Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
NOBY skrev:
Jovisst men hyra en lastbil från DANZAS kostar ca 5000kr att transportera till Sthlm... att hyra butik e ju riktigt onödigt enligt mig.

//Noby





Sist jag snackade md Danzas om frakt så svarade dem att dem fraktar inte åt privatpersoner.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
94 sidor !!!!!

Fan detta måste vara Spam rekord!!! :eek:
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
ConfuseD skrev:
Var ska grejerna lagras då?? har mycke svårt att tro att alla kan komma exakt sammtidigt och hämta hojarna. Jag betalar mer än gärna 100 till webspy för att få hojen hit och en eftermiddag på mig att hämta den.


Webspy har tydligen en lokal i sköndal där han ska vara en hel lördag och söndag och dela ut hojarna mot kvitto och en hundring för frakt mm. :)
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
fax skrev:
Webspy har tydligen en lokal i sköndal där han ska vara en hel lördag och söndag och dela ut hojarna mot kvitto och en hundring för frakt mm. :)

Precis.

Har en gammal affär som numera tjänstgör som hojgarage åt mig o några till.

Vi kommer att köra som en helt vanlig butik med disk o allt. *himla seriöst*

Ni dyker upp med kvittot på inbetalningen så prickar vi av er mot mac´s lista.

Sen är det bara ut o gasa !

//Anders
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Okey lugnt ... det var väl bara jag som tyckte det blir en dyr frakt men jaja... Självklart fraktar inte DANZAS åt privatpersoner men det e ju bara ta på ett företag , tror rätt många har föräldrar me företag inkl mina. Det jag e orolig lite över e ju att WEBSPY transport e förmodligen inte försäkrad och vad som hellst kan hända under färden från götet till Sthlm samt affären... Alla transporter me Danzas e försäkrade o kostar som jag sade runt 5 lakan.
Men om alla tycker det e stabilt... ja då ere inte mkt o snacka :Bugar

//Noby
 

XyreZ

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
kawasaki ninja XZR
Race

aah okej va säger ni sthlmare om race på sveavägen? från röljus till röljus o sen som en föreslog mötas vi mcdonalds o ställa bågarna breve dom andra tuffa killarna ;) :yoparty
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
NOBY skrev:
Jag undrar hur många hojjar det egentligen ska fraktas till Sthlm? Vill inte låta snål men 100kr/hoj e lite overkill enligt min mening... låt oss säga 100 hojjar går till sthlm det e ju 10.000:- och att hyra en 18m trailer kostar inte så mkt... :va

//Noby

Det var två bilar + lokalhyra 1vecka.

Kanske är det så att han tjänar några kronor på det hela men det gör jag oxå !

Jag betalar hellre honom 100 spänn än att sitta och åka tur och retur 80 mil/10 timmar. Bara bensinkostnaden för det skulle ju bli 600 spänn men framförallt så vinner jag tiden !
 

grax

moralkärring på deltid
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Husqvarna 701 Enduro 2020
NOBY skrev:
Jag undrar hur många hojjar det egentligen ska fraktas till Sthlm? Vill inte låta snål men 100kr/hoj e lite overkill enligt min mening... låt oss säga 100 hojjar går till sthlm det e ju 10.000:- och att hyra en 18m trailer kostar inte så mkt... :va

//Noby


Om du vill styra upp något billigare lär väl ingen hindra dig, alla får väl välja det fraktalternativet, om jag vill få min hoj uppfraktad med webspy, bussgods eller dig får jag väl förhoppniongsvis bestämma själv.

Själv ser jag ingen anledning till att ställa till med något när det handlar om så små summor, en hundring är väl inget att slänag upp för att få sin pärla "hemkörd". Sen hur mycket folk tjänar eller inte tjänar på det är väl ganska ovesäntligt igentligen.
 

Lacke

Polare med Grizzly
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Västkusten
Hoj
ZZR1100 -97
Mechanic_D skrev:
Halloj!

Såg en tråd på zatzy ang. gruppimport av minimotos från Japan.
Grejjen var den att man var tvungen att beställa hem en hel container med hojjar för att försäljarna skulle få de att gå runt. Den minsta containern var på ca 60-70 hojjar om jag inte minns fel. Frakt för den containern var runt 2000 dollar (14960 kr delat på antal köpare.)

Här är en länk till återförsäljaren http://www.alibaba.com/
Har kollat och de verkar vara väldigt seriösa och är ganska stora runtom i världen.

Det finns massa olika hojjar som verkar intressanta, antar också att ni föredrar en snabb hoj istället för en med elstart, tuta, lamper å annat krimskrams.

Hursomhelst, jag tyckte att denna cykel verkade vara en av de bättre http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00520727/pocket_bike.html

Vid köp av en full container skulle denna kosta någonstans runt 2100-2200 kr att få hem hit till Sverige med båt. Vet ej var båten lägger till, antagligen Göteborg eller i Stockholm men det verkar som ett senare problem.

Om ni skulle vilja ha nåt annat än en minimoto så finns det många coola minifordon. Den här t.ex http://ybob.en.ec21.com/GC00500824/CA00550573/Snow_Scooter.html

Om du är intresserad av något annat så måste det vara minst 5 av den sorten för att de ska gå att beställa.


Så snälla, om ni tycker att detta låter intressant så skicka ett PM till Mac här på forumet där ni skriver:
Namn
SH-Nick
Modell
Färg
Antal

http://wb275134.bahnhofbredband.se/
Kolla gärna runt med kompisar, ju fler desto billigare :)

Skulle även vara bra om någon kunde ta hand om kontakten med säljaren angående information vid köp, kan tyvärr ej göra detta själv då jag jobbar för mycket.

MVH Daniel :)

Edit: Här är länkarna till trådarna på zatzys sida, läs igenom dom så hittar ni ganska mycket information. http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=172528&perpage=20&pagenumber=1

http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=172528&perpage=20&pagenumber=1

När kommer hojarna till sverige???
 

sweedan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
nyköping
Hoj
yamaha yzf1000R-96
Oj oj oj vad folk gnäller hit o dit om några kronor :kocko faan det är väll bara att lägga 2000 kr var för en cig-14e det är väll faan inget att gnälla över . Och 100 kr för frakten till stockholm OCH förvaring är väll inget att snacka om :kocko Det är ju bara bra att det finns folk som orkar ta tag i sakerna :Bugar Så nu ska vi inte vara tjuriga :huvet Vi får ju snart våra små leksaker :banana :banana Stor tack till dom som orkar hålla i allt jobb :tummenupp :tummenupp
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
NOBY skrev:
Okey lugnt ... det var väl bara jag som tyckte det blir en dyr frakt men jaja... Självklart fraktar inte DANZAS åt privatpersoner men det e ju bara ta på ett företag , tror rätt många har föräldrar me företag inkl mina. Det jag e orolig lite över e ju att WEBSPY transport e förmodligen inte försäkrad och vad som hellst kan hända under färden från götet till Sthlm samt affären... Alla transporter me Danzas e försäkrade o kostar som jag sade runt 5 lakan.
Men om alla tycker det e stabilt... ja då ere inte mkt o snacka :Bugar

//Noby


Fan sluta lipa o hämta skiten själv istället!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kocko

100spänn va e det en pizza o en bärs.............

Har du inte råd med det skit i o köpa skiten!!!!!!!! :fatta!
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
sweedan skrev:
Oj oj oj vad folk gnäller hit o dit om några kronor :kocko faan det är väll bara att lägga 2000 kr var för en cig-14e det är väll faan inget att gnälla över . Och 100 kr för frakten till stockholm OCH förvaring är väll inget att snacka om :kocko Det är ju bara bra att det finns folk som orkar ta tag i sakerna :Bugar Så nu ska vi inte vara tjuriga :huvet Vi får ju snart våra små leksaker :banana :banana Stor tack till dom som orkar hålla i allt jobb :tummenupp :tummenupp


Precis... sluta klaga var glad..
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Oh, har suttit och kollat igenom denna tråd nu. Tycker det är ascoolt. Hoppas ni får era minimotos och att de kommer att fungera fint.

Och Sam, skaplig insats han får köra med för att förtjäna sina 15 pix. Riskerna är ju inte direkt små. Men en skaplig erfarenhet lär det ju va!

Det här är iaf inte en varjedags-tråd. Vågar inte tänka på hur många sidor den kommer uppta i november. Lär ju bli en del inlägg när alla ska hämta sina älsklingar. ;)

Ha de gött - Goodspeed
 

stefan.n

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen
Jag tycker inte att 100 kr för frakt och utlämning mm är någe att grina över, snarare vara glada över Webspy som vill hjälpa till.
Men däremot är jag, precis som någon annan va, lite orolig över om hojarna kommer vara försäkrade under trippen, man vet ju aldrig vad som kan hända.

Webspy, hade du några planer på det el.?



Mvh Sten.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Det var ett jefla tjat om kvitton. Har man skrivit sitt personnummer som medelande på betalningen är ju kvitton helt överflödiga eftersom man löser ut sin hoj mot uppvisande av leg...
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
fan ja fick betala 350 kr för en utlandsbetalning, plus att jag räknar med minst 500kr för frakten upp hit och det finns endel som bråkar om tjuger o hundringar för mkt hit o dit, skärp er
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top