Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Tack för idag. det blev ju en riktigt trevlig runda med trevligt sällskap.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jojomen, en runda med ytterst tveksam start, för min del, men tack vare Sjånadrotten´s assistans, så blev det till slut bara bättre o bättre.

Ha det gott : Roke, Sjånadrotten och Probotector!

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Är det nån som är PÅ för en runda imorgon???

Kom med förslag på startplats o färdväg!!

Last edited:

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Lördagsturen 11/10-08 till Gimo & Östhammar (med några bilder)

Tack för en riktigt trevlig tur idag, blev knappt 31 mil totalt.

Pga duggregnandet, så hade jag faktiskt tänkt stanna hemma, när nilax83 ringde och berättade om att han blivit ståendes på väg till Donken i U-V. Plockade ihop några verktyg och åkte till undsättning. Men saknade tyvärr det väsentligaste att ta med = startkablar för hojar. (Vi diskuterade att ett sådant kompakt kit kan vara bra att ha med på en tur, ca 1m långa ~8mm2 och försedda med kabelskor eller klämmor).

Bytte först batteri hojarna sinsemellan. Med mitt fräscha batteri, så vaknade Ninjan till liv, fick både soppa igen och kraft till startmotorn.

Tyvärr drar min hoj extra mycket ström genast man vrider på nyckeln: två H4-lampor, bränslepumpar och styrelektroniken till motorn, samt ABS-datorn. Kunde därför inte starta på den lilla gnutta ström som fanns kvar i det gamla ninja-batteriet. Nilax83 fick väl nästan hjärtsnörpen, när vi skulle prova att starta min hoj på rull med gamla batteriet. Det funkade således inte heller att ladda upp gamla batteriet på min hoj.

Räddningen blev en wheelande mopedåkare som vi hejdade, som dessutom bodde i krokarna. Bad honom åka hem efter startkablar, så med V-Strommen igång, gav ström till ninjan och problemet var löst.

Efter en kaffe på Donken i U-V, så enades vi om att försöka oss på en tur på de blöta vägarna, det hade ju slutat att duggregna i alla fall. Inser att jag behöver ett pinlock-visir i detta väder. Nu fick man köra med en glipa för att slippa imman.

Med bara fyra åkare i en grupp, så blev tempot hyfsat effektivt, så vi åkte ändå till Gimo för en fika. Tre av oss åkte sen vidare till Östhammar, tack Probotector för den idén idag trots initialt regnväder - har velat köra dit tidigare.

Hade med en GPS logger, som visar färdspåret i long/lat, höjdmeter, samt räknar ut hastighet. Vågar inte visa loggen här, men visst gick det tidvis ganska fort. Solen tittade fram när vi närmade oss Gimo, samt att vägarna var torrare här uppe.

P.S. Heder åt både roke och nilax83, båda initiativtagare till turen idag, som trots regnet satsade på att vara vid Donken utlovade 10:30 - make a promise, keep a promise, som jänkarna brukar säga. Grabbar att lita på i alla väder, kanske är en bra översättning.

Appendix: Bilder från Lördagsturen till Gimo & Östhammar 11/10-08

Batteribyte:
f5527262.jpg

Startkablar:
efd1c3cd.jpg

Fika vid Knutmassomuséet i Gimo:
3247a8f6.jpg

Loggad färdväg:
8091a910.gif

Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Än en gång, tack för trevligt sällskap, och tack sjånadrotten för utförlig redogörelse. Vilket strul innan ni kom till mcdonalds!
Tack för pm. loggern verkar ju fungera finfint. Ganska praktisk pryl att ha när man vill komma ihåg var man varit mm.
Trevlig kväll allihopa.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ja, fy bubblan för att stå och glo vid Hagbylund.:confused: ....

Fika vid Rosenhill kl 11.00. Ok, jag kommer!

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Det ser ut att bli fint väder idag, så jag kommer att med störta sannolikhet att också dyka upp vid Rosenhill vid 11 tiden.:tummenupp

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
Yamaha FZ6a
läste det lite för sent.. hinner inte

Känner ni redan alla varandra?
hur är det om någon ny vill komma med och träffa er?
hur kan jag känna igen er?

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
läste det lite för sent.. hinner inte

Hej.Ju jag känner alla men ingen känner mig :). Det är bara följa tråden och hänga med på körningarna.Alla är välkomna

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yamaha V-max och XJR

Nja, det är mest nya varje gång, men jag har å andra sidan bara åkt 3 ggr...
Det brukar ordna sig med att hitta rätt, man frågar bara alla andra där man ska träffas som ser lite vilsna ut...Sen kan man ju kika lite på bilderna på de som sagt att de ska komma, så känner man kanske igen hojarna.

Tack för turen idag!, den var solig, kul och burgaren i Mariefred var rätt schysst den med.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati