Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Fox 2

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
kx 125 -04
ZejtaN skrev:
Ge mig ett seriöst bud så kan vi nog komma överens om nånting som gynnar oss båda.

zejtan@techsweden.org

Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.
 

Leon

-TLS-
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Nyköping
Hoj
VTR 1000
Fox 2 skrev:
Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.

Håller med helt och hållet!!! :6surkart
 

Therudeboy

Guest
Fox 2 skrev:
Fan vilken dålig stil :kocko . Köpa många hojar och sen sälja av dem för att gå med vinst. Då tycker jag att du kan betala en avgift till sam och company för att de är de som har fixat detta.







:rofl Säg till kompis när du har en fet hoj och skall sälja. Ska lätt göra affär med dig. :lol
 

Fox 2

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
kx 125 -04
Sulan skrev:
@ Fox2 & Leon:
Varför??

Finns nåt som kallas företagsamhet....

Visst är det okej att köpa saker utomlands och sälja dem lite dyrare i sverge om man gör hela jobbet själv. Det jag tycker är fel här är att man låter sam & company göra jobbet och man själv tar vinsten.
 

Therudeboy

Guest
Fox 2 skrev:
Visst är det okej att köpa saker utomlands och sälja dem lite dyrare i sverge om man gör hela jobbet själv. Det jag tycker är fel här är att man låter sam & company göra jobbet och man själv tar vinsten.





Sa du det till företaget du köpte din kx på också?
 

Coola Ola

Guest
Therudeboy skrev:
Sa du det till företaget du köpte din kx på också?

Men du inser väl skillnaden i det här fallet? Ett stort gäng motorcykelentusiaster går ihop och beställer minimotos för att slippa mellanhanden via en svensk handlare. En person tar på sig att uföra jobbet med upphandling etc. Är det då rätt att nån annan ska åka snålskjuts på den personens arbete och tjäna massa pengar utan att behöva göra speciellt mycket själv? Jag har inget emot de som fixar in minimotos helt själva och sedan säljer dyrt men i det här fallet var det ju inte tänkt att nån skulle kunna använda sig av möjligheten att sälja hojarna vidare. Jag vet att du är lite bitter för att din fina affärsidé gick i stöpet men att hålla på att uppmana andra att sälja hojarna dyrt känns löjligt tycker jag.

För övrigt vet jag inte om Zejtan var delaktig i gruppköpet eller om han faktiskt har tagit hem 25 hojar själv (isf har jag inget att anmärka).
 

Therudeboy

Guest
Coola Ola skrev:
Men du inser väl skillnaden i det här fallet? Ett stort gäng motorcykelentusiaster går ihop och beställer minimotos för att slippa mellanhanden via en svensk handlare. En person tar på sig att uföra jobbet med upphandling etc. Är det då rätt att nån annan ska åka snålskjuts på den personens arbete och tjäna massa pengar utan att behöva göra speciellt mycket själv? Jag har inget emot de som fixar in minimotos helt själva och sedan säljer dyrt men i det här fallet var det ju inte tänkt att nån skulle kunna använda sig av möjligheten att sälja hojarna vidare. Jag vet att du är lite bitter för att din fina affärsidé gick i stöpet men att hålla på att uppmana andra att sälja hojarna dyrt känns löjligt tycker jag.

För övrigt vet jag inte om Zejtan var delaktig i gruppköpet eller om han faktiskt har tagit hem 25 hojar själv (isf har jag inget att anmärka).


Folk åker ju snålskjuts på mig, har jag gnällt om det? Nej, då förstår du att jag inte bryr mig.

Det finns folk som beställt massvis med minimoto via mig, om dom sedan säljer dom för 20.000:- st rör inte mig i ryggen ett dugg. Ang min affärsidé så är jag inte bitter ett dugg, klart jag uppmanar folk till att höja priset. Vill inte du få ut några pengar om/när du skulle sälja din hoj? eller du kanske helt enkelt inte bryr dig om att du kanske förlorar 2000:- när det finns folk som säljer dom för ex 500:- i brist på pengar?. Det är faktiskt vi som tagit in så pass många som nu kan styra begangnat priset på hojarna tills det kommer ett ufo som säljer dom för några hundra över inköpspriset.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Citat:
Inskickat av TERMINATOR
vad ska du ha för dom



Ge mig ett seriöst bud så kan vi nog komma överens om nånting som gynnar oss båda.


Det va inte svar på min fråga, budgivning kan jag pyssla med när jag surfar på QXL.

ge mej ett pris så kan jag ta ställning till det
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
fax skrev:
*suck* måste folk bli så gnidna så fort det vankas pengar ? Det är väl okej om swedie tar provision på w-motoracings beställningar eftersom dom annonserar här på förstasidan , men han ska väl inte komma å kräva att få pengar av oss andra ? ! :6surkart
Men det är ju förståss bara vad jag tycker :)
Ta en titt på inlägg nr 137 och 160 i denna tråd, så ser man ju Swedie's inställning i början. Då fanns det tydligen inget intresse, så jag förstår inte heller varför han nu ska ha betalt...????? :confused:
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Vi väntar fortfarande på gnidna swedies svar varför gruppköp skall förbjudas på sporthoj
 

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.


Nästa gång får vi väl hålla gruppköpet nån annanstans kanske :rolleyes:
Jag håller faktiskt med om att det är lite dåligt att köpa massor med hojar bara för att sälja vidare och tjäna stålar , tycker att det räcker att köpa för eget behov , okej om man köper flera och säljer till polare men för samma pris i sådana fall :tungan Pengar är inte allt.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
På cuihan så finns länk till bilder på modeller och färgkombinationer , men kan ingen fixa dit lite bilder på övriga modeller som ingår i vårat gruppköp , typ snöscootervarianten och offroad hojarna ??

Sam kanske ? :Bugar
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.
Jag håller med om att man kanske bör hålla sig till att köpa för egen del, och inte för kommersiellt bruk. Men man tolkar det ju onekligen så att nu när han är sponsrad av ett företag som också erbjuder liknande minimotos, så "konkurrerar" vi med hans sponsor?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Pasi skrev:
Vart skriver Swedie att han skulle kräva pengar från gruppköpet som Sam har organiserat? (Där har han dock inga pengar att hämta)

Tror det enda Swedie skrev var att han eventuellt skulle sätta stopp för kommande gruppköp via forumet, vilket kanske beror på att en del köper minimotos för att göra business med och det var väl kanske inte tanken med sporthoj.com forumet.


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=912700#post912700

Läs det o dra dina egna slutsatser
 

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
Retta
Det var ingen som från början sa hur många hojar man fick beställa...
Alltså handlar det om företagsamhet... EOD.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Sulan skrev:
Det var ingen som från början sa hur många hojar man fick beställa...
Alltså handlar det om företagsamhet... EOD.

Det handlar väl om sunt förnuft :kocko

Tur att sam inte var lika "företagsam" som vissa andra företagsamma
individer,då hade väl hojarna kunnat bli rätt dyra :7peta

Men det är väl tur att nån jobbar en massa gratistimmar så vissa
kan tjäna en hacka :3freak
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Finns alltid parasiter i samhället och kommer alltid att finnas tyvärr...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top