Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tanken har slagit mig oxå... men det är ju lite maffigt med många hojjar tillsammans oxå...
/Lynx

Håll nere storleken på grupperna är mitt tips. Det blir lätt s.k. gummibandseffekt bak i ledet annars. Blir ni fler än c.a. 15 stycken. Dela gruppen. Bestäm var grupperna skall träffas så ses ni allihopa där.:tummenupp

Att ha varandras telefonnummer är bra. Framför allt förste man och och siste man skall ha varandras nummer. Att blanda in mera radioutrustning tror jag inte är värt besväret. PMR -radio kommer dessutom att ha för taskig räckvidd när ni behöver den som bäst. Då står ni där med telefonen i alla fall.

Om ni skall köra norr om stan, så är det onödigt att samlas söder om stan. Gruppkörning på Essingeleden ger inte ett dugg. Det är bara trist. Fixa en träffpunkt norr om stan istället.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Håller med Road-Ragge där.
Någon som skall med som kan norrort bra? Antar det handlar om vägarna någonstans mitt i smeten mellan uppsala-norrtälje-stockholm. Hört att det skall vara dunderfint där.

Testade åka U-väsby-torsåker-skånela-skoby-tjusta (via starrmossen)-husby-norrbyn-torsåker för någon vecka sedan. Var helt ok, men det finns säkert mycket bättre vägar. Den där är den enda jag åkt :)

Jag är iallafall med den 23'e

1. Lynx
2. Probotector
3. Galliman
4. Bais
5. Thom@s
6. m1cke
7. Collo
8. Jaques Lueder
9. Bais
10. Helios
11.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) Tänkte bara kolla om nån kommer att köra på onsdag?

Men jag har funderingar på att ta med mej några och dyka upp på torsdag också :)

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Pierro0087 och Kakan är addade till körningen på torsdag... Välkomna!

Vill även passa på att tipsa om turen på lördag den 25:e!!! Anmälan genom att svara på första sidan alt. PM:a mig... Tyvärr kan jag inte själv hänga på eftersom jag tänkte äta kräftor och dricka sprit på lördag... Men för er som åker blir det säkert en riktigt trevlig tur. Kanonfina och bra mc vägar ner mot Mariefred utlovas...

/Lynx

Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
blir det någon samling på rättsida stan (norrasidan) på torsdag

Har inte diskuterat det än... Vad säger du Galliman... Något ställe och tid som passar? Nackdelen är väl att vi kanske kör lite försnack om regler (eftersom vi börjar bli så många kanske det behövs) mm som ni missar.. Kan dock kanske lösa det genom att lägga ut vad som gäller här på sidan först...

/Lynx

Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Har inte diskuterat det än... Vad säger du Galliman... Något ställe och tid som passar? Nackdelen är väl att vi kanske kör lite försnack om regler (eftersom vi börjar bli så många kanske det behövs) mm som ni missar.. Kan dock kanske lösa det genom att lägga ut vad som gäller här på sidan först...

/Lynx

Ja du, ska jag vara ärlig så är jag inte jätte hemma på norra sidan.
Men har vi bestämt vilken rutt det kommer att bli??
Blir det västerort så kanske vi behöver en annan turledare.
Men efter kusten finns mkt fina vägar.
Ett förslag: träffas vid skogis åker 222:an en bit sen tar vi gamla 222:an, ut på värmdö - Rindö - Vaxholm (FIKA)Då blir det färja x2.:) Hit är det inte så mkt stopp och rödljus som kan splittra gruppen . Sen tillbaka via E18 om det är ont om tid, annars tar vi lite mindre vägar i mån av tid. Vad tror ni??

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

/Lynx

Så många regler har vi väl inte? :gnissla
Hehe då blir frågan om jag skall dra till Skogskyrkogården eller om jag ska haka på när ni kommit norrut :va

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ja du, ska jag vara ärlig så är jag inte jätte hemma på norra sidan.
Men har vi bestämt vilken rutt det kommer att bli??
Blir det västerort så kanske vi behöver en annan turledare.
Men efter kusten finns mkt fina vägar.
Ett förslag: träffas vid skogis åker 222:an en bit sen tar vi gamla 222:an, ut på värmdö - Rindö - Vaxholm (FIKA)Då blir det färja x2.:) Hit är det inte så mkt stopp och rödljus som kan splittra gruppen . Sen tillbaka via E18 om det är ont om tid, annars tar vi lite mindre vägar i mån av tid. Vad tror ni??

Tja.. Vi åkte den repan för två veckor sedan men jag kan helt klart åka den igen.... Lagom kvällstur.. Kanske inte kommer vara så många med på torsdag som var med första repan... Blir väl isf jag, Viggo och Probotector som nyligen åkt den...

BTW Viggo... Du har inte anmält dig till turen än.... Hög tid nu för det hör ju till att få meka lite koreanskt oxå!!! :tungan

/Lynx

Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Tja.. Vi åkte den repan för två veckor sedan men jag kan helt klart åka den igen.... Lagom kvällstur.. Kanske inte kommer vara så många med på torsdag som var med första repan... Blir väl isf jag, Viggo och Probotector som nyligen åkt den...

BTW Viggo... Du har inte anmält dig till turen än.... Hög tid nu för det hör ju till att få meka lite koreanskt oxå!!! :tungan

/Lynx

Ja det vara bara ett förslag.. Jag åker gärna en annan rutt. Men norrut får vi nog utse annan tur ledare kanske..
Kom med förslag:tummenupp
Ja Lite mek med viggo hör ju till:nicka

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ja det vara bara ett förslag.. Jag åker gärna en annan rutt. Men norrut får vi nog utse annan tur ledare kanske..

Jag tycker vi kör enligt ditt förslag på torsdag... Blir ju mörkt ganska tidigt så här mot hösten så vi kan ändå inte åka så långt...(visst jag har lysen men men...) Dessutom får vi sladda runt lite på Bogan oxå och det kan ju bara bli succé....

Nästa torsdag kanske en sväng ut på Ekerö är en lämplig tur?

/Lynx

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja Lite mek med viggo hör ju till:nicka

Brunn verkar kunna en del om de norra delarna :tummenupp Själv håller jag på att lära mig (målet är att kunna hela Stockholmsområdet utantill) :)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag är sugen att haka på (torsdagen). Dock ej säkert jag kan... Jag får helt enkelt se när torsdagen infriar sej...

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag hakar nog gärna på med sambon i släptåg. :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...