Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Bra jobbat gubbs!
Heder åt Lynx som dragit igång lite torsdagsåka, kul som fan att folk kör lite :tummenupp

Tack! Fast jag tror att jag får ta bort ordet lagligt i rubriken :D Men hyffsat lugnt tycker jag det är så det får nog stå kvar iaf en vecka till...

Hoppas iaf alla kom hem ordentligt efter att vi splittrade upp vid Shell Hallunda

/Lynx

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tack! Fast jag tror att jag får ta bort ordet lagligt i rubriken :D

/Lynx

Ja, det har man ju undrat lite hur länge det skulle få stå kvar :D
Seriöst, det viktiga är att alla får uppleva gruppkörning i sitt eget tempo så de vågar vara med och köra.

Ja, det var ett bra initiativ! P.S. regnade det på er på onsdagsåkat? Tänkte jag skulle haka till en början, men det började strila där fram mot aftonen...

Snabba o medel klarade sig torrskoda ut till Waxholm, Fille och jag som ledde varsin lugnare grupp missade glädjen som bjuds av en snustorr Bogan men annars var det kanonväder.

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Tjena!

Tack för en skittrevlig kväll och ett stort tack till turledaren...Tempot va helt ok och jag tror att alla hängde med bra... Bra koll att alla va med hade du oxå... Blev ju även lite extra spänning på slutet när vår "korean" hade fått nog av det lugna tempot och la ner för ett tag... Tur att hojjen startade efter ett tag... Lova Viggo att hänga med nästa gång så vi får skruva lite då oxå :D

Vad säger ni... Tur nästa vecka oxå? Jag uppdaterar förstasidan... Lovar att vara med från start då oxå... Kan vi hyra in samma turledare?

Tror ni att vi blir fler än 20 st då???

/Lynx
haha nä ska hålla mina händer borta.. :gnissla

Tyckte också tempot var perfekt, lite snabbare än sist men inget mig emot. Kanske bara att det inte går fortare och fortare, alltså om det kommer nytt folk till "lagliga torsdagsåkat".

vote galliman för turledare.

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Puh!
Tack alla för en trevlig kväll, jag har tankat upp bilderna i en egen tråd -> HÄR

Och viggo, jag är impad av din housång lr hur de nu stavas, e sugen på en själv faktiskt. Låg bakom dig på bulten å viper-sliponet mullrade fint!

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
haha nä ska hålla mina händer borta.. :gnissla

Tyckte också tempot var perfekt, lite snabbare än sist men inget mig emot. Kanske bara att det inte går fortare och fortare, alltså om det kommer nytt folk till "lagliga torsdagsåkat".

vote galliman för turledare.

Håller helt med! Alla ska kunna hänga med utan att känna sig tvingade att gasa mer än man egentligen vill... Vill man gasa mer är det onsdagar i Lapplands Väsby som gäller....

Puh!
Tack alla för en trevlig kväll, jag har tankat upp bilderna i en egen tråd -> HÄR

Och viggo, jag är impad av din housång lr hur de nu stavas, e sugen på en själv faktiskt. Låg bakom dig på bulten å viper-sliponet mullrade fint!

Fasiken va bra bilder...!!! Du slipper inte undan åkningen nästa torsdag heller....

/Lynx

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Puh!

Fan vad roligt skrivet i bildtråden! :D:D

jaha, jag som vinka att du skulle köra om när du låg lite nära där :) jo men det är en helt ok hoj för pengarna endå. Önskar jag hade fått tag i en svart bara (köpte beggad alltså). rött är väl inte riktigt min favvofärg..

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Fan vad roligt skrivet i bildtråden! :D:D

jaha, jag som vinka att du skulle köra om när du låg lite nära där :) jo men det är en helt ok hoj för pengarna endå. Önskar jag hade fått tag i en svart bara (köpte beggad alltså). rött är väl inte riktigt min favvofärg..

Ja men jag tyckte den lät så ballt
bröööööööl poff poff bröööööööööööl!!!! :yoparty :yoparty

Neeej rött e sjysst. Jag satt å funderade vart den välputsade duccen kom ifrån hela vägen från tungelsta :D

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Schysst tur och Galliman var en väldigt bra ledare :tummenupp Trevliga bilder också :) Hehe hoppas att Viggo får ordning på sin motorcykel :tummenupp Hoppas även att alla var nöjda med turen :)

Jag kommer nästa gång också.

1. Lynx
2. Probotector
3.
4.
5.
6.
.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ni verkar ha haft kul :) Iaf så här efteråt när ni kan tänka tbx på eländet :D

Tror min hoj låter som Viggos, för imitationen på brööööööl poff poff brööööööl är klockren på min också. Läge för en ombestyckning kanske.

Hoppas kunna hänga med på någon körning innan hösten kliver in på allvar, så jag håller ett öga på denna tråden.

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj

Tror min hoj låter som Viggos, för imitationen på brööööööl poff poff brööööööl är klockren på min också. Läge för en ombestyckning kanske.

Hoppas kunna hänga med på någon körning innan hösten kliver in på allvar, så jag håller ett öga på denna tråden.

Du är så välkommen!!! Lite fler tjejer på körningarna skulle vara trevligt... :tummenupp Hittils har ni varit väldigt lätträknade..... Nästa vecka får jag väl annars ta med flickvännen på bönpallen för att bättra på statistiken...

Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Ja men jag tyckte den lät så ballt
bröööööööl poff poff bröööööööööööl!!!! :yoparty :yoparty

Neeej rött e sjysst. Jag satt å funderade vart den välputsade duccen kom ifrån hela vägen från tungelsta :D
haha, ja man kanske skulle klistra på ett par ducati-loggor på tanken istället? ;) är du i köptankar och vill ta en provtur så ere bara säga till.

Lät inte så innan dämparen vad jag minns, och även blockerat second air (avgasreningsgrej) efter det, så jo det behövs nog.

nog om min budgetmoppe nu :)

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tack gubbs för en skön kväll (lät dirty) Allt var soj och trevligt...perfekt tempo, inte för snabbt och inte för sakta... så där lagom! :tungan

Ska nu gå in och kolla bilderna...vem vill jobba?

Jag kommer nästa Torsdag....

1. Lynx
2. Probotector
3. Galliman
4. Tom@s
5.
6

Skuggan

Guest
Som jag sa igår kan jag inte hänga på nästa torsdag.Men vad sägs om en tur söderut på Lördag 25/8. med fika på trekanten i Mariefred som ett av målen??
Det blir då en tur med liknande vägar som igår.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Som jag sa igår kan jag inte hänga på nästa torsdag.Men vad sägs om en tur söderut på Lördag 25/8. med fika på trekanten i Mariefred som ett av målen??
Det blir då en tur med liknande vägar som igår.

Inte omöjligt... får planera det lite närmare, -alldeles för långt bort i almanackan, men i och för sig den som fyller i sig först måste ju ha förtur :)

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
tack för en härlig åktur, tempot var lagom (t.o.m jag på min 125:a kunde hänga på), åker gärna med nästa torsdag:)

Jag kommer nästa Torsdag....

1. Lynx
2. Probotector
3. Galliman
4. Tom@s
5. m1cke
6

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Verkar som ni fick en schysst åkning och att ni vart fler denna gången.
Jag är på till nästa torsdag!

1. Lynx
2. Probotector
3. Galliman
4. Tom@s
5. m1cke
6. Collo
7.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras