Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
672 hojar på intresselistan då :)
galet mycket.. Lycka till dom som tänkt köpa billigt och sen sälja på blocket :D
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
The-PatriX skrev:
Skummade igenom tråden lite på zatzy om beställning av MiniMotos.
Tycker det är ett svinigt sätt som killen där bestämde villka som får beställa och villa som inte får.

Om det nu blir för många här på Sh.com så hoppas jag att de som beställde först får sina hojjar, sak samma om någon långt upp beställt många, först in vinner som sagt, inte sist in med många hojjar.

(glider iväg och tittar vart jag står på listan)


Edit: Blaha, stod som hoj nummer 252. Trodde jag stod mycke längre ner (omkring 100). Äh prioritera mig så ska jag smiska er alla i ett race eller 2 :)

\/

:tomten


Passar på att lägga till ett citat från zatzy.com/forum

21/08 -04 17:57
Originally posted by riskok
Jag har ingen snö i oktober har du? ;)
Vänta är mitt råd. 500 hojar och två 40 fotare som ska tas om hand om av "amatörer" låter inte bra tyvärr. Jag är inget proffs därför satte jag en gräns på hur mycket jag vet att jag klarar av.

MVH Patrik


Verkar som han försöker smuttskasta Sam och grabbarna :kocko
och på så sätt få folk att köpa från han till rövarpriser och inte här =(
Näe röstan för en banning av hans MAC adress :hihi

(hela smuttskastnings tråden)]http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=176012

Bara så att du vet så står jag för det jag skrev. Har man inte gjort det innan är man en amatör så är det bara. Sam har inte plockat hem 500 hojar innan och jag har inte plockat hem 100 hojar innan. Bara för att sporthoj plockat in extremt många hojar på sin beställning så betyder det väl inte att jag måste göra det? Jag ville prova och se om man inte ska köpa något annat nästa gång. Vem säger att dom här hojarna är bäst och billigast?

MVH Patrik
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Riskok skrev:
Bara så att du vet så står jag för det jag skrev. Har man inte gjort det innan är man en amatör så är det bara. Sam har inte plockat hem 500 hojar innan och jag har inte plockat hem 100 hojar innan. Bara för att sporthoj plockat in extremt många hojar på sin beställning så betyder det väl inte att jag måste göra det? Jag ville prova och se om man inte ska köpa något annat nästa gång. Vem säger att dom här hojarna är bäst och billigast?

MVH Patrik
:corn
:tråkad
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Passar på att lägga till ett citat från zatzy.com/forum

21/08 -04 17:57
Originally posted by riskok
Jag har ingen snö i oktober har du? ;)
Vänta är mitt råd. 500 hojar och två 40 fotare som ska tas om hand om av "amatörer" låter inte bra tyvärr. Jag är inget proffs därför satte jag en gräns på hur mycket jag vet att jag klarar av.

MVH Patrik


Verkar som han försöker smuttskasta Sam och grabbarna :kocko
och på så sätt få folk att köpa från han till rövarpriser och inte här =(
Näe röstan för en banning av hans MAC adress :hihi

(hela smuttskastnings tråden)]http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=176012[/QUOTE]


Röstar på att banna riskok - så kan han hänga och spela viktig och duktig för någon annan, så vi på SH slipper höra hur bra han är och vi bara är amatörer.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
MostWanted_NKPG skrev:
det är ju bara å ta de som är riktiga sporthoj.com:are i första hand så inte bilfolket tjänar på sh.com s forum... det ska ju gynna hojj åkarna i första hand tycker ja...

Ser du alltid världen i svart och vitt ?

Det finns ganska mycket hojåkare på zatzy också, att gilla snabba bilar utesluter typ inte
att man gillar snabba motorcyklar eller tvärt om.

Vad räknas jag som enl ditt sätt att se då ? jag är ganska nyreggad här men jag har kört MC i 12 år, vilket är ca 4 år mindre än vad jag kört bil..
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Vi "amatörer" kan ta det lungt :D Det som kommer i slutändan när allt är betalt får vi se. DEt kan finnas några som får kanske bara 5 i stället för 15, men tiden visar när alla har betalt.

Till Riskok:
Du får gärna kalla mig för amatör. Jag har bara sålt kärnkraftsverk och annat skräp till Asien och Europa och importerat saker i 30 år, men för fasiken kalla inte alla som är med detta "deal" för det. Det finns folk som sysslar med dessa saker 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan 280 dagar om året. De kan sin sak och du får bara dåligt rykte, som du kanske har upptäckt redan.
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Sam skrev:
Vi "amatörer" kan ta det lungt :D Det som kommer i slutändan när allt är betalt får vi se. DEt kan finnas några som får kanske bara 5 i stället för 15, men tiden visar när alla har betalt.

Till Riskok:
Du får gärna kalla mig för amatör. Jag har bara sålt kärnkraftsverk och annat skräp till Asien och Europa och importerat saker i 30 år, men för fasiken kalla inte alla som är med detta "deal" för det. Det finns folk som sysslar med dessa saker 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan 280 dagar om året. De kan sin sak och du får bara dåligt rykte, som du kanske har upptäckt redan.

Som sagt jag kallade mig själv också för "amatör".
Jag jobbar också med det här 5 dagar i veckan och 280 dagar om året.
Skillnaden är väl att jag plockar hem bildelar och du annat. Visst jag har bara pysslat med det i ungefär 4 år så du har klart mer erfarenhet. Men det verkar som om inte någon fattar vad jag skrev. Jag tror inte det är några som helst problem med att plocka hem hojarna men allt vad pengar, frakt och lager heter kommer alltid att vara ett problem hur gör ni om folk börjar sätta in en viss summa som sen inte kan hållas för det bara blir en och en halv "låda"? Det är mycket pengar mycket folk och runt 120m3 som ska lösas. Tyvärr så är det alltid problem med sånt här. Vad händer om en hoj är kass? Vad händer om något går sönder på vägen?

MVH Patrik
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Riskok skrev:
Vad händer om en hoj är kass? Vad händer om något går sönder på vägen?

MVH Patrik

Det finns rutiner för sånt. Det är det som kallas för professionalism :banana

edit: WORD !
 
Last edited:

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
Riskok skrev:
Som sagt jag kallade mig själv också för "amatör".
Jag jobbar också med det här 5 dagar i veckan och 280 dagar om året.
Skillnaden är väl att jag plockar hem bildelar och du annat. Visst jag har bara pysslat med det i ungefär 4 år så du har klart mer erfarenhet. Men det verkar som om inte någon fattar vad jag skrev. Jag tror inte det är några som helst problem med att plocka hem hojarna men allt vad pengar, frakt och lager heter kommer alltid att vara ett problem hur gör ni om folk börjar sätta in en viss summa som sen inte kan hållas för det bara blir en och en halv "låda"? Det är mycket pengar mycket folk och runt 120m3 som ska lösas. Tyvärr så är det alltid problem med sånt här. Vad händer om en hoj är kass? Vad händer om något går sönder på vägen?

MVH Patrik


För hanteringen i Sverige har vi redan lagerlokal och lastbilar som kan ställa upp för EN CONTAINER per månad. Utöver en container skall vi pröjsa gällande taxa för containerhanteringen. Återkommer med ev. belopp när pengarna skall betalas in för köpet. Det har funnits förslag att när lasten kommer till Göteborg, körs den vidare till övervakad 24/7 lagerlokal.

Hojen är ju en leksak inte en "riktig" minimoto.

Hur menar du går sönder på vägen? Båten? Lastbilen? Bussen? Leksaken?
 

kontroll

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
STockholm
Hoj
Ingen just nu
Såg nu att de va för lite intresses för den jag hade beställt, LY-CIG 14D, och att den därför inte kommer me.. :(
Så kan ni ändra det till en LY-CIG 14E istället på mig?
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
kontroll skrev:
Såg nu att de va för lite intresses för den jag hade beställt, LY-CIG 14D, och att den därför inte kommer me.. :(
Så kan ni ändra det till en LY-CIG 14E istället på mig?

Du fixar det när du betala in. Skriv bara vilket det skall bli och betala det "rätta" beloppet i din beställning. :)
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Sam skrev:
Du fixar det när du betala in. Skriv bara vilket det skall bli och betala det "rätta" beloppet i din beställning. :)

Apprå på betala... när kan man göra det :confused: (dvs har ni hört något från Lev angående slutgiltigt pris?)

//Jocke
 

Mika

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
ZX6R
Sam skrev:
Vi "amatörer" kan ta det lungt :D Det som kommer i slutändan när allt är betalt får vi se. DEt kan finnas några som får kanske bara 5 i stället för 15, men tiden visar när alla har betalt.

Huh? Anledningen att jag la en intresse anmälan på 18(!)st är att mina bekanta inte är reggade på SH och inte har någon dator vana över huvudtaget, så jag ser inte varför vi skulle få mindre antal hojar när man redan betalt. Blir riktigt jobbigt att dela upp 5 hojar på 18 pers.

Btw: All heder åt Sam och Mac.
Mvh Mika
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top