Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Coola Ola

Guest
*Superlight* skrev:
Vad man skulle kunna göra är att samla alla pengarna på ett konto här i Sverige först.

Man för sedan över pengarna till ett konto i mottagarens namn, men han kan inte röra pengarna förrän bevis om att affären med fabriken är uppgjord och detta kan bevisas med papper (ordererkännande) på lev datum, kvantitet etc.

Mottagaren är då säker på att han har pengarna innan han beställer och vi är säkra på att det verkligen är beställt.

Har för mig att det kallas Remburs, när man gör så.

MVH

Peter.

Det är precis så det kommer ske i det här fallet också, kolla www.cuihan.com för all tillgänglig info.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Ok, jag har missat det (det har ju blivit några sidor att plöja igenom)

Låter kanonbra :tummenupp
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
minimoto race på sveavägen, vem hänger på? :yoparty :tummenupp
Kommer vi att få någon sorts kvitto, tex för att försäkra. (syftar då mot stöld hemma och inget annat!)

wdit: stavfel.... varit på garbo!! :tummenupp :yoparty
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Citat från hemsidan: "Detta för att återförsäljare och "juridiska personer" (firmor) inte utnyttjar tillfället.
Vi vill ju inte bli blåsta på våra leksaker! Eller bidraga till andras affärer. Detta är endast för Sporthoj.com medlemmar."

Har det inte redan blivit komersiellt när folk beställer 15 hojar var? Och folk från halva sverige tar tillfället i akt och köper genom sporthoj. Senaste tiden har ju 100-tals personer som aldrig hänger på sporthoj.com reggat sig för att kunna köpa en mini till ett bra pris?
Och i slutändan så blir det ju sh medlemmar som får stå för de extra kostnaderna för containerhantering och extra lastbilar mm?
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
En viktig fråga som har tagits upp men inte besvarats är om de finns
resverdelar här i sverige eller england som någon sa?

Länk till sidan isåfall?

Ytterligare en fråga, hur ska jag få kvitto på att jag har köpt cykeln från
fabriken? Om de skulle uppstå problem med minin?
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
lastbil norr om dalälven

tycker att vi som bor norr dalälven går ihop med frakten på nåt vis, typ en lastbil som åker efter E4 och stannar till vid lite större städer sundsvall-övik-umeå osv. jag startar en ny tråd med en intresse anm. för att se hur många det kan bli
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Maxxi skrev:
Detta är endast för Sporthoj.com medlemmar."

Har det inte redan blivit komersiellt när folk beställer 15 hojar var? Och folk från halva sverige tar tillfället i akt och köper genom sporthoj. Senaste tiden har ju 100-tals personer som aldrig hänger på sporthoj.com reggat sig för att kunna köpa en mini till ett bra pris?
Och i slutändan så blir det ju sh medlemmar som får stå för de extra kostnaderna för containerhantering och extra lastbilar mm?

Känner till detta. Ingen har betalat ett öre än. Vi har möjlighet att begränsa erbjudandet till SH medlemmar t.ex. som har varit medlemmar innan 2004-08-18 då tråden startades, eller på ett annat sätt.
Ingen skall kunna dra nytta av frivilligas arbetsinsats för egen vinning. Det kommer att fixas till innan betalningarna accepteras. This is a working process. :näsblod
Att folk beställer flera (15) hojar kan ju vara att de gått ihop om en beställning. Det behöver inte vara återförsäljare.
 
Last edited:

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Oblic skrev:
En viktig fråga som har tagits upp men inte besvarats är om de finns
resverdelar här i sverige eller england som någon sa?

Länk till sidan isåfall?

Ytterligare en fråga, hur ska jag få kvitto på att jag har köpt cykeln från
fabriken? Om de skulle uppstå problem med minin?

Länkar finns tidigare i tråden för res,delar.

Du behöver inget kvitto från fabriken för garanti, det hålls inne med en del av betalningen tills 3 månaders garantitid från fabriken har löpt ut och alla fel är åtgärdade. Detta kommer att stå under avtalet som INTE är klar än med fabriken.
 

tuppen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
min
Så att ni går inte alls med på om man också är med och beställer en Minimoto nu? fick tipset av en kompis som har läst på Zatzy(ni verkar inte gilla det)
Om så är fallet gör ni en snart 20 åring ledsen :(
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
tuppen skrev:
Så att ni går inte alls med på om man också är med och beställer en Minimoto nu? fick tipset av en kompis som har läst på Zatzy(ni verkar inte gilla det)
Om så är fallet gör ni en snart 20 åring ledsen :(
ELLER PÅ ETT ANNAT SÄTT! Stod det i inlägget. Ta det lugnt.


Vi är uppe i 500 hojar på intressesidan just nu :tummenupp
Det betyder KANSKE 2st 40 fotare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top