Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Blondie skrev:
Ärligt talat så fattar jag inte vad du har med ett gruppköp att göra!

Men vill du sko dig på allt som händer på sporthoj så kan du väl börja ta betalt för annonser oxå.

Sen kanske vi ska betala serveravgift osv osv..................

Det du tjänar på tröjor o stickers borde räcka om en kille fixar en bra däckdeal o alla får bra pris ska du ha en bit av det oxå?

Varför anser du att du ska ha nåt alls?

Hold your horses för en sekund nu.
Skall Swedie (som jag förstått driver SH.com) ha betalt för att vi sitter på detta forum och snackar om ett gruppköp??
Om NÅGON skall ha pengar så skall det väl ändå vara dem som engagerar sig i detta gruppköp? (Sam, Mac + framtida inblandade (som Veztra, m.fl.)).

Okay att Swedie skulle få en viss procent el. dyl för W-motoracing's gruppköp, då den är med på framsidan på SH.
Men att han skulle ha betalt för våran och Therudeboy's beställning tycker iaf inte jag låter lika rätt.

Vänligen Niklas.

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Blondie skrev:
Ärligt talat så fattar jag inte vad du har med ett gruppköp att göra!

Men vill du sko dig på allt som händer på sporthoj så kan du väl börja ta betalt för annonser oxå.

Sen kanske vi ska betala serveravgift osv osv..................

Det du tjänar på tröjor o stickers borde räcka om en kille fixar en bra däckdeal o alla får bra pris ska du ha en bit av det oxå?

Varför anser du att du ska ha nåt alls?
Men tagga ner lite!
Vad jag vet så säljs dessa minimoto även via en annons här på SH, dvs. en tredje beställning. Tror att det var www.sporthoj.com/minimoto
Men om du inte har förstått vilket arbete det innebär att ta kontakt med leverantör, transporter, lager, beställningslistor, kolla betalningar m.m så kanske du kan prova att göra allt själv.

EDIT platniklas hanm före/EDIT

Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
NI som liksom jag beställt döörtbajjken GS-311 så kan jag upplysa er om att den HAR bakfjädring!
:tummenupp
Har lyckats få tag i lite andra bilder än de som fanns på tillverkarens hemsida...
Ser helt OK ut måste jag säg!

Therudeboy

Guest
platniklas skrev:
Okay att Swedie skulle få en viss procent el. dyl för W-motoracing's gruppköp, då den är med på framsidan på SH.
Men att han skulle ha betalt för våran och Therudeboy's beställning tycker iaf inte jag låter lika rätt.

Vänligen Niklas.

Jag är smålänning men fan villig att slanta Mr Swedie för uttnyttjande av forumet. Utan Sporthoj.com hade detta aldrig funkat för min del.

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
KTM
El Presidente skrev:
NI som liksom jag beställt döörtbajjken GS-311 så kan jag upplysa er om att den HAR bakfjädring!
Har lyckats få tag i lite andra bilder än de som fanns på tillverkarens hemsida...

Fan va nice! :tummenupp

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Therudeboy skrev:
Jag är smålänning men fan villig att slanta Mr Swedie för uttnyttjande av forumet. Utan Sporthoj.com hade detta aldrig funkat för min del.

Om swedie gör allt jobb ,visst kan han få lite för det men inte bara för att han driver ett forum

Therudeboy

Guest
Blondie skrev:
Om swedie gör allt jobb ,visst kan han få lite för det men inte bara för att han driver ett forum

Ja det här var tydligen det sista gruppköpet vi fick göra så nu är han inte värd något. :lol

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
El Presidente skrev:

vart finns dom bilderna då? :7peta vill ju åxa ha lite att kika på...

//jocke

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Mr_SoaP skrev:
vart finns dom bilderna då? :7peta vill ju åxa ha lite att kika på...

//jocke

Håll till godo...

Bifogat

• GS311 1.JPG
    GS311 1.JPG
    111.5 KB · Visningar: 359
  • GS311 6.JPG
    GS311 6.JPG
    117.5 KB · Visningar: 272
  • GS311 2.JPG
    GS311 2.JPG
    96.2 KB · Visningar: 200
  • GS311 4.JPG
    GS311 4.JPG
    115.8 KB · Visningar: 296

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Therudeboy skrev:
Ja det här var tydligen det sista gruppköpet vi fick göra så nu är han inte värd något. :lol

Haha, okay, skall vi inte få göra några mer gruppbeställningar om vi inte betalar honom så får vi väl göra det, men riktigt rätt tycker jag nog ändå inte det är.
Inte just av i frågan om pengar, mera princip. Fast jag kanske bara är petig och "punshig"? :)

Mest förvånad och ifrågasättande blev jag dock nog då vi (el. bara jag kanske?) inte fick någon information om detta tidigare.

Kan nästan liknas lite med att alla som lär sig något nytt genom detta forum skall betala pengar till Swedie då vi fått kunskap ("han lägger ju trots allt ner tid och pengar på att sköta forumet så att vi skall få-våran-kunskap/kunna-förmedla-ett-gruppköp").
Pengar till kostnader för och runt SH.com (plus lite extra) tror iaf jag att han bör få in i form av annonser från företag och liknande. Annars är det väl inte allt för bra uträknat?

Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Vänligen Niklas.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Vi får fortsätta på www.cuihan.com och ta all information där, sen får Sam gå ut med ett mail till alla när det är dags igen. Sen går djungeltrumman.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Swedie skrev:
ja typ. Är det fel tycker du?

Ehh ? :va Skojar du nu eller eller är du allvarlig med att du vill tjäna pengar på att andra engagerar sig i ett gruppköp på din site?

OM du nu är allvarlig med detta så kan jag bara säga att jag hade förstått dig om du hade haft hand om gruppköp och det kom ett gäng och gjorde en egen deal i konkurens med dig, men nu var SH t.o.m. det tredje gruppköpet som startades.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Kawwa skrev:
Ehh ? :va Skojar du nu eller eller är du allvarlig med att du vill tjäna pengar på att andra engagerar sig i ett gruppköp på din site?

OM du nu är allvarlig med detta så kan jag bara säga att jag hade förstått dig om du hade haft hand om gruppköp och det kom ett gäng och gjorde en egen deal i konkurens med dig, men nu var SH t.o.m. det tredje gruppköpet som startades.

När jag tänker efter så, om det skall vara rättvist så skall väl snarare DU, Swedie, betala Sam o co. en slant.
Då dem startade det hela konceptet på denna sida bland hojfolket, du tog idén och nu skall tjänar pengar på den.
Även om jag inte tror Sam m. fl. varken skulle fråga efter el. ta emot pengarna.

Det minsta man kan tänka sig bör väl vara att åtminstånde låta Sam m. fl. diskutera detta gruppköp + alla framtida gruppköp dem nu känner för att dra igång, så mycket dem vill på ditt forum.
Detta utan att behöva betala för det.

Detta är iaf vad jag anser det närmaste man kan komma rättvist.

Vänligen Niklas.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
platniklas skrev:
Det minsta man kan tänka sig bör väl vara att åtminstånde låta Sam m. fl. diskutera detta gruppköp + alla framtida gruppköp dem nu känner för att dra igång, så mycket dem vill på ditt forum.
Detta utan att behöva betala för det.

Detta är iaf vad jag anser det närmaste man kan komma rättvist.

Vänligen Niklas.

Man kan tänka att när det blir av den här storleken så finns det ju ett ordentligt utrymme för "hjälpslantar" - dvs inte speciellt mycket per hoj men ändå en respektabel summa pga antalet. Det kan betraktas som gråzon till kommersiellt och jag förstår om Swedie har synpunkter på att hans forum utnyttjas utan att han har intressen i det. Om du sedan samlar ihop 10 polare och gör ett gruppköp på gelseats, fuzzhats or whatever så lär det ju inte vara några problem. :fakta

Grundtanken i dessa två gruppköp har ju inte varit med primärt mål att göra egen vinst utan att vi alla skall få roliga leksaker till ett bra pris. :yoparty

Jag kan bara tala för egen del i vårt köp (Therudeboy edition) så kommer det säkerligen bli lite slantar över (vill ju inte riskera att gå back) observera dock att det lär ändå bli en urusel timlön för oss som är engagerade -- men det spelar ingen roll målet är att alla ska få en lite roligare jul. :tomten

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Det finns faktiskt en anledning till att Swedie skulle ha betalt eller inte tillåta gruppköp av minimotos:
Det företag som annonserar på Sporthoj.com om minimotoköp vill naturligtvis inte bli utkonkurrerade av privatpersoner som gör gruppköp, vilket gör att de inte annonserar på sporthoj, vilket innebär att swedie förlorar pengar i slutändan.

Ok, i mindre sammanhang spelar det väl ingen roll men nu börjar det bli en industri av det hela, Sverige översvämmas ju av minimotos.

Fast vem bryr sig, om ett par månader kan man köpa beggad minimoto för en femhundring när alla ledsnat på dem.

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
*suck* måste folk bli så gnidna så fort det vankas pengar ? Det är väl okej om swedie tar provision på w-motoracings beställningar eftersom dom annonserar här på förstasidan , men han ska väl inte komma å kräva att få pengar av oss andra ? ! :6surkart
Men det är ju förståss bara vad jag tycker :)

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Pebl skrev:
Det finns faktiskt en anledning till att Swedie skulle ha betalt eller inte tillåta gruppköp av minimotos:
Det företag som annonserar på Sporthoj.com om minimotoköp vill naturligtvis inte bli utkonkurrerade av privatpersoner som gör gruppköp, vilket gör att de inte annonserar på sporthoj, vilket innebär att swedie förlorar pengar i slutändan.
Vad jag har för mig så startades denna tråd INNAN det kom någon annons
på första sidan om ett gruppköp via SH. (alltså w-motoracing´s beställning)
Dvs det är ju dom som försöker konkurrera ut "oss", och inte tvärtom.

Kan ha fel... Men har för mig att det var så det var.

Ja ja... Jag tycker att är det någon som ska ha pengar för affären
så är det Sam & co. Det är ju trots allt dom som har GJORT JOBBET!

jimmy123

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
suzukia freewinder
Söder skrev:
Vad jag har för mig så startades denna tråd INNAN det kom någon annons
på första sidan om ett gruppköp via SH. (alltså w-motoracing´s beställning)
Dvs det är ju dom som försöker konkurrera ut "oss", och inte tvärtom.

Kan ha fel... Men har för mig att det var så det var.

Ja ja... Jag tycker att är det någon som ska ha pengar för affären
så är det Sam & co. Det är ju trots allt dom som har GJORT JOBBET!

Delvis sant, jag ser det som att w-motor...... Gav dom som inet fick plats att beställa här en 2:a chans...

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Pebl skrev:
Ok, i mindre sammanhang spelar det väl ingen roll men nu börjar det bli en industri av det hela, Sverige översvämmas ju av minimotos.

Fast vem bryr sig, om ett par månader kan man köpa beggad minimoto för en femhundring när alla ledsnat på dem.

Det lär aldrig hända, dom är alldeles för billiga i inköp för att priset ska sjunka i den omfattningen, folk kommer inte att paniksälja när dom tröttnar efterssom det inte är några stora pengar bundna i dom.

Jag tror priset på beggade i bra skick kommer att hålla sej på inköpspriset ungefär..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM