Jag anser fortfarande att vi som gjorde första gruppköpet (även 'Therude..'-köpet) inte bör behöva betala ett skvatt för sig (samma sak gäller även i ev. framtida gruppköp).
'W-moto..'-köpet förstår jag givetvis att Swedie skall ha en slant för, vilket jag även förklarade i mina tidigare inlägg.
Och "Pebl", ditt argument håller ju inte för fem öre. Detta då Sam o co. (som flera nämnt) faktiskt var först med gruppköps idén här på SH.com, INTE Swedie och 'W-moto..'.
Läs igenom dem senaste inläggen och inse att det är snarare 'W-moto..'-köpet som använder en snodd idé och "konkurerar" med oss andra.
Och inte har jag sett Sam m.fl. gnälla om det..? Nej, detta då våra (Sam o co. & 'Therude..') gruppköp inte har några vinstintressen, därav inte bryr oss om "konkurens".
När jag tänker efter ytterligare så skulle jag _gissa på_ att om Swedie kräver pengar av Sam o co., dem inte vill betala, och Swedie därav bestämmer att gruppköpen inte får diskuteras mer på hans forum, så begår han en olaglig handling..?
Swedie och 'W-moto..' har ju knappast monopol på minimotos här i landet, och då det råder fri konkurans i Sverige så är det den med bäst och billigast varor som "vinner" köparna.
Någon som är insatt i hur det ligger till enligt lagen? Om inte kan JAG ta reda på detta ganska snabbt.
Sluta va "gniden", Swedie, och va glad att du fick tjäna lite pengar på en idé som egenligen var någon annans.
Det är givetvis min högst personliga åsikt. Du kan gärna argumentera emot om du anser annorlunda.
Vänligen Niklas.