Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Masterlord skrev:
Ja, leveransvillkor och betalningsvillkor kan man ju förhandla om.
Men det här med godkänd hemtagare då?
Bara lugn! Det är OK.

Vi sätter EN TIDSGRÄNS för beställningar till LÖRDAG DEN 22 AUGUSTI 2004 KL 24.00. ALLA BESTÄLLNINGAR TILL Mac med ett PM

På måndag sammanställer Mac beställningarna, och på tisdag morgon 03.00 svensk tid kontaktar vi fabriken och speditören för bästa pris angående modeller och leveranstider

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Sam skrev:
Allt detta kommer du att få svar på när det blir aktuellt med en beställning. Allt löses på smidigaste / billigaste sätt. Bara lugn. Förhandlingarna är inte påbörjade än.
Jag tycker ju att du är den vettigaste här som kan ha en del kunskaper.
Ingen vill ju bli lurad, men för drygt 2000:- kan det va värt det i så fall.. :hihi
Jag e fetpå!!! :yoparty
Fast jag ska ändå ringa mitt tullombud imorgon och fråga lite, inte för att jag misstror dig, bara för att lugna mig själv..

Masterlord

Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Sam skrev:
Bara lugn! Det är OK.
Ja, jag e ganska lugn, men för att jag ska känna mig säker på att du vet vad du gör, vill jag att du ska kunna svara på det här med godkänd hemtagare...
och inte bara säga att jag ska vara lugn...

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Bara för att vara lite Offtopic.

Satan i helvette vad rörigt och tjaffsigt det blev efter att zatzy folk kom in hit och skrev. Det påminde mig om varför jag stack ifrån zatzy för länge sedan. Trist.

Men som sagt, litar till 100% på att Sam och hans fru fixar det här, inte ett dugg på den andra zatzy killen tyvär.

Angående provisionen för hojjarna så anser jag att en skälig summa är omkring 25-50:- leksak!

Iom att det är runnt 200 hojjar nu som är spikade så blir det
25*200 = 5 000
50*200 = 10 000

Tycker inte att beställningar som dessa ska gynna just någon person, utan det ska gynna alla, visst den som beställer och tar på sig allt ska ha ersättning för utgifterna för att kontakta företaget och berörda myndigheter + nån extra slant som tack!

Har själv beställt ett antal Mini-Z från Hongkong, tog 0:- för det.

Sambeställningar är ju för att flera ska kunna beställa samtidigt och inte för att nån person ska tjäna en enorm hacka.

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
snoopyx skrev:
$300?? jag betalade $100 i frakt, har man hojjen typ 2 -3 dagar senare ;)

100? Vilket företag var det? För de flesta jag varit i kontakt som annonserar på ebay ville ha 150 USD i frakt inom USA sen till Sverige ville de ha runt 300 USD... :gnissla

//Norbert

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
För att få en ren tråd här nu om vilka som håller i vad i det här nu.
Vill veta att mina pengar kommer till den som har hand om det. O att dom går till det syfte jag skickar dom till.

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
Kollade med min bror och hans kompis, verkade intresserade och skulle kolla om de hade pengar, har dom det så beställer jag ytterligare 2 hojjar :)
Jäklar vad rejssugen jag är :banana

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Masterlord skrev:
Ja, jag e ganska lugn, men för att jag ska känna mig säker på att du vet vad du gör, vill jag att du ska kunna svara på det här med godkänd hemtagare...
och inte bara säga att jag ska vara lugn...
zazty tog hem beställningen på en "godkänd" mottagare. Jag tar den på mig själv eller firman beroende på vilket blir billigast. Speditören är redan på grejen. Det gäller inte över 50ccm grejer som kommer till trafiken och eländet. Det här är leksaker för inhägnat område. Du blandar ihop med trafikfordon. :tummenupp
Angående tull och momsbelopp kommer de att betalas cash. Behövs ingen kundkredit. :yoparty

Last edited:

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Super PocketBike
NOBY skrev:
100? Vilket företag var det? För de flesta jag varit i kontakt som annonserar på ebay ville ha 150 USD i frakt inom USA sen till Sverige ville de ha runt 300 USD... :gnissla

//Norbert

ups, som sagt, finns ju anledningar till att powersellers tar typ en struntsumma för prylen, vinsten lägger dem till i frakten ;)
sen blir ju deras auktions kostnad billigare då också....
bara se upp så man inte blir scammad

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Clifton skrev:
För att få en ren tråd här nu om vilka som håller i vad i det här nu.
Vill veta att mina pengar kommer till den som har hand om det. O att dom går till det syfte jag skickar dom till.
Jag har tagit på mig att fixa grejerna hem till ett vettigt pris. Du kan läsa mina inlägg på tråden så får du en uppfattning.

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Ok. Hur kommer allt skötas sen då.
När vi fått hem alla hojar till sverige. Hur skickas dom ut till resp köpare??

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Göteborg eller stockholm... hur löser vi frakten i sverige??
jag vill ha en svart LY-CIG14E men jag Pm:ar Mac

//Jocke

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Clifton skrev:
Ok. Hur kommer allt skötas sen då.
När vi fått hem alla hojar till sverige. Hur skickas dom ut till resp köpare??
Det finns frivilliga redan från SH som kommer att köra de ut till vederbörande mot rimlig kostnad. Eller varför inte bussgods till Norrland?

Masterlord

Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Sam skrev:
zazty tog hem beställningen på en "godkänd" mottagare. Jag tar den på mig själv eller firman beroende på vilket blir billigast. Speditören är redan på grejen. Det gäller inte över 50ccm grejer som kommer till trafiken och eländet. Det här är leksaker för inhägnat område. Du blandar ihop med trafikfordon. :tummenupp
Angående tull och momsbelopp kommer de att betalas cash. Behövs ingen kundkredit. :yoparty
Om det inte klassas som trafikfordon, utan bara motorfordon i så fall, eller vad det nu kan heta i TFH, men vilken varukod kan det vara då?
Vill gärna kontrollera lite själv imorgon och jämföra de ev olika varukoderna. (fast jag litar på dig)

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Masterlord skrev:
Om det inte klassas som trafikfordon, utan bara motorfordon i så fall, eller vad det nu kan heta i TFH, men vilken varukod kan det vara då?
Vill gärna kontrollera lite själv imorgon och jämföra de ev olika varukoderna. (fast jag litar på dig)
Ju fler vi är desto lättare blir bördan. Får du fram något av värde, låt mig få veta :tummenupp

Masterlord

Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Sam skrev:
Ju fler vi är desto lättare blir bördan. Får du fram något av värde, låt mig få veta :tummenupp
Är inne på tullverkets sida och kollar efter varukoder, fast jag hittar inte riktigt. Brukar bläddra i böckerna istället...
Men jag tittar in här imorgon igen och säger till om jag fått någon värdefull info från tullombudet. :D

Lite jobbigt bara att behöva gå igenom alla nya 500 inlägg imorgon... :huvet

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024