Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -
 

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
Peccus skrev:
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -

Jag tror att dom flesta som har beställt betraktar dessa som leksaker och inte tävlingmaskiner. :)
 

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Ort
Solna
Hoj
Kåteem
Sam skrev:
DE sätter in pengarna på mitt konto. Du hittar mina uppgifter tidigare i tråden.
1 mille på kontot är INTE tillräckligt för att jag skall gå i landsflykt :D

Hur mycket vill du ha för o börja fundera lite på det då Sam?
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
NuclearX skrev:
Hur mycket vill du ha för o börja fundera lite på det då Sam?
Jag har faktiskt principer som inte går att köpa för pengarna. Detta tillhör bland de. Men vill du diskutera andra saker i samband med pengar så går det alltid att göra (diskutera alltså :tungan )
 

Mörten

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för närvarande
Om det blir 500 minimotos som får ett snittpris på ca. 2300kr blir det alltså 1.150.000kr och en resa till fabriken borde gå på max 10.000kr. Det kanske inte skulle vara så dumt att betala resan dit åt två frivilliga killar från SH. Vilket ger endast 20.000kr/500st => 40kr/st extra. Det upplever jag som en billig "försäkring" och helt klart värt pengarna.
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Mörten skrev:
Om det blir 500 minimotos som får ett snittpris på ca. 2300kr blir det alltså 1.150.000kr och en resa till fabriken borde gå på max 10.000kr. Det kanske inte skulle vara så dumt att betala resan dit åt två frivilliga killar från SH. Vilket ger endast 20.000kr/500st => 40kr/st extra. Det upplever jag som en billig "försäkring" och helt klart värt pengarna.
Jag har redan folk på plats. Inte från SH men släkt. I Kina är det idag förbjudet med sådana här leksaker för att luften är så dålig, så enda sättet för fabriker som detta att överleva är att sälja utomlands. En liten avskärning på inhemsk marknad på c.500miljoner pers. när de inte kan sälja hemma :huvet
 

Mörten

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för närvarande
Sam skrev:
Jag har redan folk på plats. Inte från SH men släkt. I Kina är det idag förbjudet med sådana här leksaker för att luften är så dålig, så enda sättet för fabriker som detta att överleva är att sälja utomlands. En liten avskärning på inhemsk marknad på c.500miljoner pers. när de inte kan sälja hemma :huvet

Perfekt :tummenupp Som man brukar säga: det är bara de paranoida som överlever
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Mr_SoaP skrev:
men bara hoppa av o ta den under armen!
Vadå konstapeln jag bär ju på den :tungan

precis! :tummenupp å om dom ger sej fan på att ta en så kör man mot skogen, springer genom skogen till närmaste väg å fortsätter igen! :hihi
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Nu åker jag till landet och kommer hem på Söndag kväll. Så bli inte oroliga om inte eran intresseanmälan kommer upp, jag fixar det på måndag.
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Mac skrev:
Nu åker jag till landet och kommer hem på Söndag kväll. Så bli inte oroliga om inte eran intresseanmälan kommer upp, jag fixar det på måndag.
Ta och vila upp dig nu ordentligt :banana
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
BlueNinJa skrev:
hojtar ni till när inbetalning till konto kan ske? :)
dock, när ni vet vad kalaset kommer att gå på hehe ;)
Jorå det gör vi. Det finns ett antal som redan vill betala, men ni får lugna er en stund till. Pappersexercisen skall oxå i ordning. :)
 
Last edited:

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Hej alla!
Jag fick genom en på kolozzeums forum reda på att ni på SH.com hade tänkt att köra detta massköp, och jag blev givetvis direkt intresserad.

Tråkigt att läsa att ni kanske inte kommer låta oss som blivit medlemmar på senare tid, få vara med på detta massköp :(.

Jag håller nu på att kolla med mina vänner vilka som skall vara med och köpa (om vi nu får? :( ).
Lägger in beställningen ikväll iallafall, vi blir mellan 1-4st, troligen blir vi 2-3 st.


F.ö. mycket bra initiativ och kul ni som lägger ner tid och möda på detta, uppskattas högt, iaf av mig.

Hoppas ni inte dissar oss som är nya medlemmar bara :).



Vänligen Niklas.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Peccus skrev:
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden, men ni får ha överseende med att jag inte orkar läsa alla 50 sidor...

Ni är medvetna om att dessa cyklar inte får användas för tävlingsbruk på "officiella" tävlingar va (Anordnat av Maxat/Svemo)? Eller rättare, ni kanske skulle kunna få köra med dem i trimklass, fast då med ett effekthandikapp på 10-12Hk...

Vill absolut inte hacka eller visa mig duktig nu på något sätt, vill bara göra er uppmärksamma på detta så inte någon blir megabesviken när de kommer och vill ställa upp i Mod. Standard med en sådan där.

Ha det gott.

- Peter -
Vill vi tävla så får vi väl fixa en egen klass... med över 500hojjar tror jag inte det är så svårt! :7peta
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Mörten skrev:
Om det blir 500 minimotos som får ett snittpris på ca. 2300kr blir det alltså 1.150.000kr och en resa till fabriken borde gå på max 10.000kr. Det kanske inte skulle vara så dumt att betala resan dit åt två frivilliga killar från SH. Vilket ger endast 20.000kr/500st => 40kr/st extra. Det upplever jag som en billig "försäkring" och helt klart värt pengarna.
Jag vill!!! jag vill!!!!! *räcker upp en hand*
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top