Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Kanon!. Stog säkert på den där sidan. men jag ville vara helt säker vill inte missa chansen på nån klantig miss =)
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Ravetrancer skrev:
Sam: Jag tycker fortfarande att du skall göra en redig presentation av dig själv.
Borde få din adress, personnummer(fullständigt o telenummer.
Namnet Stiernhufvud låter precis som en sån där som drar till brasilien:)
Du fattar väl själv att det handlar om mycket pengar, och massa folk frågar, då kan du ju presentera dig som sagt.

Sam skrev:
Presentation av mig (Sam).
Kristofer Stiernhufvud
Gränsgatan 9
28020 Bjärnum
tel.070-282 5051
52 år, akademisk utbilding, tillgångar tillräckligt, inget behov av likvida medel, Bankgironummer 5260-5086, skonummer 46, hoj ZZR1200 med 140mil på tavlan, bor i Shanghai emellanåt, har 3 barn varav 2 hemma, 2+4år, tänkte bo kvar i huset ett bra tag till :D Har en 4-rummare i Shanghai som de mest misstänksamma kan få adressen till efter de betalt sin hoj :yoparty
Inlägg nummer 423 i tråden :banana :banana (Så dansar man SAMBA) :hihi :hihi

NuclearX skrev:
Hur mycket vill du ha för o börja fundera lite på "att fly landet" då Sam?
Jag har faktiskt principer som inte går att köpa för pengarna. Detta tillhör bland de. Men vill du diskutera andra saker i samband med pengar så går det alltid att göra (diskutera alltså :tungan )

Inlägg nummer 969 i tråden. :)
 
Last edited:

Henrik Rosvall

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu......
Fan vad grym CIG 12 Blue/Silver är när man såg en stor bild på den?
Varför har fler inte beställt den?
Den kanske va en utav de långsamma hojarna men lite större är de väl......kanske är bra för mig som är 2 meter.
Jaja jag har ju redan beställt en G14E nu så jag får ta en cig 12 till våren.

/Henrik
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Henrik Rosvall skrev:
Fan vad grym CIG 12 Blue/Silver är när man såg en stor bild på den?
Varför har fler inte beställt den?
Den kanske va en utav de långsamma hojarna men lite större är de väl......kanske är bra för mig som är 2 meter.
Jaja jag har ju redan beställt en G14E nu så jag får ta en cig 12 till våren.

/Henrik

Jag vart också grymt sugen på en sån...men som sagt det blir väl fler turer till våren
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Pasi skrev:
GS-311 (offroad), ni andra som har valt den, tar ni 100cc modellen, jag tänkte göra det då de andra troligen blir för slöa.

(Alt. 50/70/90/100 cc)

Kanske kan bli problem vid utlämningen ifall alla har valt olika stora motorer, beror väl ifos på hur väl det syns på förpackningen.


Är en av de som oxå valt GS-311 modellen, men då min lille son är den preliminära orsaken till inköpet (GIVETVIS så måste ju farsan testa! :hihi ), så har jag valt 50 cc- varianten.

Har dock ALLVARLIGA funderingar på om jag ska välja 70 cc- alternativet "innan båten går", det BÖR ju gå att strypa den på ngt sätt så den inte går i 70 blås med Junior på...

Hur resonerar ni andra som valt denna modell?
Ngn av er som har större insikt i just den modellen kanske...?
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
El Presidente skrev:
Är en av de som oxå valt GS-311 modellen, men då min lille son är den preliminära orsaken till inköpet (GIVETVIS så måste ju farsan testa! :hihi ), så har jag valt 50 cc- varianten.

Har dock ALLVARLIGA funderingar på om jag ska välja 70 cc- alternativet "innan båten går", det BÖR ju gå att strypa den på ngt sätt så den inte går i 70 blås med Junior på...

Hur resonerar ni andra som valt denna modell?
Ngn av er som har större insikt i just den modellen kanske...?

Jag tänkte ta en med 100ccm motor i. Uteslutande till min son, 2 år :hihi .
Han kan säkert hantera den om 10 år :yoparty
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Sam skrev:
Jag tänkte ta en med 100ccm motor i. Uteslutande till min son, 2 år :hihi .
Han kan säkert hantera den om 10 år :yoparty

..Och under tiden kan pappa "köra in den" åt honnom eller ? :)
 

LarsH

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda
RookieSM skrev:
Föreningssparbanken är gratis om de gör på rätt sätt, dock verkar ingen veta hur man gör. Be banken ringa Anders Appelberg, det var han som hon på min bank ringde och då var det gratis. Nån form av valutaväxling ser det ut att vara. Köpte kronor av mig och sålde dollar till Sam.

Blev samma lösning för mig men jag undrar fick du något kvitto på att DU hade satt in pengarna på sams konto?

Mvh LARS H
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Hmm flera har frågat men jag ser inget exakt svar, alltså nu när man kan göra en
vanlig bankgiroöverföring, är det ok att föra över via internetbanken ?

Då får man ju inget kvitto på papper menar jag ?

Borde väl vara ok bara personnumret är med tycker man ?

..Så man kan matcha person mot körkort vid utlämningen då..
 

FleXusRR

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Höganäs
Hoj
Suzuki sv 650
Nu har man varit på banken...
De flyttade över pengarna direkt eeeehhhh :confused: eller var det efter 5 samtal plus 3 från min egen sida.
Plus att man fick äran av att biträdet skrattade som fan på det sista stället där hon ringde och fick den hjälp hon behövde.. Det hade tydligen ringt in fler med samma problem och alla skulle ha MINI MOPEDER skrikande rakt ut i banken....
:huvet
Fick ju snabbt rätta upp henne o säga att det var en Mini motorcykel :arsele
Dock så började hon bara skratta mer åt en mini motorcykel så man fick gå därifrån med skam

Men nu e de betalt :D
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
FleXusRR skrev:
Nu har man varit på banken...
De flyttade över pengarna direkt eeeehhhh :confused: eller var det efter 5 samtal plus 3 från min egen sida.
Plus att man fick äran av att biträdet skrattade som fan på det sista stället där hon ringde och fick den hjälp hon behövde.. Det hade tydligen ringt in fler med samma problem och alla skulle ha MINI MOPEDER skrikande rakt ut i banken....
:huvet
Fick ju snabbt rätta upp henne o säga att det var en Mini motorcykel :arsele
Dock så började hon bara skratta mer åt en mini motorcykel så man fick gå därifrån med skam

Men nu e de betalt :D

HAHA du med! tog fan 2timmar o fixa det o dom på Föreningssparbanken i Kungälv var riktigt motstridiga "Nej det går inte" då gick jag till nordea o fick till svar! "Jo men visst det grejar vi!"
så nu e det Pyntat o klart!
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Finns några till, byt ut ettan mot en tvåa osv uppåt, men flickan är bara med på dom första dessvärre :)
 

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
FleXusRR skrev:
Nu har man varit på banken...
De flyttade över pengarna direkt eeeehhhh :confused: eller var det efter 5 samtal plus 3 från min egen sida.
Plus att man fick äran av att biträdet skrattade som fan på det sista stället där hon ringde och fick den hjälp hon behövde..

Satte du in det på Sam´s utlandskonto eller på hans bankgirokonto?!
Ska sticka till banken nu tänkte jag, och undrar vilket konto det ska in på :va
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Jaha efter ca 2h på banken och ett byte mellan två olika bankkontor var vi äntligen klara med vår betalning. Första banken kunde inte. Andra banken kunde inte först heller. Vi fick prata med högsta hönset kändes det som. Så efter 2h och en massa telefonsamtal gick betalningarna igenom :huvet
Föreningssparbanken hade i pricip aldrig sysslat med sådana här betalningar innan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top