Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
Dem som inte vill kopa nu far garna dela en container med mig till varen. Ar utomlands just nu och kollar upp priser och kommer ta hem en till tva containerar till varen //T
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
om det är nu som ni säger. att 14e "bara" gör 55 km/h och inte 75 så e det acceptabelt, den borde bara göra 55 för om man kollar alla andra modeller med 47cc motorn så gör dom 55. (vore konstigt om dom tunat upp motorn på bara 14e modellen)

då tycker jag att LY-CIG14B ser trevligare ut än 14e pga att sadeln ser bra mycket bekvämare ut


http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00471651/pocket_bike.html

bild på 14b

edit : Beror på om dom kostar lika mycket 14e och 14b. priset avgör för min del
 
Last edited:

Therudeboy

Guest
Nu orkar jag inte lasa igenom hela traden men har ni tankt pa momsen +25%?

Hos mig betalar ni endast 18% moms for er som ar intresserade.
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Men den som du erbjuder på hemsidan kostar ju nästan 400% mer? eller har jag missat nåt?

Therudeboy skrev:
Nu orkar jag inte lasa igenom hela traden men har ni tankt pa momsen +25%?

Hos mig betalar ni endast 18% moms for er som ar intresserade.
 

Coola Ola

Guest
marcus nilsson skrev:
Men den som du erbjuder på hemsidan kostar ju nästan 400% mer? eller har jag missat nåt?

De har ju visserligen fjädring men jävlar va fula de var. Jag skulle knappt vilja visa mig offentligt på en sån (om det var de på www.kirres.se du syftade på).
 

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Asås
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Hmmm...
G2:an skall göra 60 knyck men G1:an gör bara 38 med samma mått och motor?
Tryckfelsnisse vart framme igen?
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
mcjohan skrev:
hur vet ni att den inte gör 70km/h (LY-CIG14E)??????????


Enligt n0by som har varit i kontakt med fabriken så gör dom 55 km/h.
Men hojjen är ju en tvåtaktare., lite moppebondtrimskills måste ni ju ha kvar. :tungan
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
apbot skrev:
Enligt n0by som har varit i kontakt med fabriken så gör dom 55 km/h.
Men hojjen är ju en tvåtaktare., lite moppebondtrimskills måste ni ju ha kvar. :tungan

Köpa highflow, bestycka om , porta cylindern , plana toppen , större förgasare , sen borde den väl göra 70 :7peta . :tungan
 

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
- Oj det var mycket att läsa igenom.. men frågan kvar står.. är kvoten fylld?
- Ska man maila MAC & se om man får plats?
- Vill köpa en liten mini nu när man måste sälja den större..
 

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Toronto
Hoj
Super PocketBike
kvalla!

Jag kan ju skriva lite eftersom jag importerat ett antal hojjar sjelv till mig och polarna, kvallan pa bodykitet e ju inte den fetaste, spricker lett. Motorerna har det inte varit problem med iaf, gar bra som fan. Tendstiftet som foljer med e dock crap.
Kolla ocksa alla skruvar noga kan vara losa. dra dit dem locktite, eller byt ut till lasmuttrar.
Miniharleyen e stor som fan. gar inte fort.
dem sma raketerna gar mycket snabbare en dem lite storre med lyse och blinkers. Min stora hojj med tuta och blinkers har jag fatt upp i 45mph enligt mataren, vet dock inte hur exakt mataren e (iofs vagar jag bara 60kg)..farten reckte gott och val till iaf, och dem sma javlarna e ju kvickare.
Man far med verktyg ocksa och en liten graderad dunk sa man kan blanda soppan rett.
Decken ska vel halla iaf..dem e ju slang losa, finns ju mycket gummi att brenna.
Bodykitet e helt enfargat, man far dra pa dekaler efter eget huvud ;)
las mer om kina hojjarna pa www.pocketbikeplanet.com dem har fet koll
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
snoopyx skrev:
Jag kan ju skriva lite eftersom jag importerat ett antal hojjar sjelv till mig och polarna, kvallan pa bodykitet e ju inte den fetaste, spricker lett. Motorerna har det inte varit problem med iaf, gar bra som fan. Tendstiftet som foljer med e dock crap.
Kolla ocksa alla skruvar noga kan vara losa. dra dit dem locktite, eller byt ut till lasmuttrar.
Miniharleyen e stor som fan. gar inte fort.
dem sma raketerna gar mycket snabbare en dem lite storre med lyse och blinkers. Min stora hojj med tuta och blinkers har jag fatt upp i 45mph enligt mataren, vet dock inte hur exakt mataren e (iofs vagar jag bara 60kg)..farten reckte gott och val till iaf, och dem sma javlarna e ju kvickare.
Man far med verktyg ocksa och en liten graderad dunk sa man kan blanda soppan rett.
Decken ska vel halla iaf..dem e ju slang losa, finns ju mycket gummi att brenna.
Bodykitet e helt enfargat, man far dra pa dekaler efter eget huvud ;)
las mer om kina hojjarna pa www.pocketbikeplanet.com dem har fet koll


låter onekligen väldigt lovande.

snoopyx . var på hemsidan som du angav kan man läsa om de små modellerna ?. inte så lätt när man inte vet vilket märke man ska leta efter
 

snoopyx

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Toronto
Hoj
Super PocketBike
apbot skrev:
låter onekligen väldigt lovande.

snoopyx . var på hemsidan som du angav kan man läsa om de små modellerna ?. inte så lätt när man inte vet vilket märke man ska leta efter

http://www.pocketbikeplanet.com/forumdisplay.php?forumid=13

Midbikes e dem stora hojjarna, Dem andra e vel mest merkes hojjar, leta efter inlegg med typ: china bike eller liknande
edit: Kina hojjarna e vel istort sett NoName hojjar, dem olika seljarna i kina setter egna modellbeteckningar pa dem...
 
Last edited:

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
priser

Nu har jag varit inne flera gånger på hemsidan och snokat , men jag hittar ju inga priser på hojarna ??? är det bara jag som är dum eller ?

jag vill veta pris ????
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
läs igenom tråden..............


fax skrev:
Nu har jag varit inne flera gånger på hemsidan och snokat , men jag hittar ju inga priser på hojarna ??? är det bara jag som är dum eller ?

jag vill veta pris ????
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
toppfart på 14E

Det spelar egentligen inte så stor roll om den går i 70KM/H eller 55km/H.
Visst hade det varit cool att kunna ligga i jämn takt med bilarna på en landsväg.

Men om jag vill rulla fram fort tar jag ut min gixxer. Charmen med dessa är väl att man har knäna ovanför styret eftersom den är så liten. Eller att man kan bära upp den till andra våningen under armen. :tungan

Modeller med all möjlig el är modeller som är gjorda för att gå i sönder tänker jag. Efter att ha meckat lite AlfaRomeo inser man att eltillbehör pajjar lätt. Min tumregel är att: Destu mindre tillbehör - Destu längre hållbarhet.

Är väldigt sugen på att busa med mina blivande minisar och SH-kompisar :fyllisar
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Balthazar skrev:
Det spelar egentligen inte så stor roll om den går i 70KM/H eller 55km/H.
Visst hade det varit cool att kunna ligga i jämn takt med bilarna på en landsväg.

Men om jag vill rulla fram fort tar jag ut min gixxer. Charmen med dessa är väl att man har knäna ovanför styret eftersom den är så liten. Eller att man kan bära upp den till andra våningen under armen. :tungan

Modeller med all möjlig el är modeller som är gjorda för att gå i sönder tänker jag. Efter att ha meckat lite AlfaRomeo inser man att eltillbehör pajjar lätt. Min tumregel är att: Destu mindre tillbehör - Destu längre hållbarhet.

Är väldigt sugen på att busa med mina blivande minisar och SH-kompisar :fyllisar

Sant!
Längtar förbaskat mycket nu så jävla :yoparty !!
+att det går ju alltid att trimma lite :tungan
(om man nu vågar det, det beror ju på hur jobbigt det är att få tag på reserv delar)
//Jocke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top