Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Loterus

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
snart
TomTroll skrev:
Betalade precis genom föreningssparbankens internetbank. Välj EU/Utlandsbetalning och ange IBAN och swift.
Jag har gjort detta flertalet gånger inom EU själv och det har fungerat varje gång.
För mig kostade det 80:- denna gången.. Fast det verkar SAM's bank få och dom verkar ju fått hjälpa till med en del frågor så dom får gärna stålarna :)

Dock gjorde jag detta på bankkontor första gången för något år sedan. Tog ca en timme och tanten verkade t.o.m. ringa fröken ur och be om hjälp :fyllisar


okej låter bra.. men en fråga det står ingenting om hur man skriver in IBAN o swift asså ska det rent av stå IBAN: sen numret och SWIFT:XXX lr ska man bara slänga in det i en följd dvs

SE3680000823960370244618SWEDSESS

??
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
f.lofgren skrev:
Hööru MAC!
Ta du och PMa mig ett kontonr eller dyl.så ska jag sätta in en slant åt dig
för det fina jobb du gjort.Det vart inget över till dig i min transaktion.Men PMa mig så skall du få lite bränslepengar iallafall. :tomten

Du kan få mitt kontonr också om du vill? Jag är en fattig student som behöver pengar till bröd och böcker :hihi
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
Jag tänkte hämnta mina 3 bågar i trollhättan, komemr köra från strömstad i antingen en Renault kango, eller i en Wv Transporter,
Är det kanske nån från ovan strömstad som vill ha sina dit för att hämta upp dom där så skicka ett mail
zejtan@techsweden.org
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Spiken skrev:
Sams bank? Han har väl sitt konto på sparbanken han med? Vad var det de tog 80 kr för, transaktionen + växlingen, eller bara transaktionen? Sitter på 1900:- fram tills den sista september, så nu blir jag lite orolig :död

Jo, visserligen samma koncern. Men kanske hamnar pengarna i snapphanebygdens lokala kassa. Vet inte riktigt...

Men JA, mottagande banken tog 80:- som jag (avsändaren) stod för. Pengarna skulle dras imorgon stod det.
 

Coola Ola

Guest
Kawwa skrev:
håller ni med?

Givetivis. Jag jämnar ut beloppet till 250 dollar jämnt så Mac får de överflödiga 3 dollarna. Kanske låter snålt men om alla gör det blir det en helt ok summa till Mac.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Har ingen som helst möjlighet att hinna läsa igenom hela tråden så kan någon vara så snäll att skicka PM till mig med sammanfattad information om 14e och priser och allt annat :tummenupp
 

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Sotenäs/Sthlm
Hoj
R1-03
Coola Ola skrev:
Givetivis. Jag jämnar ut beloppet till 250 dollar jämnt så Mac får de överflödiga 3 dollarna. Kanske låter snålt men om alla gör det blir det en helt ok summa till Mac.

Men i ERA beräkningar på 250dollar blir det 3 dollar över, glöm inte att dom är två stycken (sam=beställare, mac=intresselistor)... Låter lite snålt tycker jag med 3 dollar.... Min uppfattning bara.....
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
TomTroll skrev:
Jo, visserligen samma koncern. Men kanske hamnar pengarna i snapphanebygdens lokala kassa. Vet inte riktigt...

Men JA, mottagande banken tog 80:- som jag (avsändaren) stod för. Pengarna skulle dras imorgon stod det.
Hur mycket gick hela kalaset på då? Du köpte väl också 14e? Över 1900:-?
 

zacka

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
mini moto
Vill ha svar på en sista fråga innan jag åker in till banken o sätter in pengar för mina 2 G2 hojar som jag beställt
Jag tänkte prova först med att göra en utlandsinsättning då detta verka vara den billigaste alternativet o självklart funkar inte det så får det bli en Utlandsbetalning

Är det enda man ska skriva i medelande till mottagren, ( på inbetalningskortet) :
* Namn
* Person nummer ?
som det stog i www.cuihan.com !
sen när man har betalat så ska man skicka ett PM till SAM med resterande info enligt hemsidan ?

Mvh zacka
 

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Bergshamra
Hoj
R1 -01
tuffetore80 skrev:
Men i ERA beräkningar på 250dollar blir det 3 dollar över, glöm inte att dom är två stycken (sam=beställare, mac=intresselistor)... Låter lite snålt tycker jag med 3 dollar.... Min uppfattning bara.....


Njaaää 3dollar ggr ca 600hojar tycker inte jag låter så illa, 1800us skattefritt, plus det som ev blir över efter allt e betalt. Men alla sätter ju in vad dom tycker e lämpligt.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sam: Jag tycker fortfarande att du skall göra en redig presentation av dig själv.
Borde få din adress, personnummer(fullständigt o telenummer.

Namnet Stiernhufvud låter precis som en sån där som drar till brasilien:)

Du fattar väl själv att det handlar om mycket pengar, och massa folk frågar, då kan du ju presentera dig som sagt.
 

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Jag går o betalar mitt på mån. Det är väl inte försent att göra det då va.
Får de sista 2000 då. Sen får man vänta på sina 2 hojar
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Spiken skrev:
Hur mycket gick hela kalaset på då? Du köpte väl också 14e? Över 1900:-?


För mig med bankens växelkurs och sviniga avgifter, 2116 kr


Edit : vxlkursen låg på ca 7.60
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Clifton skrev:
Jag går o betalar mitt på mån. Det är väl inte försent att göra det då va.
Får de sista 2000 då. Sen får man vänta på sina 2 hojar


Nej, det är inte försent. Det är sista dan att betala in så det är inga problem.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top