Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Klokheter, blah.. blaha.. klokheter... blah.... klokheter.. blah, blah.

Dock jättetrist och hoppas han kommer på benen och om han vill fortsätta köra kommer med oss på torsdagarna snart igen!!

Japp, kunde inte skrivit det bättre själv. Spot on kompis! :tummenupp

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Jag är bäst på att köra sist!

App app app:ajjabajja

JAG är bäst på att köra sist! :fakta

Och jag håller i övrigt med om att var och en ansvarar för sin körstil och kurvtagning. Det går inte att skylla på någon annan för sina misstag i trafiken.

Hoppas hur som helst att det gick bra i diket och att vi snart ses på vägarna igen.

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Hoppas allt gick bra med killen.

Självklart är det upp till var och en att inte köra över sin förmåga och anpassa sig

Sedan finns ju ALLTID risk för olyckor oavsett hur duktig du är så händer det, grus, mekaniska fel eller slarv. Tycker ändå att om man ser till antal hojar och antal mil vi kör med torsdagåka per säsong att vi klarat oss hyfsat bra även om shälvklart hoppas på kraschfria säsonger.

Trevlig tur igår fram tills olyckan

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
I mitt tycke är det precis tvärt om. Hur man kör kan bara DU som förare påverka, väglaget är som det är och kan komma överaskande.

Det gick INTE fort i Inspirerade gruppen i mitt tycke, m1cke anpassade hastigheten till gruppen på ett bra sätt. Och var och en får ta ansvar för sin egen hastighet. Går det för fort är det bara att slå av, ingen blir arg eller sur för det ... tvärt om visar det på ett moget beteende. Känner man sig stressad av bakomvarande ... vinka förbi eller flytta bakåt när vi stannar.

Ovanstående har inget att göra med det som hände i går, jag spekulerar inte i vad orsakerna var till avåkningen. Dock jättetrist och hoppas han kommer på benen och om han vill fortsätta köra kommer med oss på torsdagarna snart igen!!

Bra talat!

Dock ska jag erkänna att det är svårt att sakta ner när man har 10 sporthojar bakom sig som vill köra fortare och framförvarande sticker ifrån. Själv kände jag förra Nynäskörningen att jag hade bra kontroll, men när vi får solen i ögonen och det dyker upp lite grus, ja då hade jag kört betydligt saktare när jag kör själv. Men det är klart, jag har 400 milj på hoj efter höstens korttagning och det är klart att de flesta andra som kör är mer erfarna och bättre förare än mig.

Ska lägga mig lite längre bak framöver och jag vet att det är mitt eget ansvar.

Hoppas att det gick bra för killen som körde av. Aldrig kul när sådant händer! Krya på dig mannen, vem du nu än är :krama

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Cruella som svarar är på Omega3 inloggning
Tack för dansen och drinken på båten Dr Pepper inte visste jag att du var så bra på att dansa:va:confused::krama

Tackar alla trevliga folks från igår alltid kul att träffa likasinnade. Tråkigt med olyckan, men det gick ganska bra ändå. Med tanke på telefonstolpen som stod mitt i vägen, undrar hur vägverket tänkte när dom placerade den där. Måste varit bättre att ställa den högre upp i slänten.

Krya på dig och hoppas vi ses snart du som hade otur, jag har pmat mitt nr så du får reda på detaljer om din hoj.
// Cruella
.....Vi som tog båten... iiirs vad mörkt det blev med mörkt visir....Trevlig helg på er!

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Dock ska jag erkänna att det är svårt att sakta ner när man har 10 sporthojar bakom sig som vill köra fortare och framförvarande sticker ifrån.

Det viktigt att hålla sitt eget tempo, det finns ingen prestige i våra körningar. Resonerar alla som dig slutar det att vissa kör över sin förmåga.
Glöm inte att läsa reglerna innan körning och ta det lugnt där ute. Vi väntar alltid in alla.

Annars tack för trevlig sällskap med bra vägval igår, nästa gång utan avåkning tack!!!

// Pelle S

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
I mitt tycke är det precis tvärt om. Hur man kör kan bara DU som förare påverka, väglaget är som det är och kan komma överaskande.

Det gick INTE fort i Inspirerade gruppen i mitt tycke, m1cke anpassade hastigheten till gruppen på ett bra sätt. Och var och en får ta ansvar för sin egen hastighet. Går det för fort är det bara att slå av, ingen blir arg eller sur för det ... tvärt om visar det på ett moget beteende. Känner man sig stressad av bakomvarande ... vinka förbi eller flytta bakåt när vi stannar.

Ovanstående har inget att göra med det som hände i går, jag spekulerar inte i vad orsakerna var till avåkningen. Dock jättetrist och hoppas han kommer på benen och om han vill fortsätta köra kommer med oss på torsdagarna snart igen!!

Tror du missuppfatta vad jag skrev, Jag skrev precis som du tycker... Läs igen ska du se :)

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Dock ska jag erkänna att det är svårt att sakta ner när man har 10 sporthojar bakom sig som vill köra fortare och framförvarande sticker ifrån. /.../

Ska lägga mig lite längre bak framöver och jag vet att det är mitt eget ansvar.

Ja visst tusan är det så, det har nog alla känt någon gång. Det ÄR lätt att dras med i andras hastighet ... "kan han/hon kan jag".

Gillar din slutsats ... tror du kommer ha ännu roligare om du gör så. Brukar göra så själv när jag åker med folk första gången innan man vet hur fort det går ... vi ses :tummenupp

Tror du missuppfatta vad jag skrev, Jag skrev precis som du tycker... Läs igen ska du se :)

Har läst igen ... jag fattar fortfarande inte :D

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Ja visst tusan är det så, det har nog alla känt någon gång. Det ÄR lätt att dras med i andras hastighet ... "kan han/hon kan jag".

Gillar din slutsats ... tror du kommer ha ännu roligare om du gör så. Brukar göra så själv när jag åker med folk första gången innan man vet hur fort det går ... vi ses :tummenupp

Har läst igen ... jag fattar fortfarande inte :D

Hahahaa... Jo men jag skrev ju att hur folk kör på torsdagskörningen kan man INTE göra så mycket åt dvs var o en ansvarar för sitt EGET körande men väglag och så KAN man faktist förbereda sig på genom typ en rekrunda, nån från närorten får ta på sig ansvaret :) Jag skulle MER än GÄRNA lägga ut en 50lapp åt personen som tar på sig det ansvaret, 50 kr per vecka är INGET jämnfört med 10,000 kr i självrisk och en MASSA personskador till följd av en onödig krash på grus :S

Allstaar

Guest
Var det du som ringde larmcentralen också? körde förbi någon kille precis när han pratade med dem om vilken väg ni var på.

Jag som tyckte det var otrevligt att se det precis efter olyckan, fattar att det måste vara jobbigt för dig som såg hela grejen. Bra iaf att du hanterade det så bra som du verkade göra!

Hej,

Nej det var inte jag som ringde larmcentralen, jag frågade om någon kunde göra det dock. Sen så bad jag någon annan sitta där och med han och kolla så han var vaken och inte tuppade av medan jag och någon annan rullad iväg hans motorcykel runt hörnet.

Detta var min första torsdagskörning någonsin och mitt första vittne till en vurpa. Tog körkortet förra året i juli så än är man rätt färsk. Jag hann inte reagera på vad jag kände, utan att det var bara att fokusera och springa fram och börja styra upp.

Sen på kvällen kom det mer och mer, alla tankar osv för det var inte alls trevligt och se, kunde slutat mycket tråkigare. Känner också dagen efter att jag skulle kört lite lugnare sen från fiket till båten. Bara så man inte svävar iväg allt för mycket i tankarna.

Kör försiktigt!

ahlis

Medlem
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2008 Honda CBR600RR
tror jag blev omkörd igår av några av er på 73an igår strax före kl 18.
Om jag fattat det rätt är samlingsplatsen vid Richardsson blommor. ( länken som finns på forumet till hitta.se funkar inte för mig )

har lommat omkring planlöst själv sedan jag fick kortet för 2 veckor sen, ju fler desto bättre :)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Cruella som svarar är på Omega3 inloggning
Tack för dansen och drinken på båten Dr Pepper inte visste jag att du var så bra på att dansa:va:confused::krama
// Cruella

Säg, vad saknas i underhållningsväg på mörköfärjan? Finns allt! Hytterna går inte av för hackor heller :):banana

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
Låg han som gick omkull långt fram eller bak i gruppen?
Var det någon som hann varna för gruset eller hanns det inte med?

Blev jävligt orolig när man såg killen ligga blickstill på mage i diket.
Trodde nacken eller ryggen var bruten.
Skönt att det verkar gått hyffsat för honom...

Allstaar

Guest
Låg han som gick omkull långt fram eller bak i gruppen?
Var det någon som hann varna för gruset eller hanns det inte med?

Blev jävligt orolig när man såg killen ligga blickstill på mage i diket.
Trodde nacken eller ryggen var bruten.
Skönt att det verkar gått hyffsat för honom...

Han låg 3-4e sist och jag efter. Jag ville inte ligga allt för långt fram pga det var min första körning. Vi 4a sista körde lite saktare än dom ca 6st som körde framför.

Så i det partiet låg dom andra lite framför jag såg ingen som varna antar inte han såg någon som varna men det _var_ tydligen någon som varna som låg längre fram i ledet.

Det låg massa grus i motsatt väggren, vet inte om han var rädd att svänga i det (om han skulle skära lite i kurvan för det gick att åka förbi om man höll sig i mitten på vägsidan vi åkte) eller att det skulle va mer så han räta upp hojen lite och därav gled ut i gruset på vägkanten och lyckades styra upp framhjulet lite på vägkanten men slida in i telefonstolpen.

Bennsaj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej allihopa!

kl 5 inatt kom jag hem ifrån Eskilstuna sjukhus.

Doktorn kom fram till att det inte var något som var brutet eller skadat. Jag är bara lite mörbultad efter kraschen. Har fortfarande ont i ryggen och svanskotan men det kommer nog gå över om några dagar. Men i övrigt känns det bra.

Så klantigt att jag inte hade med mig ryggskyddet. brukar alltid ha det på mig men det har hänt några gånger att den inte följt med, som nu..

ang olyckan så vet jag inte riktigt helt vad som var anledningen att jag åkte av. Grus, jag kom för fort, mekaniskt fel med hojen åsv... kan vara olika anledningar.

kanske får lägga mc åkandet på hyllan ett tag beroende på vad som hänt med hojen.(hade tyvärr bara halvförsäkring)

Jag vill i allafall tacka alla så mycket som var med och hjälpte mig även om jag inte kommer ihåg några namn.

Hälsningar / Benny

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Hej allihopa!

kl 5 inatt kom jag hem ifrån Eskilstuna sjukhus.

Doktorn kom fram till att det inte var något som var brutet eller skadat...

...Etc. Etc...

...Jag vill i allafall tacka alla så mycket som var med och hjälpte mig även om jag inte kommer ihåg några namn.

Hälsningar / Benny

Skönt att allt gått bra, det såg lite läskigt ut när vi rullade förbi.

Hojjen går att laga eller köpa nytt. Ses på vägarna!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM