Gruppköp? Arata, Bst, Fren Tubo, Krk

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
McB skrev:
Oj, att man missade detta... :huvet :huvet :huvet

Jag är defenitivt intresserad av ett nytt gruppköp. Är i synnerhet intresserad av kolfiberslangar och -framskärm till R6.

KRK, när kan det bli aktuellt med ett nytt gruppköp?

Huppsan då!
Men lugn...har slangar till R6 i lager (alla årsmodeller, stål, kevlar och kolfiber). Pris går att snacka om :tomten

Skärmar väntar jag hem i januari. Är du intresserad av både fram och bak? Skicka mig ett email så löser vi detta. ( info@karls-racingteknik.se )

Har inte planerat in något nytt gruppköp ännu...men jag har lite andra roliga prylar på ingång som kanske skulle kunna vara intressanta för gruppköp framöver, vi får se.

Men jag är öppen för förslag givetvis. (Förutsatt att Swedie är med på det.)

Mvh
Karl / KRK

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
FREN TUBO:
Idag bör slangarna nå ut till de flesta av er (de sista skickades iväg i fredags).

KRK önskar en GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR! :banana :yoparty

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
God Jul härifrån också.

Avin kom med posten idag så något från Karls Racing finns på posten, hoppas hinna hämta det i morgon.

RG

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
RF600R
KRK skrev:
FREN TUBO:
Idag bör slangarna nå ut till de flesta av er (de sista skickades iväg i fredags).

KRK önskar en GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR! :banana :yoparty

God Jul på dig med :tomten

Slangarna såg kanonbra ut :tummenupp

/RG

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Har redan fått mina :D

Var o hämtade dom direkt hos KRK...

En fråga...hur pass viktigt är det att dra dem med moment nyckel ?

Har faktiskt inte monterat än...vill skaffa mig en sådan nyckel först...

God Jul :tuttar

BugEyes

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT-07
Hämtade dom idag och det såg ut precis som jag hade hoppats. Dröjer lite innan jag hinner montera dom men det funkar nog.
Tack för en välskött affär, vi är inte bortskämda med det från den här branchen.

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Gott att slangarna nådde ut innan Jul! (Hoppas det gäller alla kiten.)
Det är bara att höra av er om något är fel eller om ni undrar över något.

GOD JUL GOD JUL!

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
ThiMan skrev:
Har redan fått mina :D

Var o hämtade dom direkt hos KRK...

En fråga...hur pass viktigt är det att dra dem med moment nyckel ?

Har faktiskt inte monterat än...vill skaffa mig en sådan nyckel först...

God Jul :tuttar

Tjena Thiman,

Det här med att dra med eller utan momentnyckel är en känslig fråga. (Personligen drar jag i 99% av fallen utan vilket jag kanske inte borde erkänna. :D Borde faktiskt använda momentnyckeln eftersom den garanterat drar noggrannare än vad jag tror att jag gör... :va :D ) Det är en fråga om vana och säkerhet. Jag rekommenderar att man skall dra med momentnyckel i första hand. Om man är van att dra förband i den storleken och anser sig klara av det så är det upp till en själv om man vill ta den "risken". Samtidigt skall man inte förlita sig blint på momentnyckeln heller.

Man skall dessutom komma ihåg att aluminium är känsligare än stål, dvs går lättare sönder om man drar för hårt.

På det kitet du köpte så var banjonipplarna och banjoskruvarna av aluminium så där rekommenderar jag att du drar med momentnyckel. (Korrekt moment för aluminium respektive stål finns på instruktionerna i kitet.)

Kit med stål som material i nipplar och banjo är inte lika känsliga som aluminium men även här rekommenderar jag momentnyckel för att få det så bra som möjligt.

Hoppas det var till någon hjälp?

Mvh
KRK

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
BugEyes skrev:
Hämtade dom idag och det såg ut precis som jag hade hoppats. Dröjer lite innan jag hinner montera dom men det funkar nog.
Tack för en välskött affär, vi är inte bortskämda med det från den här branchen.

Hoppas allt fungerar!? Det vart ju en specialare i ditt fall.
Tack själv för köpet och kul att höra att du är nöjd.

Själv är jag inte 100% nöjd. Detta för att leveranstiden tyvärr blev lite längre än vad jag hade hoppats på. Även fast detta inte berodde på KRK (bl.a. en helgdag i Italien som försenade) och att det dessutom var en graviditet (med nedkomst) med i spelet i Italien...vilket kan ursäkta det mesta. :banana :tummenupp

Men för er som plockar ut hojen i mars/april så var det ju rätt bra marginal ändå... :)

U-joppe

Jack of all trades
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Frankenviffer
KRK skrev:
Gott att slangarna nådde ut innan Jul! (Hoppas det gäller alla kiten.)
Det är bara att höra av er om något är fel eller om ni undrar över något.

GOD JUL GOD JUL!

Mitt postkontor har öppettid 11.30 till halv tolv, typ. Hann inte hämta ut slangarna före jul :gråta Satt där och såg ungarna tindra med ögonen och kände att jag skulle bli lika hög på julkul om jag bara fick sitta och tumma på ett kit röda fren tubo (är jag sjuk?). ( Men jag fick i alla fall en tröja...:rolleyes: )
Men fy fan va kul det skall bli på lördag!! :tummenupp

/Joppe

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
U-joppe skrev:
Mitt postkontor har öppettid 11.30 till halv tolv, typ. Hann inte hämta ut slangarna före jul :gråta Satt där och såg ungarna tindra med ögonen och kände att jag skulle bli lika hög på julkul om jag bara fick sitta och tumma på ett kit röda fren tubo (är jag sjuk?). ( Men jag fick i alla fall en tröja...:rolleyes: )
Men fy fan va kul det skall bli på lördag!! :tummenupp

/Joppe

Ajdå....som sagt...tyvärr blev prylarna lite sena. (Stänga redan 11,30...vafalls!?) Men den som spar han har! (inte många timmar kvar nu tills det är lördag...) Sjuk? Nä, högst normalt tycker i alla fall jag :D
Ha de' :hej
Karl

Skorpan

Guest
stort tack till krk för den fina servicen med slangar o nippel och att han kom ihåg mej på en efterfrågan som var extra :tummenupp :tummenupp :tummenupp

och som sagt var - tänk om alla firmor var som krk´s.... :Bugar :Bugar :tummenupp

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Skorpan skrev:
stort tack till krk för den fina servicen med slangar o nippel och att han kom ihåg mej på en efterfrågan som var extra :tummenupp :tummenupp :tummenupp

och som sagt var - tänk om alla firmor var som krk´s.... :Bugar :Bugar :tummenupp

Vad svarar man på sånt här mer än TACK! :Bugar

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamaha YZF R7
Leveransen av kolfiberskärmarna blir försenad... :gnissla

Har precis idag tyvärr fått besked att min leverantör inte klarar att leverera skärmar till mig i Januari...

Tyvärr som liten återförsäljare/importör så är det sånt som jag får räkna med! Tråkigt att det också drabbar mina kunder. :Bugar

Däremot lyckades jag tigga till mig en skärm som de skickar som prov på hur deras grejor ser ut. Den kommer i morgon. Skall ta några bilder då och posta här.

Har inte fått något ordentligt leveransbesked ännu även om de menade på att det borde gå i februari.

Givetvis är det ok att avbeställa om ni som beställt inte vill vänta så länge. Men jag tror å andra sidan att skärmarna är värda att vänta på och det är ju inget vidare hojväder för tillfället heller! Men det avgör ni... :)

Mvh
Karl

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
KRK skrev:
Leveransen av kolfiberskärmarna blir försenad... :gnissla

Har precis idag tyvärr fått besked att min leverantör inte klarar att leverera skärmar till mig i Januari...

Tyvärr som liten återförsäljare/importör så är det sånt som jag får räkna med! Tråkigt att det också drabbar mina kunder. :Bugar

Däremot lyckades jag tigga till mig en skärm som de skickar som prov på hur deras grejor ser ut. Den kommer i morgon. Skall ta några bilder då och posta här.

Har inte fått något ordentligt leveransbesked ännu även om de menade på att det borde gå i februari.

Givetvis är det ok att avbeställa om ni som beställt inte vill vänta så länge. Men jag tror å andra sidan att skärmarna är värda att vänta på och det är ju inget vidare hojväder för tillfället heller! Men det avgör ni... :)

Mvh
Karl

Eller så kompletterar man med en framstänka till ett kanonpris??
Som plåster på såren... *s* :banana

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
?

Jag tycker nog att det är mycket prisvärt som det är!.
Så jag väntar, Som sagt det är ju inget hojväder ännu men man kan ju alltid plocka med annat så länge på hojjen :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA