Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Då har man varit till fspb och satt in pengarna. Tog sin lilla tid innan de fick till det som en utlandsbetalning. Utlandsinsättning ville de inte ta det som och varför fick jag inget klart svar på! Sedan så var man tvungen att vara kund där så de kunde ta ut pengarna från konto för kontant ville de inte ta emot. Tur att man har ett gammalt konto där....
Tar några dagar innan det syns på mottagande konto.

De var snälla och tog ingen avgift i varje fall!
 

FleXusRR

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Höganäs
Hoj
Suzuki sv 650
Utlandskonto,,,

Via inget sätt beskrivet på hans hemsida.

De förde helt enkelt bara över pengarna... via någototing som kallades Atlas....

Kostade inte äns kursväxlinge :tummenupp
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Kanske dags snart att slänga upp en lista på det som har betalat så man vet om du har fått in pengarna :).
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
Fasen oxå... Ny i forumet och missade er beställning med bara några dagar.... :(
Inget liknande planerat framöver?
 

VFR800VTEC

Galning
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
1999,BMW K1200RS
Betalt

Jaha, då var det betalt. Efter hänvisning till 'speciallisten' på utlandsbetalningar tog det bara någon minut. Utlandsinsättning fungerade dock endast om man har konto hos föreningssparbanken...
Vore det inte intressant att kunna se hur många som skickat PM om att pengarna är insatta. Vore även intressant att kunna se när perngarna har 'kommit fram'.

Eller kan man redan se det på hemsidan?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Betalat

Har varit och betalat nyss efter en massa krångel. Föreningssparbanken kunde inte utfärda utlandsbetalning när jag hade konto i Handelsbanken så då fick man knalla dit och efter ett tag så hade man betalat. Något kvitto fick jag inte riktigt bara kopian på insättningen, men det gäller väl som kvitto ?

Men man skulle få ett intyg efter pengarna skulle dras, är det den lappen jag skall ha som kvitto eller ?

Fick betala 150 pix för betalningen, sen trodde hon att det skulle kosta för sam att ta emot pengarna ! Vet någon hur det är ? Eller var bara hon förvirrad

Edit: Använde swift adressen samt iban, det skulle vara bäst enligt någon hon pratat med.
 
Last edited:

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Dvdmaster skrev:
sen trodde hon att det skulle kosta för sam att ta emot pengarna ! Vet någon hur det är ? Eller var bara hon förvirrad

Edit: Använde swift adressen samt iban, det skulle vara bäst enligt någon hon pratat med.

Hade också det problemet men killen på banken sa att vi skulle kryssa i mottagarens bank betalar. Hoppas det inte strular till sig för det!
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Maxxi skrev:
Hade också det problemet men killen på banken sa att vi skulle kryssa i mottagarens bank betalar. Hoppas det inte strular till sig för det!

Det sa hon till mig också så jag bara lydde !
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Dvdmaster skrev:
Det sa hon till mig också så jag bara lydde !

Fick du ett kvitto och sen skulle dom skicka hem orginalen till Sams hem adress eller? Vi tyckte det var lite lustigt för han sa att det inte kommer synas på sams konto att vi betalt utan att han skickar hem det till honom med posten!??
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Nu var det betalt och klart efter att ha övertalat bankkärringen att det verkligen finns något som heter USdollar-konto.
Så fick hon lära sig något nytt idag... :brinnerup
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Maxxi skrev:
Hade också det problemet men killen på banken sa att vi skulle kryssa i mottagarens bank betalar. Hoppas det inte strular till sig för det!
Jo, då blir det inte rätta belopp på kontot. Du har betalat i så fall för lite. Tyvärr.

Eftersom det är så mycket okunnig bankpersonal i vårt avlånga land får vi fixa till det via bankgiro 5260-5086 istället. De som vet sig har betalat för lite kan i så fall betala skillnaden till det kontot. Jag har för mig att "mottagarens bankkostnad" ligger på 80 kronor. Kommer att kolla upp detta.


Uppdaterat på
www.cuihan.com
 
Last edited:

MSR

foamproductions.net
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1, Honda CR125, Fighter XS
Maxxi skrev:
Fick du ett kvitto och sen skulle dom skicka hem orginalen till Sams hem adress eller? Vi tyckte det var lite lustigt för han sa att det inte kommer synas på sams konto att vi betalt utan att han skickar hem det till honom med posten!??


Så va det för mig... Fick min kopia i brevlådan idag o Sam ska få en likadan... Där ser man allting, inkl meddelandet du förmodligen skrev på blanketten !!!
Däremot sa dem inget om att mottagaren skulle betala... de var tja som fick 170:- men de känns som det kvittar... fortf bra pris !!!
 
Last edited:

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Men nu ska vi alltså sätta in SVENSKA KR på ditt konto....alltså 247*7.7=1901 kr. Så avrundar jag uppåt till 2000Kr in på ditt konto....blir de rätt då? Vilken bank har du förresten....måste ju knappa in de också när jag för över.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Sam skrev:
Jo, då blir det inte rätta belopp på kontot. Du har betalat i så fall för lite. Tyvärr.

Nej vi har inte betalat för lite! Vi betalade in 247$ för en 14e modell! Och såg nu på mitt kvitto att avgiften hade de dragit från mitt konto vid sidan av när de gjorde överföringen. Så har du fått in 247$ ska du vara nöjd! thats the deal!

ps ,svara på mitt PM!
 
Last edited:

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
FleXusRR skrev:
Utlandskonto,,,

Via inget sätt beskrivet på hans hemsida.

De förde helt enkelt bara över pengarna... via någototing som kallades Atlas....

Kostade inte äns kursväxlinge :tummenupp

Tack!!!!
Då ska jag knata ner till fsb på en gång.
Hoppas att det finns kompetent personal på "mitt" bankkontor bara...
Verkar ju vara en HEL del som inte hört talas om detta innan.
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Sam skrev:
Eftersom det är så mycket okunnig bankpersonal i vårt avlånga land får vi fixa till det via bankgiro 5260-5086 istället

Så from nu gäller ENDAST inbetalning via bankgiro eller?
Tyckte det verkade bäst att betala in i dollas på en gång..
Om banken man har klarar av att göra en utlandsinsättning/betalning kan man fortfarande göra en sån då?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top