Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Sam skrev:
På intressesidan är vi uppe i 2 st :lol 40 fotare. Hur det blir med "riktiga" köpet återstår att se.

mm de har du rätt i de kanske blir en 40 å en 20 iställe för de är ju många som kommer banga ur.. men inte ja i alla fall.. :tungan

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Ravetrancer skrev:
Sam: nu när det verkar bli så många som beställer, kan man inte få ner priset en bra bit med tanke på storleken på köpet???:)
DEt är det jag räknar med :tummenupp Hoppas det inte "bidde en tummvante" i slutändan. :7peta

Mac vilar upp sig nu till måndag, så har ni PMat honom, kommer ni upp till listan först på Måndag, bara ni vet.

24.00 är det som gäller.

Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ravetrancer skrev:
Sam: nu när det verkar bli så många som beställer, kan man inte få ner priset en bra bit med tanke på storleken på köpet???:)

Tycker också att man kan/borde få mycket bättre pris, kan ju pressa företaget på slutet, de vill faktist sälja 500 minimotos. de kan säkerligen sänka sin vinst för att få sälja. De tjänar mer på det än att det inte blir någon affär. ligg på hårt och få ner priset mer :tummenupp

Vet ej om du redan har fått ner priset något eller om det är priserna som står på deras sida.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Dvdmaster skrev:
Tycker också att man kan/borde få mycket bättre pris, kan ju pressa företaget på slutet, de vill faktist sälja 500 minimotos. de kan säkerligen sänka sin vinst för att få sälja. De tjänar mer på det än att det inte blir någon affär. ligg på hårt och få ner priset mer :tummenupp

Vet ej om du redan har fått ner priset något eller om det är priserna som står på deras sida.

Än så länge har jag spanat intresset, och det tycks finnas intresse :tummenupp Men att få ner priset med en rejäl beställning brukar funka bra i Kina. Nu måste vi komma ihåg att Kineserna är intresserade av att sälja i längre perspektiv, så även om vi kan göra ett engångsköp på 500 eller 300 st så måste det finnas "morot" om ytterligare köp som kan göra de intresserade av dig som kund. Tyvärr det kan vara svårt med det om man inte har ett etablerat företag som binder sig att köpa även i fortsättningen.

Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter årligen), men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.

Jag kollar först hur lågt ner tillverkaren är villig att gå innan jag sätter in "det tunga artilleriet". :D

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Sam skrev:
Än så länge har jag spanat intresset, och det tycks finnas intresse :tummenupp Men att få ner priset med en rejäl beställning brukar funka bra i Kina. Nu måste vi komma ihåg att Kineserna är intresserade av att sälja i längre perspektiv, så även om vi kan göra ett engångsköp på 500 eller 300 st så måste det finnas "morot" om ytterligare köp som kan göra de intresserade av dig som kund. Tyvärr det kan vara svårt med det om man inte har ett etablerat företag som binder sig att köpa även i fortsättningen.

Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter) årligen, men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.

Jag kollar först hur lågt ner tillverkaren är villig att gå innan jag sätter in "det tunga artilleriet". :D

låter bra de.. :tummenupp

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
RWD skrev:
hmm, kan du utveckla det där?
Vill du få 35% nedsättning i priset, får du betala 5% i "provision" till det tunga artilleriet.

Vi försöker komma ner med 20% på egen hand, minst.

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Faan är det bara 3 st inkl jag som beställt LY-CIG087? Vill verkligen ha en ... :( Går det att ordna ändå Mac?
//B

Coola Ola

Guest
BillSkullman skrev:
Faan är det bara 3 st inkl jag som beställt LY-CIG087? Vill verkligen ha en ... :( Går det att ordna ändå Mac?
//B

Med lite flyt så är det två till som har beställt men som inte Mac hunnit lägga till listan. Hoppas går ju....

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Sam skrev:
Vi försöker komma ner med 20% på egen hand, minst.
Woho, då kanske jag som fattig, arbetslös student fortfarande har råd! Skönt att ha en go gubbe att sköta det här som kan sina saker. All creds till dig Sam :tummenupp :Bugar

Satt dock och funderade på en sak som stod på din sida, jag citerar
"Hoppas det blir jämt antal hojar för både modeller och konteiner rymden så ingen blir utan sin "skallra"."
Betyder det här kortfattat att man kan bli utan en cykel när man betalat OM det skulle visa sig att det är fullt i containern? Eller är det bara jag som missuppfattar budskapet? :död

Hampusd

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Mini-moto
Vore bra att veta vilken bank dollar kontot finns. Dom brukar bli så gnälliga på svensk kassa service när man inte vet vilken bank pengarna skall in på.

Mvh Hampus som har beställt 5st leksaker. =) :D

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Spiken skrev:
Satt dock och funderade på en sak som stod på din sida, jag citerar
"Hoppas det blir jämt antal hojar för både modeller och konteiner rymden så ingen blir utan sin "skallra"."
Betyder det här kortfattat att man kan bli utan en cykel när man betalat OM det skulle visa sig att det är fullt i containern? Eller är det bara jag som missuppfattar budskapet? :död

Svar JA.
Det skall finnas ett antal (minst 5st per modell) BESTÄLLNINGAR, dvs när det är betalt längre fram, samt att om vi fyller kontainern och det blir ett mindre antal över så kan det vara svårt att boka plats i någon annans kontainer. Jag säger inte det är omöjligt, men det brukar kosta mer än det smakar.

DEt kommer de som beställer och betalar ganska fort få veta, så pengarna betalas tillbaka till dem.

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Sam skrev:

Jag har BRA kontakter i Kina (som gör 20-140 miljoner dollars kontrakter årligen), men jag har inte velat utnyttja de än. Om det krisar sig sätter jag de in och då får vi vara beredda att avstå ett visst belopp för att få bra pris.

Hehe right, 140 miljoner dollar blir väl åtminstone en miljar kronor och sådan affärer sköts inte dagligen. Åtminstone är det väldigt sällsynta och kan räknas på en hand. Fast vad vet jag, du kanske är kusin till VD på någon av världens största banker?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Undra hur många nya medlemmar vi har fått här på sporthoj sen den här tråden las upp.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Villee skrev:
Hehe right, 140 miljoner dollar blir väl åtminstone en miljar kronor och sådan affärer sköts inte dagligen. Åtminstone är det väldigt sällsynta och kan räknas på en hand. Fast vad vet jag, du kanske är kusin till VD på någon av världens största banker?

Det är därför jag inte vill dra de in i "peanutsbussiness" om det går utan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM