Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kolla smhi nu på morgonen. Ser helt okej ut. Moln under dagen, bättre mot kvällen. Jag tar mao hojen till jobbet så jag hinner ut i tid...

Det här vädret har tametusan humor :hihi

På med alla prylar, bort till garaget, fram med hojen, öppna garageporten... hällregnar! Bara ta av sej å hoppa in i bilen å puttra iväg te jobbet.

Om det nu blir klart till aftonen så vill jag med, men kan få svårt att hinna genom bilköerna i min låda. Någon som tänker komma som vill PM:a nummer? Blir lättare att möta upp om jag vet var ni är.

Skuggan

Guest
Regnar det som det gör just nu blir det nog inget, men det ser ljusare ut framåt kvällen...

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor

På med alla prylar, bort till garaget, fram med hojen, öppna garageporten... hällregnar! Bara ta av sej å hoppa in i bilen å puttra iväg te jobbet.

Om det nu blir klart till aftonen så vill jag med, men kan få svårt att hinna genom bilköerna i min låda. Någon som tänker komma som vill PM:a nummer? Blir lättare att möta upp om jag vet var ni är.

PM:a gärna även mig ett nummer så jag kan nå er eftersom jag oxå kommer att bli sen!

Vem kör lite försnack och leder turen ikväll?

Kan även tipsa om följande aktivitet på lördag...

http://www.mcm.se/malaren/2007.html

Någon som vill hänga på?

/Lynx

Last edited:

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Om det blir fint kommer jag...annars inte. E inte så biten att jag kör nöjeskörningar i flera timmar bara för skoj skull. Det finns ju alltid nästnästa torsdag...

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
HALLÅ... Hur blir det ikväll, några som kommer? Enl vädret skall det bli uppklarnande till kvällen... är det inte plaskblött och regn så kommer i all fall jag!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Hehe jobbigt :) Du skulle ju kunna ta mitt nummer, har dock inga pengar på kortet så det är nog bara att ringa ett par gånger :tummenupp

PM:a gärna även mig ett nummer så jag kan nå er eftersom jag oxå kommer att bli sen!

Vem kör lite försnack och leder turen ikväll?

Kan även tipsa om följande aktivitet på lördag...

http://www.mcm.se/malaren/2007.html

Någon som vill hänga på?

/Lynx

Skulle kunna leda turen, men hittar endast till slingerbulten plus att mitt blinkersproblem kvarstår :gnissla Men men lite omvägar brukar väl aldrig skada ;) Kanske skulle se vilka som kommer och efter det så väljer vi en ledare?
Du kan ju också ta mitt nummer, samma sak som ovan, ring ett par gånger om jag inte svarar så svarar jag efter ett tag (lite knepigt att svara när man kör motorcykel) :)
Mälaren runt kanske skulle vara något :tummenupp

kolla man tv4 vädret, så ser det skapligt ut till kvällen, men smhi så ser det ut å blir regn.. :3freak

På Expressen.se så visar dom ett moln på eftermiddagen och en sol med ett moln på kvällen, så det är 2 mot 1 om att det inte ska bli regn :va

HALLÅ... Hur blir det ikväll, några som kommer? Enl vädret skall det bli uppklarnande till kvällen... är det inte plaskblött och regn så kommer i all fall jag!

Jag tänker nog komma :tummenupp

Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Hehe jobbigt :) Du skulle ju kunna ta mitt nummer, har dock inga pengar på kortet så det är nog bara att ringa ett par gånger :tummenupp

Skulle kunna leda turen, men hittar endast till slingerbulten plus att mitt blinkersproblem kvarstår :gnissla Men men lite omvägar brukar väl aldrig skada ;) Kanske skulle se vilka som kommer och efter det så väljer vi en ledare?
Du kan ju också ta mitt nummer, samma sak som ovan, ring ett par gånger om jag inte svarar så svarar jag efter ett tag (lite knepigt att svara när man kör motorcykel) :)
Mälaren runt kanske skulle vara något :tummenupp

På Expressen.se så visar dom ett moln på eftermiddagen och en sol med ett moln på kvällen, så det är 2 mot 1 om att det inte ska bli regn :va

Jag tänker nog komma :tummenupp

Tja!

PM:a över numret så försöker jag ringa när jag är på G

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ser ut att klarna upp här i all fall (Hammarby Sjöstad)...samt ser bra mkt ljusare ut söderut...

Vad har vi sagt för tur? Slingerbulten nämnde någon... Kanske den ner till Grödinge och sen småvägarna till Nynäs... rätt härliga hojvägar?

/ Tomas

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Vad har vi sagt för tur? Slingerbulten nämnde någon... Kanske den ner till Grödinge och sen småvägarna till Nynäs... rätt härliga hojvägar?

/ Tomas

jag kommer om det inte börjar regna igen, tror att det skulle bli bulten-skanssundet färjan över till mörkö och sen vidare till södertälje?
dock så finns det rätt bra vägar ner mot nynäs också

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Jag drar mig tyvärr ur. :gråta

Inte lätt när man har en 1:åring hemma och damen måste iväg på kvällen. :huvet

Dock så ska jag tamef*n åka nästa torsdag om det blir åka då.

Ha det kul ni som åker! :yoparty

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Jag hänger nog på tror jag, ska försöka dra me mig en till polare oxå.
Gore-tex +kameraväska medtages!

Skuggan

Guest
Så här såg det ut kl 14:30 i Hölö... Liten strimma hopp (om ni ser det ljusblåa) :)

Bifogat

• rtytry.jpg
    rtytry.jpg
    8.4 KB · Visningar: 78

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ser ut att klarna upp här i all fall (Hammarby Sjöstad)...samt ser bra mkt ljusare ut söderut...

/ Tomas

jag kommer om det inte börjar regna igen, tror att det skulle bli bulten-skanssundet färjan över till mörkö och sen vidare till södertälje?
dock så finns det rätt bra vägar ner mot nynäs också

Det låter som att det blir den rundan :tummenupp Fast vi får nog bestämma om den ska gå till Nynäshamn eller till Södertälje :) Drar vi mot Södertälje och därifrån så kan jag en rätt okej väg som lämpar sig för just laglig hastighet (eftersom den har lite grus i kurvorna)

Jag drar mig tyvärr ur. :gråta

Inte lätt när man har en 1:åring hemma och damen måste iväg på kvällen. :huvet

Dock så ska jag tamef*n åka nästa torsdag om det blir åka då.

Ha det kul ni som åker! :yoparty

Trist men du får komma nästa gång istället :tummenupp

Jag hänger nog på tror jag, ska försöka dra me mig en till polare oxå.
Gore-tex +kameraväska medtages!

Låter som bra idéer :tummenupp

Så här såg det ut kl 14:30 i Hölö... Liten strimma hopp (om ni ser det ljusblåa) :)

Hoppas att det ljusblåa blir större :tummenupp

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
TIll och med sol i Hammarby så jag inte ser dataskärmseländet...det bådar gott!

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag kommer inte.
Jag åkte igår och jag tycker det blir lite lång transportsträcka till södra sidan och gräset hemma måste klippas och... osv.
Jag kommer gärna med vid annat tillfälle.
Hoppas ni får bra väder och en god tur.
Kör försiktigt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...