snoopyx skrev:
Bara frakten går på ca 300 usd från ebay... :kocko
//Norbert
snoopyx skrev:
Bara lugn! Det är OK.Masterlord skrev:Ja, leveransvillkor och betalningsvillkor kan man ju förhandla om.
Men det här med godkänd hemtagare då?
Jag tycker ju att du är den vettigaste här som kan ha en del kunskaper.Sam skrev:Allt detta kommer du att få svar på när det blir aktuellt med en beställning. Allt löses på smidigaste / billigaste sätt. Bara lugn. Förhandlingarna är inte påbörjade än.
snoopyx skrev:
Ja, jag e ganska lugn, men för att jag ska känna mig säker på att du vet vad du gör, vill jag att du ska kunna svara på det här med godkänd hemtagare...Sam skrev:Bara lugn! Det är OK.
NOBY skrev:Bara frakten går på ca 300 usd från ebay... :kocko
//Norbert
snoopyx skrev:$300?? jag betalade $100 i frakt, har man hojjen typ 2 -3 dagar senare
zazty tog hem beställningen på en "godkänd" mottagare. Jag tar den på mig själv eller firman beroende på vilket blir billigast. Speditören är redan på grejen. Det gäller inte över 50ccm grejer som kommer till trafiken och eländet. Det här är leksaker för inhägnat område. Du blandar ihop med trafikfordon.Masterlord skrev:Ja, jag e ganska lugn, men för att jag ska känna mig säker på att du vet vad du gör, vill jag att du ska kunna svara på det här med godkänd hemtagare...
och inte bara säga att jag ska vara lugn...
NOBY skrev:100? Vilket företag var det? För de flesta jag varit i kontakt som annonserar på ebay ville ha 150 USD i frakt inom USA sen till Sverige ville de ha runt 300 USD...
//Norbert
Jag har tagit på mig att fixa grejerna hem till ett vettigt pris. Du kan läsa mina inlägg på tråden så får du en uppfattning.Clifton skrev:För att få en ren tråd här nu om vilka som håller i vad i det här nu.
Vill veta att mina pengar kommer till den som har hand om det. O att dom går till det syfte jag skickar dom till.
Det finns frivilliga redan från SH som kommer att köra de ut till vederbörande mot rimlig kostnad. Eller varför inte bussgods till Norrland?Clifton skrev:Ok. Hur kommer allt skötas sen då.
När vi fått hem alla hojar till sverige. Hur skickas dom ut till resp köpare??
Om det inte klassas som trafikfordon, utan bara motorfordon i så fall, eller vad det nu kan heta i TFH, men vilken varukod kan det vara då?Sam skrev:zazty tog hem beställningen på en "godkänd" mottagare. Jag tar den på mig själv eller firman beroende på vilket blir billigast. Speditören är redan på grejen. Det gäller inte över 50ccm grejer som kommer till trafiken och eländet. Det här är leksaker för inhägnat område. Du blandar ihop med trafikfordon.
Angående tull och momsbelopp kommer de att betalas cash. Behövs ingen kundkredit.
Ju fler vi är desto lättare blir bördan. Får du fram något av värde, låt mig få vetaMasterlord skrev:Om det inte klassas som trafikfordon, utan bara motorfordon i så fall, eller vad det nu kan heta i TFH, men vilken varukod kan det vara då?
Vill gärna kontrollera lite själv imorgon och jämföra de ev olika varukoderna. (fast jag litar på dig)
Är inne på tullverkets sida och kollar efter varukoder, fast jag hittar inte riktigt. Brukar bläddra i böckerna istället...Sam skrev:Ju fler vi är desto lättare blir bördan. Får du fram något av värde, låt mig få veta
Masterlord skrev:Lite jobbigt bara att behöva gå igenom alla nya 500 inlägg imorgon...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|