Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Allstaar

Guest
Datum: Torsdag 16:e Juli 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216

Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 16/7-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:
1. saeco12
2. deMa2 (detta måste ju testas,ny rajselajter å allt,nu får jag ligga 2:a)
3. m1cke
4. Nash
5. Namnlös
6. Snake Eyes
7. Vimpen
8. Jocke-j (skall bli kul att prova gruppkörning i sthlm, bara kört i skåne)
9. Dr.P (Om det är sol och värme och alla lovar vara snälla)
10. Kiwi60
11. Pelle S
12. BikerSimba (ska försöka att hinna)
13. RedHelmet, än har inte semestern tagit sitt grepp...
14. FlaxHaxx
15. Shadow
16. apider
17. M-tin
18. Bennsaj (hoppas jag hinner)
19. Allstaar

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Tck för bra körning i fint väder. Trist med vurpan, men det verkade som det gick ok

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
vad gjorde folk efter fiket? körde ni vidare eller blåste ni av?

Fy fan vad hemskt med den där vurpan:( jag hoppas med hela mitt hjärta att killen inte får några ryggskador. Vad jag hörde hade han inte ens något ryggskydd.

Men tack till de som höll uppe stämningen lite när vi fikade iaf:) betydde nog mycket för hela gruppen!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Vi drog hem 4 st. Mörka visir ...

Ryggskydd ska man ha, i låg fart också. Vägen var riktigt grusig. Särskilt i den kurvan, såg ut som ngn hade öst ut allt grus som fanns där.

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Roligt att träffa alla igen, men omkullkörningen förstörde kvällen för mig iaf.. Oerhört trist, hoppas verkligen att det gick bra med dig och att vi snart får se dig igen på någon körning.

Nu har vi haft två omkullkörningar på väldigt kort tid, och det är under den tiden vi har testat med två grupper (lugn och inspirerad). Omkullkörningarna har skett i båda grupperna. Min personliga åsikt är att vi fortsätter med detta (två grupper alltså..), det gör så väldigt mycket för flytet i gruppen. Jag kan aldrig tro att kvällens omkullkörning inte hade skett om personen hade kört i lugna gruppen, det gick inte speciellt fort (troligtvis ca60kmh).

Bara lite tankar nu när man har kommit hem..

/Micke

Allstaar

Guest
Tackar jag också för en trevlig körning.

Det var jag som låg bakom han som vurpa och således först fram till han. Det såg inte trevligt ut och han hade änglavakt, för han va bra nära och dra in i telefonstolpen, sån tur är tog bara bakpartiet i. Då förstår ni hur när han var.

Han flög ner i ett dike och studsa antagligen det såg jag inte pga allt damm i vägen. Men han landa 5-7m från hojen och hojen landa 2-3m från stolpen han drog i. Detta gick inte fort han lyckades bromsa ned rätt duktigt då han också innan han drog i stolpen drog va ute i gruset och slira. Men det behöver inte gå fort för att göra ont.

Det första ja sa till han efter att ja kollat om han var vid medvetande var att rör inte en jävla fena. Ligg still!!! Han sa att han hade ont i ryggen när han låg där men tro fan det.

När ambulansen sedan kom och dom skulle ta bort han därifrån fick han stå upp så dom kunde spjäla han mot brädan. Sen när ambulansen åkte förbi stanna dom till och sa att det verkar bra med han, alla värden ser bra ut etc.

Kul att alla gjorde ett snabbt ingripande och hjälpte till fort, kändes riktigt trevligt.

Och jag hoppas att han mår bra, han lär ligga över på sjukhuset över natten så vi lär inte se något förens imorgon från han om allt är bra.

Mvh.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tack alla för idag även om det naturligtvis blev lite avslaget efter avåkningen. Trist som fan! Hoppas det gick bra med dej iaf. Riktigt ordentligt med grus i den (med flera) kurvor.

Vi som tog båten... iiirs vad mörkt det blev med mörkt visir....

Trevlig helg på er!

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Vill också tacka. Första gången för mig och det var kul att träffa alla och köra de fina vägarna. Men som sagt, blandade känslor på hemvägen... Vi får hålla tummarna att det går bra.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Vi drog hem 4 st. Mörka visir ...

Ryggskydd ska man ha, i låg fart också. Vägen var riktigt grusig. Särskilt i den kurvan, såg ut som ngn hade öst ut allt grus som fanns där.

ok,körde pepper och några andra vidare då eller?

Mitt förslag är att vi tar ut mot Nynäshamn nästa gång, tyckte den vägen(förra gången jag var med) var väldigt trevlig och inte så värst grusig.

Roligt att träffa alla igen, men omkullkörningen förstörde kvällen för mig iaf.. Oerhört trist, hoppas verkligen att det gick bra med dig och att vi snart får se dig igen på någon körning.

Nu har vi haft två omkullkörningar på väldigt kort tid, och det är under den tiden vi har testat med två grupper (lugn och inspirerad). Omkullkörningarna har skett i båda grupperna. Min personliga åsikt är att vi fortsätter med detta (två grupper alltså..), det gör så väldigt mycket för flytet i gruppen. Jag kan aldrig tro att kvällens omkullkörning inte hade skett om personen hade kört i lugna gruppen, det gick inte speciellt fort (troligtvis ca60kmh).

Bara lite tankar nu när man har kommit hem..

/Micke

Jag tycker vi skulle kunna få lite tydligare kommunikation innan vi drar iväg. Självkart ska man läsa reglerna här på forumet. Men man kanske ska kolla om det är några nya innan man drar iväg, välkomna dem men förklara en andra gång lite om reglerna, vilken grupp som är vilken och att de inte ska köra över sin förmåga..

Jo jag blev verklig hängig av det här.. riktigt otrevlig upplevelse att bara se och höra allt som hände när man åkte förbi.

Tackar jag också för en trevlig körning.

Det var jag som låg bakom han som vurpa och således först fram till han...

Var det du som ringde larmcentralen också? körde förbi någon kille precis när han pratade med dem om vilken väg ni var på.

Jag som tyckte det var otrevligt att se det precis efter olyckan, fattar att det måste vara jobbigt för dig som såg hela grejen. Bra iaf att du hanterade det så bra som du verkade göra!

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
Ja tack för turen, blev ju några mil =) Var min första torsdagskörning och det lär bli fler. Kanonkul om man bortser från vurpan, känndes rätt olustigt.

Jag och nash rejsade småvägarna bredvid E4 mot södertälje och sen grödinge-bulten-haninge vägen hemmåt. skönt att slippa motorvägen.

vi syns på vägarna!

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Håller med Mick1 här också faktist, 2 grupper är ju oslagbart då man inte alltid känner för att kräma på varje torsdag så då är det skönt att bara glida i den lugna gruppen även fast den lugna gruppen idag brassa på som fan tyckte jag! :p

Ett litet tips är ju att ta en runda förbi den planerade rutten ni som vill hålla i torsdagskörningarna så det inte ser allt för otäckt ut typ en rekrunda och sen mötas upp på Skogis.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag ska inte vara en stor depparjeppe här.. så jag passar på att också säga:
Tack allihop! kul att träffa folk man känner igen och lite nya folk:)

RedHelmet

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
FZ6-S S2
Japp, trevligt med en torsdagstur som vanligt.
Olyckan kunde vi ha klarat oss utan.
Hoppas verkligen det gick bra för dig som råkade ut, trots allt!
Jag vet hur det känns. Har hamnat på akuten några gånger...
Så ge inte upp!
Tack Pepper för sällskap hem på E4:an. Roligt med sällskap på trist väg!
R

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ett litet tips är ju att ta en runda förbi den planerade rutten ni som vill hålla i torsdagskörningarna så det inte ser allt för otäckt ut typ en rekrunda och sen mötas upp på Skogis.

Även om man kan tro det så är inte vårt levebröd att arrangera Torsdagskörningar :D

Så det blir lite svårt att åka hela varvet innan.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Hahaa nä de förstås men be Mick1 göra det till utbyte mot hans samlarbilder! :)

Gör han inte som ni säger så tycker jag att alla fotografer bojkottar han och fotar Mick1 PRECIS när han åkt förbi... :)

Nä men skämt o sido kan ju bli lite jobbigt o köra ett varv innan körningarna framför allt den rundan vi gjorde igår men som Mick1 säger, 2 olyckor på väldigt kort tid i båda grupperna nu och nånstans beror det på lite för över amibisös körning från förarna och dåligt väglag.

Man kan inte göra så mycket åt hur folk kör men väglaget kan man försöka göra sig beredd på för JAG vet med mig att hade jag varit i den snabba gruppen hade jag nog åkt omkull där.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Man kan inte göra så mycket åt hur folk kör men väglaget kan man försöka göra sig beredd på för JAG vet med mig att hade jag varit i den snabba gruppen hade jag nog åkt omkull där.

I mitt tycke är det precis tvärt om. Hur man kör kan bara DU som förare påverka, väglaget är som det är och kan komma överaskande.

Det gick INTE fort i Inspirerade gruppen i mitt tycke, m1cke anpassade hastigheten till gruppen på ett bra sätt. Och var och en får ta ansvar för sin egen hastighet. Går det för fort är det bara att slå av, ingen blir arg eller sur för det ... tvärt om visar det på ett moget beteende. Känner man sig stressad av bakomvarande ... vinka förbi eller flytta bakåt när vi stannar.

Ovanstående har inget att göra med det som hände i går, jag spekulerar inte i vad orsakerna var till avåkningen. Dock jättetrist och hoppas han kommer på benen och om han vill fortsätta köra kommer med oss på torsdagarna snart igen!!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
I mitt tycke är det precis tvärt om. Hur man kör kan bara DU som förare påverka, väglaget är som det är och kan komma överaskande.

Det gick INTE fort i Inspirerade gruppen i mitt tycke, m1cke anpassade hastigheten till gruppen på ett bra sätt. Och var och en får ta ansvar för sin egen hastighet. Går det för fort är det bara att slå av, ingen blir arg eller sur för det ... tvärt om visar det på ett moget beteende. Känner man sig stressad av bakomvarande ... vinka förbi eller flytta bakåt när vi stannar.

Ovanstående har inget att göra med det som hände i går, jag spekulerar inte i vad orsakerna var till avåkningen. Dock jättetrist och hoppas han kommer på benen och om han vill fortsätta köra kommer med oss på torsdagarna snart igen!!

Skulle inte du leda truppen :näsblod ...trodde det var en deal :D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Well spoken :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...