Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Datum: Lördag 25:e augusti.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: TBD...mellan 12-14 Fire Up 14 minuter senare.

Jag ska med 25/8:

1. Skuggan...
2. Mr Moody-om vädret tillåter
3.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tjena!

Första sidan är uppdaterad med även en körning lördag den 25 augusti. Anmäl ert intresse genom att sätta in ert namn i listan... Vilken tid ska vi träffas? Skogis som vanligt?

/Lynx

13:00 kanske? :va

Jag ska med 25/8:

1. Skuggan...
3. Probotector (alla väder är godtagbara)

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki

Jag ska med 25/8:

1. Skuggan...
4. Brunn
5. Bais
6. Galliman?

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
13:00 kanske? :va

Jag ska med 25/8:

1. Skuggan...

Jag ska med 25/8:

1. Skuggan...
4. Brunn
5. Bais
6. Galliman!! ( Jag e på!!)

klockan 12 e bra tycker jag!!

Last edited:

Skuggan

Guest
Torsdag: Norrut..

Lördag: Söderut.. Med käk/fika på hojhaket trekanten i Mariefred..

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Finns ett ruggans trevligt café ute vid hamnen i Sigtuna. Tror det heter Våfflan. Det trista är dock vägarna dit. Enda vägen som är "ok" är Billbyvägen, men det är inte värt flera mil transport för den vägens skull. Fikat är dock bra och fin vy över "sjön".

Jag åker gärna med om trådens filosofi håller. Jag tror dock det skulle vara bra med två mötesplatser om ni skall norrut. En för er som bor söder om stan och sedan kommer ni i samlad trupp till mötesplats norr om stan. Kan vara sjukt med köer den där tiden på dygnet dock. Det bästa är kanske en primär mötesplats på norrort?

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Vi pratade sist om att vi borde köra med radiokommunikation mellan täten och längre bak i fältet.... Vore bra så att vi inte tappar bort varandra nu när det börjar bli många som hänger på... jag har radio i hjälmen och kan lägga mig sist och hålla ihop gruppen där... Nån annan som har en vanlig PR radio (typ från teknikmagasinet) som kan lägga sig i täten efter Galliman? (Eftersom han inte hade nån radio)......

/Lynx

Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vi pratade sist om att vi borde köra med radiokommunikation mellan täten och längre bak i fältet.... Vore bra så att vi inte tappar bort varandra nu när det börjar bli många som hänger på... jag har radio i hjälmen och kan lägga mig sist och hålla ihop gruppen där... Nån annan som har en vanlig PR radio (typ från teknikmagasinet) som kan lägga sig i täten efter Galliman? (Eftersom han inte hade nån radio)......

/Lynx

Dela upp i flera grupper om det är många, då kan det vara en "riktigt" laglig grupp för dom som dyker upp på glidare å 125:eek:r och en "lagligt+moms" grupp som kör i det vanliga tempot...

Skuggan

Guest

/Lynx

Jaha, så det är du som är Lynx.. När vi stod på macken i Alby frågade jag de andra om du var med, men alla sa att du inte var med på den körningen :) haha, komiskt..

Ja det är en bra ide, men jag o Galliman pratade om att det går att lösa enkelt genom mobiltelefon (med vibratorn på ) och att alla måste säga till den som kör sist om man skall avvika. Det står om det i regler om gruppkörning som jag bifogade en länk till..

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Dela upp i flera grupper om det är många, då kan det vara en "riktigt" laglig grupp för dom som dyker upp på glidare å 125:eek:r och en "lagligt+moms" grupp som kör i det vanliga tempot...

Tanken har slagit mig oxå... men det är ju lite maffigt med många hojjar tillsammans oxå... Vi får väl se hur det funkar framöver... Om tempot var som sist kan nog alla hänga på.. Tycker man det går för fort släpper man bara om och lägger sig längre bak i ledet... Jag ligger sist och samlar upp alla så att ingen tappas bort...

Jaha, så det är du som är Lynx.. När vi stod på macken i Alby frågade jag de andra om du var med, men alla sa att du inte var med på den körningen :) haha, komiskt..

Ja det är en bra ide, men jag o Galliman pratade om att det går att lösa enkelt genom mobiltelefon (med vibratorn på ) och att alla måste säga till den som kör sist om man skall avvika. Det står om det i regler om gruppkörning som jag bifogade en länk till..

Ja jag var med fast jag hängde på först när ni körde ut på Bulten eftersom jag kom sent hem efter en resa med jobbet.... Men på torsdag ska jag fasiken se till att vara med från start...

/Lynx

Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki

Ja jag var med fast jag hängde på först när ni körde ut på Bulten eftersom jag kom sent hem efter en resa med jobbet.... Men på torsdag ska jag fasiken se till att vara med från start...
/Lynx

Jaha... Var det du som stod vid korsningen sorundavägen i början av bulten? Undrade vem du var men jag snackade ju med dig hehehe :huvet

Torsdag: Norrut..

Lördag: Söderut.. Med käk/fika på hojhaket trekanten i Mariefred..

Det låter kanon!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...