenskraftiga 13 500:-. (Observera att systemen är byggda helt i titan!) På detta pris ger jag 2000:- rabatt, => 11500:-

(Arata gör även fotpinnssatser)

BLACKSTONE TEK kolfiberfälgar:
Det finns fälgar och så finns det FÄLGAR! Fälgbana och ekrar i kolfiber med nav i aluminium. Lättare finns inte!

Priser:
24 000:- (29 300:- är ordinarie pris) för ett set gatfälgar till Ducati 916 (Priset gäller mc med enkelsving)
26 000:- (33 100:- är ordinarie pris) för ett set gatfälgar till Honda CBR 900, Suzuki GSXR 1000, Yamaha R1 etc (Detta pris gäller all mc med dubbelsving )

KRK kolfibertillbehör:
Fram- och bakskärmar (även ventilerade framskärmar) i prepreg kolfiber (bästa kvaliteten, F1 kvalitet). 10% rabatt på hela sortimentet. Redan bra priser blir ännu bättre! (Multiplicera priserna på hemsidan med 0,9 för att erhålla rabatterat pris.) Tyvärr har jag inga foton på dessa artiklar ännu.

Prisexempel:
Suzuki GSXR 1000 (’01-’02)
Framskärm, (1500:) 1350:- inkl. rabatt
Bakskärm, (1250:) 1125:- inkl. rabatt

Yamaha R1 (’02-’03)
Framskärm, (1810:) 1629:- inkl. rabatt
Bakskärm, (1060:) 954:- inkl. rabatt

ORDERSTATUS:

ARATA avgassystem
-

BLACKSTONE TEK fälgar
-

KRK fram- och bakskärmar
Eagle
Felix
MrR1

Last edited:

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Lite Arata bilder:

Bifogat

• Arata_r1_98_01.jpg
    Arata_r1_98_01.jpg
    83.4 KB · Visningar: 58
  • aratacbr954rrup.jpg
    aratacbr954rrup.jpg
    98.5 KB · Visningar: 51
  • aratatiexyzfr1.jpg
    aratatiexyzfr1.jpg
    112.5 KB · Visningar: 51
  • aratazx_12r.jpg
    aratazx_12r.jpg
    106.6 KB · Visningar: 50
  • arata_dyno.jpg
    arata_dyno.jpg
    65.7 KB · Visningar: 65

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Tyvärr verkar det segt att få några foton av leverantören av skärmarna. Kommer att ta egna bilder när jag får hem första sändningen.

Tills dess kan den som vill se hur skärmarna ser ut beskåda bilder här hos ett företag i USA som säljer skärmar från samma leverantör:
Prepreg kolfiberskärmar!

Inga intresserade av Arata eller BST? :confused:

För dig som till ett kanonpris vill ha ett avgassystem som är både snyggt, lätt och ger väldigt bra med effekt är ARATA ett kanontillfälle! 11 500:- för ett fulltitan 4-2-1... :D :tummenupp

BST -fälgarna är det förstås en smal marknad för men du som vill ha det bästa och lättaste i fälgväg har en gyllene chans här! 26 000:- (R1, GSXR, 999 osv) 24 000:- (enkelsving Ducati osv)

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
skärmar

Skärmarna ser ju goa ut men vad kommer dom att hamna på för pris?
till R1 2001. Jag gemför med yamaha orginal som är relativt prisvärda ,em kvaliten vet jag inte?. Motivera mig att köpa dina istället. :tummenupp

Fanns ingen bild på framskärm R1 2001 :va

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
MrR1 skrev:
Skärmarna ser ju goa ut men vad kommer dom att hamna på för pris?
till R1 2001. Jag gemför med yamaha orginal som är relativt prisvärda ,em kvaliten vet jag inte?. Motivera mig att köpa dina istället. :tummenupp

Fanns ingen bild på framskärm R1 2001 :va

I'll give it a try.... :hihi

Antar du menar de här när du pratar om Yamaha original?
Yamaha original?

Man kan göra kolfiberskärmar i princip på två sätt, antingen med ”wet lay-up” eller ”pre-preg/autoclave”. Skillnaden där emellan är som mellan Renault (inget ont om Renault… :) ) och Ferrari.

Om man vill ha det bästa skall man köpa ”prepreg” kolfiber skärmar. Om Yamahas är av prepreg typ vet jag inte. På bilderna är det svårt att avgöra men som det ser ut så är det inte prepreg.

Vad är då så speciellt med prepreg kan man undra. Kolfiber som går under beteckningen prepreg är under kontrollerade former förimpregnerat (prepreg) med ”resin” (lim). Denna kontrollerade process minimerar användningen av ”resin”…mindre ”resin” = lättare produkt! Detta tillsammans med härdning i autoklav ger en överlägsen produkt. Skärmar (och för den delen vad som helst) som tillverkas med prepreg material blir om allt görs rätt lättare, starkare och mer hållbar än en motsvarande som är våtupplagd . (Det är inte för inte som krockburar till F1 bilar görs av prepreg i autoklav.) Prepreg skärmar är dessutom enligt min erfarenhet snyggare med mindre ytdefekter.

Nackdelen med prepreg är att det ofta leder till dyra produkter pga betydligt högre tillverkningskostnader i och med dyrare material, användning av dyra autoklaver och det också är ett tidskrävande arbete.

Trots att de skärmar jag säljer är av prepreg konstruktion har jag valt att lägga prisnivån så lågt som möjligt (vilket är möjligt genom inköp utan mellanhänder direkt från tillverkaren) för att fler skall kunna få njuta av prepreg skärmar. (De borde vara betydligt dyrare egentligen med tanke på vad andra skärmar kostar som inte är av prepreg!)

Om detta ovan motiverar ett köp av prepreg skrämar är ju helt beroende på vad man önskar av en framskräm och vilken finish och livslängd man vill ha. Om man som i extremfallet bara vill ha en skärm som uppfyller funktionen att skydda mot stänk så duger ju vad som helst (ett tag… ).

Vill man ha hög finish, styrka och låg vikt skall man köpa prepreg kolfiber.
(Kolla gärna på bilderna på Carbon Dream för exempel på hur prepreg produkter blir. Klicka på Carbon Dream i produktkolumnen till vänster på hemsidan www.karls-racingteknik.se , sedan Carbon Dream en gång till och sedan på priser. Alla delarna där är gjorda av prepreg och i autoklav.)

Priser på KRK skärmarna finns på hemsidan:
www.karls-racingteknik.se
Klicka på KRK i produktkolumnen till vänster, sedan på priser.

En framskärm till en 98-01 R1:a tar jag 1810:- för –10% = 1629:-
En bakskärm till en 98-01 R1:a tar jag 1060:- för –10% = 954:-

Last edited:

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Va tar du för ett skärmset till min 6'a då?
Verkar vara ett lägre pris än till 1'an.......

:confused: :banana

Märket på dessa är Pantera??? Pre-preg carbon........
1320:- för farmstänkan å 640:- för bakstänkan -10%???

Last edited:

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
smiler skrev:
Va tar du för ett skärmset till min 6'a då?
Verkar vara ett lägre pris än till 1'an.......

:confused: :banana

Det stämmer och det beror på att de är billigare att tillverka eftersom de är mindre till storleken och även mindre komplicerad form på. :banana

En framskärm till en '03 R6:a tar jag 1320:- för –10% = 1188:-

En bakskärm till en '03 R6:a tar jag 640:- för –10% = 576:-

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
KRK skrev:
Det stämmer och det beror på att de är billigare att tillverka eftersom de är mindre till storleken och även mindre komplicerad form på. :banana

En framskärm till en '03 R6:a tar jag 1320:- för –10% = 1188:-

En bakskärm till en '03 R6:a tar jag 640:- för –10% = 576:-

Oki!! Lite humanare pris än till rettan då :tungan

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
smiler skrev:
Oki!! Lite humanare pris än till rettan då :tungan

Bara att slå till :D :tummenupp
Jag tror att KRK skärmarna prismässigt står sig riktigt bra mot konkurrenter även om man bara jämför pris ... :tomten (grejt, fick man använda tomten också!)

Har ingen hundra koll själv på konkurrenter i Sverige men jag tror inte de är mycket billigare...definitivt inte om det är prepreg de säljer (mig veterligen finns det ingen annan som säljer prepreg i sverige).

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Fick mina kolfiberslangar häromdan.. Ser riktigt bra ut.. Tack ännu en gång Karl..
JAg hojtar till om jag behöver nåt annat...

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Trevligt...

Stephen skrev:
Fick mina kolfiberslangar häromdan.. Ser riktigt bra ut.. Tack ännu en gång Karl..
JAg hojtar till om jag behöver nåt annat...

Tjena Stephen,

Gött å höra att de kom fram ok! Som sagt hoppas du blir nöjd även med bromsverkan när de sitter på. Och det är väl mer jag som skall tacka... :Bugar Du är så välkommen så!

Och för er som nu kanske undrar "vafasen" :) ni inte fått era beställda slangar så var Stephens slangar en leverans direkt ur mitt lager. Jag väntar fortfarande på ett ungefärligt leveransdatum av Fren Tubo på de beställda slangarna. Normalt brukar jag få ett sådant rätt snabbt men denna gång verkar de inte höra av sig förrän det är dags att leverera slangarna. Ok då säger jag, eftersom det fortfarande bara har gått några dgr. (beställde slangarna i måndags 1/12). De får jobba i fred.
/KRK

Last edited:

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
smiler skrev:
..........
Märket på dessa är Pantera??? Pre-preg carbon........
1320:- för farmstänkan å 640:- för bakstänkan -10%???

När det gäller leverantör så är Pantera inte min leverantör.
Citat från post ovan:
"Tyvärr verkar det segt att få några foton av leverantören av skärmarna. Kommer att ta egna bilder när jag får hem första sändningen.

Tills dess kan den som vill se hur skärmarna ser ut beskåda bilder här hos ett företag i USA som säljer skärmar från samma leverantör: "

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
FREN TUBO leveransbesked

FREN TUBO leveransbesked:

Har nu fått besked angående leveranstid från Fren Tubo och om allt går som planerat har jag paketet i slutet av nästa vecka (alternativt måndag veckan efter) och slangarna bör då nå er som beställt under veckan därefter (vecka 51 alltså, 15-19 december)

Återkommer med närmare besked när jag fått paketet.

/KRK

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
KRK skrev:
FREN TUBO leveransbesked:

Har nu fått besked angående leveranstid från Fren Tubo och om allt går som planerat har jag paketet i slutet av nästa vecka (alternativt måndag veckan efter) och slangarna bör då nå er som beställt under veckan därefter (vecka 51 alltså, 15-19 december)

Återkommer med närmare besked när jag fått paketet.

/KRK

Det där blir bra det :tummenupp
Perfekt undanflykt i garaget under julen :tomten
/Nicklas

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2