Gruppköp av laptimer.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
10st har skickat in sina uppgifter.

Så nu är allt klart för er som vill ha er laptimer så beställer ni genom att skicka er adress och övrig info till min mail. Så skickas laptimern med postförskott så fort jag fått de flestas uppgifter. Då har ni nog er laptimer lagom till lönen om ni sköter det smidigt. jimmy_maxout@hotmail.com

Priser:
Frakt (postens avgifter):
82,50 frakt + 40,00 postförskottsavgift + 1,8% drivmedelstillägg(gäller
november) + moms = 156,00
MyChron Light MCL, inkl sändare: 1360,00 + moms + frakt
MyChron Light TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
MyChron Light TG, extern ström, inkl. sändare: 2185,00 + moms + frakt
Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms (+ frakt).

Titel på Mailet: Laptimer beställning
ex på mail:
nick: HelgeFåssmo_R1
Helge Fåssmo
Gudsvägen 666
66 666 Knutby

Beställer:
1st MyChron Light TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
1st Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms (+ frakt)

Om nånting verkar oklart är ni välkomna att pm:a mig.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vi i Linköping (jag, ozto, håkan, christer och haklid?) håller på att prata ihop oss om gemensam beställning/frakt. Ozto tror jag kommer att hålla i det.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
håkan skrev:
jag ska gå ut i Seattle imorrn (klockan är 20:30 sådär lokal tid..) o se ifall priset är mycket billigare här...

//håkan


äh fan... det sket sig, är i Vancouver nu o super. enda butiken jag såg var Ducatiseattle eller vare var, defatta inte vad jag snacka om när jag frågade om AIM laptimer...
Dessytom strejkar jänkarna så mitt flyg är fösenat hem. facksiken också... en natt till här! :huvet
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Neutral skrev:
Vi i Linköping (jag, ozto, håkan, christer och haklid?) håller på att prata ihop oss om gemensam beställning/frakt. Ozto tror jag kommer att hålla i det.
jag vill också vara med på den...
 

reptoid

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
ubersnabb sexa
Kan ju beställa från england istället så blir priset för en Mychron Light TG med intern strömförsörjning 2290kr inkl. frakt och alla avgifter. Det blir 241kr. billigare :tummenupp fast det är kanske för sent nu, eller? :gnissla
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
MostWanted skrev:
jag vill också vara med på den...

Ja men vilka är vi då? Jag kan beställa allt till mig så kan jag lösa ut det så kan ni hämta det hos mig sen.. jag bor mitt i stan i linköping(repslagaregatan)



om jag fattat allt rätt så är det vi sex som beställer gemensamt!

MostWanted Jimmy Andersson: 1st TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
1900:-

Håkan Håkan Stensby: 1st TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms
2300:-

ozto, Otto Johansson: 1st TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms
2300:-

haklid, Håkan Lidman: 1st TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms
2300:-

Neutral, Peter Bonivart: 1 st 1st TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
Kabel för MyChron Light TG: 400,00 + moms
2300:-

Christer, Christer Lövgren: 1 TG, intern ström, inkl. sändare: 1900,00 + moms + frakt
1900:-

blir 13000 plus moms hmm börjar dra iväg lite.. kan va på gränsen att jag reder ut att hämta det på posten om inte jag får in lite pengar först..

Most Wanted, hur gör vi?
 
Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
synd det inte är någon här ifrån som vill beställa får väl göra det sj isf..
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Såg på aims hemsida nu att kabeln kostade 400+moms i ordinarie pris.. får vi ingen gruppköpsrabbat på den?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
ozto skrev:
Såg på aims hemsida nu att kabeln kostade 400+moms i ordinarie pris.. får vi ingen gruppköpsrabbat på den?
J-t dyr kabel! Kanske bara beställa en, öppna den och kolla, gå på Clas Ohlson, köpa delar för 50:- och göra själv. :tummenupp

Jag kan förstås slanta min del så du inte behöver stå för allt själv.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Neutral skrev:
J-t dyr kabel! Kanske bara beställa en, öppna den och kolla, gå på Clas Ohlson, köpa delar för 50:- och göra själv. :tummenupp

Jag kan förstås slanta min del så du inte behöver stå för allt själv.
tror det med!

ozto: jag är öppen för det mesta kan hiva in pengarna på ditt konto sen, jag litar på dig :corn
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Neutral skrev:
J-t dyr kabel! Kanske bara beställa en, öppna den och kolla, gå på Clas Ohlson, köpa delar för 50:- och göra själv. :tummenupp

Jag kan förstås slanta min del så du inte behöver stå för allt själv.

Ja va fan ska vi dela på en kabel? kan ju inte va svårt att bygga en själv..


edit: om inte annat så borde dom kunna ge bra pris på den sladden! är det något som butiker/importörer brukar ha bra marginaler på så är det kablar/tillbehör!
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Får vi ingen rabatt kan vi ju alltid chansa, finns ju gott om tid att köpa den till fullt pris innan säsongen börjar.

Problemet kan vara att själva kontakterna är gjutna i ett stycke så att de är svåra att öppna utan att skada innanmätet. Kan också vara så att det följer med dokumentation på kabeln till instrumentet, det är inte ovanligt. Seriekablar är då lätta att bygga, USB borde inte vara något större problem heller så länge de inte har aktiva komponenter.
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Neutral skrev:
Får vi ingen rabatt kan vi ju alltid chansa, finns ju gott om tid att köpa den till fullt pris innan säsongen börjar.

Problemet kan vara att själva kontakterna är gjutna i ett styck så att de är svåra att öppna utan att skada innanmätet. Kan också vara så att det följer med dokumentation på kabeln till instrumentet, det är inte ovanligt. Seriekablar är då lätta att bygga, USB borde inte vara något större problem heller så länge de inte har aktiva komponenter.


Ja det är sant... låter bra! är kontakterna gjutna så är det ju bara att klippa kebeln en bit upp och mäta sig till var tåtarna sa sitta... men chansern finns ju att det sitter massa skrot på kabeln, det skulle ju i så fall förklara priset..

men jag tycker allt att vi chansar.. vi spar ju ett begagnat däck per kabel vi bygger!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är det ingen här som redan har en kabel mellan AIM och PC och kan tala om hur den ser ut, foto kanske? Är kabeln dokumenterad i manualen till laptimern?
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Neutral skrev:
Är det ingen här som redan har en kabel mellan AIM och PC och kan tala om hur den ser ut, foto kanske? Är kabeln dokumenterad i manualen till laptimern?
det finns nog massor med folk här på sh.com
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Om det är fler från götebrog som ska handla så kan vi väll gå ihop och göra ett köp tillsammans så vi får ner fraktkostnaderna lite till ?

hör av er via pm eller i tråden så styr vi upp något

Mv. Oskar Lawner
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
hornet oskar skrev:
Om det är fler från götebrog som ska handla så kan vi väll gå ihop och göra ett köp tillsammans så vi får ner fraktkostnaderna lite till ?

hör av er via pm eller i tråden så styr vi upp något

Mv. Oskar Lawner


jag är på vi kan ta det hem till mej i Lunden utan problem
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Neutral skrev:
Är det ingen här som redan har en kabel mellan AIM och PC och kan tala om hur den ser ut, foto kanske? Är kabeln dokumenterad i manualen till laptimern?

Här kommer ett foto på kabeln.

Man bör nog ha en egen eftersom man kan ladda batteriet i laptimern via datorn med kabeln. Fast man borde ju kunna köpa bara kabeln billigare i t.ex. USA, UK eller Tyskland.
 

Bifogat

  • aim_sladd.JPG
    aim_sladd.JPG
    80.8 KB · Visningar: 85
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top