Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Peccus skrev:
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -
Med tanke på att ca 500 minisar snart kommer rulla i vårt avlånga land så får väl "svemo" bara se till att starta en klass för oss :tummenupp
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Men om intresselistan blir för stor och alla inte kan få, hur vet man då vem som ska betala? Jag vill ju inte betala och sen inte få nån. Undrar också hur det funkar med bussgods, jag ligger antagligen i lumpen när cyklarna kommer till Sverige annars hade jag själv kunnat kört upp med släp och hämtat några.

/Jesper
 

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki KMX 125 -00 Husqvarna 250 -85 Yamaha Grizzly 600 -01
tycker att idén om att endast folk som reggat innan trådstart skall kunna beställa verkar prima.
detta kommer bli för stort annars!

//Jonas
 

SV Per

Ny medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525EXC -04
Till alla som tvilar på cyklarnas kvalité och Sam´s ärlighet har jag bara en sak att säga:

Skit i att beställa här!

p.s Tack till alla som engagerar sig i detta!
 

zacka

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
mini moto
hejsan
Jag har nu försökt att beställa från 2 olika personer på zatzy
den ena la ner det pga att det inte va många som var med o det andra var det fullt o inte gick att beställa några fler
så nu undrar jag om jag har en möjlighet att beställa 2 st :
pocket bike
( Model Number : LY-CIG083G2 ) bleu
Har försökt att skicka ett PM, men hittade inte den här MAC :(

Jag uppskattar verkligen det ni gör o skulle bli jätte glad om jag lyckas köpa via er

Mvh zacka
zacka@bredband.net
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
addegbg skrev:
Med tanke på att ca 500 minisar snart kommer rulla i vårt avlånga land så får väl "svemo" bara se till att starta en klass för oss :tummenupp
Låter som intressant utveckling. :)
 

Coola Ola

Guest
zacka skrev:
hejsan
Jag har nu försökt att beställa från 2 olika personer på zatzy
den ena la ner det pga att det inte va många som var med o det andra var det fullt o inte gick att beställa några fler
så nu undrar jag om jag har en möjlighet att beställa 2 st :
pocket bike
( Model Number : LY-CIG083G2 ) bleu
Har försökt att skicka ett PM, men hittade inte den här MAC :(

Jag uppskattar verkligen det ni gör o skulle bli jätte glad om jag lyckas köpa via er

Mvh zacka
zacka@bredband.net

Klicka här för att skicka PM: http://www.sporthoj.com/forum/private.php?do=newpm&u=1275 Följande info ska finnas i PM:et:
Namn
SH-Nick
Modell
Färg
Antal
 

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
En tanke ang. proportionerna på detta gruppköp: Det mest rättvisa vore självklart om de SH-medlemmar som var medlem innan denna tråd skapades prioriteras först på beställningslistan(detta innefattar dock inte mig själv), finns det fortfarande plats så tycker jag att det ska vara i ordning efter när man skickade sin intresseanmälan. (Hoppas att jag var tillräckligt tidig isf.. ;)

Det känns som att det är mest rättvist, sen är det upp till Sam och övriga som håller i trådarna till detta gruppköp att bestämma hur många hojar som skall tas hem.
Tvivlar dock på att alla som skickat intresseanmälan kommer betala in pengar när alla detaljer är färdigarbetade och priserna fastställda.

Mvh Jon
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
kajlyl skrev:
Vill vi tävla så får vi väl fixa en egen klass... med över 500hojjar tror jag inte det är så svårt! :7peta
Nope 500 hojar är flera än vad det finns "riktiga minimotos" i vårat avlånga land...
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
kray skrev:
En tanke ang. proportionerna på detta gruppköp: Det mest rättvisa vore självklart om de SH-medlemmar som var medlem innan denna tråd skapades prioriteras först på beställningslistan(detta innefattar dock inte mig själv), finns det fortfarande plats så tycker jag att det ska vara i ordning efter när man skickade sin intresseanmälan. (Hoppas att jag var tillräckligt tidig isf.. ;)

Det känns som att det är mest rättvist, sen är det upp till Sam och övriga som håller i trådarna till detta gruppköp att bestämma hur många hojar som skall tas hem.
Tvivlar dock på att alla som skickat intresseanmälda kommer betala in pengar när alla detaljer är färdigarbetade och priserna fastställda.

Jag håller med 100%, även om det skulle kunna diskvalificera mej,
å andra sidan så får man ju se det som andra sagt, många lär väl kanske
hänga kvar här..

Själv har jag kört MC i 12 år varav tung 9 så jag känner mej rätt berättigad att vara här även
om jag råkade hitta hit via zatzy ;) (Ja jag erkänner, jag gillar snabba japanska bilar också ;) )
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
BlueNinJa skrev:
luktar världsrekord av detta ;) hehe , kan ju inte tänka mig någon/något som köpt lika många iallafall

:D Ska vi kontakta guines rekordbok "Största beställningen av pocket bikes" SH stog för den enorma beställningen :hihi
 

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Ort
Solna
Hoj
Kåteem
Sam skrev:
Jag har faktiskt principer som inte går att köpa för pengarna. Detta tillhör bland de. Men vill du diskutera andra saker i samband med pengar så går det alltid att göra (diskutera alltså :tungan )


Det låter fint det Sam!


Stort, stort tack ska du ha för det arbete du utför!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top