Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Skit i honom då :tungan

Har vi bestämt vart åkningen går... norrut eller söderut, hörde rykten om Nynäs med... ?

*asg*
A just ja. Det hade ju varit snyggt.
O sen får jag aldrig åka med er igen. Haha.

Nej men tyvärr så skippar vi åkningen med er idag. *snyft*
Hinner inte helt enkelt. O ska ni till Vaxholm blir det väääldigt fel sida om stan oxå. Vi tar en egen tur med Kakan till Rosenhill o fikar själva. Hehe.

Kanske hakar på lördag dock (kan inte svära på det då hans hoj ska in på verkstad imorgon bitti) annars får det bli nästa vecka. Det är väl körning då????

Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
*asg*

Hinner inte helt enkelt. O ska ni till Vaxholm blir det väääldigt fel sida om stan oxå. Vi tar en egen tur med Kakan till Rosenhill o fikar själva. Hehe.

Kanske hakar på lördag dock (kan inte svära på det då hans hoj ska in på verkstad imorgon bitti) annars får det bli nästa vecka. Det är väl körning då????

Vi snackade om lördagen på körningen idag och sa preliminärt att vi träffas kl 11.30 vid skogis och sedan möter upp täljeborna vid shell hallunda 12.00.
Någon kan ju rätta mig om jag har fel?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Skit i honom då :tungan

Har vi bestämt vart åkningen går... norrut eller söderut, hörde rykten om Nynäs med... ?

:D Nä så stygg är jag inte att jag struntar i nån så :)
Som ni såg så kom vi inte med i kväll men kanske nästa vecka :)

Hade ni som var ut och körde en bra körning?

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tack för ikväll!!! Var en fin körning. Bra vägar norr om stan oxå...

Ett tips till Brunn kan vara att rådjurssadel är en riktig delikatess. Undrar om viltvårdarna hittar några påkörda rådjur i Waxholm förresten....? Skämt åsido... Du hade riktig tur att den tog i sidan och att du inte körde över den... Då hade det nog gått riktigt illa....

Körning nästa torsdag söder om stan? Anmälan via första sidan som vanligt...

/Lynx

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Vi tog en liten tur på södra sidan stan istället så lite åka blev det idag.

Som det ser ut just nu så kommer jag o sambon med på lördag. YEY
Om det inte kommer nått oväntat emellan.
Så skriv upp oss på listan. Vi möter nog er vid Hallunda då det ligger nära hemma. Hehe

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*

Ett tips till Brunn kan vara att rådjurssadel är en riktig delikatess. Undrar om viltvårdarna hittar några påkörda rådjur i Waxholm förresten....? Skämt åsido... Du hade riktig tur att den tog i sidan och att du inte körde över den... Då hade det nog gått riktigt illa....

/Lynx

Ja du har helt rätt han eller rättare sagt jag hade nog den stora turen, nitade för den första som sprang över och klarade mig medan kalven kom precis bakom och skallade brunn på foten och fixade helgarbete på sidokåpan haha, nä men det var riktigt trevligt ikväll man får tacka, trevliga människor,kanonvägar,lite spänning grejade brunn och inget regn, kan man begära mer? Hoppas alla ni som funderar på att hänga med signar upp er för lördagen och ni som är oroliga att ni inte känner någon det gör ingeting för ingen utav oss hittils som åkt har kännt varandra och endå har det blivit kanonkul! Jag och Brunn kan samla upp ett gäng vid skogis kl 11,30 på lördag för vidare färd till Hallunda och ni som anmält er skriv gärna om ni kommer till Hallunda eller Skogis så att vi vet vilka vi skall vänta på!

Lynx lägger du in respektive samlingsplats på första sidan på dem som anmält sig??

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure

/Lynx

Självklart nästa torsdag... Kul med dessa körningar... mindre kul med pajade kåpor på Suzukin... men glad att det gick bra för dig!

Vi var 10 st i dag... får se hur många vi blir nästa torsdag..jag e givet på!

Och Tjejer (med sambon), självklart ska ni med, vi saknar det i gruppen! :tummenupp

*asg*

Skyll inte på boendet... jag bor i Tullinge, ser inget problem med det! :)

Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ja du har helt rätt han eller rättare sagt jag hade nog den stora turen, nitade för den första som sprang över och klarade mig medan kalven kom precis bakom och skallade brunn på foten och fixade helgarbete på sidokåpan haha, nä men det var riktigt trevligt ikväll man får tacka, trevliga människor,kanonvägar,lite spänning grejade brunn och inget regn, kan man begära mer? Hoppas alla ni som funderar på att hänga med signar upp er för lördagen och ni som är oroliga att ni inte känner någon det gör ingeting för ingen utav oss hittils som åkt har kännt varandra och endå har det blivit kanonkul! Jag och Brunn kan samla upp ett gäng vid skogis kl 11,30 på lördag för vidare färd till Hallunda och ni som anmält er skriv gärna om ni kommer till Hallunda eller Skogis så att vi vet vilka vi skall vänta på!

Lynx lägger du in respektive samlingsplats på första sidan på dem som anmält sig??

Fixat! :tummenupp Förstasidan uppdaterad med 2 träffpunkter och tider... Observera ny tid vid Skogskyrkogården för lördagskörningen...!!!

/Lynx

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
hur var tempot idag?

Olika tempo på olika sträckor... kanske +30 som mest på bra väg och i täten medans längre bak +15-20, vet inte riktigt, tror bara.

men alla väntar på varann vid lämpliga ställen och inget suck och stön över det, inga riskabla omkörningar osv...

Schysst kompisåkning tycker jag!

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Olika tempo på olika sträckor... kanske +30 som mest på bra väg och i täten medans längre bak +15-20, vet inte riktigt, tror bara.

men alla väntar på varann vid lämpliga ställen och inget suck och stön över det, inga riskabla omkörningar osv...

Schysst kompisåkning tycker jag!

Jag låg sist och samlade ihop gruppen... Vi höll i stort sett ihop hela gruppen på turen förrutom på Bogan där det gick lite saktare längst bak...(inte så konstigt efter rådjursincidenten kanske?) Annars som Tom@s skrev max +30 men oftast kanske + 10-15. Ingen behöver vara orokig att inte kunna hänga med... Alla väljer sitt eget tempo och det finns alltid nån som ligger sist och samlar upp.. Frånåkta och lämnade kommer Ni inte bli!

/Lynx

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Deerhunter in da house

Godkväll allihopa.
Bilderna finns att åskåda HÄR.
Det var jättetrivligt ikväll, lite trist med plasten men de e bara roligt å lacka tycker jag. Dessutom har jag funderat på fighter ändå :D . Stort tack till alla som hjälpte till vid incedenten, bla Thomas som ringde framochtillbaka mellan viltjouren & 112 å skickade båda till fel ställe :D .

Hoppas jag ser alla igen på lördag!

PS Till er som inte var med ikväll men undrar så har jag bara lite ont i foten DS

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Trevlig tur idag :tummenupp Tyckte ni tempot var bra efter Waxholm (där jag tog över ledarrollen)? :va

För er som inte vet vem som var vem här på sporthoj.com så var jag han med den svarta sportmotorcykeln (Skrammelsaki som Bais sa :mad: ) och jag sträckte ut armarna istället för att använda blinkers (mitt blinkersrelä är dött) :tummenupp

Jag ska med 25/8 och åker från Skogskyrkogården 11.30:

1. Bais
2. Brunn
3. Probotector

----------------------------------------------------------------------

Datum: Torsdag 30:e augusti.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Södra Stockholm (maybe)

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4.

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Godkväll allihopa.
Bilderna finns att åskåda HÄR.
Det var jättetrivligt ikväll, lite trist med plasten men de e bara roligt å lacka tycker jag. Dessutom har jag funderat på fighter ändå :D . Stort tack till alla som hjälpte till vid incedenten, bla Thomas som ringde framochtillbaka mellan viltjouren & 112 å skickade båda till fel ställe :D .

Hoppas jag ser alla igen på lördag!

PS Till er som inte var med ikväll men undrar så har jag bara lite ont i foten DS

Tror faktiskt inte att det är så många som lyckats sparka ihjäl ett rådjur.....Men allt verkar ju kunna hända på torsdagskörningarna.... & gör det oxå!!! :yoparty

Last edited:

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Jag tänkte vara med den 30/8 om vädret då tillåter. Jag har nybakat körkort(16/8) hoppas det e ok. Ni verkar ha en trevlig grupp för mig som inte e så van. Hajjar inte riktigt hur man anmäler sig men hoppas det här duger.:)

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Tror faktiskt inte att det är så många som lyckats sparka ihjäl ett rådjur.....Men allt kan ju hända på torsdagskörningarna....:yoparty

Nä alltid ska de hända ngt.
Kom faktiskt tänka på en idé jag fick en gång om att ha tornespel med hojar, känns som en mycket dum idé... :huvet

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag tänkte vara med den 30/8 om vädret då tillåter. Jag har nybakat körkort(16/8) hoppas det e ok. Ni verkar ha en trevlig grupp för mig som inte e så van. Hajjar inte riktigt hur man anmäler sig men hoppas det här duger.:)

Inga hinder att ha ett nybakat körkort :tummenupp

Du skriver endast ditt namn här:

Datum: Torsdag 30:e augusti.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Södra Stockholm (maybe)

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4.

Eller så dyker du bara upp på Torsdag :tummenupp