Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
är det fortfarande skogskyrkogården som gäller som mötesplats? det verkar som om de är några som vill ha en norrut..
jag hittar dessutom inte bra norr om stan

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
är det fortfarande skogskyrkogården som gäller som mötesplats? det verkar som om de är några som vill ha en norrut..
jag hittar dessutom inte bra norr om stan

Verkar som det blir varvet Värmdö-Rindö-waxholm på torsdag... Alltså ingen samling norr om stan....

/Lynx

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag åkte en sväng norr om stan idag. En nätt tur på ca 8 mil norr om upplandsväsby-vallentuna. Otroligt fina vägar som jag inte trodde fanns.

Tyvär har jag aldrig åkt någon samåkning förut, så jag är olämplig som turledare, men kan gärna visa på karta om det skulle vara aktuellt/intressant.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
jorå jag är med på torsdag!

Jag åkte en sväng norr om stan idag. En nätt tur på ca 8 mil norr om upplandsväsby-vallentuna. Otroligt fina vägar som jag inte trodde fanns.

Tyvär har jag aldrig åkt någon samåkning förut, så jag är olämplig som turledare, men kan gärna visa på karta om det skulle vara aktuellt/intressant.
japp mkt fina vägar däruppe. eventuellt om vi inte spenderar så mkt tid ute på värmdö som sist så skulle man efter bogesund kunna den lilla biten på E18 till avfarten mot åkersberga och där ta gamla vägen mot norrtälje. nu har jag inte åkt hela utan bara en bit tills man tar vänster mot vallentuna men hört att det ska vara riktigt fint hela vägen. inte bogesund alltså men schysst 70väg.

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Varför inte göra som Ragge sa, häng med på onsdagskörningen i morgon så får ni en bra trevlig väg norr om stan.

Om man bara vill ta en liten sväng från Vaxholm kan man åka bogan och sedan ta av mot Åkersberga (alltså inte ända ut till E18) vidare upp mot Össebygarn och Brottby. Det är riktigt trevliga och roliga vägar, det är avslutningen på onsdagskörningen (fast baklänges då).

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
försök du o psyka mig, jag väntar på mållinjen :tummenupp

Såja... jag pumpa däcken och tanka idag så jag är beredd... ;)
Fick så jävla mycket stryk förra gången av RR++ hojar så jag har inget att förlora ;)

(Sorry för denna lilla offtopic-stickare)

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tjena!

Enkelt att hitta dit... Ta 73:an söderut förbi Globen och Enskede och följ skyltar mot Skogskyrkogården... När du kommit av 73:an ta bron över motorvägen och direkt höger.. Fortsätt 300 meter till en parkering och blomstershop på vänster sida och du är framme... Skickar med länk till karta...

Försökte både se din länk och följa din beskrivning på eniro till den där blomsterhandeln. Är helt oinvigd i området och kunde inte riktigt hänga med.

På eniro kan man klicka "GPS-koordinater". Vilken koordinat har den där blomstertjossan?

Sorry om jag är lite besvärlig här, men hittar skitdåligt söder om slussen.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Varför inte göra som Ragge sa, häng med på onsdagskörningen i morgon så får ni en bra trevlig väg norr om stan.

Om man bara vill ta en liten sväng från Vaxholm kan man åka bogan och sedan ta av mot Åkersberga (alltså inte ända ut till E18) vidare upp mot Össebygarn och Brottby. Det är riktigt trevliga och roliga vägar, det är avslutningen på onsdagskörningen (fast baklänges då).

Jag hade tänkt det :tummenupp

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Vad trevligt... Det verkar som det iaf blir några som syns på Barkis redan imorgon...

Låter som en klok idé att inte snurra runt på Värmdö så mycket på torsdag.. Ta färjan direkt mot Vaxholm och fortsätta mot Åkersberga och kanske upp mot Kårsta efter Bogan. Kanonvägar!!!

Själv tar jag nog inte det mörka visiret på... Sist blev det jobbigt sista milen hem :huvet

/Lynx

Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Försökte både se din länk och följa din beskrivning på eniro till den där blomsterhandeln. Är helt oinvigd i området och kunde inte riktigt hänga med.

På eniro kan man klicka "GPS-koordinater". Vilken koordinat har den där blomstertjossan?

Sorry om jag är lite besvärlig här, men hittar skitdåligt söder om slussen.

Om du söker på kapellslingan Enskede så får du upp. Vi träffas vid blomsterhandeln där Kapellslingan börjar (ut mot väg 73)

Typ
Lat: N 59º 16' 10.47"
Long: E 18º 6' 6.93"

Sebba

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
GSXR 750
Hallå, gott folk.
Jag hänger gärna med på Torsdagskörningen, om jag inte tvingas jobba
kväll då...
Känner dock ingen här på SH (ej heller någon som ska åka imorrn), men det blir kul att träffa lite nytt folk!

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Alla laddade inför imorrn eller?
Jag måste smita runt 21, men innan dess borde man hinna en sväng med er i alla fall :)

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Om du söker på kapellslingan Enskede så får du upp. Vi träffas vid blomsterhandeln där Kapellslingan börjar (ut mot väg 73)

Ok, tack !
Har fått uppgifter idag om att det eventuellt bli jobb för mig. Men skall försöka komma ifrån. Är jag inte där vid 18-snåret så kommer jag inte.

Ser ni en grå/svart v-strom som irrar omkring och inte hittar så kan ni väl tuta och jaga ifatt mig :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024