Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
fi99e skrev:
jo men tänkte att kanske fler skulle hitta till en tråd iställe för den addressen...
men skulle någon svara mig hur de bli med oss som beställt med kompisar blir lite orolig när folk säger att dom tycker att man skall bara få varsin typ...

Listan MAC sammanställer gäller vad jag förstå, sen skall det vara betalt och kklart för man skall få en hoj ossa..

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
fi99e skrev:
jo men tänkte att kanske fler skulle hitta till en tråd iställe för den addressen...
men skulle någon svara mig hur de bli med oss som beställt med kompisar blir lite orolig när folk säger att dom tycker att man skall bara få varsin typ...
Vi försöker tillmötesgå alla onskemål. Är det så att man måste beskära beställningen på något sätt, får vi försöka dela det så jämt ut som möjligt.
:näsblod

fi99e

Wee
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
:( kommer...
Sam skrev:
Vi försöker tillmötesgå alla onskemål. Är det så att man måste beskära beställningen på något sätt, får vi försöka dela det så jämt ut som möjligt.
:näsblod

hm, så vilket vore bäst om jag lägger in en inträsse anmällan på en cykel på mig skälv och tar bort den hos kompisen (som e ganska högt upp på listan), eller om jag låter de vara och hoppas att man får de man skickat in om?

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
fi99e skrev:
hm, så vilket vore bäst om jag lägger in en inträsse anmällan på en cykel på mig skälv och tar bort den hos kompisen (som e ganska högt upp på listan), eller om jag låter de vara och hoppas att man får de man skickat in om?
Du behöver inte mixtra med listan. Det som gäller är pengar på kontot när förhandlingarna är klara. Bara lugn!

fi99e

Wee
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
:( kommer...
Sam skrev:
Du behöver inte mixtra med listan. Det som gäller är pengar på kontot när förhandlingarna är klara. Bara lugn!

Bra då e jag lugn. :banana
pengar får kommer så snart jag vet hur mycket... sry för den chat som var innan...

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
nu blir jag lessen när jag ser att jag inte är inlaggd i intressetråden än ( intresse å intresse, jag skall ha en sån leksak ! )...

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Pocket Bike
Sam skrev:

Hej Sam

Hur ska du göra med folk som vill ha hojar som inte får plats?
Jag var ju tvungen att plocka bort lite folk och det är aldrig uppskattat.

MVH Patrik

Coola Ola

Guest
Riskok skrev:
Hej Sam

Hur ska du göra med folk som vill ha hojar som inte får plats?
Jag var ju tvungen att plocka bort lite folk och det är aldrig uppskattat.

MVH Patrik

Det är väl ganska meningslöst att spekulera i innan vi vet slutgiltiga antalet hojar som ska beställas. Nu ligger ju ordern på c:a 500 hojar tydligen, mao 2 st 40-fots containrar och det verkar ju inte stoppa där. Snacka om att svenska marknaden för minimotos kommer bli mättad :hihi

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Tycker det här börjar bli lite väl stort nu är det ca 510 hojar som är beställda,detta blir alldeles för stort för ett fåtal personer att kunna hantera. Risken är stor att allt kommer sluta i kaos och en stor pannkaka! Tycker det skulle begränsas till max x antal hojar. Då först till kvarn alltid har gällt innan så varför inte nu? Men visst klarar någon att reda upp detta så är det ju bra, men tvivlar start på detta!

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Pocket Bike
Coola Ola skrev:
Det är väl ganska meningslöst att spekulera i innan vi vet slutgiltiga antalet hojar som ska beställas. Nu ligger ju ordern på c:a 500 hojar tydligen, mao 2 st 40-fots containrar och det verkar ju inte stoppa där. Snacka om att svenska marknaden för minimotos kommer bli mättad :hihi

Alltå runt 120m3 som ska ifrån göteborg till stockholm där det ska lastas om och sen se till att folk får rätt färg och rätt hoj. Detta är stort. Tänk om något går fel vad har ni sagt för garantier? Ska man vända sig till Sam om något händer? Inte för att jag inte tror att det här kommer att gå men det kommer bli skit tufft.

MVH Patrik

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Jag älskar denna tråd. 500 bågar :va Vem fan skall kunna leverera 500 bågar? :hihi Alltså jag vill att det går bra men det låter lite som en saga. Med en sådan affär åker man och är på plats och signar en massa dokument etc Eller? Men det kanske är så det är tänkt.

Spännande minsann :D

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
"Någon" kommer dessutom ha hand om ca 1 M SEK.

Mina två cent till er som tar in via Sporthoj: Vore det inte bra ifall det fanns olika personer på varsin container? Så att det blir lättare att få kontakt, snabbare leveranstid till de som beställt samt att varje ansvarig kommer kunna ha bra mycket bättre koll än ifall en ensam ska ansvara för 500+ själv.
Flamea inte! Ge konstruktiv kritik ifall ni ska kritisera!

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
Riskok skrev:
Alltå runt 120m3 som ska ifrån göteborg till stockholm där det ska lastas om och sen se till att folk får rätt färg och rätt hoj. Detta är stort. Tänk om något går fel vad har ni sagt för garantier? Ska man vända sig till Sam om något händer? Inte för att jag inte tror att det här kommer att gå men det kommer bli skit tufft.

MVH Patrik

Hur vet du att så många hojjar ska till Sthlm? Om detta är fallet kan jag oxå fixa lastbil.

//Norbert

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
VA inte så negativ. Läs istället var fan står det att alla cyklarna ska till sthlm?
Folk måste ju förstå att det finns en risk med det!
Riskok skrev:

MVH Patrik

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
marcus nilsson skrev:
VA inte så negativ. Läs istället var fan står det att alla cyklarna ska till sthlm?
Folk måste ju förstå att det finns en risk med det!

Förstår inte heller varför RISKOK du ska va så negativ.. om det e så mkt.. varför beställer du från detta gruppköp när du redan själv har fixat ett.. ? :huvet

//Norbert

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
NOBY skrev:
Förstår inte heller varför RISKOK du ska va så negativ.. om det e så mkt.. varför beställer du från detta gruppköp när du redan själv har fixat ett.. ? :huvet

//Norbert

Han är kinkig för han inte för göra sin deal här med ett pris på 3000kr per hoj och missar därmed en storvinst som han hade förväntat sig. Att hela tiden proklamera att vi ska köpa av honom för han vet mest och bäst i var och varannat inlägg börjar bli pinsamt. Kör ditt race på zatzy så fixar dessa grabbar denna affär på sh.com. Jag lovar Riskok de överlever utan din översittar attityd :3freak

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
#Olsson# skrev:
Jag älskar denna tråd. 500 bågar :va Vem fan skall kunna leverera 500 bågar? :hihi Alltså jag vill att det går bra men det låter lite som en saga. Med en sådan affär åker man och är på plats och signar en massa dokument etc Eller? Men det kanske är så det är tänkt.

Spännande minsann :D

Gissar att 20-30% försvinner när det e dags att betala!
Brukar vara så :tungan

Sånna här grejjer brukar väl leda till en del av vad man skulle kunna kalla
"impulsintresse" som svalnar lite när väl plompan ska fram...
Men det vore juh jevligt skoj om allt gick som planerat... gällande antal! :tummenupp

Världsrekord?? heh

tjo

Chille_

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CR125R -88, Puch Alabama (50cc), Gokart (100cc)
Kom och tänka på en grej... om det nu blir två 40-containrar. Skulle man inte kunna be de från fabrik att dela upp så att en container går direkt till sthlm (eller åt det hållet iaf) och att en stannar i göteborg.. eller något sånt? skulle ju underlätta då man inte behöver packa om allting i göteborg heller.

lite tråkigt om man kör upp fel container bara =)

är själv lite sugen på en G2:a faktist. får se hur det blir. inte riktigt lyckats få ut något vettigt svar om en sån kostar. och jag pallar inte att läsa hela tråden igen bara för att se om det redan är skrivet :/ tror zatzyanerna tog 3200kr för den, borde väl inte vara dyrare här?

och föresten. en sak till. lägg märke till att Chille och Chille_ är olika personer =)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...