Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
apbot skrev:
hehe med så här många hojjar, så kommer vi inte få se dom föräns ett par år.

nu vet jag inte hur stor fabriken är eller vilken kapacitet dom har, men känns lite som dom nog inte har 500 + hojjar ståendes.

:confused: :tungan
Ge dem en dag så har dem det.. Står på deras hemsida att de gör 200 000 scooter/pocket bike om året så det blir väl över 500 om dagen.. :)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
jonasjacobson skrev:
det är väl omöjligt att någon får pengar eftersom då måste väl Sam greja med skatt osv?

Dom kan väl lämna ut ett kontonr så kan väl de som vill sätta in en passande summa. Ingen myndighet behöver få veta varför jag vill sätta in 30 kr på vardera konto. 30 kr x 500 = 15.000 :banana

tänkte mig då 20-50 kr var till dom, alltså att dom får ca 15.000 var.

Last edited:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Är det någon som vet vad 14E-modellens effekt ligger på? Hade vart kul att veta :p

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Poffer skrev:
Hehe, förstora utblås o insug borde ju kunna göra nån hkr iaf! :D
Och tvåtaktsportning är inte så svårt, helst inte om det är motorer som är gjorda så billigt som möjligt.

EDIT: Det kanske var det du menade :rolleyes:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
marcus_136 skrev:
Vad hade du tänkt o göra? :yoparty
Måppetrimma!!!

Får öppna cyllen och ta fram fil/dremel, sen filar man runt lite överallt, förstorar avgasporten och insuget och planar toppen. Sen kan man nog göra annat också, var längesen jag hade måppe.

Sen är alla hästkraftsiffror jag uppgett enligt SSS-normen, Stoffers Supersubjektiva norm :)

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
stoffer skrev:
Och tvåtaktsportning är inte så svårt, helst inte om det är motorer som är gjorda så billigt som möjligt.

EDIT: Det kanske var det du menade :rolleyes:

Hehe, jepp :tummenupp Hörde rykten om att knasaren var på 8mm, det skulle ju kunna bli en flaskhals ganska snabbt :hihi

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
stoffer skrev:
Jo, det måste åtgärdas.. får ta en av mina 36:eek:r! :rolleyes:

Hehe, jag tyckte faktiskt att dom verkade gå helt ok, när jag kollade på filmklippet. Den stack ju iväg bra snabbt! :tomten

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Skummade igenom tråden lite på zatzy om beställning av MiniMotos.
Tycker det är ett svinigt sätt som killen där bestämde villka som får beställa och villa som inte får.

Om det nu blir för många här på Sh.com så hoppas jag att de som beställde först får sina hojjar, sak samma om någon långt upp beställt många, först in vinner som sagt, inte sist in med många hojjar.

(glider iväg och tittar vart jag står på listan)

Edit: Blaha, stod som hoj nummer 252. Trodde jag stod mycke längre ner (omkring 100). Äh prioritera mig så ska jag smiska er alla i ett race eller 2 :)

\/

:tomten

Passar på att lägga till ett citat från zatzy.com/forum

21/08 -04 17:57
Originally posted by riskok
Jag har ingen snö i oktober har du? ;)
Vänta är mitt råd. 500 hojar och två 40 fotare som ska tas om hand om av "amatörer" låter inte bra tyvärr. Jag är inget proffs därför satte jag en gräns på hur mycket jag vet att jag klarar av.

MVH Patrik

Verkar som han försöker smuttskasta Sam och grabbarna :kocko
och på så sätt få folk att köpa från han till rövarpriser och inte här =(
Näe röstan för en banning av hans MAC adress :hihi

(hela smuttskastnings tråden)]http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=176012

Last edited:

Coola Ola

Guest
Poffer skrev:
Hehe, jepp :tummenupp Hörde rykten om att knasaren var på 8mm, det skulle ju kunna bli en flaskhals ganska snabbt :hihi

8mm, det var inte mycket... På MB-5an hade jag 16mm iaf. Iofs, så länge de går ok standard så lär jag nog inte trimma o hålla på.

Chille_

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CR125R -88, Puch Alabama (50cc), Gokart (100cc)
Alla som klagar på förknasaren.. är det INGEN som tänker på hur lätt det är att byta!?

Byt förknasare, avgassystem(kanske något specielltillverkat om man har möjlighet?), borra insug/utblås. Man ger sig inte på själva motorn så mycket så det borde funka och ge några hk... :yoparty

Sen om både motor och hoj hållr är en annan historia.. det märker vi först när vi trimmat :huvet

EDIT: På MT5:an räknas 16mm som trim, det är standard på min moppe. har en sån förknasare över också :yoparty

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...