Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
GlennB skrev:
Jag tror priset på beggade i bra skick kommer att hålla sej på inköpspriset ungefär..

Detta är ett märkligt fenomen, varför kan den inte vara värd mer än man betalat? Fundera på vad den skulle vara värd om du inte visste inköpspriset.

Det är ett vanligt fenomen inom säljbranchen där man har en förmåga att göra procentuella påslag oavsett hur bra inköp, man skall inte titta på inköpet utan på konkurransen när man prisätter.

En gissning är om alla ser till att hålla priserna uppe bör dessa kunna hålla sig runt dubbla inköpspriset om inte gruppköpen sprider sig för mycket till andra "communities". Tänk på att det finns många potentiella köpare som inte är medvetna om vad som försigår här. :tummenupp
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Äsch Swedie, du kan väl inte ta betalt för saker som sker i trådarna...
Det e väl ändå vi medlemmar som håller denna siten vid liv.
Ja visst är det så att utan de som driver siten så skulle inte SH finnas... men samtidigt så utan medlemmar så... :tummenupp
Jag tycker hellre att om det saknas pengar för att driva denna site så ta en medlemsavgift istället...
Och vill du tjäna riktiga pengar så hoj annons-avgifterna.
Sen? Du fick juh 50:- extra av mig när jag köpte tröjan! :tummenupp Borde juh räcka ett tag! :D

Annars kan du juh köra fortare på banan så får du bättre spons! :hihi

Bra jobbat som fan att hålla denna site igång!!! ingen tvekan om det :Bugar

Bra jobbat av oss medlemmar oxå att vi är denna site trogen i alla väder! :Bugar

my 2 cents!
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Ok, i mindre sammanhang spelar det väl ingen roll men nu börjar det bli en industri av det hela, Sverige översvämmas ju av minimotos.

Fast vem bryr sig, om ett par månader kan man köpa beggad minimoto för en femhundring när alla ledsnat på dem.[/QUOTE]


Jasså sverige översvämmas av minimoto ? jag har då inte sett någon ännu , visst det är en massa folk som hoppat på diverse gruppköp och vill ha men det är väl ingen som har fått hem någon ännu ? !
Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bron :hihi Än är det mycket som kan gå snett , jag går iallafall inte omkring å snackar om att jag köpt en minimoto å att det finns minisar överallt , väntar med det tills jag har fått hem den :)

Å det där med swedie som vill tjäna stålar ?........jag har ju sporthoj.com dekaler på min hoj , alltså borde swedie betala mej då eftersom jag gör reklam :hihi japp så måste det ju bli :lol
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
On gruppkop forbjuds pa detta forum sa ar det tyvarr inte det forsta forumet det intraffar pa. Annonsorer brukar trycka pa for att gruppkopen skall forsvinna, och det galler inte bara minimotos.
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Jag anser fortfarande att vi som gjorde första gruppköpet (även 'Therude..'-köpet) inte bör behöva betala ett skvatt för sig (samma sak gäller även i ev. framtida gruppköp).

'W-moto..'-köpet förstår jag givetvis att Swedie skall ha en slant för, vilket jag även förklarade i mina tidigare inlägg.

Och "Pebl", ditt argument håller ju inte för fem öre. Detta då Sam o co. (som flera nämnt) faktiskt var först med gruppköps idén här på SH.com, INTE Swedie och 'W-moto..'.
Läs igenom dem senaste inläggen och inse att det är snarare 'W-moto..'-köpet som använder en snodd idé och "konkurerar" med oss andra.
Och inte har jag sett Sam m.fl. gnälla om det..? Nej, detta då våra (Sam o co. & 'Therude..') gruppköp inte har några vinstintressen, därav inte bryr oss om "konkurens".

När jag tänker efter ytterligare så skulle jag _gissa på_ att om Swedie kräver pengar av Sam o co., dem inte vill betala, och Swedie därav bestämmer att gruppköpen inte får diskuteras mer på hans forum, så begår han en olaglig handling..?
Swedie och 'W-moto..' har ju knappast monopol på minimotos här i landet, och då det råder fri konkurans i Sverige så är det den med bäst och billigast varor som "vinner" köparna.
Någon som är insatt i hur det ligger till enligt lagen? Om inte kan JAG ta reda på detta ganska snabbt.


Sluta va "gniden", Swedie, och va glad att du fick tjäna lite pengar på en idé som egenligen var någon annans.
Det är givetvis min högst personliga åsikt. Du kan gärna argumentera emot om du anser annorlunda.




Vänligen Niklas.
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Vem dog och gjorde Swedie till diktator då? Vad menar Swedie med:
"Vi får se hur det blir med att tillåta andra att ta på sig gruppköp.... av den här storleken."

Ingen ska väl komma och säga ifall vi vill göra ett gruppköp av minimotos eller? Och passar det inte att skapa en tråd om gruppköp här så finns det andra forum för att samordna ett sådant köp.

Om Swedie vill göra jobbet som krävs för ett gruppköp och tjäna pengar på det så fine men att ens fundera på att hindra andra :tummenner
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
platniklas skrev:
Sluta va "gniden", Swedie, och va glad att du fick tjäna lite pengar på en idé som egenligen var någon annans.
Det är givetvis min högst personliga åsikt. Du kan gärna argumentera emot om du anser annorlunda.
Vänligen Niklas.

1,2,3 Bannad om det blir som det brukar bli när någon kritiserar....
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
sweborn skrev:
On gruppkop forbjuds pa detta forum sa ar det tyvarr inte det forsta forumet det intraffar pa. Annonsorer brukar trycka pa for att gruppkopen skall forsvinna, och det galler inte bara minimotos.

Än en gång, är inte detta olagligt?

Visst att annonsörer kan välja att inte annonsera längre, och visst kan Swedie välja att lägga ner SH.com om det diskuteras saker han tjänar mindre pengar på.
Men att försöka diktera vad som får diskuteras (om det nu inte är uppmaningar till olagliga handlingar, mm) på ett forum, för att en viss person inte skall gå med mindre vinst, bör inte vara möjligt.
Iaf inte lagligt.

Och vill Swedie hellre välja att lägga ner för han inte tjänar lika mycket pengar på forumet längre, så hellre det än att behöva sitta på ett forum där man bara får diskutera saker som inte kan leda till minskad ekonomisk vinst, för en specifik person.

Än en gång mina högst personliga åsikter.




Vänligen Niklas.
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
DaGaz skrev:
En gissning är om alla ser till att hålla priserna uppe bör dessa kunna hålla sig runt dubbla inköpspriset om inte gruppköpen sprider sig för mycket till andra "communities". Tänk på att det finns många potentiella köpare som inte är medvetna om vad som försigår här. :tummenupp

Jag håller med här.
Ingen säljer sin minimoto för under 5k röstar jag för :).



Vänligen Niklas.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
platniklas skrev:
Än en gång, är inte detta olagligt?

Visst att annonsörer kan välja att inte annonsera längre, och visst kan Swedie välja att lägga ner SH.com om det diskuteras saker han tjänar mindre pengar på.
Men att försöka diktera vad som får diskuteras (om det nu inte är uppmaningar till olagliga handlingar, mm) på ett forum, för att en viss person inte skall gå med mindre vinst, bör inte vara möjligt.
Iaf inte lagligt.

SJÄLVKLART är det lagligt, den som äger forumet har all rätt i världen att bestämma vilka som ska få använda forumet och vad som ska vara tillåtet där eller inte (så länge det inte handlar om olagligheter)

Forum är inga demokratier, ägaren kan göra som han eller hon vill.
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
GlennB skrev:
SJÄLVKLART är det lagligt, den som äger forumet har all rätt i världen att bestämma vilka som ska få använda forumet och vad som ska vara tillåtet där eller inte (så länge det inte handlar om olagligheter)

Forum är inga demokratier, ägaren kan göra som han eller hon vill.

Fyyfan va läbbigt.
Det visste jag inte.
Tack, då vet jag.



Vänligen Niklas.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Men kan vi inte sluta tjata å bråka om det här nu , om swedie vill ha en del av kakan av w-motos gruppbeställning så e det väl helt okej , dom har ju ändå en stor annons på första sidan , vi andra har ju hållit oss här på tråden och swedie kunde väl köpt ett gäng minisar med oss om han hade velat, och sålt dyrt :rolleyes:

Jag tycker inte vi ska älta det här problemet längre utan hålla tummarna för att våra minisar dyker upp så småningom.

Swedie gör det här stället bra tycker jag , vart skulle vi annars vara å snacka om alla kuliga saker :)

Sam mfl gör att vi får roliga leksaker till jul :)

Inte bråka nu :7peta är det ingen som håller med :fyllisar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
GlennB skrev:
Det lär aldrig hända, dom är alldeles för billiga i inköp för att priset ska sjunka i den omfattningen, folk kommer inte att paniksälja när dom tröttnar efterssom det inte är några stora pengar bundna i dom.

Jag tror priset på beggade i bra skick kommer att hålla sej på inköpspriset ungefär..


HAHAh, man riktigt ser hur du håller tummarna..hårt.

Tvåtusen spänn för en 15-åring är som tjugotusen för ngn annan, du sålde säkert dina gamla Fantomen för 5 spänn när du var liten, varför skulle inte priset sjunka motsvarande på dessa för att de är billiga?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Väntar på Swedies reaktion på kritiken från oss som vågar säga nåt
 

Therudeboy

Guest
Blondie skrev:
Väntar på Swedies reaktion på kritiken från oss som vågar säga nåt





Han kanske visar sin svaghet genom att hålla käft och banna oss en efter en? Eller så står han upp som en man och diskuterar kritiken. Den som lever får se.
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
El Presidente skrev:
NI som liksom jag beställt döörtbajjken GS-311 så kan jag upplysa er om att den HAR bakfjädring!
:tummenupp
Har lyckats få tag i lite andra bilder än de som fanns på tillverkarens hemsida...
Ser helt OK ut måste jag säg!

Vet du om den är likadan som den här:
http://www2.blocket.se/view/3179534.htm?l=0&c=1&city=0
Den har fyrväxlad hondamotor med koppling. Ser ju rätt lika ut.
Om det är så skulle man ju fan beställt en 311 också.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Chronic skrev:
HAHAh, man riktigt ser hur du håller tummarna..hårt.

Tvåtusen spänn för en 15-åring är som tjugotusen för ngn annan, du sålde säkert dina gamla Fantomen för 5 spänn när du var liten, varför skulle inte priset sjunka motsvarande på dessa för att de är billiga?


Jag skiter fullständigt i vad begpriset blir, min är inte till salu när jag får den, möjligen skulle jag kunna släppa den för 6-7000 eller nåt, allt under det så är den mer värd för mej ståendes i garaget.

Om det MOT förmodan skulle dyka upp hojar för en femhundring (mycket osannolikt) så är det bara bra, för då skulle jag köpa en eller två sådana och ha att plocka reservdelar ifrån, elelr bygga om rent allmänt.

Jag tror dessutom att det är rätt få 15-åringar som beställt hojar varken här eller på zatzy, av den enkla anledningen att både där och här hänger det mest folk som redan har dyra leksaker (bilar och motorcyklar, eller som i mitt fall, både och.)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top