Sam skrev:På intressesidan är vi uppe i 2 st 40 fotare. Hur det blir med "riktiga" köpet återstår att se.
mm de har du rätt i de kanske blir en 40 å en 20 iställe för de är ju många som kommer banga ur.. men inte ja i alla fall..
Sam skrev:På intressesidan är vi uppe i 2 st 40 fotare. Hur det blir med "riktiga" köpet återstår att se.
DEt är det jag räknar med Hoppas det inte "bidde en tummvante" i slutändan.Ravetrancer skrev:Sam: nu när det verkar bli så många som beställer, kan man inte få ner priset en bra bit med tanke på storleken på köpet???
Ravetrancer skrev:Sam: nu när det verkar bli så många som beställer, kan man inte få ner priset en bra bit med tanke på storleken på köpet???
Dvdmaster skrev:Tycker också att man kan/borde få mycket bättre pris, kan ju pressa företaget på slutet, de vill faktist sälja 500 minimotos. de kan säkerligen sänka sin vinst för att få sälja. De tjänar mer på det än att det inte blir någon affär. ligg på hårt och få ner priset mer
Vet ej om du redan har fått ner priset något eller om det är priserna som står på deras sida.
Sam skrev:Än så länge har jag spanat intresset, och det tycks finnas intresse Men att få ner priset med en rejäl beställning brukar funka bra i Kina. Nu måste vi komma ihåg att Kineserna är intresserade av att sälja i längre perspektiv, så även om vi kan göra ett engångsköp på 500 eller 300 st så måste det finnas "morot" om ytterligare köp som kan göra de intresserade av dig som kund. Tyvärr det kan vara svårt med det om man inte har ett etablerat företag som binder sig att köpa även i fortsättningen.
Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter) årligen, men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.
Jag kollar först hur lågt ner tillverkaren är villig att gå innan jag sätter in "det tunga artilleriet".
Sam skrev:...och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris....
Vill du få 35% nedsättning i priset, får du betala 5% i "provision" till det tunga artilleriet.RWD skrev:hmm, kan du utveckla det där?
BillSkullman skrev:Faan är det bara 3 st inkl jag som beställt LY-CIG087? Vill verkligen ha en ... Går det att ordna ändå Mac?
//B
Woho, då kanske jag som fattig, arbetslös student fortfarande har råd! Skönt att ha en go gubbe att sköta det här som kan sina saker. All creds till dig SamSam skrev:Vi försöker komma ner med 20% på egen hand, minst.
Hampusd skrev:Vore bra att veta vilken bank dollar kontot finns. Dom brukar bli så gnälliga på svensk kassa service när man inte vet vilken bank pengarna skall in på.
Mvh Hampus som har beställt 5st leksaker. =)
OlleR skrev:Kan du utveckla det där med "mycke meck"?
Spiken skrev:Satt dock och funderade på en sak som stod på din sida, jag citerar
"Hoppas det blir jämt antal hojar för både modeller och konteiner rymden så ingen blir utan sin "skallra"."
Betyder det här kortfattat att man kan bli utan en cykel när man betalat OM det skulle visa sig att det är fullt i containern? Eller är det bara jag som missuppfattar budskapet?
snoopyx skrev:kolla att skruvarna sitter...mycket kan ju henda...demparen kan ju flyga av =(
Sam skrev:Än så länge har jag spanat intresset, och det tycks finnas intresse Men att få ner priset med en rejäl beställning brukar funka bra i Kina. Nu måste vi komma ihåg att Kineserna är intresserade av att sälja i längre perspektiv, så även om vi kan göra ett engångsköp på 500 eller 300 st så måste det finnas "morot" om ytterligare köp som kan göra de intresserade av dig som kund. Tyvärr det kan vara svårt med det om man inte har ett etablerat företag som binder sig att köpa även i fortsättningen.
Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter årligen), men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.
Jag kollar först hur lågt ner tillverkaren är villig att gå innan jag sätter in "det tunga artilleriet".
Villee skrev:Hehe right, 140 miljoner dollar blir väl åtminstone en miljar kronor och sådan affärer sköts inte dagligen. Åtminstone är det väldigt sällsynta och kan räknas på en hand. Fast vad vet jag, du kanske är kusin till VD på någon av världens största banker?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|